haha fan va rolig video...så jävla nervösa, budgeten måste legat på en tub kaviar eller nått...
BAHA!
Kaviar kan ju iof vara missvisande, då den ryska sägs kosta en avsevärd del doolars. MTV-video awards har sin vinnare klar i vilket fall som helst.
"Who the motherfuckin' bawse?"
bling hop vilseleder människor och får dem att se upp till snubben med mest pengar. att stå och kasta benjamins och daska kvinnor på baken sprider ändå fel budskap? att sitta och lyssna på rappare och deras skryt om sina rikedomar får fan mig att må illa. 50 cent, rick ross och resten av dessa patetiska clowner är inte bara en skam för hiphopen utan en skam för hela musikindustrin. visst dom kommer ifrån slummen men måste dom kompensera det med överflödig lyx och hjärntvätta kids med att pengar är livet? dream-hop skulle man kunna översätta genren idag;mansion, juveler, tjejer som suger av dig på beställning...mmm I feel u broshan! SKAM var ordet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hahaah den videon var underbar.
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix
ja varför ska vi hata när vi kan kramas..?
verkligen inte!
I DIOT:Förklara hur Jay-Z är wack... Är sugen på att dissikutera argument.
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha? - Jag vill ha bas!
bling hop vilseleder människor hahaha, ja för folk kan inte tänka själva utan det är bara alla upplysta rättroende människor som sätt ljuset. Va fan är ni kristna eller? 100 round my neck!
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Dissikera menade jag såklart. Ibland är det svårt att skriva halv fyra på morgonen.
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha? - Jag vill ha bas!
tony yayo och birdman haha
Tycker man att Jay-Z är en skam för hip-hop har man inget här och göra och kan inget om hip-hop.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
Efter att ha läst den här tråden så tycker jag att hiphop överlag är ganska töntigt. Och att LillJ är rätt gullig, haha.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
HAHAHAHAHA :D. Det blir verkligen roligt att läsa efter ett tag. Men vad som verkligen förvånade mig är att inte någon har sagt ngt om Bizarre (från D12). Visst roliga texter bla bla bla, men ärligt talat. Nej.
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
jay-z är en pajas, inget mer behöver sägas.
florida, gucci mane, will smith haha ;)
Efter att ha struntat i den här tråden ett tag så kollade jag igenom den igen... Vilka jävla syn ni har på hiphop. Saker förändras... generellt så är alla ni tycker är dåliga är "nyare" rappare. Och dom äkta var heta för minst 10 år sedan...
och sen
IDIOT P22 Fresh2Death : haha ofta du ens jämnför Bow Wow med LL Cool J? tänk efter lite haha.... Det är inte jag som har gjort den jämförelsen från början... utan det är
LL Cool J själv som sa det i en intervju... tror det var hot97. Ska finnas video på hot97 youtube kanal i så fall...
Och det här är
musik ! Vem fan bryr sig om det är "äkta"... Och vad då äkta? Vad är äkta?? Jag har också hållt på å snacka äkta och dom är inte bra för dom är äkta. Jag lyssnade inte på till exempel Black eyed peas för dom va inte äkta. Men efter ett tag så insåg jag att det faktiskt gör riktigt jävla bra musik och är jävligt duktiga. Och nu skulle jag lätt kunna sätta will.i.am som en av dom bästa artisterna/producenten i spelet. Och enda anledningen för att jag vägrade lyssna på BEP va för att dom inte va äkta. Det är ju skit löjligt...
att nämna jay-z som en av dom sämsta tyder bara på att man är hjärndöd och förtjänar att avlivas för att man ens vågar besudla hans namn
enda vägen till seger är att överleva när andra dör
Jag förväntade mig inte att någon skulle vara så oklok nämna än legend som Jay-Z, när jag startade tråden.
Tycker man att Jay-Z är en skam för hip-hop har man inget här och göra och kan inget om hip-hop. Hoppas verkligen att du inte är 19 år.....
