måste bara säga att den nya iphonen är så jääääävla cp grym!! + att jag ladda ner remote appen och nu syncas mitt iTunes bibliotek med min apple tv vilket innebär att när jag spelar musik spelas det genom suroundet i datorn OCH tvn, vilket bara det nästan är värt pengarna jag gav för iphonen! fan va nice ljud jag fick nu!
jag har alltid rätt.
Jag köpte det hära Super monkey ball och har spelat det till och från nu typ en timme.. Jag kommer inte förbi första banan!! Jag trillar alltid ut eller får time out!.. iofs är jag lite småfull men så svår ska väl inte första banan va? JAG KÖR IGÅNG EN TIPSA OM FETA IPHONE APPS tråd! Skriv där om du KÖPER ett app du gillar!
jag har alltid rätt.
Det enda som är ändrat är ju nätverksfunktioner och tillagd GPS ...samt sämre display och om du frågar mig fulare plastlösning på baksidan? Vad är det som är så cp-grymt? Jacket till ljudpluggen? ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
daviden sålde du dig? :D
i get more pussy then panty!
daviden: Plastbaksidan är jävligt mkt bättre än gamla metall baksidan. Varför? 1. Bättre mottagning på både telefon och wifi. 2. snyggare med helren baksida utan plast fjant längst ner. 3. jag va med skeptisk.. men när jag såg den och kände den blev ja ghelt jävla såld! Gå och pilla på den och du kommer inte ut därifån utan att vara tvungen att betala telia en massa pengar per månad ;)... i dare you!
jag har alltid rätt.
okej att displayen är sämre, min är det!.. men har man koll på det kan man byta... du har rätt att byta ut din produkt om du fått en dålig sådan serru ;)
jag har alltid rätt.
confidence Aldrig att jag betalar för telefoniabonnemang från Telia. Det får jobbet göra. ;) JonkaGOO Lugnar mig lite, antingen till researcharna på jobbe är klara med sina varianter eller att någon hackat den. Inte en chans att jag binder upp mig på deras ockerpriser. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround
2008-07-12 12:08
I´ve got a problem; Jag försöker återställa iPhonen, men den vill helt enkelt inte återgå till sitt ursprung. Program som inte ligger i Installer, finns fortfarande kvar på mobilen. Så jag kan inte välja dem i "Uninstall" om jag ska vara extra tydlig. Efter att ha kört en återställning, så återgår han bara till Engelska, tar bort all media och lite andra små inställningar, men inte alls till sitt ursprung. What to do? What to do?
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Hangaround
2008-07-12 12:20
hmm nu har den fastnat under "Erasing", kan inte göra något. Allt står still, kan inte slå av den heller. :-D
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Hangaround
2008-07-12 13:36
Aja, det löste sig. :D
Inte en chans att jag binder upp mig på deras ockerpriser. :) Ord upp på det! Ska vänta jag med..
Det går säkert att söka upp info om detta, men kommer fler operatörer att släppa iPhone? Jag vill att Tre ska göra det, eftersom mitt nuvarande abb. går ut där om ca 3 månader.
Läste nånstans att Tre inte kommer att kunna sälja iPhone eftersom den använder SIM, och Tre endast av USIM..
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
Ni kan ju vänta till nästa iPhone kommer istället, då kommer den här vara jättebillig.
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
Men då vill man ju inte längre ha den "gamla" :)
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
U-Nas P23 Nja, halebop ska ju börja sälja telefonen. Men halebop är ju ägt av telia.
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.
Känns som om Telia plockade hem den där trofén, dock väldigt felplacerad. När det blev bekräftat fick jag lite vibbar av att "gamla hederliga telia" ville borsta bort dammet från sig själv och köpa det senaste och nyaste för att bli hippa igen. Blev så fel, priser, abonnemang, rates - rubbet... Väntar fortfarande på hacket.
Di hack lär komma snart, men det är synd att Dev team som endå gör ett så pass bra jobb åker på sånna tråkiga smällar som de gör, t ex med zibri och geohot som både släppt skit unlocks och geohot hotar väl dev team att släppa sin version tidigare än dom egentligen vill för annars släpper geohot sin yiphone hack vilket säkert väldigt otestad.
haha jag fick också lite av den känslan innan lanseringen. men att dom skulle presentera chockhöga priser var ju inget direkt oväntat.
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
vad ska man med en hackad iphone till när man ändå sitter på ett abbonemang från telia?
