Uncharted: Drake's Fortune [PS3]
För lite snack om detta spel, verkar ju bli riktigt intressant. Ser ut att bli det åtminstone. Vi vet ju att Naughty Dog gör grymma spel så... Senaste trailern: http://www.gametrailers.com/player/27290.html
jagvillocksåhaenblog.com
Har inga jättestora förväntningar men hoppas det blir grymt, man vet ju att många ser fram emot detta.
Det e ju väldigt hypat så man får ju önska att Naughty Dog har lagt sina kort rätt :)
You´re not a bigshot, you´re not even a mediumshot...you´re an asshole!!
Deras tidigare Jak & Daxter spel är det ju inga fel på.
jagvillocksåhaenblog.com
är sjukt sugen. tror det kommer bli riktigt kul!
Måste lägga en order men vet inte var jag ska köpa riktigt. Blir inte i Sverige, orkar inte vänta liksom. :)
jagvillocksåhaenblog.com
19:e i USA nu... var tänkt 20onde först men de la precis upp en ny trailer på playstation.com bloggen där de även skrev att releasen blir tidigare än vad vi väntat oss... en dag alltså hahaha Jag är också sjukt taggad på spelet... ND har ju både Crash Bandicoot och Jak and Daxter på meritlistan... bör man vänta sig något annat än exellence?
8 nov får ni ert lilla demo.
För att gå helt off-topic, när fan släpps FW 2.0?
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Inget datum som sagts ännu, men borde vara snarast.
Hoppas på det. Tycker för övrigt att Uncharted verkar jävligt intressant, skön "äventyrs"-känsla över spelet och en grym presentation. Tänker dock inte förboka utan väntar tills det har blivit recenserat.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Jag kör det som en julklapp hehe, enkelt och "gratis" haha.. Men hållet med dig... verkar vara sjukt skön känsla i spelet... längtar verkligen efter ett spel som griper tag i mig ordentligt och verkligen får mig att fastna. Senaste spelet som gjorde det för mig var MGS3 som släpptes 2005 liksom haha
Som sagt, var länge sen jag fastnade för något äventyrsspel men jag hoppas detta är bra.
jagvillocksåhaenblog.com
Tänkte också köpa från USA. Men jag hinner inte helt enkelt. Har Assasins, COD och Ratchet som måste spelas innan. + ett jävla jobb att sköta också. Så jag väntar tålmodigt på svensk release.
Kommer tydligen ett demo till Uncharted nästa vecka. Inte för att jag tvivlar på att grafiken, animationerna osv kommer vara snygga dock.. Det jag undrar mest över är storyn. Den kommer avgöra om det blir ett köp eller inte för mig, men de har inte avslöjat myket om den. Typ att man är ättling till en ökänd pirat och ger sig ut på skattjakt.. Det mesta man har fått se från demos är när man springer runt och skjuter pirater i djungeln och i ruiner, hoppas det visar sig vara djupare än så..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Men fan, 649 kr för Uncharted. Kan de inte se till att sänka priserna på konsolspel någon gång..
JAg vill inte veta för mycket om storyn. :) potatis... Beställ från USA?
jagvillocksåhaenblog.com
Blir det inte ett liknande pris om man inkluderar frakt? Går det att köra spel från USA på den europeiska PS3?
Spelen till PS3 är regionsfria så det är bara beställa :)... Angående storyn så rekommenderar jag senaste trailern som förklarar lite granna (trailern som släpptes igår med massive attack-låten) och de verkar ha gjort mycket research och lagt väldigt mycket energi på just storyn. Kolla även Behind the scenes filmen som heter "inspiration" (part 1 tror jag det är)
Låter riktigt värt det där! Som sagt, någon som beställt från play.com? Verkar vara jävligt mycket billigare än i Sverige plus att det är gratis frakt.
Jag har beställt DMC3 där. Men det kostade typ 200:-. Play ligger i UK någonstans men typ i någon del som inte är med i EU och har skitlåg skatt. Därför är det billigt men det kan fastna i tullen där.
jagvillocksåhaenblog.com
Ajfan, risk för strafftull också med andra ord :(
köper filmer från play.com. har aldrig fått betala nån tull. det e bara på större paket det kan hända.
Filmer har inte lika högt värde som spel. Men har du köpt flera på en gång och aldrig blivit tagen av tullen så...
jagvillocksåhaenblog.com
va spelar värdet för roll egentligen? har det inte med tyngd o så att göra?
