I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

iPhone (Officiell tråd) DEL 2

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-07-17 18:44
fast vid telia? dom säljer operatörsfria från hong kong. cop em!

sen kan du ju inte säga så, du har ju bundit upp dig hos telia (eller folk) och så tror dom att dev team ska styra upp allt åt en. dom gör det som hobbies, om dom lyckas jailbreaka den, sweet bara det.
 i get more pussy then panty!

2008-07-17 18:52
Jag klagar inte på dev team.. absolut inte!! Jag säger bara att det är surt eftersom jag förväntat mig att jag skulle kunna använda min nya iphone som telefon snart (vägrar ringa med telia). Men det kommer komma ett unlock, antingen pwnage eller zibri (även fast hans program verkar vara instabila.. andra ggn gillt ;). Det har dessutom kommit en liten pryl man stoppar framför sim kortet som täcker över den delen där info om operatörs-lås finns.
jag har alltid rätt.

2008-07-17 20:36
Vänta.. du har köpt en iphone med teliaabonemang som du betalar månadskostnad för, men du vägrar ringa med de? Och du hoppas på att det ska unlockas så att du kan skaffa ÄNNU ett abonemang hos nån annan utöver? Jag hoppas verkligen jag missar något här, för annars är det det löjligaste jag har hört.
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2008-07-17 20:42
Ja. Jag har ett telia abonnemang som jag betalar 60 kr i månaden för och ett tele2 abonnemang jag betalar 100 kr i månaden för. I mitt tele2 abonnemang ingår fria sms och data. Totalt blir det 160 kr för fri data och sms vilket är 40 kr mindre än bara datan hos telia kostar. Mina räkningar ligger just ni på runt 150 kr och kör jag med telia hamnar de på 260 kr om jag inte ringer eller smsar. Jag har räknat på min dyraste faktura och med tele2 blev det 160 kr och med telia 350. Jag ser inte hur det skulle vara korkat att vilja ringa med det som ger mig fakturor på 160 kr istället för 350 (även om jag betalar 60 kr/mån till telia blir det 130 kr billigare per månad).
jag har alltid rätt.

2008-07-17 21:46
Heh ok då, trodde du inte ville ringa med telia av princip eller nåt sånt :)

2008-07-17 22:15
Det med. Hatar telia :p. Hade dom haft en annan dataplan hade jag ringt med dom men jag betalar inte 200 kr för något jag betalar 50 kr för idag.
jag har alltid rätt.

2008-07-17 22:25
Jag har haft telia sen jag skaffade en ericsson t28, tycker inte det är så farligt och pallar inte byta.

Men eh ang den gamla iphonen, kom o tänka på en grej - kan man se hur långt senaste samtalet varade?? Man ser ju hur länge man snackat MEDANS man snackar men mätaren försvinner så fort man lägger på ju och man hinner inte ens se!

2008-07-17 22:29
MR_EVIL
Hmm, blir till att väga ordentligt med för- och nackdelar här alltså.. På vilket sätt är telia så farligt att ha som operatör då? Att de e dyra vet jag om, men nu när iPhone släppts till deras övriga abonnemangsformer så är det faktiskt inte mycket dyrare än Tre, som jag kör med idag. Faktum är att en av deras abb. har exakt samma pris på rubbet som det abb. jag har idag. Men i övrigt, då?
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2008-07-17 22:48
Ju fler dagar som går, ju fler iPhones jag ser - ju mindre vill jag ha den nya.
Har börjat se kvaliteter i andra mobiler som iPhone inte har, dessutom släpptes Opera Mobile 9.5 nyss.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2008-07-18 00:58
köp htc diamond det är en bättre lur dessutom mindre.

U-nas

det är en pricipsak ;) telia=felia
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"

2008-07-18 02:39
U-nas u shall convert, :)

max 25, 49 kr i månaden, 5000 sms ingår

eller bingo 99 kr i månaden (som du får använda) , med minsta iphone bindningen 18 mån, 0,39 per min...jättedyrt verkligen,

enda nackdelen med dem abonnemangen är surfen, fastpris datatrafik är nästan ett måste med iphone , 199 kr på dem abonnemangen så har du fastpriset och 1500 surfzoner och homerun

dam daam da dam daaam

Draken: fellow telian where ya work?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-18 06:46
U-Nas: "har exakt samma pris på rubbet som det abb. jag har idag"
Så kan man väl inte säga? Vem har sagt att de abb du har idag är bra? =P
jag har alltid rätt.

