I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

iPhone (Officiell tråd) DEL 2

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-07-09 15:10
Fan folk får sprida sidorna , och info om vart och när ni beställer från usa , så man också kan göra det... plus andra.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2008-07-09 17:35
ebay?
 i get more pussy then panty!

2008-07-10 16:00
Appstore är ute nu. 2.0 för iphone också.

http://www.macrumors.com/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-10 16:37
1.30 timmar kvar till 2.0 för touch.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-10 20:35
testie
du får 2.0 att funka på poddisen med. kolla zibris blogg.

2008-07-10 21:39
Haha...kön utanför Telia-butiken är fan löjlig...
•pave paradise•

2008-07-10 22:14
Rätt många fattiga apps på app store men en del bra.

graffitio och whrrl är nog de intressantaste jag hittat... reQall verkar nice med =)
jag har alltid rätt.

2008-07-10 22:40
igotchi :)

2008-07-10 22:59
lhabia X1

fan du skulle tagit ett kort, är sugen på att se =)
DJ

2008-07-11 00:30
var in på telias hemsida å kollade på livestream, helt galet vad med folk. tänk vad lite mediabevakning kan göra med människor :D

visst det är en mkt bra telefon, kanske har den bästa UIn men den saknar funktioner så som mms som tillochmed min gamla lur från 2001 har :E

tycker det är tråkigt att inte HTC diamond har fått lite plats i rampljuset då det i det stora hela är en bättre telefon i samma kategori

"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"

2008-07-11 01:11
copy&paste, flash, videoinspelning och mms, vart är ni? det är alla mjukvarulösningar som apple borde ha styrt upp nu.
DJ

2008-07-11 01:48
videoinspelning och mms kommer lösas via appstore, dock så tycker man ju att det ska vara standard på en highend lur 2008

"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"

2008-07-11 01:49
Fattar inte varför man vill spela in video med en 2.0 megapixelkamera eller varför man vill kunna skicka MMS överhuvudtaget...
•pave paradise•
DJ

2008-07-11 01:51
det är mkt man inte förstår lhabia X1 , t ex hur folk kan stå å köa i 12 timmar för en mobiltelefon ;)

2008-07-11 01:53
Hur folk kan köa i 12 timmar? Enkelt, de vill ha telefonen före alla andra. Där, så var det löst ;)

Min fråga däremot, den är inte lika enkel att förstå då det ena är överflödigt och det andra bara används av folk som tycker att fyllesms är jobbigt och tycker att fyllemms är mycket vettigare.
•pave paradise•

2008-07-11 02:08
Fattar inte varför man vill spela in video med en 2.0 megapixelkamera eller varför man vill kunna skicka MMS överhuvudtaget...

haha word, vem använder det seriöst?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Groupie

2008-07-11 07:53
Håller med, vem fan skickar MMS egentligen? Finns det överhuvudtaget någon människa vid sina sinnens fulla bruk som faktiskt använder detta?

Däremot kan jag väl någonstans tycka att flash borde vara fixat vid det här laget.

2008-07-11 08:39
Jag skickar mms lite då och då. Mest på roliga djur som jag stöter på. :)
Göteborg på låtsas.

2008-07-11 08:52

Min fråga däremot, den är inte lika enkel att förstå då det ena är överflödigt och det andra bara används av folk som tycker att fyllesms är jobbigt och tycker att fyllemms är mycket vettigare.

Fattar inte heller varför folk vill surfa på en miniskärm när man kan göra det hemma framför 22-tummarn. Fattar inte heller varför folk vill lyssna på musik med hörlurar när man kan gå på en livespelning. Och SMS är bara för blyga töntar som är rädda för att ringa och prata.

Du kanske börja se hur idiotiskt ditt resonemang är? För att besvara dina omöjliga frågor: vissa saker vill man ha på film - hellre dålig kvalla än ingen. Och det är kul att få MMS från flickvännen när man är borta, till exempel.

Sen är jag rätt less på alla som ska påpeka att den inte har MMS och att din fjortisnokia från 1982 minsann har det. Vi vet. Alla vet. Har ni hört att jorden är rund och att 2pac är död?

</rant>

Såå, nån som fixat nya telefonen än? Kanske starta ny tråd nu för den och 2.0? Kan man lägga in 2.0 på gamla iphonen än?
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2008-07-11 08:56
Igår släpptes SwirlyMMS i ny version som är riktigt schysst.
Dock fortfarande dåligt att Apple inte integrerar det.