Fuck, ett demo har kommit upp på USA PSN store, men jag får det inte att funka.. När jag kör det blir skärmen bara svart och inget händer, men PS3n verkar inte ha hängt sig eftersom jag kan trycka på PS-knappen. Men när jag trycker på "Quit Game" startar PS3n om sig. Nån som lyckas?
haha jag kommer att köpa PS3 enbart för det spelet ^^ Så jag tror de kommer va helgrymmt! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Köpa en PS3 enbart för det spelet? Det e bra vågat :P
Det bruakr väl vara så att man köper en konsol för ett spel i början och sedan hittar andra man vill ha?
jagvillocksåhaenblog.com
Vad är det som lockar med detta spel egentligen har jag undrat...inget man inte sett innan, undrar varför det är så hypat, är inte så insatt i det hela faktiskt...
Ett Tomb raider i next gen med en manlig rollhavare istället?
bara undrar?
Nja, animationerna är väl det som gjort spelet så hypat som det är, även artstylen. Men animationerna får spelet att se sjukt levande ut. Men jag menar, man kan ju säga exakt samma sak om Halo 3, vad är det som lockar som man inte sett förut? Inget särskilt, men det är fortfarande ett riktigt bra spel. Ganska konstigt logik där... alla är vi olika och gillar olika spel. Tur att det finns variation så alla kan hitta något de gillar säger jag.
Mitt intresse i spelet bygger främst på hur väl storyn kan gripa tag i spelaren samt hur pass fritt man kan utforska världen. Personligen så tröttnar jag ofta på spel som inte erbjuder variation, Halo-serien blev t.ex. helt ointressant efter det första spelet. Dock så tänker jag inte förboka Uncharted utan jag väntar med att basera mitt köp utifrån de recensioner som lär dyka upp inom en snar framtid.
potatissuger Håller med dig! Variation och story är otroligt viktigt i ett spel! Musik, atmosfär etc är också väldigt viktigt för att skapa en spelkänsla som kan suga in en riktigt ordentligt, och Uncharted verkar verkligen leverera på alla dessa punkter!
Kände på mig att nån skulle nämna Halo-serien
Här har ni en bra förklaring, känner ungefär likadant som killen som skriver (kanske inte lika mycket), spelet e nyskapande på olika sätt...
http://www.gamereactor.se/artiklar/11719/Storheten+med+Halo/ Uncharted blir bra, tror jag (hoppas) men tillför inget som skall höja det till skyarna vilket gör (vad jag tror) att många sajter ger det ett mediokert betyg...idag e man petig, men som sagt det handlar om vad man gillar, har inga större förhoppningar, just då man säkert blir positivt överraskad
Själv håller jag med killen som skriver åt gamereactor, men endast om första spelet. De andra spelen känns inte nyskapande nog för att man ska sitta och gapa framför skärmen, samtidigt finner jag inte spelvärlden tillräckligt intressant för att jag ska vilja återgå till spelet. Som sagts så många gånger förr så har vi alla olika smak, själv fastnade jag aldrig riktigt för Halo. Vet inte vad det blir av Uncharted men det jag sett hittills verkar ganska lovande, som sagt så är det än så länge inget givet köp.
There's still a screen tear here and a texture pop-in there, but when Drake wades through the water, his pant legs get wet. When he goes for a full on swim, he's drenched from head to toe. The sunlight filters in through the trees and creates shadows on the ground; the ancient artifacts you use for cover break up in gunfire; and when Nathan takes damage, the bright, lively colors of the natural environment bleed out to ghostly black and white vision. -
IGN Nu vill jag ha det.
Uncharted blir bra, tror jag (hoppas) men tillför inget som skall höja det till skyarna vilket gör (vad jag tror) att många sajter ger det ett mediokert betyg...idag e man petig, men som sagt det handlar om vad man gillar, har inga större förhoppningar, just då man säkert blir positivt överraskad Ärligt talat, så är spelet nyskapande på många sätt, och blundar man för det är man endra en dum fanboy eller blind. Eftersom de slutade med helt scriptade animationer samtidigt som hela miljön rör sig (träd svajar etc) så suger det in dig sjukt mycket. Mycket mer än vad du tror då spelet blir sjukt levande.
ja, lätt köp för mig. stämningen jättebra direkt. musiken ljuden allt. kan tänka mig att det blir en del hoppande man får göra om o om då man lär ramla ner. ungefär som tomb raider :)
Håller på att dra ner demot nu. Jävligt segt går det, gick fort när jag hade riktigt BBB där jag bodde förut. :(
jagvillocksåhaenblog.com
De hade gjort hoppandet jävligt bra! Man ramlar inte ner särskilt lätt alls, utan sitter typ fast på den plattformen man är i princip... riktigt bra lösning för det är sjukt frustrerande att ramla ner hela tiden etc...
