I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sämsta Rapparna, Skam för Hip Hop

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-04-28 19:21

Sämsta Rapparna, Skam för Hip Hop

Tja.

Ja undrar vilka era sämsta rappare är och varför ni tycker de är sämst?

Vilka rappare är det ni ogillar mest?

För min del är det soulja boy, bow wow, lil wayne, birdman, hela cash money records, gucci mane mfl

2009-04-28 20:12
håller med, + Rick Ross.

2009-04-28 20:15
kan du motivera dina val lite mer... skulle va kul och höra vad dom gör som gör dig så ledsen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-28 20:16
Rick Ross för han är helt talanglös, han får ofta väldigt sköna beats dock
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-28 20:17
soulja boy, lil wayne, rick ross
hiphop was made out in the dark

2009-04-28 20:19
Puffy
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-04-28 20:29
alltså jag förstår inte hur man kan kalla någon av dom en skam för hiphopen... Jag förstår verkligen inte. Några av dom går kanske att diskutera. Men en skam...

Jag tycker fortfarande att Soulja boi är så mycket hiphop man kan vara (dansmusik med små rim om att motivera folk till att ha kul, exakt som hiphop va från början)... Bow Wow är en modern LL Cool J, Lil Wayne gör sin grej och har kämpat för det i över 10 år han förtjänar all uppmärksamhet han kan få. Birdman och cashmonne har också kämpat för Wayne. Puffy har också kämpat så länge och har en sjuk arbetsmoral! Visst han har behandlat en del artister som skit. Men utan Puffy ingen Biggie, Mary J Blidge, LOX, Jada, D-block osv... Sen Rick Ross kanske ljuger skiten ur sig men har bra beats exakt som Rappers Delight...

2009-04-28 20:51
Det här kommer inte komma någonstans. För det första måste vi ställa fast vad vi baserar rapparnas kompetens på. Är det deras rimteknik? Flow? Texternas innehåll? Förmågan att rimma bra? Förmågan att välja bra beats?
Would I shit you? You're my favourite turd.

2009-04-28 21:54
Att nämna lil wayne här känns lite korkat. Så jäkla dålig är han inte så man kan kategorisera honom som en "skam" för hiphopen.

Rick Ross, otroligt egentligen att han fortfarande kan få finnas kvar i genre där bakgrund spelar så pass stor roll.

Sen bara för jag hänger mycket på 2DB: Tony Yayo, enligt mig helt värdelös på alla plan. Hade med all säkerhet inte haft någon karriär utan 50.

Sen för att kunna vara en "skam" så måste det väll vara rätt stora artister?

Hursomhaver, två till sen är det god natt:

D'Lil - I Told Ya

Lorentz & M.Sakarias - Stockholm Serenad

Jag kan må illa/skämmas/få självmordstankar/smh/vilja operera bort öronen/alternativ stoppa in nåt i öronen/övergå till att lyssna på polsk folkmusik när jag hör liknande musik...

rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-04-28 21:59
stanislav

2009-04-28 22:09
Stanislav VS PUFFY

1.Han hade varit något även utan Biggie

2. Stanislav skriver sina egna texter

3. Hans fame består inte i en tacky rippoff av en ballad.

4. Ifall Stanislav slår igenom så kommer han inte dra ner ryktet för sitt skivbolag (lite av ett questionmark där).

2009-04-28 22:19
50Cent suger mest av alla hip-hopare.
"Hellre en varm färgad piece, Än en grå sliten vägg"

2009-04-28 22:20
Ohh vad du är öppen och klok Fresh2Death. Gillar Soulja Boy och allt. Så du menar att Soulja Boy är ungefär vid rötterna av hip-hop med "superman on dat hoe watch him crank it watch it roll".
Annars har du ju en poäng angående Bow Wows feta ghostwriters som skriver fet lyric om Bow Wows fetare rims.

Om jag ska gå till topic skulle jag nog säga att Gucci Mane, Plies, Yung Joc och Soulja Boy är värst/sämst.
people have hated me, people do hate me, and people will hate me!

2009-04-28 22:37
Så du menar att Soulja Boy är ungefär vid rötterna av hip-hop med "superman on dat hoe watch him crank it watch it roll".

