I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

iPhone (Officiell tråd) DEL 2

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-06-09 22:54
"The iPhone 3G will be available July 11th in 22 countries. The maximum price around the world is $199 USD."
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-06-09 22:58
Bara o beställa dom från apple sidan utan abbonemang så får man den ???

2008-06-09 23:02
etna

Finns det verkligen en sådan lag i Sverige?
Har du källa?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2008-06-09 23:02
o.O men hur? det är ju wierd. :(
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2008-06-09 23:03
Asså, jag har nyss fått min Iphone och jag är inte så haj riktigt på detta.

Men finns det inget sätt att "browsa" sin Iphone i windows? Istället för att hela tiden synka med Itunes?

2008-06-09 23:08
etna, ja om nu så är fallet att den skulle säljas olåst (vilket jag endå inte tror till en början kommer hända) så behöver man ju inte jailbreaka, men jag förutsätter att telia kommer att sälja den låst, därmed är jailbreakningen nödvändig.
 i get more pussy then panty!

2008-06-09 23:09
daviden: Är långt ifrån 100%, men Frankrike och Norge har den iallafall. Den ska ju till Norge samtidigt som hit..så nån hake måste det finnas.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-06-09 23:19
etna

Vi får väl se :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-09 23:34
"The iPhone 3G will be available July 11th in 22 countries. The maximum price around the world is $199 USD."

Things just fucking got interesting. Om det här är sant så är ju Apple typ...galna.
•pave paradise•
Hangaround

2008-06-09 23:35
Hmm, det blir väl + moms också? Fast det är ju fortfarande billigt.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2008-06-09 23:36
Ang. priset så kostar den $199 i USA och Steve sa själv att den inte får kosta mer i något annat land. Det är då med ett 2 års kontrakt, och det är väl inte spec konstigt? Jävligt smart av apple som behöver marknadsandelar. Räkna med att få ge 2500 ($299 och dollarn räknas aldrig i nuvarande låga värde). Kul att tänka på är att en 8gb iPhone kostar lika mycket som en 8gb iPod nano i usa nu.
jag har alltid rätt.

2008-06-09 23:38
$299 = 16gb då..
jag har alltid rätt.

2008-06-09 23:38
Äh, det är bara att protestera extremt högt om företag bestämmer sig för att välja dollar-värde själva.
•pave paradise•

2008-06-10 00:01
SER INTE LJUST UT :(

...om detta gäller worldwide vill säga. att man MÅSTE signa upp sig på en (typ) 2 års deal direkt i butiken och att det inte går att beställa online.

great...
 i get more pussy then panty!

2008-06-10 00:04
En annan sak värd att tänka på är att Telia inte får ensamrätt om att sälja luren i Sverige, det är bara dom som har en deal färdig, förmodligen så kommer flera operatörer ha den, säkerligen Tre också i alla fall.

Förhoppningsvis så kommer man kunna köpa den för $199 olåst här i Sverige, spela roll om det då innebär 1300 eller 1800 kronor, det är ju fortfarande sjukt billigt om man jämför andra lurar, dessutom så lär de andra lurarna sjunka i pris när denna lanseras.
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2008-06-10 00:11
finns inte en chans i helvetet att man kommer få den för $199 olåst.
jag har alltid rätt.

2008-06-10 00:16
Det gäller bara att läsa igenom exakt alla bestämmelser för detta när det släpps såna och sen hålla Apple ansvariga för alla företag som bryter mot dem. Enkelt. Apple är schyssta när det handlar om sånt.
•pave paradise•

2008-06-10 00:21
Kan inte alla andra mobiltillverkare också börja med samma stil, och hålla presskonferenser där man säger att telefonen kommer kosta 1kr, men glömmer "*" efteråt.
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2008-06-10 01:43
Tror ni inte denna v2 kommer gå att hacka oxo?

