I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-02-24 13:44
Offensivt har de nog alla tillgängliga, syftade mer på deras defensiva skador. Alla vet vad de är kapabla till offensivt, därför det är så viktigt att vi håller bra positionsspel och Julio gör en supermatch igen.

Håller vi bara nollan är mycket vunnet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-24 13:45
det mest positiva för inter är väl ändå att de fått ett motstånd folk kan acceptera om de åker ut mot...

2009-02-24 13:50
Priyan
Grejen är att folk inte kommer acceptera det ändå...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-25 00:36
Nu sadlar vi om inför Roma hemma.

2009-02-26 19:19
Fan ta Lampard. Camoranesi har ett brutet revben, förväntas vara frånvarande 5-8 veckor. Skit också.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2009-02-26 21:12
Yamo
Mannen är ju gjord av glas..Men detta betyder säkerligen att han gör sin comeback mot oss och är helt grande som vanligt när det nalkas derby d'italia.

19 april är det dags igen, perfekt för camo ;)

2009-02-26 23:25
Milan...

2009-02-27 17:53
Milan...

Fy fan!
your heart pump project kool-aid

2009-02-27 18:06
Haha. Synd om pato dock, vilket jävla mål.

2009-02-27 19:30
Pato är kung. Han förtjänar inte att få spela fotboll med lallare.
Sångare

2009-03-01 09:14
No Camoranesi - no party. :'(
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2009-03-01 13:37
Varför skulle Juventus vinna? Allt som krävdes var en förlust för dom och en vinst för Milan och så skulle vi klättra på tabellen.
Would I shit you? You're my favourite turd.

2009-03-01 14:09
Varför inte? Juve är en vinnarklubb. Var det någon som trodde annat än tre svartvita poäng?
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2009-03-01 15:34
Samp 1 Milan 0!!!!!!!!
AMICI DI NESSUNO

2009-03-01 16:10
Samp 2 Milan 0!!!!!!!!!!!!!!!!! Vad är det som händer?
AMICI DI NESSUNO

2009-03-01 16:59
^^
helt rätt... pazzini borde nästan ha satt en till tycker jag men ja det var en fin match.
cassano och pazzini har definitivt funnit ett fungerande samspel.
pazzini har gjort vad... 5 mål på sina första 7 matcher för sampdoria?

2009-03-01 17:36
Yamo
Man hoppades ju nästan att lavezzi gjorde mål där ;) Men men. Milan... Ord beskriver inte hur dåliga de är.

2009-03-01 21:57
Konstigt att Inter fick en billig straff, det har vi inte sett förut
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-03-01 22:27
Duckdown
Ska vi börja prata om milan eller. Tre romaspelare kapar balotelli tillslut går han emellan två och han faller lätt (JA VI VET). Panuccis hands i straffområden där han håller den helt olämpligt det glömmer du va ?

Roma får skylla sig själva att de börjar spela utan att pressa bollhållaren och släpper in oss i matchen. Deras inkompetens att göra mål fäller dem.

Men jo vi mutar domarn, därför gav han de en frispark i livsfarligt läge efter axel mot axel tackling och lät inte figo ta frisparken på stopptid.

2009-03-01 23:56
Duckdown jag har också valt att ägna en bild till dig.. :

2009-03-02 00:06
Haha
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-03-02 09:42
Ingen som kommenterat Mascaras mål från halva plan igår?

Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2009-03-02 12:43
helt sjukt

jag finner inga ord

ni är inter

ni borde vara stolta över ett över "lagbygge"

ursäkta men min kräkreflex triggas så fort jag börjar prata om inter
what's good for the goose is still good for the gander.

2009-03-02 15:38
Revolutionären
Du är tillbaks? Detta måste betyda att du började hålla på Roma när Motta kom dit. Du har aldrig varit utanför varberg.. bla bla bla

Insane M
Jo såg det .. o WTF haa. Helt galet.

2009-03-02 16:06
Men Xtremesia, du måste hålla med om att den straffen var ganska billig. Fast å andra sidan visade Roma verkligen vilket skitlag de egentligen är, kan man inte behålla två tvåmålsledningar så har man fan inget att göra uppe i ligatoppen.