-wååååård

2009-04-28 22:54
Szyslak
jag har inte sagt att jag gillar alla dom artisterna jag "försvarade"... Men jag tycker verkligen att man ska ha respekt för det dom har gjort. Och jag tycker verkligen inte att det är en skam för hiphop. Och ja jag skulle nog påstå att det är väldigt hiphop att rappa om något sånt... Liksom varför inte? Funkade:
I'm still gettin' in the girls' pants and I even got my own dance
The Humpty Dance is your chance to do the hump
Do the Humpty Hump, come on and do the Humpty Hump

om det funkade tjugo år tidigare så vad är det för fel på superman that hoe?

Och att Bow Wow skulle va en "modern LL" är det LL Cool J själv som har sagt... Och Bow hade ghostwriters när han va 11 på sitt första album. Och han är på sitt sjunde och är 21 år. De flesta rappare har inte så många album när dom är 40!

2009-04-28 23:14
Gucci Mane är ju king
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-04-29 00:25
Soulja Boy är ju en skam för hiphopen. Folk hatar ju hiphop på grund av att hans musik är så dålig, och tror att all hiphop är likadan. Och hans beats är så dåliga att man vill riva av sina öron.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-04-29 00:43
om det funkade tjugo år tidigare så vad är det för fel på superman that hoe?

För några hundra år sedan red folk på hästar för att ta sig fram, visserligen fungerar det i praktiken idag, men trots det så är det fler som använder bilar. För tjugo år sedan (egentligen 28) släpptes IBM PC (en relativt tidig persondator), men nu skulle ingen använda en sådan ens om den kastades efter folk.
Manager

2009-04-29 00:50
anekefali: istället använder man en för vår tid uppdaterad PC som funkar alldeles utmärkt idag. Precis som Crank Dat är en uppdaterad version av äldre liknande låtar. ;)
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Manager

2009-04-29 00:51
Föratt svara på frågan så vet jag inte riktigt..

Möjligtvis de flesta tjejrapparna så som Trina, Remy Ma, Missy Elliot osv..
/ Deedz.

2009-04-29 00:52
anekefali: istället använder man en för vår tid uppdaterad PC som funkar alldeles utmärkt idag. Precis som Crank Dat är en uppdaterad version av äldre liknande låtar. ;)

haha i dit ansikte Anenkefali!

2009-04-29 00:58
Yun_DI

...eller så lägger man till lite bra saker också. Det är enligt mig där som Soulja faller, han har verkligen inget att gå på egentligen. Visst, 20 år gamla låtar är inte alltid så jäkla bra tekniskt sett, men det är ändå någon slags nostalgi eller allmän oldschool-vibb. Soulja har inget att ta av, han har liksom inte utvecklat något nytt. Om vi fortsätter på samma spår så är Soulja Boy inte en ny dator, utan samma gamla fast med ett nytt chassi. Möjligen en ny skärm också, poängen är att grunden han bygger på inte borde få fungera idag. Det låter inte bra, så enkelt är det.

Går även att jämföra med svenska exempel, MC Tim var ju liksom bra på sin tid (Jag är def), men inte fan är han bra nu, lika lite som han var då. Nu när det finns utvecklad och bra musik att lyssna på så borde Soulja Boy inte kunna lyckas. MC Tim hade inte slagit igenom idag (vet iofs inte hur stort han slog igenom), det borde inte Soulja få göra heller.

2009-04-29 01:01
det är egentligen helt sjukt hur en tung mc som ja rule faktiskt en gång var kan gå till något så fruktansvärt värdelöst! ingen som har nämnt the game? hans s.k "metaforer" och namedropping för mig att må illa. och lil waynes hype är en aningen för stor. dipset snubbarnas lyriska kvaliteter är inget man vill efterforska om.

2009-04-29 01:05
...eller så lägger man till lite bra saker också. Det är enligt mig där som Soulja faller, han har verkligen inget att gå på egentligen. Visst, 20 år gamla låtar är inte alltid så jäkla bra tekniskt sett, men det är ändå någon slags nostalgi eller allmän oldschool-vibb. Soulja har inget att ta av, han har liksom inte utvecklat något nytt. Om vi fortsätter på samma spår så är Soulja Boy inte en ny dator, utan samma gamla fast med ett nytt chassi. Möjligen en ny skärm också, poängen är att grunden han bygger på inte borde få fungera idag. Det låter inte bra, så enkelt är det.

