I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Uncharted: Drake's Fortune [PS3]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-11-30 18:07
14.70 dollars i frakt. 50.75 för spelet. 419:- blev det.

hur stor e risken för tullavgift nu då? har aldrig hänt mig förr när jag köpt filmer från utlandet till exempel.

2007-12-01 15:18
Äntligen har jag tid att köra. Återkommer med lite åsikter!
jagvillocksåhaenblog.com

2007-12-01 16:33
Snabba på med åsikter. Sitter och velar mellan Call of Duty 4 - Modern Warfare och Uncharted. CoD är billigare och finns redan i Sverige medan Uncharted inte kommer ut förrän i mitten av veckan.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-12-01 16:50

Det fick bli Uncharted ändå. Känns mer unikt än CoD.

Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-12-02 17:59
Verkligen ett kul spel i alla fall. Kört tre timmar och klarat 33 procent står det. Antar att man hamnar på typ 8 ungefär.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-12-02 18:37
Låter lovande, kan knappt vänta tills på onsdag. Hur är det med skattletandet, hittar man de olika skatterna i kistor lite överallt eller hur går det till?

2007-12-02 18:41
"Skattletande" är att man hittar små blinkande punkter på konstiga ställen. Det är ju inte att man har en karta utan små grejer man får för att man springer till konstiga platser och så där.

Jag rekommenderar alla att börja på HARD direkt.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-12-02 20:59
Ja, man vill ju ha lite utmaning... blir definitivt Hard. Det är ju bara ändra det in-game om man tycker det är för svårt/lätt iofs, beroende på vilken svårghetsgrad man kör på (riktigt bra funktion tillsammans med paus under cutscenes som är det bästa av allt :P)

2007-12-02 21:06
Ja, det borde vara lagstadgat att man måste ha pause-funktion.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-12-02 21:22
Jag kör på Medium, tycker det är lagom svårt ändå faktiskt! Jag kör iofs (i princip) enbart med 9mm som man har i början. Enda gångerna jag byter vapen är om jag har slut på ammo, eller om det kommer så pass många fiender att det är omöjligt att bara använda pistolen.

Skattletandet är ganska tråkigt, i början tänkte jag att jag skulle utforska allt så jag kunde hitta alla skatter, men efter ett tag så orkade jag inte riktigt med det så nu tar jag bara skatter som jag ser.

Jag är i slutet av spelet nu och det har varit otroligt roligt rakt igenom. Jag älskar hur dom har blandat action-elementen med pussel/akrobat-elementen. Man är lite bortskämd iom Assasin's Creed när det gäller klättermomenten och det är många gånger man känner att det skulle va riktigt soft om Ubisoft lånat ut sin motor till det här spelet. Men man kan inte få allt här i världen och det funkar ändå bra så som det är! Atmosfären i spelet är helt otrolig, miljöerna är något av det snyggaste jag sett i ett spel någonsin. T.ex. i början av spelet så måste man klättra upp för en bergsvägg bakom ett vattenfall och när man kommit upp högst upp så är utsikten heeelt otrolig. Solen är på väg ner och är mys-orange bakom vattenfallet och man blickar ut över en grön djungel. Jag blev helt rörd nästan, va tvungen att springa och hämta min roommate så han kunde se den bilden. :)

Kommer spela klart hela spelet denna vecka, sen blir det att längta till tvåan kommer :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-12-02 21:26
Glöm inte att det är CP-snyggt. Jag kör på Hard och använder med bara pistolen, den är mest effektiv. HS HS HS. :)
jagvillocksåhaenblog.com

2007-12-02 22:02
Kör ni på SDTV eller HDTV? Personligen sitter jag med en några år gammal SDTV, tycker att många spel är så sanslöst snygga så tanken svindlar över hur upplevelsen lär bli med en riktigt bra HDTV.

Har inte ens spelat Uncharted än, men vet någon när uppföljaren är beräknad att släppas? De har ju redan grafikmotor och sådant klart så det kan ju inte dröja allt för länge tycker jag. Blir lite drygt om man blir riktigt involverad i storyn och sedan måste vänta länge innan man får spela fortsättningen.

2007-12-02 22:14
Midas P25

Det är verkligen CP-snyggt, blir helt förundrad över hur snyggt dom lyckats göra det. Och ja, HS, HS, HS, me loves!

potatissuger P20 (Potatis regerar btw)

Jag kör på en full-hd tv (äntligen :D). Och det är verkligen heelt otroligt. Trodde inte att det skulle va sån stor skillnad, men damn, det är verkligen sjukt mycket snyggare! Bara för att du frågade så måste jag bara berätta om TVn :P Dagen efter Thanksgiving så är det "Black Friday" här och alla affärer har helt störda reor. Va uppe hela natten och åkte till Wal-Mart klockan 4 på morgonen och köade i en timme för att få den näst sista TVn dom hade. Det bästa med hela grejen är att jag bara betalade runt 5000 kronor för en 42 tums full-hd LCD tv! Skoja lyckan man kände!

