I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sämsta Rapparna, Skam för Hip Hop

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-04-28 19:21

Sämsta Rapparna, Skam för Hip Hop

Tja.

Ja undrar vilka era sämsta rappare är och varför ni tycker de är sämst?

Vilka rappare är det ni ogillar mest?

För min del är det soulja boy, bow wow, lil wayne, birdman, hela cash money records, gucci mane mfl

2010-01-08 16:20
jag tycker det är pinsamt att bow wow nämns i tråden han e tuung som fan
hahah säger att han har ghost writers nej det har han inte dr.dre hade ghost riters på still d.r.e så sccch

2010-01-08 17:54
Finns väll inte så många som skämmer ut hiphop? inte av kommersiella rappare iaf, känns dumt om jag skulle säga att Lil Wayne, Soulja Boy osv skulle skämma ut hiphop på något sätt.. Bow Wow får man fan inte ens nämna där, bow wow är grym.

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-01-08 19:34
Tack så mycket DMAt.. fast man kan inte säga att någon e sämst eftersom alla gillar olika slags rapp och jag råkar gilla bow wow:)

2010-01-09 03:07
känns som det kommer en ny sånhär tråd varje vecka. alltid "vem är sämsta rapparen" etc. och slutar ju alltid med ett gäng 20 åringar som kallar varandra bögar och idioter haha
www.myspace.com/oscardvine
Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/
http://soundcloud.com/oscar-dvine

2011-01-19 22:04
jay z
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-29 14:45
wacka flacka nånting, riktigt kass

2011-01-29 15:52
+1 Peramaki
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns

2011-02-01 01:26
jag har blivit äldre, mognare och lyssnar för det mesta inte alls mkt på hiphop längre. men jag förstår fortfarande inte riktigt folk som nämner lil wayne först och främst. han är inte den bästa, men ska man välja en person som är en skam för hiphopen så finns det väl ändå otroligt många andra rappare som ligger före lil wayne på den listan? jag menar, han har ju beviseligen en del skills, och får han för sig att göra en 'seriös låt' (ta "Tie My Hands" eller "Hustler Musik" som exempel) så blir det ju faktiskt ganska bra. Jag skulle vilja ta det ännu längre och säga att det blir riktigt fett, men det är kanske bara har med personlig smak att göra.

vill även klarlägga att jag inte är något extremt lil wayne fan, enda hiphopen jag håller mig till nuförtiden är i princip Atmosphere, Living Legends, P.O.S och några snubbar till.

Nämn Soulja Boy eller någon istället, ffs.

2011-02-01 19:42
Alla som nämner Kanye, Lil Wayne, Rick Ross osv är helt jävla pantade. Om vi ska prata om vem som är sämst så ligger Immortal jävligt bra till, och alla underground moralfags typ Grieves.... Och Insane Clown Posse.
¨Cause when you try hard, is when you die hard¨
- Kanye West

2011-02-01 22:28
spice girls
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2011-02-02 00:18
Birdman är hiphopens svar på när nån kommer in och spyr på finmattan.

Håller med
Rappare

2011-04-23 17:13
Young Joc
Han sjunger meningslösa låtar t ex "It's Going Down"
Han tror sig nåt, De flesta rappare som har startar sin karriär 06 rappar inte hip hop
De rappar skit !
What would life be without Hip Hop.

2011-04-24 01:07
Hur kan ni såga Diplomats?! Hur många rappare har kunnat patentera en färg så som Cam'ron gjorde en gång i tiden?
all 'bout the bluntrap

2011-04-25 11:36
sean banan är inte nån stjärna heller.. om han ens räknar in som rappare? Jag skulle lägga han i kategorin : Vilket jävla skämt

Tycker inte everlast va nån stjärna heller.. men jag vet inte om han räknas som rappare eller solo sångarist?

pitbull och sean paul är också väldigt totalt värelösa
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2011-04-27 01:32
mc eight sucks
Producent

2011-04-27 19:48
Gucci Mane & Waka Flocka Flame, värsta jag kommer på atm.
One Day.
Producent

2011-04-27 23:47
Lil wayne, Lil Wayne, Lil wayne
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2011-04-29 19:31
riff raff
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-30 19:16
redgunn: mc eight representerar en livstil och skön röst hans rapp medför en viss känsla

waka flocka säämst

2011-05-06 16:05
Rick Ross, sjuukt överskattad!
"Visst är det vackert.."