Jag är riktigt sugen på v2. Synd om alla som köpte iphonen dyrt på blocket när det nu kommer en grymmare
Hangaround

2008-06-10 01:50
Det beror lite på vad man är ute efter såklart.
Jag känner inget behov av 3G,GPS,bättre kamera.

Jag vill ha en snygg, clean telefon som kan lira film och mp3. That´s it. Jag betalade för the looks. Sedan att den är WI-FI...gör ju att man kan surfa överallt, går man på stan finns det ju trådlöst överallt.

MMS...det är nog det jag saknar. Visst att man kan köra Swirly...men en redig funktion hade suttit fint.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2008-06-10 10:45
twomas

Om du inte är ute efter en mobil som fixar internettjänster på ett bra sätt är iPhone utkastade pengar för dig.
Bara ett tips ;)

2008-06-10 11:41
twomas: Vadå MMS? Kan man inte skicka/ta emot MMS? :S

2008-06-10 11:51
skillz

Jo, du kan skicka (ta emot har jag inte testat själv), men inte out of the box - du måste ha ett tredjepartsprogram som måste vara igång - iPhone multitaskar inte, bara en liten reminder.

Argumentet "mail är bättre!" håller inte någonstans, det är förvånansvärt få som har sin mail installerad på mobilen - och ännu färre som har pushmail aktiverat 24/7, som det krävs om det skall vara samma funktionalitet som mms.

2008-06-10 11:52
Jo man kan skicka och ta emot MMS, men den har inte stöd för det out of the box, precis som videoinspelning. Det går att ladda ner i app store!. Allt som har med mjukvara kommer gå att ladda ner via app store serru.. Och varför är alla så jävla kåta på MMS? MMS är som hockeybilder, halvkul första veckan men vem fan använder det nu?
jag har alltid rätt.

2008-06-10 11:55
daviden: FW2.0 multitaskar via push. Kolla keynoten. Så fort att app behöver din uppmärksamhet får du upp en ruta/badge och eller ljud, precis som sms, och utan att du har appet igång och drar batteri och CPU. Så ett 3e parts MMS funkar exakt som det skulle om apple själva skulle släppt det.
jag har alltid rätt.

2008-06-10 12:01
MMS är ju bara älskat av folk som gillar att ta fyllesms till en ny nivå, fruktansvärt tråkigt har jag alltid tyckt att det är.
•pave paradise•

2008-06-10 13:13
JonkaGOO

Det måste ju fortfarande ligga en applikation igång som skickar request till applikationen. Jag kallar inte det multitask.
Multitask är att öppna en applikation, sedan öppna ännu en - och då kunna byta mellan dessa två samtidigt igång.

lhabia

Du har inga vänner :(

2008-06-10 13:14
Dessutom är MMS ett utmärkt protokoll för mottagande av nudies på potentiella flirtar!
:)

2008-06-10 13:19
daviden: Vad menar du? Det funkar ju exakt på samma sätt som sms...
jag har alltid rätt.

2008-06-10 13:23
daviden:

Haha...hade jag inte haft några vänner hade jag väl inte klagat på alla jobbiga mms jag får nu heller? :D

Förresten, helt ärligt, i ett enda inlägg, kan du förklara vad du tycker om nya iPhone eller?
•pave paradise•
Hangaround

2008-06-10 13:39
Sa ju det... "visst man kan köra swirly" :P

Det jag vill säga är väl egentligen, att jag inte är så beroende av 3G. :)

Wi-FI
Ipod
"The looks"
Att ringa
Att SMSa

Det är vad jag egentligen behöver, så på så sätt är jag nöjd med min Iphone. Resten är ju bara bonus.

Problem! #
Jag ville återställa så jag fick tillbaka orginalikonerna. Tog bort SMboard alla themes, Customize..ja nästan allt. Men nu har jag nå knasiga ikoner kvar. Har provat att "Återställa ikoner på hemmaskärmen" men det funkar inte, jag kan heller inte byta bakgrundsbild, utan det är samma hela tiden nu.
Jag blir lite rädd för SMboard och Customize :P

2008-06-10 13:44
återställ?
jag har alltid rätt.

