I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[X360/PS3] Modern Warfare 2.

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-04-06 21:56
marvingaye

no u!
Get Random!
Admin

2009-04-07 09:57
Självklart är grafiken en tung faktor i hur bra ett spel är. Grafik och story är de två viktigaste. I multiplayer även game modes.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-04-07 14:08
the_real_apa P19: 10 sens och hoppa runt som ett cp barn på redbull diet = quake liknande skräp

Tuff gangster video du länkade! enda grymma var ju att han kunde edita och det såg för cleant ut.

Gå in på youtube och sök på Zzirgrizz så ser du hur bra folk lirar på konsol...

"Självklart är grafiken en tung faktor i hur bra ett spel är. Grafik och story är de två viktigaste. I multiplayer även game modes. "

Du kunde ju inte sagt det snyggare att du hör till mainstream massan, känsla går över både grafik och story. När du har kontrollen och verkligen känner att den flyter, då skiter du totalt i annat förutom att döda så mycket som möjligt

Tack vare grafiken så köpte folk Far cry 2 och det räcker där.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-04-07 14:19
Det viktigaste i ett spel är såklart gameplay och det är väl samma sak som spelkänsla så där håller jag med dig doggson.

Och jag länkade inte quake för att det är det bästa spelet i världen. Jag länkade det för att visa att vissa grejer inte går att göra på konsol. Jag skulle lika gärna kunnat länka Operation Flashpoint, RainbowSix: Rogue Spear, Armed Assault eller Project Reality modden till Battlefield 2 om man istället gillar lugnare FPS. :D

2009-04-07 14:22
*rainbow six: raven shield....

2009-04-07 15:13
doggson P23

kul att du för en gångs skull tyckte som jag..
jag kommer leva på detta i ett år framåt!
Mitt liv har fått mening igen!!!
Get Random!
Admin

2009-04-07 23:22
doggson

Spelar ingen roll hur skönt ett spel är om det är fult som stryk eller har grymt tråkig story. Men visst, utan känsla är varken utseende eller handling särskilt mycket värt.

Och vad är mainstreammassan? Vilka är inte mainstream? Hur blir man hardcore? Vem vill vara hardcore? Finns det nån särskild gräns på hur mycket man måste ha spelat, typ 30 dygns gameplay, 15/1 kill ratio, kill streak på 50 och med i en grym klan? (Visst fanns det nån i sjuan som satsade hårt på att bli bra på Quake. I gengäld sumpade han skolan. Hörde dock att han var bra på Quake. Hardcore.).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-04-08 01:46
haha hardcore

Men ja, egentligen är ju bra grafik verkligen inte "mainstream" längre. Konsollspel är mer mainstream än PC så PC kan vi ta bort med en gång innan vi påbörjar den här granskningen :)
I och med att Wii är den överlägset mest sålda hemkonsollen och både småbarn, föräldrar och folk som vanligtvis inte spelar spel nu spelar Wii så är det ju ganska solklart att det är den konsollen som är mest mainstream, och Wii har ju "sämst" grafik, rent tekniskt jämfört med ps3 och 360. Wii är all about motion control och "spelkänsla" med gamecube grafik.
Då det sägs att ps3ans exklusiva spel har tekniskt sätt bäst grafik på konsollfronten så borde väl bra grafik vara tämligen icke-mainstream då ps3 har sålt mindre än både wii och 360 :)

Sen om man ska se till mainstream spel på ps3 och 360 så är ju Halo 3 och CoD4 de spel som är allra mest mainstream då de har sålt mest och flest människor spelar dom.
Så vad har vi lärt oss idag, barn?

Mainstream = Wii, föråldrad grafik, Halo3, Cod4, spelkänsla framför bra grafik
"Hardcore" = Bra grafik, ps3, Valkyria Chronicles

LOL, som man säger.