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
Dd_Dj Ja, de är väl det.. Men för fan, vill ju behålla Tre som operatör! Jävla Telia.
U-Nas, vänta lite, det kommer att komma olåst tillslut.
confidence Yapp, får väl hoppas att det dyker upp inom en relativt snar framtid iaf :) ...Ni som har iPhone Nämn tre saker som är det bästa respektive det sämsta med telefonen. Kanske svårt att erkänna tre dliga saker för den när man betalat det man gjort för den.
Dåliga saker med iPhone: iTunes, multitasking(?), klipp & klistra, saknar riktiga knappar ofta, kameran (vad ska man f ö med en så dålig kamera till när man inte kan mmsa? ...för det är allt den duger till), ljudkvalitet i själva telefonen sen sist att den är så fruktansvärt låst.
Jag har f ö inte betalat för min, kanske därför jag kan vara ärlig ;)
daviden: iTunes är underbart om du bara sätter dig in i det och organiserar din musik.. multitasking håller jag med om, men det spar på batteriet och apps som tex IM kan köras i bakgrunden med push.. klipp och klistra fattar jag inte varför man ska ha?.. kameran funkar hur bra som helst för att vara en mobilkamera och man kan göra mer än att mmsa bilder, tex maila och ladda upp på flickr direkt från telefonen med mera. Du kan även mmsa från iphonen hur smidigt som helst men folk verkar ju inte fatta det.. och att den ska vara fruktansvärt låst kan jag hålla med om, är själv lite sur på apple.. men hur svårt är det att plugga in och klicka på unlock så kan man ringa med vem man vill?
jag har alltid rätt.
JonkaGOO iTunes är och förblir skit i min värld. Jag har gett det en ärlig chans, men de funktioner som skall göra det "lätt" passar inte mig. Klipp och klistra saknar du inte förens du använt det på andra mobiler - vilket jag har. Kameran är inte hur bra som helst för att vara en mobilkamera, väldigt ljuskänslig, överexponerar vid för mycket ljus osv. Visst kan man MMSa, dock kostar det programmet pengar numera. När jag skrev att det är en väldigt låst telefon snackar jag inte om operatörlåsning. Jag talar om en sån enkel sak som att överföra musik t.ex., då MÅSTE jag använda iTunes eller något annat program som klonar iTunes funktioner. Jag kan inte använda mobilen som en lagringsenhet, det tycker jag kunde vara värt på en mobil med 16 Gb minne. Jag vill ha en ringsignal som en polare har, eller varför inte en låt - "skicka över via bluetooth... nej just det, det går inte". Glömde ännu en sak, inget stöd för A2DP, kom igen, Apple. Vad hände med "Air"-temat?
Var har du fått att MMS appet kostar? Det finns ju inte ens i App Store än. Att du inte kan skicka ringsignaler via BT kanske man kan gottgöra med bland annat telefonens sjukt smidiga gränssnitt och app store och de oändliga möjligheterna det tillför. No offence men du är 26 år, att klaga över att en telefon inte har MMS och möjligheten att skicka ringsignaler och roliga bilder över BT borde du vara för gammal för.. enligt min mening iaf, inget illa menat.
jag har alltid rätt.
JonkaGOO Installer.app, inte app store. SwirlyMMS kostar numera. Dessutom tycker jag att MMS är utomordentligt trevligt - vilken ålder man än är i. Senast igår använde jag MMS, tre gånger. Var i en affär, såg ett par kuddar med ett väldigt säreget tyg som jag tyckte kunde passa in hos mina föräldrar. MMS:ade helt sonika en bild på dessa till min mamma som bekräftade mina misstankar - och jag köpte dem åt henne. Själv fick jag min nya soffa idag, tre st goda vänner i sthlm ville se den - jag mmsade ett litet bildspel med översiktsbild från olika vinklar samt närbilder (autofocus krävs för det). Tycker ABSOLUT inte att MMS är något "barnsligt". Sen om vi ska börja snacka om Bluetooth ...don't get me started. Bluetooth är oändligt mycket mer än "skicka roliga bilder och ringsignaler". Jag använder bluetooth till följande idag; * Föra över filer från och till dator. * Koppla upp min mobil till dator för att; skriva sms/mms direkt från datorn, koppla upp mig mot internet via mobilen (bye bye iPhone), synka kalender, kontakter och email. * Kablar är jobbigt, så jag använder A2DP när jag lyssnar på musik. * Överkurs, men jag har faktiskt min klocka kopplad till telefonen via bluetooth. * Skicka foton, ringsignaler(!), program, kontakter och anteckningar till vänners och kollegors mobiler. Don't get me wrong. Trots iPhones svaga sidor gillar jag fortfarande den. Bättre web-upplevelse på mobilen finns inte just nu t.ex., skulle vara opera mobile 9.5 som kan konkurrera. Jag använder ju själv en iPhone, men kompletterar med diverse andra mobiler då jag inte tycker att iPhone är "den perfekta mobilen".