Hehe blir för enkelt då ju.
jagvillocksåhaenblog.com
Pigeon_ P18 det lär bli så iaf..jag ramlade ner några gånger på samma ställe faktiskt.
Midas P25 va tycker du nu då? du som ser fram emot det här spelet så pass
asså..kan det verkligen stämma att det kan kosta runt 410 svenska kronor att köpa på ebay, från US? jag räknade med frakt o så. Har inte köpt spel på ebay förut.
Midas: Nej, man kan ju fortfarande ramla ner, men det är mycket mindre frustrerande så enligt mig gör det bara spelet bättre...
Detta var riktigt trevligt. Platformandet blir för enkelt eftersom man typ inte kan ramla av känns det som, lite synd. Bra saker - grymt snyggt. Kanske det snyggaste spelet jag sett på konsol hittills. Inte spelat Bioshock så vet inte hur det är. Inte heller CoD4. :) Grymt att ammon är rätt limiterad så man inte kan skjuta hur mycket som helst. Blir att beställa detta och Mass Effect när de släpps.
jagvillocksåhaenblog.com
Håller på att lira igenom det på Hard nu... rätt nice svårighetsgrad måste jag säga...
Ja, grafiken och animationerna var som väntat väldigt snygga. Om bara Tomb Raider hanterade blöta kläder lika bra... =) Snyggt när man går fram till en död fiende att man lyfter foten och ställer den på honom och så. Detaljer som gör stor skillnad. Kontrollerna var bra också. Fanns dock ett par grejer jag ogillade. 1. Det verkar extremt linjärt, man verkar inte få göra några beslut själv. Visst är det bara ett demo, men jag tror det fulla spelet blir likadant. Synd att de skapar en så snygg värld men låter en inte utforska den.. Det är skillnad på att säga "gå från A till B" och att säga "gå från A till B, och gör det såhär!". 2. Ibland när man tog skydd bakom väggar/pelare grejer verkar det som att fienderna kan skjuta på dig utan att du kan se dem, och tvärtom på andra ställen, pga kameran. Jag är inte helt säker på att det är så, men det verkade så iaf.. 3. När man tar skydd bakom ett lågt hinder kan man inte skjuta folk som kommer bakifrån eller från sidorna utan att ställa sig upp och blotta sig totalt. Men kan inte påstå att demot påverkade mig om spelet ändå, fortfarande lika osäker.. Får vänta på recensioner så jag ser om det är djupare än vad man har sett i videos.
AIn i Hard var galen fan... man måste hela tiden byta skydd och samtidigt inte bli träffad typ, och alla skott måstet vara headshots och gå fort hehe... riktigt grymt..
Körde nyss igenom demot, första intrycket var att spelet är sjukt snyggt (jag kör på SDTV, de som säger att PS3-spel ser ut som PS2-spel utan HDTV vet inte vad de pratar om). Definitivt ett "next-gen" spel som förhoppningsvis sätter standarden för övriga spelutvecklare. Spenderade flera minuter åt att plaska i vattnet för att bli blöt :) Fighterna var bättre än väntat enligt mig, bra att man får använda sig av skydd och rörelse för att kunna ta ned sina mål samtidigt som man kan använda sig av sina "melee-skills" när man kommer tillräckligt nära eller får slut på ammo. Spelade på "normal" men tyckte ändå att AIn var mycket bra, de flankerade mig och kastade granater för att jag skulle bli tvungen att hela tiden röra på mig. Snyggt också att fienderna "glider" i skydd för att snabbt förflytta sig. Som Caliber skriver så verkar dock spelet vara väldigt linjärt med klara avgränsningar för var man kan röra sig. Hoppas att det fulla spelet erbjuder bättre möjligheter att uforska den otroligt snygga världen. Inväntar recensioner för det fulla spelet innan det blir något köp.