Ursäkta att jag bumpar en gammal tråd om ett gammalt spel, men jag har inte brytt mig om att köpa FM10 och för någon vecka sedan kom jag på att jag håller ju fortfarande på med min save med Braintree (kolla förra sidan i tråden för att få lite info om hur vår resa har varit hitintills). Så då är ju inne på säsongen 2021/22, har över 17 dagar effektiv speltid på den här saven ("Ditt förhållande har nu gått ut..."). Harvar i Coca-Cola Championship, sliter som ett djur i mitten av tabellen, de andra klubbarna har så mycket större tillgångar, min nya arena tar liksom bara ca. 13k åskådare, det blir man inte rik av. Lyckas ändå få ihop en del pengar på grund av mitt välfungerande ungdomsvärvande, värvar nästan gratis och säljer dyrt. Har legat runt kvalstreck för uppflyttning hela säsongen, jag börjar bli lite frustrerad, men gläds åt att min unga anfallare för andra året i rad håller på och blir skyttekung, och han verkar inte vilja flytta på sig heller trots att han har kapacitet för PL. Han har Braintree som favoritklubb och givetvis Jonas Pedersén (yours truly) som favoritpersonal, när lagkaptenerna i klubben går i pension har vi en given efterträdare. Så i slutet av säsongen händer något, resultaten börjar gå min väg, är uppe på kvalplats ett tag, är nere igen, åker jojo, oerhört jämnt. Sista matchen på säsongen, borta mot jumbon, borde inte vara några problem, det jag är orolig för är Shef. Wed. som spelar borta mot Leeds, vinner Leeds (som redan är klara mästare) den matchen och jag min så kommer kvalet. Jag är nervös hela matchen, inte bara för vad mina spelare gör, utan för att Sheff. Wed. inte börjar förrän efter min match så jag kan inte följa det live. Jag gör 0-2 och håller matchen bekvämt, de får in ett men är inte speciellt nära att skrälla. Laddningen efter den matchen var den mest nervösa "Arbetar" EVER! Och de visar inte det resultatet jag vill se i rutan där ni vet? Så kommer jag till resultatskärmen, och jodå, Leeds spöade de jävlarna och jag är i kval. Nu är det såhär att jag har ett kvalspöke, jag har bara vunnit ett enda kval (via Feeney som jag berättat om i tråden) i hela min FM-karriär (gamla spel också), jag går alltid upp på direkt-uppflyttning. Så jag gör något jag aldrig gjort innan, jag scoutar som en jävla dåre. Jag kollar spelarna och deras stats, jag kollar på tidigare matcher med dem. Så kommer första matchdagen mot Notts Forest, jag raderar helt ut deras spelmotor, håller bollen något övermänskligt, och deras målvakt gör två tabbar (vilket jag hoppats på då han var missnöjd) och min anfallsstjärna gör hattrick. Vinner matchen enkelt med 4-1. Nu gäller det att hålla detta, vilket jag aldrig gör. Andra matchen börjar kasst, de håller i bollen och anfaller sönder, min tidigare taktik funkar inte alls och jag försöker dra ner tempot, de gör 1-0, 2-0, ett till och de får förlängning. De slänger fram spelare, men jag överlever, final! Finaldagen på Wembley mot Reading föregås av ett ännu intensivare scoutningsarbete, nu gäller det. Jag har lite problem med den spelaren jag förstod skulle ställa till med saker, släpper in 1-0, gör 1-1, anfaller, blir nedsparkad i straffområdet och min anfallstjärna blir skadad, andra gula på deras mittback och inga byten kvar. Min skadade anfaller sätter den innan han får gå av, spelar med en man mer och håller i bollen, men vad hjälper de när de lyckas kontra in ett tursamt mål. Förlängningen fortlöper med press från min sida, men inga mål. Straffar: De sätter några, jag sätter några. De missar en, jag missar följande. Det går till sudden, två straffar var sätts, min målvakt lyckas hålla ute en straff. Fram kliver han, kval-avgöraren, mittfältaren som tog oss upp till Coca-Cola League 2 via en frispark, vice-kaptenen Steve Feeney. Han går beslutsamt upp mot punkten, vet att klubben som han spelat så länge i behöver det här, håller han? JAA!! Braintree är i Premier fucking League! Det tog mig över 20 år in-game, över 17 dagar IRL och jag ångrar ingenting! Jag tänkte lägga ner när jag fått upp dem till PL, men fuck off, jag har ju en Champions League buckla att satsa på också ;)
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.