Men ok, om jag ska vara seriös för en sekund och ta en paus från doggson-trollandet ;) så måste jag säga att jag inte förstår varför somliga lever kvar i forna(påhittade?) tider då bra grafik helt uteslöt bra spelkänsla och vice versa? Vad är det för skitspel ni spelar som inte har både och? härreguwd.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-04-08 02:52
Nej det e klart grafik är viktigt. Spelkänslan kan ju höjas av riktigt bra grafik osv.

2009-04-08 08:28
ohh no, jag är mainstream. shit vad ska jag ta mig till!!! Det kan ju vara farligt?
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!

2009-04-08 17:07
"(Visst fanns det nån i sjuan som satsade hårt på att bli bra på Quake. I gengäld sumpade han skolan. Hörde dock att han var bra på Quake. Hardcore.). "

Skicka han till tyskland eller usa så skulle han kunna håva in cashen

Svenskars syn på gaming är Wii fit och dubbade disneyspel

Dock tycker jag att en offtopic tråd borde dyka upp i det här forumet.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-04-08 17:14
När jag tänker på sverige och gaming så tänker jag mer CS/WoW-nördar, dreamhack, joltcola och finniga kids.

Tar nog Wii fit över det där alla dagar i veckan :)

2009-04-08 19:25
marvingaye: Wow är ett av världens bästa spel just face it, finns en anledning till att det spelas ;)

Sen att du spelar wii fit är ju inte så konstigt när du äger en failstation... :d

Dieallot

2009-04-08 19:39
Lirar du WoW? helvete vad mainstream du är. Pinsamt, doggson. Du förlorade precis all din tvspelscredd. Kommer aldrig se på dig på samma sätt igen ;)

..och ja, jag spelar Wii fit på mitt ps3(?)

Ontopic: Någon som vet om det är bekräftat med fordon i Modern Warfare 2 eller inte? Jag är lite förvirrad när det gäller det där eftersom jag fått höra lite olika saker.

2009-04-08 20:11
marvingaye
stod väl att de skulle vara det i länken längre upp?
eller är det inte en "stabil" källa ...
Get Random!

2009-04-08 20:40
fordon va fett i 3an da det inte bara fanns tanks utan aven motorcyklar och bilar.. tanksen ar bara storiga
jag har alltid rätt.

2009-04-08 20:55
KinG-PhiL

Leakad info från en twitter blogg? nej, jag skulle inte direkt kalla det "stabil" källa. De nämner själva i artikeln att de är tveksamma över hur legit den här killen är.
Tänkte att det kanske kan ha kommit fram nåt nyare.

2009-04-09 17:55
mest off-topic ever!
du är kär i mig.

2009-04-09 18:49
sant... tanks förstör spelet faktiskt.. ialla fall på det sättet som de fanns på WaW .. och om de inte gör banorna större känns motorcyklar/bilar rätt onödigt :)
Get Random!

2009-04-10 18:47
Det är bara döda tanksen i waw? R U BAD PHAIL????!?!?!

Behövs fortfarande en offtopic tråd i det här forumet....

Dieallot

2009-04-10 19:08
rofl .. segt att köra med sticknades och zooka bara för tanksen >:(
Get Random!

2009-04-10 23:37
man får göra en random klass för tanksen så blir det nada problem, dock kan dom vara frusterande eftersom dom tål så satans mycket..

Tanks r for noobz!!111

Dieallot

2009-04-11 00:17
>Tankn000b>!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-20 15:09
jag fick sparken och frugan drog och i slutändan ledde det till ännu mer spel och en alkoholförtäring som liknar en grav alkoholists.

2009-04-20 15:59
fel tråd? :)
Get Random!

2009-04-21 07:05
Kärleken för infinity ward är stark!

Dieallot

2009-04-21 10:29
kingphil: JA helt fel tamejfan
Graffare

2009-05-04 15:00
the_real_apa: Stevy är en jävligt grym spelare, men allt det där kan du göra på konsoll. Tittade på hela filmen och ser inte en olikhet mot dom som är övergrymma på xbox.

Jag tycker att du berättar vad man inte kan göra med konsoll-cod. Så kan jag försöka filma när jag gör det.