2007-12-02 22:17
Jag har en blandning av vanlig och HDTV. :)

1080i klarar min TV och allt annat skalas till 576p eller något sånt där. En CRT med progressive scan-stöd helt enkelt. Riktigt nöjd då CRT är mycket bättre bild i mina ögon!
jagvillocksåhaenblog.com

2007-12-02 22:20
Jag hatar tjockisarna! Fixar man inte HS är de skitsega att döda.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-12-02 22:26
Midas P25

hahaha ja verkligen! Dom har nästan alltid shotgun också, så man dör ju på två skott av dom... det gäller att inte missa :)

2007-12-03 08:39
Fått min. Herregud!
Inte hunnit spela så mycket, men det är bajssnyggt och väldigt kul. Kör på medium, lagom svårt, actionduellerna var lite svåra i början när jag inte kommit igång med kontrollen än.

..............................

Jag kör på HD-Ready 40 tum Sony D3000. Antagligen den bästa ickefull-hd som finns ute. Hade en vanligt crt innan och skillnaden är beyond words.

2007-12-03 12:26
Jag tycker medium är för lätt.

Jag har kört ca 40 procent nu, dött några gånger haha. En gång ramla jag ner på samma ställe typ 10 gånger. Jag vägrar lära mig av mina misstag. :D
jagvillocksåhaenblog.com

2007-12-03 14:26
Gogaku

(Potatis regerar btw)

Jag vet, jag var ung och dum.

2007-12-03 21:34
Kört runt halva spelet nu tror jag, är skoj. Lite väl mycket skjuta under vissa perioder kanske. Men det är skoj i alla fall. :D
jagvillocksåhaenblog.com

2007-12-03 23:13
Fan vad man blir sugen på att typ sälja sig själv för att få pengar till att köpa spelet typ

2007-12-03 23:14
Snart onsdag. Snart onsdag.

2007-12-04 11:31
härligt eller vad..fick hem både Uncharted och Ratchet & Clank idag :)

Snacka om snabb leverans på Uncharted..vann auktionen på ebay förra tisdagen..4 postdagar alltså, fan va bra.

2007-12-04 12:40
Vad gick Uncharted på? nya spel hamnar oftast runt 50 dollar iaf. mer eller mindre. men tänkte bara höra om du gjorde nåt kap?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2007-12-04 12:54
helt nytt inplastat, 419:- med frakt.

2007-12-04 14:06
Fick också Uncharted idag, synd att jag måste plugga hela dagen..

2007-12-04 14:12
buy it now eller? du sa att du vann auktionen nämligen.

2007-12-04 14:21
ja jo..Buy it now va det.

2007-12-04 15:14
ot: finns det releasedatum på metal gear solid 4? typ det enda spelet jag ser fram emot nu. känns som de flesta titlar har varit och är halvdana i nuläget :/

2007-12-04 15:29
http://www.konami.jp/topics/2007/1031_1/index-e.html

För övrigt så finns ju både Uncharted och Call of Duty 4, lätt värt att införskaffa dem.

2007-12-04 15:30
MGS4 har blivit uppskjutet till Q2 2008 :/... vi vet inget mer just nu.

De siktar dock fortfarande på Q1 i Japan

2007-12-04 18:56
Fyfan vad bra Uncharted är. Har aldrig blivit så fast i ett spel från första börja. Allting är så sjukt bra presenterat och otroligt snyggt. Nu återgår jag till att nöta :)

2007-12-04 21:21

Gogaku

T.ex. i början av spelet så måste man klättra upp för en bergsvägg bakom ett vattenfall och när man kommit upp högst upp så är utsikten heeelt otrolig. Solen är på väg ner och är mys-orange bakom vattenfallet och man blickar ut över en grön djungel. Jag blev helt rörd nästan, va tvungen att springa och hämta min roommate så han kunde se den bilden. :)

Ja, det var en av de största "OMFG" upplevelserna jag någonsin varit med om. Helt sjukt snyggt. Försökte, med vissa svårigheter pga av hysteri, påpeka hur jävla snygg scenen var för min flickvän som till mitt stora förtret påpekade att jag är 20 år..

2007-12-04 22:34
potatissuger P20 (bra att du kommit till insikt :P)

eller hur, så jäääävla nice det va att se den scenen. Det är sällan man får en sån fet wow-upplevelse i ett spel bara p.g.a. grafiken/designen. Jag ville så gärna vara där och se den bilden med egna ögon :)

2007-12-05 14:53
Hur stort är/verkar det vara? Pallar inte med ytterligare kort spel som man varvar på en sekund, avd. AC, Darkness & Heavenly.