iTunes har jag lärt mig att använda. Sedan jag skaffade en AirPort så har det bara blivit så, och det fungerar ju utomodentligt. Saknar ingen funktion direkt.
saknar riktiga knappar ofta Det är det som jag är rädd för. Har tidigare haft en SE w950 och den blev efter ett tag riktigt jobbig. Såfort man skulle använda telefonen så fick man hålla den med ena handen, och peta med den andra.
Går det att använda iPhone med endast EN hand? Då menar jag enkelt och bekvämt, för det
gick ju såklart att använda w950'n med en hand, men det var krampigt och jobbigt efter ett tag. Har lovat mig själv efter w950'n att aldrig med ha en "petmobil", men iPhone lockar ju självklart.
Jag har f ö inte betalat för min, kanske därför jag kan vara ärlig ;) Hehe, det jag menar. Blir mest ärligt så :) Jag hade själv blundat för felaktigheter om jag varje månad fick punga ut 500kr+ bara för abonnemanget.
klipp och klistra fattar jag inte varför man ska ha? Inte jag heller. Har aldrig saknat det i en mobil, men som daviden säger.. så har jag heller aldrig haft funktionen tillgänglig.
Går det inte att skicka filer bia BT? Vad f-n ska man då med BT till? Vad
kan man skicka då?
En annan grej.. det går la inte att spela in video med kameran? Kommer det en tredje-partslösning på detta, eller hur löses det? Som med MMS?
Du kan koppla upp ett headset till den via Bluetooth, OBS - inte för musikuppspelning då den inte stödjer A2DP. Det GÅR att använda den med en hand, att scrolla fram kontakter osv. Visst, du kan skriva sms osv. med en hand också, men det går olidligt sakta och är inte optimalt på något sätt. Du kan inte "känna dig fram" som med en vanlig mobil, du MÅSTE titta på mobilen vid varje action. Trots detta är det en sweet mobil och ger en bra internet-upplevelse. Dock skulle jag aldrig kunna ha ENBART en iPhone.
U-Nas P23 du kan spela in film via ett tredjeparts prog. iphone + - överlägset UI - appstore - musikspelaren iphone - -kameran (dock gör mjukvaran att den är bättre än många 5 mp kameror på marknaden så länge ljuset är bra) - som daviden sa att den är så låst, går inte att använda som bärbar hårddisk osv, men det var ju inget nytt från apple - telia
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
Går det att använda iPhone med endast EN hand? Ibland finner jag det problematiskt att ens SVARA med en hand. Hatar den där sliderns position. Annars som daviden säger. Inte jag heller. Har aldrig saknat det i en mobil, men som daviden säger.. så har jag heller aldrig haft funktionen tillgänglig. People like what they know, they don't know what they like. +nice ui, men det blir gammalt efter ett tag. +trevligt att kunna surfa smågrejer, wikipedia är nog det jag kollar mest. googlemaps och vägbeskrivning funkar väldigt bra. +ipod -touchscreen kan bli jäkligt drygt ibland. strular i vinterkylan och i solljus. -ipod kontrollerna är sämst, värdelöst att behöva ta upp mobilen för att spola låt och pausa (om man inte har speciell fjärr, vilket man inte har om man vill använda sina egna hörlurar) -en miljon smågrejer som inte ha flash, hörlursuttaget på fel sida, en bugg som inaktiverar miccen när man drar ut hörlurarna vid fel tillfälle tills man sätter in de igen.. Ska tillägga att jag alltså pratar om gamla modellen, och jag har inte heller betalat för den tekniskt sett.
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
shit kommer minst 50pers per dag nu och vill sätta sig i kö för iPhone. Jobber f.ö i en Telia Butik.. Sjukt va en grej kan locka uppmärksamhet!