Till er som tycker att jag har startat en clown-tråd, motviera varför TONY YAYO inte ska vara med här, trots att rubriken passar honom så oerhört bra.
motviera varför TONY YAYO inte ska vara med här, trots att rubriken passar honom så oerhört bra. för att yayo knappt är relevant alls i hiphop musik. Han är en typisk hypeman/sidekick. Som umgås med rätt människor och har lyckas få riktigt stor hits och ett platinum album tackvare det. Men mer än det är han ju bara killen i bakgrunden som har fått lite kändiskap... Och det orkar folk hata på... herre gud
Producent
2009-05-10 23:05
Fresh2Death Varför ska du då lägga ner energi på oss som inte gillar dagens mainstream scen? Jag får tycka precis vad jag vill och ser inget fel i mitt tycke. So what fan? De finns många i dagens läge som jag diggar...kolla Black Milk, Evidence, Term, Joell, Reks osv osv...Låt oss tycka vad vi vill... Och som jag alltid har sagt; bara för att något är nyskapande så måste det inte alltid vara bra.
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA
det argumentet håller inte. Kan ju jag säga exakt samma sak fast tvärtom:Confident Varför ska du då lägga ner energi på oss som gillar dagens mainstream scen? Jag får tycka precis vad jag vill och ser inget fel i mitt tycke. So what fan? De finns många i dagens läge som jag inte diggar...till exemple: Black Milk, Evidence, Term, Joell, Reks osv osv...Låt oss tycka vad vi vill... Och sen jag kan inte påstå att jag gillar allt nytt men jag hatar det inte. Jag bryr mig bara inte om det. Och jag låter dig gärna lyssna på vad du vill... Men skulle ju va kul om någon gjorde det tillbaka.
K9 Dårå
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
Producent
2009-05-11 15:11
Fresh2Death Jag har inte sagt att det är fel att lyssna på dom, jag tycker att det suger och förstår mig inte på dom som kallar det hiphop och säger typ att Lil Wayne är GOAT. Sen om du lyssnar på det, det skiter jag fullständigt i.
Bra sagt confident, lyssnar själv på samma typ av rappare.
Confident P17 Jag skulle inte påstå att Wayne är världens bästa rappare... än... Men han är helt klart av dom bättre i spelet idag. För att hans musik är kreativ och han leker med flow och texter osv. Om han göra fler bra album så är han helt klart en kandidat till GOAT... alla dom rapparna (förutom Evidence han gillar jag) du nämnde skulle jag bara slänga i en hög och kalla dom bittra unga rappare som är sura för att dom aldrig har lyckats slå igenom med sin gubb hip-hop. Som i 90% handlar om hur allt va bättre förr och hur dom ska rädda hiphopen. Och med deras stela tråkiga flow som påminner om högläsning från mellanstadiet. Men visst det är inget fel på att lyssna på dom... Men det är anledningen för att jag inte jag gillar dom. När jag lyssnar på musik vill jag höra musik. HipHop är nog den enda musikgren där man förlorar respekt för att vara musikalisk...
HAHAHHAHAH, vänta, HAHAHHAHA. satt och surfa runt lite, kom och tänka på 'hmm, varför har jag inte varit inne på whoa på ett tag?, drar in och kollar lite.' efter att ha läst denna tråd så kom jag på varför... vem fan är så pantad att säga att Puffy, jay-z osv är en skam för hiphopen? och många andra artister som dragit igång ett movement med deras nya stilar osv, en skam för hiphopen säger ni. ONLY IN SWEDEN. ja faktiskt, läser på många andra utländska forum och detta är nog det roligaste jag läst på länge, tack o hej.
HAHHAHA såg att en kotte nämnde UGK också, ojojoj. humor på hög nivå!
Producent
2009-05-11 21:57
Fresh2Death Då skulle jag vilja att du förklarar för mig hur Lil Wayne är musikalisk(om det var det du syftade på). Jag tycker precis tvärtom alltså. Lil Wayne är ett stelt mummel-flow, det känns som dagisnivå inblandat med PCP typ. Grejen är att t.ex The Game pratar mer om "Resurrecting the passed" än dom rapparna jag nämnde. Black Milk är ingen sån rappare. Term och Joell kör klassisk NYC och det är det jag gillar. Jag tycker inte att hiphop är omusikaliskt. Det är kreativt och passar i stort sätt in i alla andra genrer. Ett väldigt bra exempel är Buckshot Lefonque. Lil Wayne kommer aldrig kunna vara i närheten av att bli GOAT.
