Level7 är iofs den första sidan jag läst det ifrån, så Maddoc, länka gärna fler. Dessutotm så vill jag inte hålla med honom för fem öre på många punkter... Att AI'n skulle vara medioker t.ex.? Jag tycker den är hur bra som helst att döma av demot. Kontrollen fungerar "rätt bra"? Den är ju hur bra och responsiv som helst! Att gunfightsen skulle bli tråkiga? Jag har bokstavligen lirat demot mellan 10-15 gånger och det är lika kul varje gång! Om inte demot blir tjatigt är jag tveksam till att hela spelet är det... Sen att han skriver om spelet trots att han enbart spelat en femtedel (hur vet han det föresten?) säger ju ganska mycket om integriteten hos journalisten. Om man ska klaga på något i spelet så är det väl plattformselementen då de är väldigt enkla. Jag tror det här kommer vara en 10-poängare såvida inte storyn är kass...
AIn har ju iofs folk här redan klagat på, och det är mycket möjligt att kritiken är sann, tänkte inte så mycket på det själv när jag spelade.. Men tyckte inte att kameran i demot var "bökig" alls, och att striderna skulle bli tjatiga känns ju smått subjektivt. Tror det blir ett helt skapligt spel. Men 10/10? You're setting yourself up for a disappointment. =) (du kanske kommer anse det vara 10/10 personligen, men jag tvivlar starkt på att recensenterna gör det)
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Tror på något slags mellanting mellan 8/10 och 9/10. Det jag upplevde av AIn under demot var bara positivt. På "hard" var det riktigt utmanande och fienderna använde sig av både skydd, eld och rörelse. Granater hörde inte till ovanligheten när man spenderat några sekunder bakom skydd.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Tror det blir ett helt skapligt spel. Men 10/10? You're setting yourself up for a disappointment. =) (du kanske kommer anse det vara 10/10 personligen, men jag tvivlar starkt på att recensenterna gör det) Nej, jag väntar mig verkligen inte 10/10 från recensenter, det var snarare mitt eget betyg. Jag gillar verkligen det jag sett/testat av spelet och är väldigt tveksam till att det är ett dåligt spel, enligt mig. Sen vad recensenter säger gör detsamma då :) Men AIn tycker jag är bra... hur de tar skydd, flyttar sig och kastar granater etc för att få en att röra på sig. Hur kul som helst!
Just det, en riktigt bra detalj tycker jag är att man kan sätta på paus under cutscenes. Ifall man får ett telesamtal eller liknande så är det sjukt bra om man kan sätta på paus. Finns inget mer frustrerande än en cutscene vid ett dåligt tillfälle hehe :)
Finns inget mer frustrerande än en cutscene vid ett dåligt tillfälle hehe :) Det är nu mycket, mycket sant. Av någon anledning så brukar personen i telefonen uppfatta att man är otrevlig eller frånvarande när man samtalar vid ett sådant tillfälle..
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Jag menar det! Så jag gillade skarpt att man kan trycka på paus under cutscenes och även där välja "skip movie"... hur smidigt som helst!
Klagomålen mot AIn gällde ju att fienderna verkar ha ett 6e sinne för att upptäcka dig. hehe, avsaknad av paus har irriterat många ggr under MGS-spelande. Det blir ju inte behagligare när 30% av spelet är cutscenes, och de varar typ 15-20 min åt gången.. =)
hehe, avsaknad av paus har irriterat många ggr under MGS-spelande. Det blir ju inte behagligare när 30% av spelet är cutscenes, och de varar typ 15-20 min åt gången.. =) Haha, kommer ihåg första dagen med MGS3. Tjejen ringde lite då och då och tajmade självklart in samtalen när det var en cutscene... och sen blev hon asarg när jag sa att jag inte kunde prata haha Eller ännu konstigare - Första dagen med MGS2, satt och kollade på en lång cutscene och då plötsligt ringer en kompis jag inte snackat med på 2-3 år hahaha Angående 6e sinnet på fienderna så visst, det är lite fult, men inget som jag tycker stör så jättemycket, det är mest konstigt bara
Har läst ett par recensioner nu och alla har gett minst 9.0 i betyg! IGN som jag läste precis gav 9.1... Hade väl fel angående vad betygen skulle bli :)
Fan..då måste man ju köpa det här spelet också. Jag blir ruinerad..
Wow, måste säga att jag är väldigt positivt överraskad av recensionerna hittills.
Alla recensioner som har kommit upp på N4G.com hittills:
Gamespy 4.5/5
Gametap 9/10
Eurogamer 9/10
IGN 9.1/10
EGM (Electronic Gaming Magazine) 8.5/10
Ja, riktigt soft. Trodde inte det skulle få så här höga betyg. Men det gör mig bara mer taggad på hela spelet! Har spelat demot ett flertal gånger varje dag sen i lördags! haha
Spelade demot igår. Pisskul. Jävlar vad snyggt det är! Lite småfattiga dialoger.
Lite småfattiga dialoger. I jämförelse med? Spela demot till Conan så ska du få se på fattiga dialoger :)
I jämförelse med t.ex. Heavenly Sword.