2011-05-09 10:01
BABY, BIRDMAN!!!
ich lebe fur hiphop

2011-05-10 09:06
typ alla dom eurodiscorapparna från 90-talet som kom in med 16 rader i varenda jävla låt.
Lets make some history boys!

2011-05-10 10:26
Eiht? Haha va.. en av dom få som fortfarande är bra, efter alla år så släpper han fortfarande bra grejor.

2011-05-10 21:23
jag tycker att dessa två är skam för hiphop (men jag gillar deras flästa låtar) här är dom:

SpoilerLudacris - för att han var med i låten ''baby'' (eller vad den heter) med justin biber.
Dr. Dre - för att han inte skriver sinna egna låtar.
Old school Rap
Gangsta Rap

2011-05-11 09:38
Oliwer, Dr.Dre för att han inte skriver sina egna texter, men i din lilla personliga ruta där under har du The Game och N.W.A hehe.. tycker det säger mer :)

2011-05-11 14:32
Jag vet att N.W.A låtar skrevs av The D.O.C och Ice Cube men bara för det så gillar jag deras music precis som jag gillar Dre's. Sen så skriver säkert inte Game allting själv heller.

Men det är inte det ända som jag lysnar på, jag lysnar på det flästa old school rapartisterna och några nya.
Old school Rap
Gangsta Rap

2011-05-12 11:59
Massa snack om soulja boy hit o dit . kan säga att superman va catchig på sitt sätt,
inte det bästa men man förstår ändå varför den blev populär.
fast come on låtarna snubben har släppt efter det är SKAM FÖR HIP HOP.

2011-05-12 23:50
Och han ska spela samma roll som 2pac spelade i ny inspelade versionen av Juice!!! Fy fa, det skulle vara bättre om dom hadde valt lil wayne eller vem som hällst.
Old school Rap
Gangsta Rap

2011-05-13 00:32
Oliwer, menade mer att Dre har lyft fram The Game :) Doktorn är hip hop, att säga att han är skam för hiphop känns lite smått lustigt =p

2011-05-13 01:08
SOULJA GOT THE JUICE, SOULJA GOT THE JUICE, SOULJA GOT THE JUICE, THROWIN MONEY AT THE ROOF, WHEN YOU SEE ME BOY, SALUTE!

Surt att sitta och hata på internet bara för att ni inte kan vara öppna, u mad?
Vad vet du om plastpåsar med dragkedja?

2011-05-13 01:10
Nått som är riktigt dåligt är alla dessa "medvetna" rappare som ska snurra in rimmen så mycket och ha så jävla bra lyricism att de tappar bort känslan någonstans på vägen. Sen sitter ni här och tycker det är bra bara för att vara den enda av era polare som förstår sig på det. Vet exakt, var så förr jag med.
Vad vet du om plastpåsar med dragkedja?

2011-05-15 01:01
Troy, som vem? Mos def typ?

Det kallas helhetsperspektiv och är inget argument för att skitkassa rappare med kass lyrik är skitkassa rappare med kass lyrik.
 http://www.myspace.com/murderdem
Producent

2011-05-15 01:19
Troy

För att kolla på det svart och vitt. Påstår du att t.ex Hurricane Chris har känsla?
Och vadå "var så förr jag med", är du "mognare" och har växt ifrån bra lyricism med bra rim?
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA

2011-05-15 03:33
@ Dmat aha men isåfal så kan man ju säga att Dre är en skamm som rappare men en grymmt bra producent!!!
Old school Rap
Gangsta Rap

2011-05-16 08:59
Som artister måste jag ändå påpeka att namn som Soulja Boy, Gucci Mane, Waka Flocka, etc. inte är dåliga. De kanske inte attraherar majoriteten av hiphopskallar, men talar vi artistisk skicklighet är det väl kvantitet, produktion och kultbilden man visar upp, som ligger i fokus? Rätta mig och jag har fel.

Däremot, som rappare eller lyricister som utövare själva gärna kallar det när dem vill särskilja varandra, går dessa tidigare nämnda att diskutera.
Personligen tycker jag det finns en hel drös av rappartister som hade kunnat släppa sina miccar utan att det hade påverkat konstformen Ö.H.T.

Några jag kan tänka ut på rak arm inkl Gucci, Waka och Soulja:
Too $hort
Rich Boy
Melle Mel
Evil Pimp
Lil Romeo
Birdman
Roy Jones (skulle hållt sig till boxningen)
listan kan göras lång.... Några utav dessa artister has already erkänt att de prioriterar annat framför textskrivande och att det är "in this for other things".
you panic sensin my manic rage and aggression
only bitch you see inside of my eyes is your reflection

2011-05-16 09:02
ah just det Doggy E Fresh också...