Aja, vi kom åtminstone lite närmare.
AMICI DI NESSUNO

2009-03-02 19:37
"If I said it was just an issue against Roma then that would be wrong, as it's in favour of Inter. In the end a player has to say I hope the referee is just incompetent and there's nothing else in it"

"I have to say the truth and we all should. The incident is obvious and we are even more frustrated because it is the latest in a never-ending line of mistakes"

"I hadn't scored in a long time and was very happy at that moment. I'm afraid I just can't stand this and even that feels bitter now, as it is the latest in such a long line"

"It would be the dream of my life to win a Scudetto at Roma, but I know I'll never be able to do it. This is the same way I lost it last season"

"Before a free kick I even told the referee to watch me as I knew my shirt would be pulled and then when Vieira pulled it so far out I looked eight months pregnant, the ref just watched and did nothing"

GRANDE DE ROSSI!!!!

2009-03-02 22:08
Grande de rossi som viftar ett knytnävsslag mot stankovic efter att han också kapat sönder den samme. Grande Panucci som rycker adrianos arm ur led i straffområdet, grande panucci som tar bollen solklart med armbågen i en nickduell(wtf gör handen där) och när han inte ens har huvudet i närheten o får bollen på handen. Men vi muta domarn. Samma domare som gav menez frispark filmning efter filmning.

Att folk också sitter och säger att balotelli inte har någon respekt och är arrogant för att han hyscha curva sud när de gör apljud under matchen.. Det går utöver mitt förstående.

Att inte Javier Zanetti eller cambiasso går ut och klagar o gråter för domarns misstag mot oss(klart regelbrott av Baptista eller vem det var som rycker bort Cambiassos ben när bollen inte är i närheten, som orsakar 1-3 målet) gör mig glad. De Rossi har också rätt när han säger att de inte kommer vinna någon scudetto med roma, laget är riktigt jävla kasst. 8 Förluster redan iår och de skyller allt på 2 tappade poäng borta mot inter.

Elem

Sen skulle jag fan inte prata som Milanista, ni har knappt vunnit en match iår utan en straff. Vi har fått 2 straffar.

2009-03-02 22:08
Ska man skratta eller gråta åt De Rossi?
Tjuta i media är ju underbart.

2009-03-03 00:31
Xtremesia

Varför känner du att du måste försvara Inter om allt går så rätt till. Nej du massan har talat och det är tydligt vad folk tycker. De Rossi är en ärlig fotbollsspelare och han är inte den första som klagar.

Milan suger hästpung och jag är den första att erkänna det men jag älskar fortfarande laget. Vi har fått billiga straffar med oss men aldrig har folk klagat så här mycket.

2009-03-03 08:11
ja, jag är tillbaka. ja du vet whoa är inte mitt liv, du verkar ju hänga här 24 7
har du ens varit utanför varberg
what's good for the goose is still good for the gander.

2009-03-03 15:36
Xtremesia P16
Jämför skillnaden på De Rossi och Adriano efter de gjort varsitt handsmål. De Rossi går fram till domaren som missade handsen, berättar att bollen tog på handen och målet skrivs bort. Hur var det nu Adriano gjorde?
hejhej

2009-03-03 15:51
Skillnaden är nog att Adriano inte menade att träffa handen medan De Rossi slog in bollen med handen, likt gilardino och maradona osv osv. Men nu har jag inte sätt målet så kan inte riktigt uttala mig.

2009-03-03 16:33
Mourinho har lackat ur ordentligt och säger mycket som är värt att läsa. Han är för grande den här mannen

Carlo Ancelotti said he never says what he thinks because football is not used to the truth. Instead, Mourinho always tells the truth. Do you think you can change the world of football?

"I don't like intellectual prostitution, I like intellectual honesty. The rest depends on your jugdement. However, it seems to me that in the last few days there has been great intellectual manipulation, a great job done to change public opinion, and for me this is a fantastic operation for a world that is not mine. It will be my world until I finish working in football, but it's not my world.