Beställde Uncharted och Mass Effect nu. 830:- inkl frakt. Tack dollarn. :)
jagvillocksåhaenblog.com
Va finns demo? Visste jag inte. På europeiska eller amerikanska psn?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Amerikanska.
jagvillocksåhaenblog.com
Någon som beställt ifrån USA och vill dela med sig av tankar? Jag personligen har beställt det via gameshop istället. Måste slutföra Assasins, Ratchet och COD 4 först. COD lär gå på en dag. Men Assassins har jag halva kvar. Ratchet är jag bara i början på.
Jag väntar på leverans!
jagvillocksåhaenblog.com
Jag är så sugen på det där spelet. Men jag har redan tre stycken spel som jag ännu inte klarat ut så det lär få vänta ett tag. Hoppas på en prissänkning också.
Hehe.. Jag beställde Uncharted då, och Mass Effect från samma ställe där Caliber beställde Ratchet and Clank. Jag hoppas på en leverans till helgen men det är nog att hoppas på för mycket. Det vore dock väldigt trevligt. :) Har inte så många spel som väntar. Färre och färre spel som intresserar mig, vilket kan ses som både positivt och negativt.
jagvillocksåhaenblog.com
Hatar ångesten man får när man känner att det finns för många spel som måste testas. Det blir helt omöjligt att koncentrera sig till fullo på ett spel så länge man vet att det finns en hel drös till som förtjänar ens uppmärksamhet.
Har suttit under hela eftermiddagen med Ratchet. Vilket spel! Är förhoppningsvis klar med den, AC och COD4 när Uncharted kommer.
demo finns nu i europeiska shoppen
blir nog att köpa detta på ebay sen..billigaste i sverige är typ 616:- inkl. frakt. För mycke asså..som Kenta hade sagt.
Aaah, inget spel ännu. Hade varit trevligt att spela igenom under helgen.
jagvillocksåhaenblog.com
har du fått det nu Midas? jag har köpt mitt på ebay nu.
snälla spoila inte storyn i tråden bara =)
jag spoilar aldrig..kan inte tala för de andra dock.
Nej, det har inte kommit ännu. De skickade i ondags. :( Jag väntar och väntar, får se.
jagvillocksåhaenblog.com
Köpte det igår och jääävlar va bra det är! Otroligt roligt spel på alla sätt och vis, och så sinnesjukt vackert. Jag velar mellan detta och Ratchet & Clank som bästa PS3 spel... men detta vinner nog faktiskt!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Inget ännu nu. :( Tänk om det försvunnit, då blir jag ledsen.
jagvillocksåhaenblog.com
Kul att spelet har kommit upp på Webhallens "förbokningstopp". Sony borde satsa massa marknadsföring på detta spel, ett av de spelen som verkligen är ett måste ifall man äger en PS3.
jagvillocksåhaenblog.com
Fick nu!!! OMG! Tur att ingen snott det då paketet satt 10 meter utanför brevinkastet.
jagvillocksåhaenblog.com
Haha wtf?
Är det värt 699kr? ;P Fan, vill ha det så jävla mycket men det kostar satan. Orkar inte beställa från utlandet heller så jag får väl vänta till jul.
Brevet gick inte in genom brevinkastet så brevbäraren hade bara satt det i dörren. Jag hinner inte ens spela i dag, måste städa och lite skit. ÅNGEST. Haha.
jagvillocksåhaenblog.com
De bra spelen börja flöda fram
Midas P25 Dom pumpar reklam för spelet här iaf!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Gick det bra att handla på ebay ni som har gjort det? Kostar ju ca 415 kr inkl. frakt.
Bra det Gogaku! Jag beställde från ncsx.com. Blev typ 420:- med frakt. Fast då köpte jag ett till spel så frakten blev bara $5.5.
jagvillocksåhaenblog.com
norado det går bra, jag har handlat varenda spel på ebay. du hittar spelet hos en säljare som heter 3busymen, han kan du lita på.
jag köpte ifrån 3busymen från shopen Elitevideogames, verkar mycket seriös o bra..Spelet skickades idag.
Vad kostar det från dom? Vad går frakten på?
jagvillocksåhaenblog.com
Ja jag tittade också på användaren 3busymen på Ebay och han säljer nya spel för $50.75 och frakt på $9.70. Dock stod det igår att frakten var på $14 nånting? Om fraktkostnaden nu stannar på $9.70 så blir spelet faktiskt på ~380 kronor.
Det var tydligen inställt på frakt inom USA... som kostar $9.70. Frakt till Sverige kostade $14.70.. my bad
Bra pris dock, jag betalade $59.99 tror jag, så blir billigare från honom. Hur lång tid tar det att få spelen typ?
jagvillocksåhaenblog.com
Har använt eBay sedan 2003 och jag har blivit blåst En gång av en idiot, men det var lite mitt egna fel som köpte av en snubbe som hade ~80% positiv feedback. De flesta ligger runt 99.7-99.9% och har hundratals feedbackpoäng, då säger det väl sig självt att man kan lita på dom? Midas Jag köpte AC av 3busymen som ett exempel och det tog ungefär 7 arbetsdagar. Tar oftast 5-8 dagar från USA skulle jag säga. Men har hänt att det även har tagit 3-4 dagar men det är ganska sällan.