Går även att jämföra med svenska exempel, MC Tim var ju liksom bra på sin tid (Jag är def), men inte fan är han bra nu, lika lite som han var då. Nu när det finns utvecklad och bra musik att lyssna på så borde Soulja Boy inte kunna lyckas. MC Tim hade inte slagit igenom idag (vet iofs inte hur stort han slog igenom), det borde inte Soulja få göra heller.

I era ansikten Yun_DI och Fresh2Death!
Manager

2009-04-29 01:17
På vilket sätt är det i våra ansikten? -.- som om han drog upp några fakta-bevis eller något..
Handlar om smak självklart.

Jag kan inte påstå att jag gillar Soulja Boy så mycket, men lekfullheten i hans musik och sättet han får folk att dansa en dans som han själv kommit på - endast pga en låt han har gjort, det är fan hiphop.
Will Smith är också hiphop.. In your face!
/ Deedz.

2009-04-29 01:19
men det är ändå någon slags nostalgi eller allmän oldschool-vibb.

ja efter 20 år... Fråga random kid om 20 år vad du tänker på när dom hör Soulja Boi... Självklart kommer dom bli nostalgiska. Och är inte 808 trumbeat och syntar oldschool vibb vet i fan vad det är... och utveckla något nytt, nej. Men alla kan väl inte uppfinna hjulet?
Och "inte borde kunna lyckas"? Alla musik (i princip) skapas av en anledning. Om det är för att få dig att dansa, sup skallen, njuta av, tänka osv. Människor har gillat att dansa hur länge som helst. Det är väl helt solklart varför Soulja boi har lyckats?

2009-04-29 01:34
Fresh2Death

Det är väl helt solklart varför Soulja boi har lyckats?

Ja, folk är helt jävla efterblivna som vanligt. "Hellre en trumma än en intelligent text, så dom kan humma med" som Pst/Q en gång sa det.

Sen resten av ditt inlägg är ju lite dumt. Jaha, så Soulja Boy kan bli känd på en gammal sliten stil som precis alla vettiga människor har utvecklats förbi, bara för att kunna göra dagens ungdomar nostalgiska om 20 år?

2009-04-29 01:54
ja och du vill säkert höra PstQ när du går ut på krogen också eller? Och sitta och räkna rimmande stavelser? Och det va ju du själv som sa det om äldre låtar!

Visst, 20 år gamla låtar är inte alltid så jäkla bra tekniskt sett, men det är ändå någon slags nostalgi eller allmän oldschool-vibb

en "gammal sliten stil"? Va då utvecklat förbi? Det är ju inte direkt så att du uppdaterar en människa att gilla en "bättre" musik. Och vem säger att en musik är bättre bara för att den är tekniskt mer avancerad? Fan musik handlar om att ha kul! Och varför tycker du inte om den sortens musik? Vad är det som stör dig? Är den för enkel? Vad gör det? Jag har skit kul med mitt mindre avancerad Nintendo du kan spela Ps3 (när vi ändå jämför teknik med musik)...

Alltså vad är det som är så hemskt?
Manager

2009-04-29 02:03
Och vem säger att en musik är bättre bara för att den är tekniskt mer avancerad? Fan musik handlar om att ha kul!

Jag har skit kul med mitt mindre avancerad Nintendo du kan spela Ps3 (när vi ändå jämför teknik med musik)...

Well said.

Och med det citerat vill jag bara påpeka att jag inte är något stort soulja boy fan.. Däremot har jag lyssnat på crank dat och liknande låtar otaliga gånger och hat-gillat det på något sätt.. Man behöver inte vara så jävla cool hela tiden....

Dogge före PST/Q hela dagen varje dag..
/ Deedz.

2009-04-29 02:55
Ingenting slår Super Nintendo. Men det funkar inte riktigt som jämförelse tycker jag. Det jag inte gillar är att vilken obegåvad jävla idiot som helst kan skriva ett par kassa rader och pilla ihop något kasst beat för att sedan spela in detta och bli känd. Däremot gillar jag också vissa mer hjärndöda låtar, men just Soulja Boy går under alla gränser. Det jag inte tycker om med musiken är nonsens. Visst, nonsens kan vara bra, nonsens kan vara snyggt, men då ska det vara det också.

