I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

iPhone (Officiell tråd) DEL 2

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-05-27 12:04

iPhone (Officiell tråd) DEL 2

Nu är Iphonen påväg in i sverige. Skaffade min igår och känner just nu HM, skulle man väntat eller vad skiljer denna lur från den från USA?

Länkhttp://www.aftonbladet.se/pryl/article2552500.ab

Del 1 av diskussionen kring Iphone finns
här.

(Inlägget ändrat av chisel 2008-05-27 13:11:09)

(Inlägget ändrat av U-Nas 2008-07-20 11:52:28)

Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2008-05-27 13:16

2008-05-27 13:19
Ingen skillnad skulle jag tro, förutom att du måste ha telia för att få visual voicemail.. men det klara man sig utan.

Vad hoppas ni ska komma i FW2.0? Jag hoppas på mail fullt ut som i os x med att göra lista och RSS :).

Någon mer än jag som är skitpeppad på WWDC?

Vad som sagts om iPhone 2.0

btw. Tänk på att om ni köper den i USA innan den kommer till sverie måste ni köpa itunes presentkort för att kunna handla på app store eftersom svenska kreditkort inte stöds i amerikanska iTunes ;)
jag har alltid rätt.

2008-05-27 13:25
och ang. rubriken. Den kan faktiskt komma redan i Juni eftersom "säkra källor" till gizmodo säger att den kommer lanseras "world wide" direkt efter WWDC den 9e juni. Att det betyder att den kommer till alla länder är väl inte spec troligt, utan vad som menas är antagligen att den uppdateras i alla länder som har iPhone. Men ett stort kanske finns ju ;)

Jag är sjukt peppad eftersom jag hade sönder min iPhone på valborg. Har vant mig vid den och nu har jag en skruttig skitmobil jag köpte för en hundring :P. Kommer bli jävligt nice att få tillbaka iPhonen! Och jag ska till New York den 25e-30e juni så det kan inte bli bättre ;)
jag har alltid rätt.

2008-05-27 21:10
Jag personligen skiter i var den kommer sålänge den kommer i juni till USA :P YAAY! Hoppas hoppas.
Juli blir försent för min del.
Om den kommer får man ju den för någon tusenlapp billigare förmodligen. Många hoppas på 32GB versionen också. Man kan ju alltid hoppas.

2008-05-27 22:01
har alla glömt bort att den måste jailbreakas först också? förutsatt att man kan ha den med ett svenskt nytecknat abbonemang, så är en icke jailbreakad iphone lika kul som en dator utan internet.
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2008-05-28 09:08
Management: Självklart inte men eftersom alla beta 2.0or som släppts blivit enkelt decryptade så förväntar jag mig helt enkelt att stable-rel också blir hackad lika snabbt.

2008-05-28 16:14
Någon som haft möjlighet och få använda både iPhone och andra "värstingmobiler" a la SEP1 N95v2 och nyare mobiler.

Är iPhonen värt pengarna tycker ni? =)

2008-05-29 09:24
Kaneida: Absolut. Med PUSH nu så är det den absolut bästa telefonen på marknaden.
Känslan är helt i sin egen klass jämnfört med vanliga SE och Nokia som alltid känns så ofullständiga och tråkiga. Med installer.app får du aldrig tråkigt :P.

2008-05-29 10:31
-sami- hmm blir nog gå till någon Teliabutik både en och annan gång och pilla på iPhonesen. Inte ofta Appel misslyckas med sina saker (någonsin?).

2008-05-29 13:07
Kaneida:
Så sant så sant. Newton kanske var lite flummig dock :P.

2008-05-29 17:56
Kaneida

Jag har en SEP1i, min polare har N95 och min flickvan har 16gb iPod Touch (vilket i stort sett ar en iPhone utan ringfunktion)
Jag var ocksa nyligen i Singapore och pillade pa iPhone och kan saga att jag byter bort P1an vilken dag som helst. Andra marken och modeller ar inte det minsta i narheten av iPhonen.