This manipulation has been such a success that in the last two days they haven't spoken about anything else. They haven't spoken about a Roma team with great players, with a lot of players who I wanted here, and who will finish the season with zero titles. They haven't spoken about a Milan that will finish the season with zero titles and with players who have a winning culture and everything that a team needs to win titles, and they haven't spoken about a Juve that has won a lot of points but many of these thanks to refereeing mistakes.

If Ranieri and Spalletti are together, then I'm with Zenga, Del Neri and Prandelli because all three have dropped three points against Juve, and I'm with Marino and Novellino who'll be playing against Juventus next weekend. If I were in Novellino or Marino's shoes it would probably be better not to play, or play with a second-string team, but it would be better not to play, or to play with the Primavera boys. And who knows, maybe it's better for Inter not to play tomorrow or next week, because the day of the scandal is about to arrive because those who talk about Balotelli's penalty and the match against Roma in certain terms... well, this is intellectual manipulation. It's a game that I don't want to play.

Perhaps this is the last time I will talk like this in a press conference, there are 91 days left to say 'Goodbye, have a good holiday', and I will go on holiday for a month and a half and I won't talk. There are 91 days to go and I think that, despite my personality, I will be capable of doing Medieval-style press conferences for 91 days

But I ask you this: I don't understand, because they say I'm good at talking. If I talk to the press it's only because I have to do it, because there's a contract. I'm here with you because they tell me I have to do it, I talk to journalists because they tell me I have to do it by contract. Instead, Ranieri and Spalletti. They are prime time. They are always guests on the evening programmes. Every time I go in the changing room after the match and I turn on the TV, I always see Spalletti and Ranieri. Spalletti talks before the match, during the interval, after the match. He talks with one person, then with another, he's friends with everyone.

And it's me who's good at talking? I'm good because they tell me I have to talk. If Inter's press office tells me not to talk to the press for two months, for me it would be fantastic. And I would be good, I would not talk to the press and maybe there's someone would pay for me to talk. I refuse who wants to pay me for an interview. Some offer me money to give an interview, but I'm not good. It's my job, they pay me to do this job, I have a contract with Inter and Inter have a contract with the media and as coach of this team, I have to do it. I have refused an interview with Sky so many times.

The press office ask me every day to meet journalists from Sky, Corriere della Sera or Gazzetta dello Sport, and I always say no. I don't manipulate public opinion and I have never participated as a guest in an evening programme. I'm not the champion of prime time programmes, certainly not.

But they don't talk about Milan being 11 points behind, they don't talk about Roma with the best midfield in Italy that will end the season with zero titles, they don't talk about Juve, about the penalty for handball in the match against Catania, and also in Palermo with Marchisio, about the offside in the last match against Napoli. They don't talk about anyone.

Who do you they talk about? About Mario Balotelli, who starts his move outside the area, gets behind two or three players. It was a penalty. If they want to say it was a penalty, they say it, but if they want to say it wasn't a penalty, they should at least say it with some doubt. Okay, they are together, side by side, and I'm side by side Zenga, Prandelli, Del Neri, Novellino and Marino, all of them.

The only match in which Inter won three points thanks to refereeing mistakes was the away match in Siena when the coach of Inter went to the press conference and said that his team had won two points thanks to a refereeing mistake.

The day after there was another coach, who seems to look at everything Mourinho does, and on that day a team had won three points in Bergamo, helped by a refereeing mistake, and for the first time this coach, who really likes watching Mourinho, decided to say: 'Okay, it was offside, my black and white team shouldn't have won this match'. Thanks. See you tomorrow."

2009-03-03 20:34
Nu är det nog. Har tappat all respekt för José Mourinho. En riktig pajas är vad han är.

Officiellt uttalande från Juventus:

“After having read with great care the serious allegations made by the Inter Coach, Juventus express their astonishment and disgust, asking Inter to publicly denounce these comments.

“With his statements, the Inter Coach has not only shown a lack of respect for Juventus and their 14 million fans, but to all of Italian football.