2008-07-18 09:02
Oftast handlar det ju inte om ett abonnemang har fördelaktiga priser, det handlar oftast om vad majoriteten av ens vänner har för abonnemang.
I mitt fall är det så, att i stort sett alla har Tele2Comviq - jag ringer, smsar och mmsar gratis till alla dessa + att jag har flatrate datatrafik för 99:-/mån.

2008-07-18 13:43
daviden
jag har inte sett en enda med en iPhone 3G än, jag väntar fortfarande så att jag kan få klämma lite på den. telia här i västerås hade tydligen inget utställnings-ex.

2008-07-18 18:00
jag har alltid rätt.

2008-07-18 20:57
sjukt snyggt! kostar how much?

2008-07-18 21:16
19 dollarz
jag har alltid rätt.

2008-07-18 21:17
Jag är peppad men 19 dollar är rätt mkt ändå. 150 eller nått tar de väl i svenska apple store.
jag har alltid rätt.

2008-07-18 21:27
20$ = 120:- = inte mycket alls :)
•pave paradise•

2008-07-18 22:11
mmm köpte det. Helt okej faktiskt. 16 pads, men 8 av dem är loopar och melodier på kitsen man får med. Man kan ladda ner ett prog. till datorn för att göra egna kits gratis som man sen kan synca över wifi till luren. Tror man kan föra över sina låtar till datorn med, har inte pillat så mycket med den.
jag har alltid rätt.

2008-07-18 22:15
Var kan man hitta olika samples? Tänkte göra ett kit utan en massa loopar, bara en massa hihats, kicks och snares. Någon som kan tipsa om någon bra sida?
jag har alltid rätt.

2008-07-19 01:27
JonkaGOO
U-Nas: "har exakt samma pris på rubbet som det abb. jag har idag"
Så kan man väl inte säga? Vem har sagt att de abb du har idag är bra? =P

Det kan man väl? Är nöjd med de priser jag får betala idag..

hstlr
max 25, 49 kr i månaden, 5000 sms ingår
eller bingo 99 kr i månaden (som du får använda) , med minsta iphone bindningen 18 mån, 0,39 per min...jättedyrt verkligen,

Helt okey faktiskt.. bingo verkar intressant, men ändå - 5200kr för luren isåfall.
Då passar nog abonnemanget 99 mig bättre.
...
Det finns ett exceldokument som nån användare på IDG har spikat ihop. Kryssa för, ange samtalsvanor osv så plockar dem fram telias bästa abonnemang för just dig. Nån kanske kan bli klokare av att använda den, vad vet jag.
Laila Freiwalds

2008-07-19 01:49
En grej som e jävligt viktigt om jag nu "tvingas" flytta över mig till Telia är att jag kan behålla numret jag idag har hos Tre. Hittar fan inget på telias hemsida, men det måste ju gå? Palla byta nr..
Laila Freiwalds

2008-07-19 10:39
Ja det går.
jag har alltid rätt.

2008-07-20 00:04
yes, det ser ut som dom släpper det imorrn. for real. trevligt.

2008-07-20 00:25
Tänkte precis skriva det...

Från DEV TEAMS blog:
We love Sundays. We think you will too. 2 hours ago

Nu återstår bara unlocking. KOM IGEN FÖR FAN!
jag har alltid rätt.

2008-07-20 00:57
Jag som aldrig ägt nån iPhone undrar vad är skillnaden på jailbrake och unlocking?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2008-07-20 11:33
jailbreaken betyder att man sedan kan lägga in program via installer och komma åt den via SSH.

2008-07-20 11:39
unlock innebär att du slipper telia
jag har alltid rätt.

2008-07-20 11:41
pwnage tool finns för övrigt att ladda ner nu.. pwnar min gamla iphone nu ;)
jag har alltid rätt.

2008-07-20 11:52
Tråden är tillräckligt lång, och vi fortsätter därför i Del III.
Låst.
Laila Freiwalds