2011-05-24 14:50
guccimane, jay z och lil b är dom absolut värsta enligt mig

Rappare

2011-05-24 15:28
ambereon: Du menar inte Doug E. Fresh då?

Skam & skam är väll ett lite hårt ord men dom jag inte tycker förtjänar all shine dom får är.
Soulja Boy
Gucci Mane
Oj Da Juiceman
Wacka Flocka Flame
Flo-Rida
Äh vafan alla stora namn som är dåliga typ. :P
Ja

2011-05-24 15:54
säger man att jay z är en skam för hiphopen är man helt jävla dumihuvet på ren svenska, paul wall eller nån annan lallare från söder passar bättre

2011-05-24 16:08
Oliwer, ja det är nog snarare "korrekt", själv älskar jag Dre och hur han rappar.. men alla kan inte tycka likadant hehe :)

2011-05-25 21:04
mange schmidt också

2011-05-27 06:10
ambereon: Du menar inte Doug E. Fresh då?

Du förstod alltså vad jag mena, varför haka upp sig på det oviktiga då?

2011-05-27 15:16
Det här kommer inte komma någonstans. För det första måste vi ställa fast vad vi baserar rapparnas kompetens på. Är det deras rimteknik? Flow? Texternas innehåll? Förmågan att rimma bra? Förmågan att välja bra beats?

Snarare förmågan att göra bra eller åtminstone duglig musik...

Eaten bread is soon forgotten.

2011-05-30 10:27
Jag är addicted 2 south side rap. Det roliga e, att ja kände på mig innan ja klicka på den hära tråden att folk här på whoa skulle dissa sån typ av rap/hiphop..

Det va nå dåre som dissade DJ Khaled såg ja på youtube och då vare en som försvarade honom med "so what he still owns more money than you". o de fan så sant. PISSLUFFARE sitter här och rådissar RIKTIGT FRAMGÅNSRIKA artister som Lil Wayne, Soulja Boy, Birdman osv. hur fan tänker folk. de e sååååååå mkt bättre o lyssna på pissig undergroundsmörja med keffa politiska budskap som inte motiverar en ett piss!?

jag jobbar med försäljning o för att göra ett bra jobb krävs motivation. motivation för mig är bland annat musik. positiv musik, därför e det south side som gäller!! tunga beats, bra flow, positiv musik etc...

de e ju south side det går BÄST för inom "hiphopscenen" idag ändå så folk e bara avundsjuka/haters..

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$outh!!!
Rappare

2011-05-30 11:51
Du förstod alltså vad jag mena, varför haka upp sig på det oviktiga då?

Tycker bara det är kul att du hatar på en legend som du inte ens kan namnet på.

Deluxe_: Vad fan har pengar med saken att göra? Vanilla Ice - To the Extreme såle 11 miljoner ex på 16 månader.
Det där pengar och hater argumentet är så jävla idiotiskt så jag hoppas du skämtar.
Shiit när jag blir rik ska jag spela in den sämsta rapp låten någonsin och skratta när idioter som dig försvarar min musik på internet.
Du kan väll knappast tro att alla bra hiphop är politisk?

End rant.

Ja

2011-05-30 12:58
Piggalo P22

& ja jag är medveten om att jag generaliserade... i vikket fall som helst jag älskar rap från södern.. tunga beats, bra flow, gillar texterna, ja vet att mycket e ytligheter så som bara fokus på pengar droger sex tjejer bilar bling osv. men jag gillar sånt därför gillar jag den musiken. de e många som älskar south side o många som hatar det. många som hatar e bara avis, oavsett vad puckon som du säger.

2011-05-30 14:36
Tycker att Rick Ross suger yo..

- Easy Rida

2011-05-30 16:56
och alla underground moralfags typ Grieves....

Tell me u aint serious!!

Men jag håller med om Immortal, snubben vet ju inte vad fan han snackar om.

Rappare

2011-05-30 20:54
Deluxe_
Hmm trodde vi skulle ha ett normalt samtal men sen slänger du in "pucko" och där tappar jag all respelt för dig.
Du får gärna tycka att det kommer bra hiphop från den amerikanska södern det skiter jag fullständigt i sålänge DU står för det utan att säga att dom som inte gillar det bara är avundsjuka. Hur gammal är du egentligen 14?
Ja

2011-05-31 18:34
Jag är fatkiskt 23. jag kallade dig pucko för att du kallade mig idiot