2008-07-11 10:24
Men alltså om man köper en iphone på tradera/blocket för ca 3000-4000, uplåst står det, vad är det för fubnktioner som itne kommer att funka för mig då?

2008-07-11 10:39
appstore typ.

och bara för att NI inte mms'ar betyder det inte att andra inte gör det. idag bör alla telefoner ha den funktionen, thats it.

videoinspelnings på en 2mp kamera lär suga ja men varför inte styra bättre kamera för att konkurera med andra mobiltillverkare med bättre kamera.

det är för övrigt sedan klockan 10.00 idag jävligt tråkigt att ha en iPhone, det var lite kul när man såg nån annan på stan med en G1 och båda såg att båda hade en och man visste att man hade lagt lite jobb bakom sig genom att ta hem den från USA osv. well well.. det var bättre förr.

2008-07-11 10:52
Management:

Det var det dummaste resonemanget jag hört på länge...kudos, verkligen.
•pave paradise•

2008-07-11 10:58
Någon som har den än? :D

Själv droppades intresset när jag såg priset
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso

2008-07-11 11:10
Men. Om man som jag har ett Telia abbonemang, behöver man fortfarande låsa upp den för att kunna använda den i Sverige? Eller är det enda plusset med upplåsningen Installer??
(jag har en G1 sen i februari.)
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.

2008-07-11 11:48
Dd_DJ
ja du måste låsa upp den. telia säljer ju bara 3Gn och inte 1Gn. ett stort + med att kunna låsa upp den idag md 2.0 är ju app-store såklart och installer kanske försvinner tillslut.

2008-07-11 12:33
svart 16 GB borta från telias webbutik. det gick fort.

2008-07-11 15:31
Någon som har testat att uppgradera till 2.0 än?
DJ

2008-07-11 15:39
så, är nu en ägare av en iphone 3g 16gb, problemet är att jag inte får itunes att starta :E
någon har stött på liknade problem å vet vad som felar?

jag kan installera itunes men sen när jag ska klicka på iconen så händer absolut ingenting, eller jo timglaset kommer upp några sekunder men sen e det dött.

quciktime funkar utan problem, men itunes vägrar som sagt att starta, den ligger dock som en process :/

2008-07-11 16:20
Välkommen till den hemska världen med iTunes.
Jag har tyvärr ingen förklaring till dig, det är säkert en feature i iTunes - för det fixar ju allting själv, lätt och enkelt ;)

2008-07-11 16:30
Suck...och ändå köper man produkterna. Lustigt...

Köper en om jag orkar åka till USA i år. Troligtvis inte dock, hur fan ska jag klara mig utan MMS och 2.0 megapixel och mp3-spelaren liksom...
•pave paradise•

2008-07-11 17:50
Har tidigare inte vart sugen på iPhone. Är det egenligen inte nu heller med tanke på att Telia lagt vantarna på den, samt på priset.
Men jag satt ett par timmar igår och kollade in den på diverse sidor, och suget ökade markant! Den är ju jävligt häftig och allt det där, men när jag såg att den saknar MMS så är ju halva grejen med den integrerade kameran bortspolad. Digitalkamera har jag, och därefter så förstår jag inte vitsen med en kamera i mobilen om man sedan inte kan MMS:a iväg skiten.

Tredjepartsprogram, javisst. Men vad är det för ett kött som beslutat att inte ha detta i telefonen från första början?
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2008-07-11 18:46
ihabia, varför ska du köpa en i USA och binda upp dig till AT&T? du verkar inte så smart...

2008-07-11 18:53
Inte du heller som totalt missat det jag har skrivit och många andra har skrivit i tråden om varför det vore effektivare att köpa en i USA olåst.
•pave paradise•

2008-07-11 18:56
Förklara för mig, som inte vet.. istället för att kasta paj.
Laila Freiwalds

2008-07-11 18:59
Just det, ja...här ska man idiotförklaras bara för att senare idiotförklaras igen för att man överbevisar folk. Ah, the beauty of Whoa.

Åk till USA. Köp en olåst iPhone från Apple Store. Åk tillbaks. Sätt i SIM-kort. Voila.
•pave paradise•

2008-07-11 19:02
Är du skön eller, var idiotförklarade jag dig?
...
Jag hade tänkt mig lite mer utförligt.. själva resan och inhandlandet hade jag redan förstått ingick i receptet.
Laila Freiwalds

2008-07-11 19:04
Snackade inte om dig, uppenbarligen.