Enkelheten och kanslan slar bada ovannamnda tveklost.
Nu har jag inte last nagra av lankarna ovan och vet inte vad en iphone kmr kosta i sverige men med tanke pa att du kan importera en fran usa for ca 2700 spann sa finns det ingen anledning att kopa nan annan mobil.
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2008-05-29 19:03
Skulle behöva hjälp med en sak, jag har installerat några jävla skitspel på min iphone via installer, men nu vill jag ha bort dom för de enbart stör mig. Men HUR fasen raderar man? Jag testade att leta efter dom via itunes (vilket inte ledde till något) rotar i mobilen osv. Och kan bara inte få bort dom! Hjälp till är ni snälla!
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2008-05-29 21:03
du går in i installer och där finns ju en liten knapp som heter uninstall precis brevid sources.
 i get more pussy then panty!

2008-05-29 22:19
Tack så mycket :)!!

2008-06-02 10:59
men om man skulle köpa en från USA, vad gäller då? ska man hålla på och låsa upp massa saker och fixa för att man skall kunna använda den fullt ut här i sverige?

=D

2008-06-02 12:30
Precis, du ska jailbreaka den. Det finns ju affärer inne i städerna som gör detta om man nu inte kan själv. Har aldrig testat själv med detta, köpte min från tradera. Men vad jag hört ska det inte vara så jädra svårt själv :). Svenska menyer och sånt la jag in själv iaf, det gick på 2 sekunder. finns massa guider osv på nätet så.

2008-06-02 19:00
Att jailbreaka är jättelätt. Du kopplar bara in telefonen i datorn och trycker på en knapp så är allt klart på 2 minuter. När det va nytt att jailbreaka va det en del strul, men nu är det pisslätt, och även om man köper en i sverige borde man jailbreaka eftersom du kan göra så mycket mer med telefonen då.. Så.. Det är exakt samma sak att köpa den i USA som i Sverige (om man nu ska jailbreaka), förutom att det är billigare i USA och du behöver inte binda upp dig till något abonnemang (i sverige kommer vi antagligen inte få möjlighet att aktivera våra telefoner via iTunes, så vi kan inte lämna affären med en olåst telefon vilket man alltid gör i usa). GO USA!
jag har alltid rätt.
Hangaround

2008-06-05 20:45
Gahh, jag blir galen, jag trodde det var ordlistan som tog bort...alla ord som iphonen "tror" man vill skriva. Så irriterande när man håller på att skriva och slår mellanslag, exempelvis "Att" som blir "AT&T". Jag vill slå av alternativt ta bort denna funktion. How to do?
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2008-06-05 21:50
Hangaround

2008-06-06 00:15
Ahh sweet! Tnx!
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2008-06-06 10:40
du installerar annars bara Kb2 som fixar detta åt dig.

2008-06-06 10:43
Jag börjar tro lite att det kommer bli problem med att importera nya iphonen. Det ryktas om att den kommer kosta så lite som $199 och att apple kommer håva in pengar via AT&T istället. Isf kommer apple inte riskera att folk köper telefonen utan att aktivera sitt AT&T, så man kommer nog bli tvungen att göra det i affären =/ vi lär få se på måndag...
jag har alltid rätt.

2008-06-06 10:46
dom uppgifterna lär aldrig stämma. så mycklet sänker dom bara inte när dom vet att folk är villiga att betala mer, som 399.

och svårare att importera? hela världen* verkar ha fått den inom 2008 är slut så det känns ju rätt onödigt att pyssla med det då.

*hela världen = iaf nått land / varje världsdel kommer få och importera från usa vilket betyder tull osv känns bara dumt när det inom EU är toll-free t ex.

2008-06-06 10:55
Jag ska till usa i slutet av juni så jag betalar ingen tull ;).

Någon som vet hur det är i de andra länderna som har iphone nu, aktiverar de telefonen via itunes eller i affären. Det är det allt hänger på liksom. Hur är det med frankrike och tyskland, någon som vet?
jag har alltid rätt.

2008-06-06 10:55
och snälla ta bort din gubbe!! :P
jag har alltid rätt.

2008-06-06 12:03
du betala istället med din flygresa vilket inte gör din iPhone billigare iaf ;)

jag tror att de aktiveras i butik, men det är lätt att googla fram om du verkligen vill veta.