Sämsta och sämsta vettefan finns en massa skojjare. Dock så vet jag iallafall vem "hiphopens största skam" är!: Rick Ross utan tvekan han rappar om att han varit gangster & att han känner kända gangsters osv sen visar det sig att han jobbat som fängelsevakt och att han inte haft kontakt med någon av påstådda G's. Och om inte det vore nog så är han en mytoman det har bevisat 1000 ggr så jag orkar inte ens ta mig tid att skriva vad han ljugit om osv!
Alla jävla pajaser som skyddar Officer Ricky på något sätt kan bara hålla käften. Han är en skam för hiphop punkt slut spelar ingenroll vad ni säger om honom o försöker skydda han så är han en fake. Läste nyss att han haft på sig fake louis vuitton på XXL's cover & han påstår att han äger 2000 par brillor undra hur många av dem som är äkta...
Skjut dig fetajävel
Länk till http://www.thathype.com/
Soulja Boy, Bow Wow, Lil Wayne, Birdman, hela cash money records, Gucci mane, mfl alla dom är precis som Ice Cube säger det "MCs are funny, all you can rap about; is pussy and money" Det e fan allt de rappar om.... Som Xzibit säger det "Its a shame, niggas in the rap game only for the money and the fame" DOM ÄR EN SKAM FÖR HIPHOPEN! ALLA RAPPARE SOM KOMMER EFTER 2000 SUGER! DET ÄR FAKTA!
VS93 tillåt mig: HAHAHAHA
Confident P17 Då skulle jag vilja att du förklarar för mig hur Lil Wayne är musikalisk(om det var det du syftade på). Jag tycker precis tvärtom alltså. Lil Wayne är ett stelt mummel-flow, det känns som dagisnivå inblandat med PCP typ. hur Lil Wayne är musikalisk... Skojar du med mig? Han sjunger (med och utan autotune), spelar gitarr, arbetar på ett rock/hiphop album, vågar tänka utan för det typiska hiphop, han leker med ord på ett sätt inte många andra gör... Och han samarbetar med artister som Lenny Kravitz och Madonna. Om man ens får tillfälle att arbeta med någon av dom så måste man göra något rätt musikaliskt.
Grejen är att t.ex The Game pratar mer om "Resurrecting the passed" än dom rapparna jag nämnde. Black Milk är ingen sån rappare. Term och Joell kör klassisk NYC och det är det jag gillar. Jag tycker inte att hiphop är omusikaliskt. Det är kreativt och passar i stort sätt in i alla andra genrer. Ett väldigt bra exempel är Buckshot Lefonque. Buckshot Lefonque... ja än en gång så stämmer det in vad jag skrev längre upp... "generellt så är alla ni tycker är dåliga är "nyare" rappare. Och dom äkta var heta för minst 10 år sedan..." Vem fan bryr sig om Buckshot Lefonque 2009? Finns många andra crossover artister som Lil wayne till exemple. Och var inte The Carter III Premier favorit album förra året?
Lil Wayne kommer aldrig kunna vara i närheten av att bli GOAT. ingen kommentar...
Fresh2... Har inte läst hela tråden och "skam för hiphopen" känns rätt utjatad etc, tycker väl inte at tnågot kan vara nånn direkt "skam"... Däremot känns det som du tagit antijante rollen lite för seriöst, för visst kan jag hålla med om att BEP gör bra pop men dom gör väl ändå inte bra hiphop? Men om du seriöst tycker det och kanske tycker att Soulja boy är en bra rappare får du ha den åsikten..
haha kanske sant att jag stundvis överdriver lite smått. Men tycker verkligen inte jag är den enda som gör det här (bara att jag tycker det motsatta)... Egentligen borde jag bara skita i tråden och inte bry mig. För jag vet att de flesta på whoa gillar en sorts hiphop. Och tycker det är livsfarligt att lyssna på något om det inte är "äkta".
Jag vet inte riktigt vad jag skulle klassa BEP som. Om det är pop eller hiphop eller hiphop med pop eller tvärtom. Men spelar det någon roll?
BEP gör bra pop men dom gör väl ändå inte bra hiphop? Men varför skulle det bli sämre musik om man kallade det för hiphop istället för pop?
Och nej jag tycker inte att soulja boi är en bra rappare. Men han gör hiphop musik.
Det känns som att folk som nämner Lil Wayne inte riktigt vet vad han faktiskt är kapabel till och kan prestera. Folk som hört typ "lollipop" och "Pussy, Weed, Money". Lyssna på "Tie my hands" från nya skivan exempelvis, och säg sedan att han är sämsta rapparen...