Jag vet inte om jag har ovanligt stora händer, tror inte det, men jag använder alltid min med en hand. Förutom när jag spelar på den eller skriver sms för då behöver man båda tummarna ;). BT är till för sånt bögigt headset och inget annat i dagsläget. Klipp och klistra kommer:
Länk till http://macworld.idg.se/2.1038/1.171761 . Du kunde mailat bilderna på kuddarna till din mamma.. men det är ju från person till person vad man är van vid att använda. Videoinspelning finns till iPhone.
jag har alltid rätt.
JonkaGOO Nej, min mamma har inte mail inställt SAMT pushmail aktiverat på sin mobil. Har din mamma det? Hur stor procentdel av dina vänner har pushmail på sina mobiler? Jag har en vän som har - på sin blackberry. MMS kan inte bli ersatt av email, hur du än vill vrida och vända på det. Det är två helt olika användningsområden.
haha eller hur! vems morsa eller föräldrar eller icke-gadget-intresserade-vänner har mail i mobilen? (om du inte tänkte att dom sitter i mailkorgen och kör F5 dagarna i långa) mms är nice, jag saknar det definitivt i iPhonen.
Nämn tre saker som är det bästa respektive det sämsta med telefonen. Kanske svårt att erkänna tre dliga saker för den när man betalat det man gjort för den. Bästa:
- Enda surfmobilen värd namnet
- Första gången telefoni integreras med mp3 på ett trovärdigt sätt
- Helhetskänslan (inkl. UI) är grym
Sämsta:
- Att den är så förbannat jävla låst.
- Svår att använda med en hand. Pain in the ass att köra bil med ex.
- Kameran och avsaknaden av MMS, som sagt.
Jag saknar också möjlighet att lyssna på musik via blåtanden. Jag har inte heller betalat för min och skulle inte göra det om det innebar 24 mån Telia.
Hangaround
2008-07-16 22:11
Jag stör mig på shuffle i Ipoden. Jag vill kunne välja en låt...sedan vill jag att telefonen ska "shuffla" efter det, men instället tar den låtar i turordning därefter. Jag vet att shuffle är shuffle, men på "the real deal ipod" så gör den ju så, så det är lite tråkigt att iphone-poden gör likadant.
det finns speciall shuffle att ladda hem så det styr det lite anorlunda.
Hangaround
2008-07-16 22:24
Hmm vilken menar du?
varför inte bara sätta på shuffle sen välja låt? Shuffle finns under ipod i setting.
jag har alltid rätt.
special shufflen analyserar de låtar du skippar, så om du tex skippar 3-4 lugna låtar slutar den shuffla fram lugna låtar. Sjukt nice koncept med det funkade inte så bra på min telefon iaf. Kommer kanske bättre version och förhoppningsvis köper apple iden (som de gjorde med coverflow). Hade varit skitnice att ha i iTunes och iPhonen som grundfunktion.
jag har alltid rätt.
Hangaround
2008-07-16 22:57
Hmm Ljudkontroll Ljudbokshastighet EQ Volymgräns Är vad jag har. :) Trycker man på shuffle så väljer den ju en låt helt random, väljer man en låt själv sedan så fortsätter den ju under den bokstav man valt. :O
hmm ja det har du rätt i.. ville minnas att det fanns där. Kanske fanns i någon tidigare fw.
jag har alltid rätt.
Min faders nya iphone har lite problem med gps:en. Den brukar visa att han är i vattnet mellan Sverige och Finland eller ibland i Skåne. Det är lite smålustigt.
My heart lives in my vagina.
Hangaround
2008-07-17 12:03
Aja, jag får leva med det helt enkelt. :)
Th1ef Det är en feature! iSurprise heter den ;)
om man skaffar iphone från frankrike kommer denna kunna användas utav comviq kontant då?? och kommer det vara svensk meny?
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
John folk säger det iaf.
Pwnage tool släpps snart, de finslipar koden nu. MEN den kommer bara kunna jailbreaka 3G iphone och inte unlocka, vilket är jävligt surt eftersom då är vi fast med telia ett tag till. "We’ve made some progress on the baseband unlock of the 3G device, but at this point PwnageTool will not support 3G unlocking or BootNeuter on the 3G device. It is, of course supported on the first generation device with 2.0. We’ll push out an update with 3G support if and when it is completed. As soon as we fix this up and test a bit more we’ll be ready for release, we’ll get back to you with a release schedule soon." http://blog.iphone-dev.org/
jag har alltid rätt.