2008-06-10 13:49
JonkaGOO

Jag talar om andra applikationer än de självklara.
T.ex. ha ett IM-program igång, minimera för att surfa lite, maila lite, lyssna på musik samtidigt osv., låta programmen ligga i bakgrunden - igång. Precis som en dator.

lhabia

Kort och gott? Den är asgrym.
Nackdelar är just multitasking som inte finns, copy & paste, att den är så låst, inget stöd för A2DP, 2 megapixel fixed focus kamera, utebliven mms-funktion samt funktion för att filma och till slut det kanske värsta; iTunes ...fyfan.

Dock är jag beredd att förlåta den för dessa nackdelar som annars är väldigt stora enligt mig.

Är inte helt övertygad ang. Safari numera heller, har kört Opera Mobile 9.5 på min X1a nu ett bra tag, och jag är sjukt imponerad. Youtube:a klipp på Opera Mobile 9.5 - och det är enbart en beta än så länge, de har lovat smoothare scrollning, snabbare generering osv.

2008-06-10 13:52
Vänta nu...så...iTunes, modern av alla Apple-program, finns inte? Seriöst? Eller är det som med allt annat och behöver laddas ned apps för?
•pave paradise•

2008-06-10 14:01
daviden: iPoden kan köras i bakgrunden, så du kan surfa och lyssna på musik samtidigt. Sen om du loggar in på IM så får du upp en ruta medans du surfar med meddelandet där du kan klicka på view. Då kommer du till konversationen. Sen kan du gå tillbaka till safari och fortsätta surfa. Okej det är inte multitasking men det är i princip samma sak, förutom att du bara kör ett app vilket innebär mer batteri och det tar inte upp lika mkt CPU. Jag är nöjd iaf.
jag har alltid rätt.

2008-06-10 14:04
Ihabia: på iPhonen? Varför skulle man vilja ha iTunes på den? Precis som att sakna iTunes i sin iPod =P iTunes är ett app till datorn för att hantera filerna på telefonen.
jag har alltid rätt.

2008-06-10 14:07
lhabia

Jag menar förstås att det är lite av ett måste att installera på sin dator för iPhone ...och jag avskyr iTunes.

JonkaGOO

Det är inte good enough för mig, tyvärr.

2008-06-10 14:13
Hm...jag förvirrade mig själv. Ursäkta...jag ska dunka huvudet i min MacBook ett tag...
•pave paradise•

2008-06-10 14:18
lhabia

Ingen tycker om iTunes, egentligen. Fanboys lär sig acceptera det, för att sedan propagera för det eftersom Steve Almighty säger att det är bäst. ;)

2008-06-10 14:20
daviden:

Fattar inte varför man ska tycka om eller inte tycka om det. Jag kopplar in min iPod, iTunes visar upp låtarna, jag lägger till fler låtar och lägger till albumomslag, done. Onödigt att ens klaga på tycker jag.
•pave paradise•

2008-06-10 14:31
Minns när jag la in det här på jobb för ett tag sedan, inte använt det på ett bra tag.
Allt frid och fröjd. Jag la till mitt musikbibliotek ...då började min dator rassla som bara den. iTunes slutade svara för ett tag.
Jag såg hur hårddiskutrymmet började krympa, undrade vad som hände. Spanar sedan i något så löjligt som "My iTunes Library". Där låg det hundratals med mappar av album- och artistnamn med enstaka låtar i.
Det var alltså default config att kopiera all min musik från en del av hårddisken, till en annan ...och nu uppdelat i hundratals mappar.
För att inte snacka om när jag kopplade in min iPhone, som jag först bråkat med på min andra dator, för att den synkade allt ...såklart auto i default config, så jag fick massa grejer jag inte ville ha på den.
Hur som helst "den här iPhonen är redan synkad med en dator, du kan inte synka den igen UTAN ATT TA BORT ALLT PÅ DIN iPHONE" ...vad fan?