Fundrerar på att byta in AC och få uncharted för 299 på game. känns som en bra deal med tanke på att AC är så jävla tråkigt när man varvat det (och under tiden man gjorde det).
G's up, Hoe's down! Word for life!

2007-12-05 15:00
Kör du på "hard" så handlar det troligtvis om 10+ timmar innan du tagit dig igenom så spelet är inte gigantiskt. Men sedan finns det ännu en svårighetsgrad att låsa upp och drösvis med skatter och "achievements" som ger dig extra vapen, kostymer m.m. Spelupplevelsen i sig är så pass klockren att det är värt varenda öre, se på det som en 10+ timmar lång film som är sanslöst bra. Lätt värt att återgå till ett flertal gånger. Nämnde jag att det ser otroligt bra ut?
Skivsamlare

2007-12-06 19:45
Försökte, med vissa svårigheter pga av hysteri, påpeka hur jävla snygg scenen var för min flickvän som till mitt stora förtret påpekade att jag är 20 år..

Hahahaha, känner igen mig! xD Dom förstår ju ingenting :O
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2007-12-06 20:05
Nej, man blir så ledsen i ansiktet när inte andra är med och delar ens hysteri :(
Skivsamlare

2007-12-06 20:11
jaa :( och så undrar hon varför jag inte är mer hysterisk över att följa med och titta på balklänningar -.-' men nya gamereactor kommer la imorn, så då kanske jag kan haka på ngn timme ;D haha
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2007-12-06 22:43
Fyfan, kan bara säga att Uncharted, oväntat nog, är det spel som hittills har gett mig mest kalla kårar.

2007-12-07 00:51
Sådär då var det klart. Har aldrig blivit så engagerad i storyn och dess karaktärer som i detta spel. Hela vägen genom var det kul(!!!), spännande(!!!) och snyggt(!!!). Körde på "hard" första gången och rekommenderar alla andra att göra detsamma, blev väldigt utmanande vid många tillfällen och jag dog otaliga gånger under spelets gång. Slutet var mycket bättre än väntat och ett riktigt grymt klimax bjuds man också på i bästa "blockbuster"-stil. Blev positivt överraskad och, till skillnad från vad vissa recensenter har påpekat, så fann jag inte spelet det minsta enformigt. Striderna är hur skoj som helst!

Jag blev inte besviken någonstans och mitt betyg kan inte tillåtas bli annat än 10/10, 100%, +++++. Kalla det vad ni vill, hur som helst så är det ett spel som inte får missas. Nu blir det att spela igenom en gång till på "Crushing".

2007-12-07 02:01
vad menas med crushing? en svårighetsgrad över hard bara?

2007-12-07 07:34
yes sir, du får den när du klarat spelet.

2007-12-07 07:54
Hehe, jag tar det lugnt och tar lite varje dag. Känns jobbigt om man klarar det direkt. :)
jagvillocksåhaenblog.com

2007-12-07 09:25
Tog tre dagars spelande för mig, måste ha hamnat på 11-12 timmar första gången. Uncharted är så pass snyggt presenterat så jag blev direkt sugen på att spela igen.

Svårighetsgraden "Crushing" är för övrigt ingenting att leka med. Räcker med att man blir träffad 2-3 gånger innan man är död. Att förlita sig på "headshots" är inte heller att räkna med då fienderna, precis som man gör själv, är beredda med siktet på huvudet när man tittar ut från sitt skydd. De flankerar också mycket oftare. Vid flera tillfällen finns det en som skjuter nedhållande eld, en som kastar en granat och en som flankerar. Då har man inte så mycket att säga till om :P

2007-12-07 09:33
herre jävlar va gött det låter.

nu gäller det bara att få kompa hem från jobbet och promenera ner tiil game och lämna in AC(äntligen bli av med skiten) och plocka ut ett förhoppningsvis bättre/roligare spel

f.ö. bara lite kort. Är kane & lynch lika dåligt som det verkar/skrivs?

2007-12-07 09:38
Vet faktiskt inte, har hört att vissa recensenter klagat på kontrollerna i det spelet men sedan finns de spelare som menar att det bara är recensenterna som är dåliga. Grafiken ska tydligen inte imponera heller.

2007-12-07 10:03
Släpptes ju demo på Kane and Lynch igår så du kan ju testa det...

2007-12-07 10:58
Det skulle jag kunna göra, om det inte var så att min router verkligen inte vill samarbeta med comhem-skit-bredband. Måste ta och sätta mig in i det.

Läste någon recension om att det ska vara helt kasst. Men men, helt fel tråd för att skriva om detta så jag slutar upp med det nu.

2007-12-07 12:44
Kane och Lynch är ett OK spel. Inget jag skulle lägga cash på dock.

Uncharted däremot. Niiiiceeee