I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sämsta Rapparna, Skam för Hip Hop

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-05-06 08:21
Haha what?, Pinsam du är som nämner drake, hans delivery, och flow e ju tungt som fan!
Och hand röst är amazing...Idiot haha

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-06 08:43
hehe SHIT det är Cartman på vers två.
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-05-06 08:56
jag har inte riktigt förstått varför mer än hälften har sagt Lil.Wayne.

Vafan äre för fel på honom? det spårar ju verkligen ut här..
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2009-05-06 09:25
Lil Wayne är inte ens i närheten att vara bland de sämsta rapparna. Om någon tycker att han är överskattad, jo visst, men bland de sämsta?

2009-05-06 09:36
Ja men jag tycker han har väl ändå lyckats göra det jävligt bra ifån sig jämför med många många många MÅNGA andra. Jag förstår inte varför alla kanske inte alla (nu ska jag inte dra alla över en kamm) Men mer än hälften har nämnt han.. Det är bara helt fel ute och cykla. Isåfall vet ni inte vad hiphop är.. Fast jag lyssna inte så mycket på sånt där.

Jag lyssna mycket på oldschool.. sen lyssna jag mycket på Afu-Ra.

Lil Wayne och Afu-Ra är inte ens i närheten lika.. men jag tycker fortfarande att det spårar om man ska säga att Lil Wayne är bland de sämsta hiphoparen.

2009-05-06 10:37
Att säga att lil wayne är den sämsta rapparen är ett bevis att man inte lyssnat på många låtar med han.

Men jag kan definitivt säga att han är överskattad och inte faller mig i smaken, men sämst? neee.

2009-05-06 10:54
Eller hur.. Nu börjar jag få er gubbar att inse här.

Jag står för min åsikt dem som säger att Lil Wayne är kass : Du är ett stort jävla skämt.

2009-05-06 11:25
såg någon skriva att kayne west borde skjutas..
Skulle vara intressant och höra VARFÖR?

Han är långt ifrån kass?

2009-05-06 11:32
LillJ
alltså så här ligger det till står man i rampljuset så får man räkna med en tuffare granskning, speciellt om man inte är ödmjuk.
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-05-06 11:33
Tycker fortfarande de flesta snackar skit.

Ställ er där själv, och uppnå det dom har uppnått så ska vi se hur kaxiga ni är då.

2009-05-06 11:35
Kanye west är ju ingen rolig MC.. Inte skam för hiphoppen kanske men jävligt överskattad
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-05-06 11:40
Visst visst..
Han har ju iallfall gjort något bra av sig han har bra flow, bra texter och han är en väldigt bra rappare i sig. Det finns så mycket mycket sämre att nämna. Jag tycker ni dömmer väldigt hårt.. Sen tycker jag bara att tråden i sig spårar verkligen ur. Man vet inte om man ska skratta eller gråta..

2009-05-06 11:47
En annan sak, förlåt att jag skriver på raken. Vet att många stör sig på det..

Vadå Rick ross - Sämst, talanglös blablablablablaa..

Han är ju bra och talang har han däremot.

2009-05-06 11:56
Bra och talangfull...?
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-05-06 12:00
Ja Du kan väl inte säga att han är dålig och talanglös?
Han är också en som kan sin grej, lika så som Lil Wayne.

Ser fortfarande inge fel på dom..

Berätta vad som är fel på rick ross?

2009-05-06 12:03
Fresh2Death : haha ofta du ens jämnför Bow Wow med LL Cool J? tänk efter lite haha....
BAHA!

2009-05-06 12:14
om vi nu ska vara på en sån nivå som er kan jag berätta attt

pitbull slår alla i denna kategori "sämsta rappare". inget snack om saken för dom ni har nämnt.. ÄR INTE DÅLIGA OCH INTE SKAMM FÖR HIPHOP, dock kanske lite överskattade men de va inte titeln på tråden och inte handlingen.

ni är fan mellan 20-27 år, nog trodde jag att ni kunde bättre inom hiphop än jag som är 18. men ni verkar inte veta bätttre.. det är ju pinsamt.