Så... det finns alltså ingen knapp som har funktionen; "men jo, jag vill behålla min musik på iphonen, men jag vill även lägga till från denna datorn - jag vill inte synka, bara lägga till lite".
Så, min iPhone blev livegen till min andra dator ...tills jag då valde "ta bort allt på iphonen och synka på denna datorn istället".
Jag vill inte synka ett skit, jag vill lägga över den musik jag vill ha - manuellt, på olika datorer - när jag vill, hur jag vill.
Detta finns inte ens som val i iTunes, det är hugget i sten att man inte kan göra det.

Sen ska vi inte snacka om uppspelning... Jag vill inte bunkra upp massa låtar om jag vill lyssna på en ny låt, jag vill att låten ska försvinna ur playlist och in ska den nya låten jag dubbelklickat på. ...but no.

Så... för att svara på din fråga, jag gillar inte iTunes. :P
Hangaround

2008-06-10 14:32
Återställningen tog bort i princip allt...utom ikonerna.

2008-06-10 14:35
Förlåt men jag läste inte så mycket av det du skrev. Men jag har en anledning.

Om jag köper iPhone så gör jag det för att den är en telefon. Jag gillar min iPod så jag kommer aldrig någonsin att använda min mobil för att ha massa musik på den. Jag avskyr den idiot som kom på att man skulle lasta över massa musik in i mobilen eftersom samma idiot är ansvarig för att mina öron blöder av dålig reggaeton varje jävla gång jag åker tunnelbana eller buss.

Alltså: jag vill ha iPhone för att den är en telefon med massa fina funktioner.
•pave paradise•
Toastare

2008-06-10 14:40
me also want a iphone och hoppas på att de kör ett samarbete med Tre som passar mig utmärkt då jag kan skaffa ny telefon och förlänga mitt abonnemang.

och en iphone är inte en ipod.. no music no the telephone. Och daviden, det där är sjukt dåligt med det går ju att ställa in i iTunes.
Jag skyller allt på Emma!

2008-06-10 14:48
iTunes är enligt mig den bästa mediaspelaren, men jag kan tänka mig att det inte är så kul om man inte har ordning på sin musik. Kan bli en jävla o-ordning om man bara har en massa enskilda låtar folk skickar till en på msn men har man som jag enbart hela album kan man inte ha bättre ordning än i iTunes. Sen att det inte matchar era windows xp alien vs preditor themes är en annan sak :p

vs.

jag har alltid rätt.

2008-06-10 14:50
boo

man kan inte ställa in att kunna föra över musik till sin ipod eller iphone på mer än en dator. det är som sagt steves lag.

2008-06-10 14:50
Jag har konto på tre olika skivsamlings-sidor. Tror att det kanske är därför jag diggar iTunes. Så det är egentligen bara att nicka instämmande till det JonkaGoo skrev.
•pave paradise•

2008-06-10 14:52
My itunes library är enligt mig bara ett jävligt smidigt sätt att sortera sin musik, men igen: har man bara en massa enskilda låtar är det klart att man får en massa mappar med artist > album med bara en låt i eftersom du inte har hela albumet.
jag har alltid rätt.

2008-06-10 14:53
jonkagoo

bara en blind använder sådana skins.
skriver på mobil nu, men jag antar att jag inte behöver klistra in andra skins som spöar itunes design alla dagar i veckan.

2008-06-10 14:55
Att inte kunna synka iPoden med 2 itunes konton håller jag med om är skitdåligt, även om jag inte använder det men jag kan tänka att det är egentligen en jävligt basic funktion. Dock ligger problemet i ipoden/iPhonen och till iPhonen (och ipod touch) finns ett app som heter swap library (om jag inte minns fel) och gör att du kan synka musiken mellan flera itunes.
jag har alltid rätt.