Det finns inte så mycket mer att säga. Folk jag har talat med som bor där säger att det är så, kompisar som har köpt den säger att det är så, Apple Service säger att det är så.
•pave paradise•
Hangaround

2008-07-11 19:10
Härligheten med att surfa på iphonen;

Ex: Soligt ute, schyst uteservering, en go plankstek, kall pilsner och det senaste nytt på FZ eller tjöta med polarna på MSn, genom ett trådlöst nätverk som man hittar överallt nowadays.

Det räcker med att man går ut på stan så surfar man gratis xD
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2008-07-11 20:06
lhabia X1
du får gärna länka till något som bekräftar att du kan gå in på en applestore och köpa en olåst iPhone utan abbonemang. dina polare är ju inte direkt en pålitlig källa för oss andra.

hade det funkat att bara gå in på en applestore och köpa en olåst hade ebay svärmat över just nu, men just nu ligger inte en enda iPhone 3G ute där. varför? för att dom som har köpt har bundit sig till ett abonemang dom inte kan bli av med.

2008-07-11 20:09
Ring. <----
Flera som har gjort det tidigare och fått samma svar. Men jag vet inte, vi kanske alla blev lurade.
•pave paradise•

2008-07-11 20:14
Sen så är det inte så många som kan huxflux kasta ut $500 på att köpa en olåst iPhone. Detta har jag märkt efter några år som hjälp-skribent på Absolutepunk.net där folk ständigt gnäller på att de knappt har råd att köpa 3-4 skivor på en månad vilket totalt blir ca 250-500:-. Värt att tänka på.
•pave paradise•

2008-07-11 21:05
Fan vad jag hatar telia.

Telefonen gick inte att förhandsboka enbart för att de villa ha den coola kö effekten. Det kan jag förstå, gratis marknadsföring är ju inte fel.. men nu när telefonerna tog slut på ett par timmar och nästa leverans kommer på torsdag enligt telia i Lund.. Jag menar vafan?! De tog in 150 telefoner till malmö, trodde de inte att fler skulle vilja ha en iPhone? Och varför så få telefoner? Jo för att få nyheten "iPhone sålde slut direkt"... och deras priser är ju helt sjuka!

Ett tips till er som inte vill betala 200 kr i månaden för data: Skaffa tele2 kompis och hacka telefonen (hack lär komma inom de närmsta dagarna och är otroligt smidigt). Tele2 kompis har en 1gb dataplan för 49 kr, och även gratis sms (om du är student.. tele2 kompis sms heter abonnemanget då). Då får du gratis sms och data (man använder sällan mer än 1gb, spec inte när telefonen har wifi) till en totalkostnad på runt 150 kr (din telia abb kostnad + tele2 abb kostnad (39) + data (49). Ni som skaffat iMini, iMidi eller iMaxi får skylla er själva för ni är så korkade och skaffar ett av de fattigaste abonnemangen genom tiderna haha ^^.

Lite segt att aktiveringen är överbelastad också btw.. vill testa den!!
jag har alltid rätt.

2008-07-11 21:13
aktiverad nu.

NÅGON SOM HAR EN GAMAL IPHONE ATT JÄMFÖRA MED:
har ni en lite gul grön ton på färgerna? Både jag och min bror har det!! Jämfört med gamla luren ser den ut som ett gulnat foto!... Hur är det på era?
jag har alltid rätt.

2008-07-11 21:29
JonkaGOO P20
gizmodo har jämnfört, vissa är mer gultonade, varför vet ingen än dock. billigare skit?

yellow fellow

2008-07-11 21:30
lhabia
ja, det är nog bäst att tro på dom ifall ni nu har pratat med dom.

yepp... detta skulle vara worldwidenews så.....

2008-07-11 21:44
Hey, tro vad du vill. Alla jag snackar med påpekar att det går att köpa den upplåst men att den är "expensive like shit":
•pave paradise•

2008-07-11 23:04
500 dollar är ju en piss i atlanten, det är dryga 3000 spänn?
Man får mycket mediamaskin för de pengarna, anser man att det är för mycket ska man inte ha en iPhone.

2008-07-11 23:08
Det är en preliminär siffra jag fick höra i förbipasserande. Faktum kvarstår dock, den går att köpa upplåst.
•pave paradise•

2008-07-11 23:13
confidence P24: Fan va CP! Jag ska byta min telefon! Detta ser jag som ett fabrikationsfel!
jag har alltid rätt.