2009-05-06 12:23
Jag tycker inte ens Lil Wayne räknas som hiphop, hip-pop!

2009-05-06 12:26
Hur kan du säga så?
Det är som att säga - T.I , Flo Rida, Bow wow, Rick ross är hip-pop..

dom ligger exakt på samma nivå och inte sån stor skillnad. Vad jag tycker iallfall och Lil Wayne är hiphop.

2009-05-06 12:37
Både TI och Lil wayne är ljusår bättre än Rick ross, Bow wow och Flo rida.

2009-05-06 12:40
Jo klart, men jag tycker att det nämns i fel tråd. "Sämsta rappare, skamm för hiphop" Dom borde byta till "Överskattade rappare" för det är vad alla klagar på, att dom är överskattade.

Jag säger en dålig som jag har sagt förr : Pitbull, vad säger ni om det?

Jag ser ingen bigstar i honom.

2009-05-06 12:42
Sen det där med samma nivå, kan nog stämma det du säger.. Fast jag skrev även "íngen stor skillnad". ett ljusår är inte stor skillnad..
Producent

2009-05-06 13:16
Jag tycker att Lil Wayne är helt världelös och jag vågar stå för det. Vet jag ingenting om hiphop för det?
JAG tycker att han skämmer ut genren och missbildar den. Sen om du misstycker, det skiter jag i.

Kanye West är med otroligt dålig för den delen. So what?

Jag hade varit mer ödmjuk om ni kallat dessa pop artister, för det är det dom är mer riktade åt enligt min åsikt.
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA

2009-05-06 13:26
På vilket sätt är Lil Wayne värdelös?
Han har uppnått det man ska uppnå för vara en bra rappare, han har kämpat och uppnått en nivå som är högre än många andras.

Vad är hiphop för dig? Vad är det du tycker är bra? Nämn några..

2009-05-06 13:27
Rappare som skämmer ut hiphop: Big Daddy Kane, Rakim, Krs mfl gamla bittra gubbar som jiddrar om att det var bättre förr. Hiphop har alltid handlat om att gå framåt, utmana konventioner och strävandet efter att hitta the next style. Varesig det har varit stenhård omöjlig indie som Co Flow, hysteriska Neptunes-hits ala Jiggaman eller Weezys lingvistiska autotuneurspårning. Människor som vill "bevara det gamla" och tycker "det var bättre förr" kan bli rockjournalister och runka till Bob Dylan och Exile on Mainstreet med Per Bjurman. Keep it real.
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha?
- Jag vill ha bas!

2009-05-06 13:48
Jag känner mig som trådens största (fast ändå så liten) pessimist.

smaken är som baken uppdelad i två delar. Men jag blir fortfarande förvånad över eran syn på hiphop och säga det ni säger.. Vissa håller jag med. MEN .. ja ni vet vad jag tycker. nu ska jag försöka vara lite optimist åt eran korkade syn.

2009-05-06 14:22
TDWLTS Highfive!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-06 14:58
Om man tycker att Lil Wayne, T.I., Flo Rida, Bow Wow, Rick Ross osv. är bra hip hop så borde det vara olagligt att låtsas vara hip hop-guru här.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-05-06 15:21
LillJ, kan du berätta hur Rick Ross är bra och dessutom har "talang"?
people have hated me, people do hate me, and people will hate me!

2009-05-06 15:23

Gucci Mane, Young Jeezy, Souljah boy, T.I, Jim Jones, Camrón, 50 cent (post-get rich or die trying), Rick Ross, Ying Yang twins, Flo-rida. Det finns hur många dårar till rappare som helst som platsar in samma kategori som ovanstående, jag orkar inte nämna alla. Jag låter NY OIL stå för min motivering..

2009-05-06 16:34
TDWLTS: Äässå, det är så det ligger till. Det är svårt att hänga med, är det halogenrap som är i farten nu. Light me up : )
"Who the motherfuckin' bawse?"

2009-05-06 16:41
Halogenrap?
- Jag vill ha bas!
Producent

2009-05-06 16:57
LillJ:
Hiphop för mig är en kultur och det har en innebörd i sig. Sprida rätt budskap till sitt folk. Lil Wayne är helt enkelt värdelös, tycker inte att några utav hans skills matchar min smak. Tyvärr.

