Confident P17 Alltså, visst jag skrev mitt inlägg i ren ilska efter att jag läst dit. Men det var inte direkt emot dig, utan allmänt, vad spelar det för roll om det är "äkta" hip hop, eller en rock låt, det kan väl fortfarande vara bra musik eller? Och varför ger det hiphopen en mycket sämre bild när han gör en rocklåt, som att folk som hör det skulle tänkta typ "Hip hop är så jäävla dåligt, lyssna bara på lil waynes rocklåt"?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
yey som Bodycount, eller kanske Ace of base möter Di leva, eller som Madonna VS Kid Rock. Fett är det i jallafall länge leva den äkta hip hopen. SELL THAT SHIT, SELL OUT KEEP IT REAL
http://www.aktivdemokrati.se/
Producent
2009-05-23 01:41
Blaze_We Jag tror inte du förstår vad jag menar, det är inte "lyssna på den rocklåten, hiphop är dåligt blabla" utan de blir "vad är de för idiot som hiphopare som förstör vår genre", det var de ja menade. Alltså du kan inte ärligt säga att den rock singeln va bra? Jag förstår att alla har sina smaker, men den är rent ut sagt fakta-mässigt kass. Alltså det är svårt att lägga in musik i "äkta"-facket, men det är inte de jag vill få fram utan det jag mestadels menar är att nyskapande behöver inte alltid vara bäst som många påstår. Jag tänker inte tvinga mig själv gilla Lil Wayne, jag har lyssnat på de flesta grejerna med han och aldrig gillat. Han blir automatiskt en dålig bild utav hiphop när han har sin video i MTV och sjunger om lollipops, så säger han att han även spelar gitarr...men för fan jag hörde gitarren på lollipops och den är ju helt jävla offtune...han kanske bör lägga autotune på den med haha.
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA
jay-z lil wayne T.i ush vicken dynga
The Young Phenomenon...
Finns så många riktigt kassa rappare så det är svårt att lista alla här. Dock ska jag säga en. Jag vet att många inte håller med mig, men personligen har jag otroligt svårt för MF DOOM. Verkligen inte min smak.
^Är du retarderad? Bara för att han inte är din smak, är han den sämsta? Riktigt längesen jag upplevt något så dumt sagt.
people have hated me, people do hate me, and people will hate me!
Szyslak Välkommen till Whoa, i stort sett ALLA trådar slutar med såna dumma diskussioner!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jay-z Nas Biggie och snoop är nog bland de sämsta.. Näe men skämt å sido så ligger Tony yayo på första platsen tror jag,sen får dipset gänget sig en känga med en fin andra plats. och på tredje plats har vi *trumvirvel* RICK ROSS! TADAM! Det är ett jävla skämt för hiphopen att dom jävla snubbarna säljer ens! Sen till er som tycker lil wayne är en skam för hiphopen? Utveckla tack.. Han kanske inte är bland de bästa men han har helt klart kvaliteter som mc!
See, I don't give a fuck, that's the problem
platina: Dom som tycker det är dom som inte förstår engelska. Jag hatar horror-rap eller vad det heter. så jävla tråkigt och dåligt.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Lil wayne var bra precis som många andra söderrappare.. nu kör dem utan någon som helst känsla dock.
Producent
2009-05-30 00:50
R0feman P23 haha förstår man inte engelska för man ogillar dipset?
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA
Jag pratar om Lil wayne
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Dipset måste vara den största samlingen av töntar
Dipset tar skam till nya höjder
Producent
2009-05-30 15:55
Auto-tune e ja så jävla less på! som T-pain o sånt där shit.. Sen lil wayne har ju fan ingen tallang alls, "best rapper alive?" bullshit .. 50 cent o hela G-unit packet e skit, lil wayne, tony yayo, the game, soulja boy, allt sånt där skit får tummen ner av mig. Jay-z var bra en gång i tiden men sen blev han bara beroende av pengar och en fet sellout. mycket går åt fel håll. Mobb Deeps 3 första plattor är guld men var är de nu? vilse i 50s röv efter så långa rövslick-sessions.
https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950
Szyslak Det som låter bra i den enas öron låter dåligt i den andras. Alla har olika smak. Blaze_We Syftade du på mig eller på Szyslak?
finns det någon annan genre överhuvudtaget vars fans är så dumma i huvudet? hur ofta ser man evighetsdiskussioner om vilka artister som är "en skam för reggae" etc? patetiskt...
CarlJan, finns det nån annan genre överhuvudtaget där mainstreamlåtarna är en fjärdedel så bra och på så sätt skämmer ut de resterande 90% av genren?
Beat the odds like an abusive freak show owner
Ja. Rock.
Även "punk" etc. Typ Green Day och sånt skit.
Hangaround
2009-05-31 10:17
The beauty lays in the beholders hands...
Birdman är hiphopens svar på när nån kommer in och spyr på finmattan.