Och vi pratar inte om Pst/Q, jag tog ett citat från honom som passar in på hur jävla dum världen är, själv skulle jag inte stå ut med Pst på fester eller krogrundor. Men det betyder ju inte att jag vill höra någon talanglös idiot stå och skrika "SUPERMAN THAT HOE". Sen så gör han det, och precis alla som inte är insatta i hiphop tror att Soulja Boy ÄR hiphop. Visserligen så gör grabben hiphopmusik (så att säga), men när hans musik börjar representera hiphop så blir jag ledsen. Det behöver ju inte vara renaste kärnfysiken i låtform, men lite mer vett.

I valet mellan Dogge och Pst/Q beror det på tillfället för mig, inte att jag vill vara alternativ mot det alternativa och undvika att vara cool.

Far och son - Panik är en låt som inte är efterbliven, men ändå jäkligt upbeat och relativt lättsmält (för sent för att hålla koll på några exakta mått av svårigheter i den låten).

Kort sagt så tycker jag att det finns så fruktansvärt mycket bra musik, och därför borde ingen känna behovet av att höra någon upprepa något som absolut inte har någon mening eller något annat syfte än att tjäna pengar.

2009-04-29 03:02
Och vem säger att en musik är bättre bara för att den är tekniskt mer avancerad? Fan musik handlar om att ha kul!

Från efterbliven till tekniskt avancerad är en ganska lång väg, allting som är närmre "tekniskt avancerad" än "efterbliven" kan väl räknas som vettigt. Jag kan räkna Ken (Ring) som vettig, inte för att han är tekniskt avancerad, utan för att han inte är helt efterbliven. Det är långt ifrån min favoritartist, men helt klart ok.

För övrigt räknas väl teknik vanligen i kategorierna:

Flow
Delivery
Text
(Rim)

En rappare som har enormt bra (insätt valfri av ovanstående) brukar bli omtyckt. Till exempel då Ken Ring, som har texter, flow och delivery som är acceptabla/bra, medan hans rim oftast är rätt efterblivna. Trots efterblivna rim så är det ju en hel del saker som han sköter bra.

Däremot Soulja Boy...Liksom, text är väl inte ens att prata om? Det är inget vett. Rimmen är inte heller några höjdare. Flowet är ju inte guld direkt, och deliveryt är väl så bra det kan bli. Inte bra, alltså, utan snarare så bra man kan få det utan att ha någon som helst poäng med låten eller känsla för den. Totalt sett så gör Soulja Boy inget bra alls.

Och ja, det är mina egna åsikter, jag använder allt gulligull för att visa hur jag tänker och förklara.

2009-04-29 09:52
Det är väl bara att rada upp alla weedcarriers så hittar ni bottenskrapet.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2009-04-29 10:05
Känns som att det bara handlar om att ifall man inte är "äkta" så är man en skam.

Klart att inte 50 Cent och Lil Wayne är en skam. De kanske inte bara faller in i din smak. Det finns en tendens att vilja slå ner på dem som har haft stora framgångar.

Soulja Boy har gjort kass musik. Men det har väl inte förstörst hiphopen. Det är bara barn som lyssnar på hans musik. Förhoppningsvis börjar dem lyssna på mer hiphop efter det. Det behöver inte alltid vara så seriöst. Men visst är det tråkigt att bättre artister inte får mer utrymme. Otroligt kass ja. Men ingen skam.

Skamligt dåliga är Ying Yang Twins och D4L.

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2009-04-29 11:44
MIMS
Soulja Boy
Bow Wow
Chamillionare
Rick Ross

Jag SKITER i vad de sitter på för skills, utan baserar det hela på vad de levererar. Och det är ren jävla GARBAGE
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2009-04-29 12:07
Chamillionare? Alltså på riktigt?

2009-04-29 12:34
Varför har ingen sagt Aesop Rock för? Eller Sole? Eller hela Battle Axe?

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2009-04-29 12:35
Cham borde ju inte vara på den listan. Själv måste jag nog tillägga Jim Jones på min lista.

Ni som tycker att 50 Cent, Lil Wayne och The Game är sämst är ju ganska blåsta.

Och Fresh2Death, kan inte du se någon skillnad mellan
"I'm still gettin' in the girls' pants and I even got my own dance
The Humpty Dance is your chance to do the hump
Do the Humpty Hump, come on and do the Humpty Hump "

och

"Soulja Boy Off In This Hoe
Watch me Crank It
Watch me Roll
Watch me Crank Dat Soulja Boy
Then Super Man Dat Hoe
Now, Watch me You..."?
people have hated me, people do hate me, and people will hate me!