“Rather than feeding a dangerous culture of suspicion, the club representatives have a duty to show a sense of responsibility and civility – before, during and after games – to sustain the evolution of Italian football and its international image.”
AMICI DI NESSUNO

2009-03-03 20:37
Som bekant är Spalletti avstängd i och med att han ställde sig emot domarkåren och ifrågasatte deras domslut i Inter-matchen.

Domaren kommer kanske att bli degraderad till Serie B och enbart få döma B-matcher i fortsättningen.

Jose Mourinho kan även bli avstängd av FIGC. Uttalande från FIGC:

“This only serves to fire up tension,” warned Federation President Giancarlo Abete.

“The tone adopted by the Portuguese Coach just make existing relationships even more fraught and bitter.

“His comments serve no use for the football world at all. Naturally the Disciplinary Commission is carefully evaluating the content of Mourinho’s statements.”
AMICI DI NESSUNO

2009-03-03 20:50
Yamo
Mourinho kan mycket väl ta i lite för mycket. Men han är likt mig trött på allt vad press och media har att säga om Inter hela tiden. I det han har sagt ser jag inget fel, då det mesta är rätt. Att han dock verkar vara jävligt lack.. Ja du!

Helt otroligt att domarn ska bli avstängd och degraderad till serie b. Han dömde ju fel åt båda hållen.. Vad spaletti gjorde var att gorma ner fjärdedomaren, vilket man ofta får rött kort direkt för. Inte i efterhand.

Att Mourinho inte ska få säga det han tycker i pressen är dock löjligt.. Hur exakt "kränker" han Juventus? "They haven't spoken about a Juve that has won a lot of points but many of these thanks to refereeing mistakes. " Det där eller ?

Ranieri har tagit sig vatten över huvudet, word-fight med Mourinho är något man vill undvika. Att han gång på gång gör det också. Men Mourinho säger i samma presskonferens att Ranieri ringt honom:

Are you irritated by the declarations of Claudio Ranieri, who said Mourinho will never admit it when a referee makes a mistake in favour of his team?
"You have my permission to ask Claudio Ranieri what he wanted to tell me when he telephoned me this morning."

Ranieri called you?
"Yes. Ask him in the next press conference after tonight's (Tim Cup semi-final first leg) match (between Lazio and Juventus)."

Mycket text nu sorry.. Grande Mourinho!

2009-03-03 22:41
Inter har svarat på juventus :
Länk till http://inter.it/aas/news/reader?N=43960&L=it

Översättning med google translate:
Milano - När du läser det officiella meddelandet om Juventus FC, betonas det att José Mourinho har svarat i en klar och tydlig i en attack på samma nivå.

Vår tränare har uttryckt sina tankar, utan insinuationer utan skadeglädje, med uppriktighet, efter hans stil, mycket uppskattad av bolaget.

2009-03-03 22:53
Jag diggar Mourinho.
be the change

2009-03-03 23:00
Diggar du Mourinho för att han är han... Eller för att han kväver Juventus(ditt nya hatlag) tränare haha. Jag håller med Mourinho på varje punkt.. Som han själv säger det, tillskillnad från Ranieri och Spalletti så ägnar han inte någon tid EFTER matchen för att prata med journalisterna frivilligt eller stäler upp i TV-program för att snacka skit. Endå så har de mage nog att säga att Mourinho har stor mun. Mourinho pratar endast med journalisterna för att han MÅSTE. Som han själv uttrycker det:

Spalletti e Ranieri.. SONO PRIME TIME!?

För er som förstår italienska lite knackigt:

2009-03-03 23:11
Mourinho gör ju inte direkt Inter populärare i Italien.

Interfansen kommer nog få stå ut med att leva med fuskarstämpeln som håller på att flyttar över till dem ifrån Juve.

Förövrigt bryr jag mig föga om det här. Men tycker det är lite komiskt att Mourinho ännu inte fått en enda straff emot sig i Inter men ändå påstår att dom är orättvist behandlade av domaren. Hehe

2009-03-03 23:13
Insane M
Samtidigt som han fått 2 straffar med sig, vilket borde ha varit en större siffra. Hur många straffar har ni fått mot er ?

Btw, kan du italienska så du kan se presskonferensen? Mourinho har iaf manipulerat mig nu, han kommer finnas i mitt hjärta till döden denna tränare. Grande Mourinho!