Fuck karma, I don't need karma!
jag tycker det är pinsamt att bow wow nämns i tråden han e tuung som fan
hahah säger att han har ghost writers nej det har han inte dr.dre hade ghost riters på still d.r.e så sccch
Finns väll inte så många som skämmer ut hiphop? inte av kommersiella rappare iaf, känns dumt om jag skulle säga att Lil Wayne, Soulja Boy osv skulle skämma ut hiphop på något sätt.. Bow Wow får man fan inte ens nämna där, bow wow är grym.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Tack så mycket DMAt.. fast man kan inte säga att någon e sämst eftersom alla gillar olika slags rapp och jag råkar gilla bow wow:)
känns som det kommer en ny sånhär tråd varje vecka. alltid "vem är sämsta rapparen" etc. och slutar ju alltid med ett gäng 20 åringar som kallar varandra bögar och idioter haha
www.myspace.com/oscardvine Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/ http://soundcloud.com/oscar-dvine
jay z
wacka flacka nånting, riktigt kass
+1 Peramaki
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns
jag har blivit äldre, mognare och lyssnar för det mesta inte alls mkt på hiphop längre. men jag förstår fortfarande inte riktigt folk som nämner lil wayne först och främst. han är inte den bästa, men ska man välja en person som är en skam för hiphopen så finns det väl ändå otroligt många andra rappare som ligger före lil wayne på den listan? jag menar, han har ju beviseligen en del skills, och får han för sig att göra en 'seriös låt' (ta "Tie My Hands" eller "Hustler Musik" som exempel) så blir det ju faktiskt ganska bra. Jag skulle vilja ta det ännu längre och säga att det blir riktigt fett, men det är kanske bara har med personlig smak att göra. vill även klarlägga att jag inte är något extremt lil wayne fan, enda hiphopen jag håller mig till nuförtiden är i princip Atmosphere, Living Legends, P.O.S och några snubbar till. Nämn Soulja Boy eller någon istället, ffs.
Alla som nämner Kanye, Lil Wayne, Rick Ross osv är helt jävla pantade. Om vi ska prata om vem som är sämst så ligger Immortal jävligt bra till, och alla underground moralfags typ Grieves.... Och Insane Clown Posse.
¨Cause when you try hard, is when you die hard¨ - Kanye West
spice girls
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix
Birdman är hiphopens svar på när nån kommer in och spyr på finmattan. Håller med
Young Joc Han sjunger meningslösa låtar t ex "It's Going Down" Han tror sig nåt, De flesta rappare som har startar sin karriär 06 rappar inte hip hop De rappar skit !
What would life be without Hip Hop.
Hur kan ni såga Diplomats?! Hur många rappare har kunnat patentera en färg så som Cam'ron gjorde en gång i tiden?
all 'bout the bluntrap
sean banan är inte nån stjärna heller.. om han ens räknar in som rappare? Jag skulle lägga han i kategorin : Vilket jävla skämt Tycker inte everlast va nån stjärna heller.. men jag vet inte om han räknas som rappare eller solo sångarist? pitbull och sean paul är också väldigt totalt värelösa
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix
Producent
2011-04-27 19:48
Gucci Mane & Waka Flocka Flame, värsta jag kommer på atm.
One Day.
Producent
2011-04-27 23:47
Lil wayne, Lil Wayne, Lil wayne
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
riff raff
redgunn: mc eight representerar en livstil och skön röst hans rapp medför en viss känsla waka flocka säämst
Rick Ross, sjuukt överskattad!
"Visst är det vackert.."
BABY, BIRDMAN!!!
ich lebe fur hiphop
typ alla dom eurodiscorapparna från 90-talet som kom in med 16 rader i varenda jävla låt.
Lets make some history boys!
Eiht? Haha va.. en av dom få som fortfarande är bra, efter alla år så släpper han fortfarande bra grejor.
jag tycker att dessa två är skam för hiphop (men jag gillar deras flästa låtar) här är dom:Spoiler Ludacris - för att han var med i låten ''baby'' (eller vad den heter) med justin biber. Dr. Dre - för att han inte skriver sinna egna låtar.
Old school Rap Gangsta Rap
Oliwer, Dr.Dre för att han inte skriver sina egna texter, men i din lilla personliga ruta där under har du The Game och N.W.A hehe.. tycker det säger mer :)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Jag vet att N.W.A låtar skrevs av The D.O.C och Ice Cube men bara för det så gillar jag deras music precis som jag gillar Dre's. Sen så skriver säkert inte Game allting själv heller. Men det är inte det ända som jag lysnar på, jag lysnar på det flästa old school rapartisterna och några nya.
Old school Rap Gangsta Rap
Massa snack om soulja boy hit o dit . kan säga att superman va catchig på sitt sätt,
inte det bästa men man förstår ändå varför den blev populär.
fast come on låtarna snubben har släppt efter det är SKAM FÖR HIP HOP.