2009-04-29 14:26
Tony Yayo är nog välrdens sämsta rappare utan att överdriva! finns det verkligen någon som tycker att han är bra?

2009-04-29 15:27
Det är väl inte så stor skillnad på Humpty hump dance och Superman dance lol. Men man behöver inte gilla Humpty hump dance för att vara äkta det var många som tyckte det var pinsamt redan när det kom, samma personer kommer nog då inte gilla Superman heller.

Varför har ingen sagt Aesop Rock för? Eller Sole? Eller hela Battle Axe?

med vilken motivering ?

2009-04-29 15:31
En motivering är inte nödvändig. Lyssna istället! : )
"Who the motherfuckin' bawse?"

2009-04-29 17:20
Jag lyssnade precis på Aesop Rock - Daylight och jag vill också ha en motivering till varför han skulle vara sämsta rapparen och en skam för hiphop.

2009-04-29 19:13
okej jag kommer inte gå in på indie hiphop det är för individuellt men Battle Axe ?
Jag tycker Swollen Members har gjort sjukt mycket för hip hopen

2009-04-29 19:30
flo rida
dem franchize boy
äcklig reggaeton rap
enda vägen till seger är att överleva när andra dör

2009-04-29 19:40
eminem och hans barnrap i roliga dräkter. Att han ska ses som hiphoppens ansikte utåt är för mig helt vansinnigt.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-04-29 20:01
Yayo är definitivt där uppe bland de sämsta. Ta den här versen exempelvis:

It's the young high-roller, the talk of New York
David got my neck lookin' like a lightning bolt
I'm in that two-door Range Stormer
My truck plush, and the wheels are the size of rims on a school bus
I need that Bill Gates money, that's fifty-one billion
Six hundred ki's, that's fifty-one million
Me and 50 in Hollywood, with Quincy Jones
Since the Feds bought Nextel, I trashed my phone
Listen homes, everything glisten homes
Yeah my gun and my rims both sit on chrome
You move your weight in the car, I move weight by the carload
I dropped in Marcy in a Murcielago
My connect is a Cuban named Flaco
With my aim, you a human taco
Meetin' shells, yo the feds tryin' to peep our sales
My daughter grow up, she in Harvard and Yale, yeah
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2009-04-29 23:16
Det kan jag till viss del hålla med om QNS-D, men det finns otaligt många fler som borde stå på listan före Yayo.
Poet

2009-04-30 01:38
Tony Yayo, som sa manga andra redan namnt. En riktigt javla pajas.

Slim Thug, kan mycket val vara den wackaste rapparen jag hort.

Young Jeezy, seriost vad ar det som ar sa bra med den snubben?

Rick Ross ar redan namnd och folk har redan sagt vad som ska sagas om han.

Jag tycker inte Weezy ar samst ( dalig ar han i alla fall) men helt klart kanske den mest overskattade rapparen pa den har planeten.

Sen vill jag hata pa Keak Da Sneak, men jag vet inte varfor jag finner hans rap sa charmig. So it's all love there :)
At the gates of Eternity...

2009-04-30 01:41
lil wayne och all annan pajjasmusik som småbarnen lyssnar på
I'm watchin all of ya because your game is so poor

2009-04-30 08:17
Jag lyssnade precis på Lil wayne fly in och jag vill ha en motivering till varför han skulle vara sämsta rapparen och en skam för hiphop.
Producent

2009-04-30 10:47
Flo rida....han har de äckligaste flowet jag någonsin hört.

Lil Wayne för att han är otroligt kass...hatar hans delivery/röst/image, jag har försökt lyssna på folk och kollat igenom lite tracks med han men det funkar verkligen inte. Otroligt överskattad.

The Game för att han snackar så jävla mycket skit. Tror det var på hans senaste platta på någon bonus track där han sa typ "who said that I aint a real mc...I got five cars, bank accounts, blabla mansions". Sen att han också gjort typ 2 mixtapes med dissar och en hel dokumentär emot 50 cent är otroligt omoget.

men det är ju en smaksak
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA

2009-04-30 11:54
Haha men the Game är ju helt underbar pendlar mellan att gråta ut och beefa med alla :D