Märkte nu att på "Crushing" så vet inte fienderna om vart du befinner dig om de inte sett dig. Hängde från en kant och sköt ned 2-3 gubbar för att sedan förflytta mig, bakom en mur, till en annan öppning. De kvarvarande gubbarna fortsatte då att skjuta och slänga granater mot den öppning där jag tidigare varit.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Riktigt grymma belöningar man kan låsa upp förresten. Spelar nu med ett "Mercenary Skin" och världen är spegelvänd. Ser riktigt über ut med mercenary. Lyckades få "Dyno-Might" medaljen genom att slänga iväg ett oriktat skott med granatgeväret (eller vad fan det ska föreställa) och träffade helt oväntat ett gäng fiender som kom springande. Några riktigt svåra medaljer kvar att ta nu..
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Tror att jag börjar bli beroende..Andra gången igenom tog 13½ timme, körde på "Crushing" och lade inte ned så mycket tid på skattletande. Nu blir det att köra igenom en tredje gång på "Crushing" och ta återstoden av skatterna och medaljerna :P
Åååh... den 24e kan inte komma tidigare!
potatissugen fy fan va det låter trevligt. ska bara ta mig genom hard nu då. jävlar va roligt spelet är ändå. inte ens kommit långt och är redan helt hooked!
G's up, Hoe's down! Word for life!
bästa spelupplevelsen på ps3 hittills..för mig.
Gz_up Om du någonsin har spelat Rainbow Six - Vegas på svårighetsgraden "Realistic" så kommer du att förstå det här - Uncharted är svårare än Vegas på "Realistic" när man spelar på svårighetsgraden "Crushing". Lätt det svåraste spel jag någonsin lyckats ta mig genom.
Spoila inte potatissuger! :P... det var ingen fet spoiler och ganska väntat men snälla... please försök att inte spoila (skriv isf spoilervarning eller nåt) mitt inlägg är dock riktat till alla :)
Tackar mdubbelc!
Riktigt härligt lir! Har spelat igenom 52% nu, sparar resten till imorgon. Sjuukt snyggt och skitfett ljud i 5.1... älskar det fan!
Hur fan kopplar man in 5.1? Måste man fixa någon speciell kabel som ska gå mellan PS3 och surroundsystemet?
du måste skaffa en optisk sladd som du kopplar från PS3 till förstärkaren/DVD'n och gå till inställningar på PS3n och sätt audio output till optical
bara jag som tycler att det inte höll förväntningarnma alls?? känns fortfanade för "naughty dog" aktigt... skulle lagt ner jobb på mer svåra gåtor oxå... & mer användning av sixaxis... köp Heavenly Sword istället va fan ...
"I does't matter if i win or lose, as long as i have my dancin shoes!!"
Heavenly Sword går ju knappast att jämföra med Uncharted
bara jag som tycler att det inte höll förväntningarnma alls?? Ja.
Klara det precis! Sjuuuuukt fett lir... så härligt berättad story och upplägget är otroooligt jävla snyggt. Spoilervarning! Fan va creepy det var i korridorerna med alla monstrena :P när man ska sätta på elen alltså.. Men sjukt härligt spel... skulle dock gärna se lite mer pussel och "bossfighter" så som i slutet...
---------SPOILER-------------- Pigeon_ P18 Ja, men där innan då..När man kommit underground..då bara väntade jag mig att nåt skulle hoppas fram..men det hände aldrig. Var bara en tidsfråga sen..men det blev ju ingen surprise direkt.
SPOILERVARNING! Pigeon_ P18 Ja, men där innan då..När man kommit underground..då bara väntade jag mig att nåt skulle hoppas fram..men det hände aldrig. Var bara en tidsfråga sen..men det blev ju ingen surprise direkt.Ja, men som du sa, det var inte särskilt oväntat. Dock var det lite creepy när det var något som sprang runt och man inte visste vad. Men samtidigt var omgivningen mycket större och mer öppen så det var itne lika laddad stämning. I korridorerna var det ju verkligen resident evil/silent hill känsla.
I allmänt så tycker jag spelet hade lite för lite cutscenes och stundtals lite mycket eldstrider vilket blev lite enformigt. Mestadels i mitten. Hade gärna sett mer jetskit/bil-strider också, för det var riktigt roligt. Men lite mer pussel/cutscenes för att bryta lite ibland skulle jag inte klaga på.
Men som sagt, otroligt bra spel och jag längtar verkligen till nästa spel! Förmodligen så är det lite längre med mera story också...
Och just det, explosionerna var riktigt snygga i hela spelet! Och miljöerna... damn it, hur många ggr ställer man sig inte och bara tittar för att det är så snyggt?