2008-06-06 13:26
haha jag åker ju inte dit för att köpa en iPhone :P

aktiveras dom i butik i europa är det ju mycket fördelaktigt att köpa den i usa eftersom man kan hoppa över aktiveringen när man köper den där (nu iaf).
jag har alltid rätt.

2008-06-08 13:20
VARNING!! Kan vara SPOILER!!

Kan det vara sant?

Röd och svart iPhone.

Och för bara 200 dollar :) Hoppas hoppas!

2008-06-08 14:08
Hahaha vadå varning spoiler? Är detta en film eller?

2008-06-08 16:37
Precis!

2008-06-08 17:08
det var såklart fake... det borde du ha vetat.

2008-06-08 17:32
Vilket kaos... "Spoiler" osv, haha vafan. Det är ju inte en film som sagt. Läste nånstans (var det här?) att nån snubbe blev sur som fan för att någon spoilade vad som sagts av Jobs innan han hunnit se det själv, helt otroligt.

2008-06-08 20:50
Kanske ska skaffa.. Bara den inte kostar över 4000.. men det får man väl kanske räkna med :(
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso

2008-06-08 22:39
Illusison
Tidningar i england (som är att lita på) säger att den nya 3G'n kommer tillochmed bli billigare.

Vill någon köpa min välskötta iPhone 1G?

2008-06-08 23:29
Man vet aldrig. Things have been known to leak.
Aja vi får väl se imorgon på WWDC. Kommer sitta som klistrad framför skärmen.
Menar, nya macbooks nya iPhone kanske os 10.6 snow leopard. Jävla julafton mitt i sommaren!

2008-06-09 11:30
kommer man kunna se en video livestream någonstans?

2008-06-09 20:52
11 juli i sverie.. 199 dollars ruskigt billigt! HALVA PRISET! snyggare form MEN blank baksida? wtf?
jag har alltid rätt.

2008-06-09 20:59
WTF 1300kr?, hur i helvete kommer den kunna kosta 1300kr?, aja då blir det en sån för mig också :)
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2008-06-09 21:02
Om man kan lita på Aftonbladets utsända mupp, här
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2008-06-09 22:02
no one, han säger inget som inte är sagt på andra sidor än... apple säger dock att priset avser hela världen, vad jag förstod också. om det betyder att du kan ta 199*6,9 och sen får ut priset vet man inte riktigt än.

2008-06-09 22:04
Räkna med att det kommer ett väldigt applestyrt abonnemang till.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-09 22:06
Sverige har väl, precis som Frankrike, lag på att man måste erbjuda telefonen olåst oxå?
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-06-09 22:07
men man vill inte ha det.

vi vill ha jailbreakade telefoner..

2008-06-09 22:27

2008-06-09 22:33
Vad tjänar du på att jailbreaka istället för att köpa en som inte är operatörslåst?
Hangaround

2008-06-09 22:38
Hur hade dom tänkt att den ska vara billigare än Ipod Touch. Finns inte en chans att det priset kommer gälla över hela världen.

2008-06-09 22:42
etna
jag kör på 3 nu och har en bra surfdeal där, att jailbreaka den innebär att jag kan då använda det abbonemanget på iPhonen och surfa sweet varje dag för en skit summa mot vad telia kommer att ta.

2008-06-09 22:43
twomas, den är ju billigare i USA också mot touchen, så det spelar väl ingen roll?
Hangaround

2008-06-09 22:47
Det hela känns onekligen rätt orimligt. Men om så blir fallet...så är det väl bara att tacka för ett sjukt bra pris på världens bästa "mobil".

2008-06-09 22:52
confidence: fattar inte vad du menar. varför skulle du inte kunna använda en "vanlig" iPhone så länge den inte är låst till någon operatör.

Alltså..
1. Sverige har en lag som säger att man måste kunna köpa telefonen olåst
2. iPhone 8gb skulle kosta max $199
Dvs..man får en fullt fungerande olåst iPhone för $199 så länge Steve Jobs inte ljög. Säljer dom den olåsta för mer än $199 brister ju hela uttalandet om priser..