2009-03-03 23:29
Xtremesia: Jag har faktiskt ingen aning om hur många straffar vi fått emot oss eller heller hur många vi fått med oss. Känns som väldigt få i båda fallen. Har heller aldrig påstått att Juventus blivit särskillt dåligt behandlade av domaren iår. (men absolut inte att vi fått några direkta fördelar heller) Förra året däremot var det extremt mycket som gick emot oss i domarväg men det är ju en annan sak.

Angående Inter har jag faktiskt inte heller någon aning. Jag får erkänna att jag flinar lite skadeglatt ibland när det står att Inter vunnit kontroversiellt, men det är mest för att jag vet att det är ganska irriterande som fan när andra gnäller på domaren såfort det minsta lilla händer som gynnar storlagen. Det är bara så det är i Italien. Om jag ska vara ärlig ser jag väldigt sällan inters matcher nu för tiden eftersom jag inte gillar se dem vinna. (dessutom är det inte gamla galna anfallsglada inter längre utan defensiva, stabila inter) ;)

Jag förstår att mourinho blir irriterad av allt fusksnack. Tror dock inte hans påhopp på allt och alla höjer inters populäritet i Italien. Däremot höjer det hans populäritet bland interfansen och det är nog det mourinho vill. jag tror han bryr sig mer om Mourinho som person än om laget inter. (dvs det lag som kommer finnas kvar om några år du Mourinho bestämt sig för att han vill testa spanien eller gå tillbaka till England. för han är knappast en tränare som sitter 20 år i en klubb)

Min Italienska är hemskt dålig. förstår en del i egenskap av att jag kan en del spanska som ju är ganska likt men jag tror inte jag skulle få ut särskillt mycket av presskonferansen.
Har dock på senaste tid funderat en hel del på att börja lära mig italienska. Inte för att kunna slänga mig med dem häftigaste slagorden utan mest för att jag är språkintresserad och tycker väldigt bra om Rom. (staden, inte drycken, eller förresten, gillar den också men det har ju inget med detta att göra)

2009-03-03 23:29
Jag diggar hans stil, alltid gjort det. Han är en speciell person.
be the change

2009-03-04 23:02
Såg kvällens match men 3-0 är inte godkänt. Såg två av målen o både var slarv från Inter med den livsfarliga duon Pazzano på topp för samp. Tänker inte ens skylla på hur många odinarie som inte spelade!

2009-03-04 23:05
Såg inte* ska det vara

2009-03-05 01:43
Juve kommer ändå vinna Cupen.

Förstår inte riktigt folk som säger att man ska skita i den. Titlar är ju alltid trevligt. Även om det inte är den mest prestigefyllda.

2009-03-05 10:40
Hoppas vi tar cupen. 10 titlar=silverstjärna på tröjan om jag inte har fel?
AMICI DI NESSUNO

2009-03-05 10:42
Nu blir det lite mycket önsketänkande men tänk om vi kunde spurta förbi Inter i scudettojakten när de uppenbarligen har hamnat i en slags svacka utan Zlatan på plan. Tänk att få starta nästa säsong med en scudettosköld på tröjan, vore perfekt.
AMICI DI NESSUNO
Sångare

2009-03-05 14:06
Nästa säsong med tre guldstjärnor (30 ligatitlar) och en silver (10 Coppa, vi står på 9 nu och möter Samp i finalen, lol) + scudetto-sköld samt den fula coppa italia-symbolen. Hade ändå vart mäktigt.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2009-03-05 15:26
Finalen är vi inte riktigt i ännu. Jävla Lazio är oberäkneliga. Men visst borde vvi kunna slå dem hemma. Räknas bortamål i Coppan på samma sätt som i CL?

Ska bli intressant när vi tar vår 30e titel. Ifall vi kommer spela med 2 eller 3 stjärnor på tröjan. Finns väl en risk att vi får stå ut med 2 stjärnor tills vi vunnit 32 titlar.

härlig artikel av Simon Bank om Mourinho;

Länk till http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/bank/article4564389.ab