2009-05-11 08:28
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2009-05-11 12:01
Vilket skitklipp. Ungefär som att göra reklam om att snart kommer reklamen. Sa inte ett skit mer än att det ser ungefär likadant ut som MW grafikmässigt.

2009-05-11 15:50
NBA! NBA! NBA!

men serri.. snöskoter.. fett.. kommer rofla runt med den lätt
Get Random!

2009-05-11 16:33
Det man fick ut av det där klippet är att de fortfarande använder samma gamla grafikmotor vilket betyder att de förmodligen fortfarande satsar på att spelet ska flyta fint i 60fps med full AA(som CoD4). Mycket av "känslan" i Cod4 sades komma från att spelet körs i just 60fps på konsoller vilket är smått ovanligt för konsollshooters som normalt sett är i 30fps.
Sedan hur mycket sanning det ligger i att det finns en märkbar skillnad mellan att spela shooters i 60fps jämfört med 30fps är svårt att veta om man inte spelat Cod4 i 30fps.
Halo 3 och Killzone 2 är ju 30fps, t ex. Hmmm :)

2009-05-12 08:44
men serri.. snöskoter.. fett.. kommer rofla runt med den lätt

Klart du kommer, nobb. Hoppas vekligen att fordonen inte tar sig till multiplayern.

2009-05-12 17:21
Dieallot

klart dom kommer. Det är ju redan sagt att fordon kommer vara med. Tyvärr. Dock är transportfordon ett plus då banorna antagligen kommer vara större.

Man kommer ju trots allt vara 32 spelare som högst :)
Get Random!

2009-05-12 17:57
Finns det är legit uttalande från Infinity att fordon kommer vara med i multiplayern? Eller går du fortfarande efter listan som nån idiot postade på nån blogg?

"Tyvärr"? Du lät ganska glad nyss att du ska åka runt på en snöskoter och köra över folk ala Halo 3-noob.

ALLA sorts fordon suger kuk. Gör små, actionfyllda banor som man kan röja på. Inte några banor som är lika stora som ett mindre land där man måste åka fucking helikopter för att det ska märkas att man kommer framåt.

2009-05-12 20:27
Inte några banor som är lika stora som ett mindre land där man måste åka fucking helikopter för att det ska märkas att man kommer framåt.

hahaha, det där lät lite kul av nån anledning

Men jag håller med. Vill verkligen inte att IW ska göra om Call Of Duty till Battlefield. Det spelet finns redan för de som gillar att åka fordon på gigantiska banor.

2009-05-13 00:15
Fordon är ju inte confirmed
32 spelare är väl inte heller confirmed

Dieallot

2009-05-13 10:50

2009-05-13 13:13
Jag vill praktiskt taget ligga med Modern Warfare 2 redan nu.
Känns synd att sitta och vänta på ett spel när man ska njuta av sommaren först.

Någon mer än jag som klarade förra med 1000 gamerscore i bingen? för xboxfolk dvs :=)

2009-05-13 13:44
1k på både cod4 och cod waw

Bra patrik posta mina länkar som dina egna din fucker!

Dieallot

2009-05-13 13:48
Mwahah!

2009-05-22 10:29
Inte många dagar kvar till video jäveln nu

Dieallot
Graffare

2009-05-22 17:56
Längtar som fan. :D Skulle det komma ut någon beta senare elr? :-D
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.
Graffare

2009-05-22 17:56
:D:D:D:D:D:D:D:D
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.

2009-05-23 01:04
var en kewl video, visar länken senare så dieallot kan posta den som sin egen info as usual

Dieallot

2009-05-23 02:03
Haha, you snooze you loose :D

2009-05-23 12:10

Dieallot

2009-05-23 16:52
varför kallar dom det där gameplay?
du är kär i mig.

2009-05-24 02:50
För att det förmodligen är renderat gameplay alternativt ingame video?

Dieallot

2009-05-24 12:52
gameplay för mig är när man ser det som man ser det när man spelar. det där är ju bara ingame cutscenes
du är kär i mig.