Förstår inte varför jag ska behöva namedroppa men, Rakim, KRS One, Big L, MF Doom, Wu Tang, Arsonists, Tunnelrats på senare tid mfl

TDWLTS:
Skämmer dom ut hiphop? Det är dom har hjälpt till att utveckla den. Bara för att någonting utvecklas och är nyskapande så behöver de inte betyda att det är bra. För mig är inte autotune och poppiga skitbeats med kassa budskap hiphop

2009-05-06 17:19
Confident: Vad är rätt budskap? Vad är ett kasst budskap? Varför är inte autotune hiphop? Vad är hiphop enligt dig? Såklart vet jag att BDK, Rakim och KRS har hjälpt till att utveckla hiphop men idag är idag och 1988 är 1988.
- Jag vill ha bas!

2009-05-06 18:17
TDWLTS :

Ja, halogenrap, finns det inte än? Det borde det göra, det är "nyskapande". Du har en märklig syn på musik min vän!

Peace out!

2009-05-06 18:19
Confident: Redogör för mig om de rätta budskapen i Arsonists rap? "Vem vill bli miljonär" : )

PZ

2009-05-06 18:42
okejdå jag kan väl ge mig då ..

men håll med om att Lil Wayne är bra på att sälja iallfall.. det är han riktigt bra på, Han får det ju att gå runt.

Ja Rick Ross låter exakt som alla andra amerikanska rappare, han var som en i mängden. Ja talang hade han väl i att han hade snygga brudar i videon, inte många runda niggas som får det..
Producent

2009-05-06 19:17
TDWLTS:
Rätt budskap är ett vettiga budskap. T.ex KRS 1's stop the violence movement, hur kan det vara en skam för hiphoppen? Ett kasst budskap när man trycker ner på kvinnliga könet bland annat och kastar runt pengar på sina musikvideo.

Autotune är det sämsta som någonsin kommits på. Om man inte kan sjunga, så lägg ner det och acceptera att du inte kan sjunga, svårare än så är det inte. Det är som att mc's ska ha en quantizer för att få deras bars i takt. WTF liksom? Okej att hiphoppen utvecklas till det hållet, men isåfall suger dagens hiphop hårig kuk.

Soulable:
Haha, arsonists har bra budskap. Dom talar sanning. Jag kan relatera till dom.

2009-05-06 19:28
Hehe, okej.

Dock var ju inte Big L någon feminist direkt ; )
Producent

2009-05-06 19:40
Haha true dat, men ser upp till han fett......god damnit det finns flaws i alla argument, shh..

2009-05-06 20:09
jävla brännhuven asså.. Gucci Mane är kungen. sug kuk och sug kuk. jag älskar Gucci Mane, skulle dunka på honom om inte Shawty Lo hade stoppat mig den gången.. no homo. im out

2009-05-06 20:11
OM DET ÄR NÅN SOM ÄR HIPHOP SÅ ÄR DET FAN JAG..

mouhaaaaaaahaaaaaaaaaaahaaaaaaaa. denna tråd har ju ändå ballat ur..

2009-05-06 20:53
Du har!

2009-05-06 20:58
jajjamen, men nu ska jag inte förstöra tråden nåmer.
ville bara göra en smygreklam.. men alla är ju så oerthört serious här så att humorn tappade ni med vinden..

sen har ni ändå ägt mig ganska hårt så jag har inte så mycket och komma med.

2009-05-06 21:06
LillJ: Allting är relativt, även humor ; )

2009-05-06 21:32
ppfss.. bull.
jag försökte faktiskt få upp stämningen här med lite underhållning sen hugger du direkt! :P

2009-05-06 21:42
Okej, snart kommer en video där jag gör "robotdansen".

PZ

2009-05-06 21:45
ppfs.. då kommer jag lägga ut när jag breakar och gör masken..

2009-05-06 22:14
Då gör jag Souljah Boy-dansen : )

Och vi är tillbaka i tråden:

2009-05-06 22:39

Den talar för sig själv...