Än så länge är det mycket mer skjuta än vad jag hade förväntat mig. Trodde att det var mer äventyr/pussel, och det var det i början. Tills piraterna kom.
Would I shit you? You're my favourite turd.
skriv spoilervarning innan såna inlägg...
är det värt att köpa det här skiten eller? tänkte nämligen fixa det imorgon.
Det är jävligt värt det om du gillar äventyrs-/actionspel ackompanjerat av grymt ljud och sanslöst vacker grafik. Helt klart det PS3-exklusiva spel som i dagsläget inte får mig att ångra mitt köp av PS3.
Definitivt... jag har spelat det varje dag i flera timmar sen julafton asså! haha, tycker återspelningsvärdet är riktigt bra... mycket rewards etc som man vill ha :)
klarade det nyss. riktigt bra jävla spel.. otroligt kul att spela. ska börja på crushing nu. men vadå kommer det uppföljare? :)
ja, det kommer bli en franchise så räkna med ett flertal uppföljare.
Vad tycker ni bör förbättras till nästa spel då?
Jag själv tycker de borde förbättra på dessa punkter:
Mer variation Svårare och fler pussel Fler cutscenes Djupare beskrivning av karaktärer Bossfighter(!) Bättre AA
Hoppas i stort sett endast på att de verkligen lyckas komma upp med en riktigt engagerande story igen, det var det som gjorde det här spelet så grymt bra för min del.
Sådär ja! Klarade precis spelet, fick det i torsdags av en polare. Jävligt snyggt spel, dock rätt dålig och kort handling samt lite väl liknande djungelmiljöer, kändes lite dejavu på vissa ställen! Är det någon som har orkat hitta alla "treasurs"? Vad mer finns att göra? Ser att man kan få saker upplåsta men vet inte om det känns så där jätte hypat.
Draken: Jag håller inte alls med dig angående miljöerna eller att handlingen skulle vara dålig. Visst det är lite kort men samtidigt så är det ett grymt cinematiskt lir så det blir mer intensivt vilket jag gillar... Förövrigt så har jag tagit allt (samlat alla treasures och gjort alla andra "uppgifter"). Du vet att du får trofeer för allt va?
:)
Du vet att du får trofeer för allt va? Vad menar du?
Har du din PS3 kopplad till internet? Har du senaste firmwaren åtminstone?
Köpte också det här för några veckor sen för under 300, och jag känner mig bara löjlig att jag inte skaffat det tidigare. Damn vilket lir, helt sjukt roligt. Men så svårt som alla säger var det faktiskt inte på crushing... vissa svåra ställen men dom fixade man ju efter ett par försök. 100% trophies iaf :)
du är kär i mig.
Svensson: Håller helt med dig... Efter man läst alla skräckhistorier trodde jag Crushing skulle vara äckligt jävla sjukt svårt... men det var det ju faktiskt inte... Man behövde kanske vara lite mer taktisk ibland och inte gå ur skydd för länge... men mer än så var det ju inte... ;O
Jag hoppas att fler och fler upptäcker detta fantastiska spel så det ökar i försäljning då det inte sålt alltför bra tyvärr, ett av de bättre spelen jag har till PS3:an och en grymt bra spelupplevelse med bra spelmusik och ljud. Köp! Spread the Word!
There must be a beginning of any great matter, but the cuntinuing unto the end until it be thoroughly finished yields the true glory.
Här sprider vi ordet! Ska försöka få 100% på spelet, det är ju trots allt jävligt bra! Men just nu ligger mgs4 mitt framför näsan på mig... ja... jag får vänta med Uncharted :)
Ja absolut, MGS4 är ju ett fruktansvärt grymt spel ;) De två spelen är helt unika upplevelser på sin PS3:a :)
There must be a beginning of any great matter, but the cuntinuing unto the end until it be thoroughly finished yields the true glory.
Ja absolut, MGS4 är ju ett fruktansvärt grymt spel ;) De två spelen är helt unika upplevelser på sin PS3:a :)
Skivsamlare
2008-09-30 20:15
Klarade det på Fruktansvärt för någon vecka sedan. Vad gör man inte för trophys? Haha.
http://www.soundcloud.com/adamkross
haha så fult med svenska :P
du är kär i mig.
för mycket samma samma tycker jag!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har nu varvat spelet, och tycker det är riktigt fett. Det påminner lite om gamla hederliga Tomb Raider spelen. Gillar äventyret i det. Det ända som är lite B är alla uppgjorda battlegrounds, hade varit lite fetare om det kom lite gubbar random här & Där också.. Men till hösten kommer ju 2an, jag längtar fan ihjäl mig.. Så jävla bra spel.. Han har så sköna kommentarer.. sån jävla skön kille
be the change