Nej jag är inte 'Lil Waynes dickryder' för att jag säger så, lyssnar inte speciellt mkt på honom. Men jag respekterar honom för saker han gjort och ser inte bara det dåliga i artister.
DOM ÄR EN SKAM FÖR HIPHOPEN! ALLA RAPPARE SOM KOMMER EFTER 2000 SUGER! DET ÄR FAKTA! Du har ungefär samma argumentationsteknik som en snubbe i min förra klass. Han lärde sig knyta skorna när han började högstadiet.
mexiflexi du ska veta att du har alltid varit min dröm! hihi.
Det känns som att folk som nämner Lil Wayne inte riktigt vet vad han faktiskt är kapabel till och kan prestera. Folk som hört typ "lollipop" och "Pussy, Weed, Money". Lyssna på "Tie my hands" från nya skivan exempelvis, och säg sedan att han är sämsta rapparen... Nej jag är inte 'Lil Waynes dickryder' för att jag säger så, lyssnar inte speciellt mkt på honom. Men jag respekterar honom för saker han gjort och ser inte bara det dåliga i artister. Jag har lyssnat igenom alla hans skivor men tycker ändå att han suger, men alla har ju olika smaker...
Fresh2Death P20 Ständigt dne här genre-grejjen också, beror väl på vad man letar efter när man lyssnar på musik, jag är rätt inskränkt hiphop-klyssnare och i mina öron är BEP sällouts och inte speciellt bra rappare som tidvis har rätt rba produktioner. Anser att den gruppen gör pop, då jag är så "yo" diggar jag inte deras sound helt enkelt, blir inte svårare än vad man gör det. Jag vill hare hiphop, bra texter, djup känsla/agression, fyndigheter, INTE catchiga reffrenger nonsens text alt kärleksdravel o glättigt ljud... Om det ska va mer "party hiphop" lyssnar jag gärna på beatnutz
Haha att folk ens orka reagera, jag skrev Jay-Z för jag söker uppmärksamhet ;D tycker dock inte om han för mycket....
BAHA!
idiot, nice nu har du fått den uppmärksamheten du sökte!
Producent
2009-05-21 13:29
Men säg ärligt nu, sjunger han bra utan autotune? nej de gör han inte. Rock album, alltså ja hörde låten och det är skam för att kalla de rock och hiphop....han skämmer ut båda genrerna. Inte så konstigt att folk hatar på hiphop när såna som han förstör deras genre. De finns många som vågar tänka utanför den typiska hiphopen men som gör det bra till skillnad ifrån han. Ja, shit, han blir ju extremt bättre för att Madonna och Lenny sammarbetar med han. Även om Buckshot gjorde de för 10 år sen så är dom fortf bättre än extremt många idag, det är timeless. Det Buckshot gjorde då kan inte Lil Wayne göra om 10 år ens. Bara för att preemo tycker att carter var de bästa albumet förra året så behöver de inte betyda att jag ska tycka det, eller hur? Han kommer aldrig vara närheten av GOAT, nej. Jämfär gärna Carter III med Paid in Full t.ex. Det är flera nivåer bättre.
confident: Jag tänker inte ge mig in i en weezydebatt till men att säga han är en skam för hiphop visar på att man inte förstår engelska och hans ordlekar och klockrena referenser till populärkulturen. Ta Im so hood remixen där hans flow är under all kritik men texten är briljant.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Producent
2009-05-22 00:54
R0feman P23 Efter att ha hört låten, så visst texten dög. Men det var det dödaste flowet jag någonsin hört i mitt liv utan att överdriva. Jag kanske överdrev när ja sa att han var skam för hiphop, men jag håller fast i att när han försöker göra rock så ger han hiphop en mycket sämre bild.
Varför ska det alltid spela någon roll om folk är äkta/fake, gör hiphop/rockK/pop?? Man kan väl gilla musiken för att den är bra, jävligt töntigt att helt plötsligt ogilla en låt, eller artist bara för att dom inte är "äkta"(Tror i stort sett ignen stor rappare är äkta, eller någonsin varit) Eller att en låt suger bara för det inte är hip hop? Så tänkte man ju på lågstadiet, väx upp.
Jag har lyssnat igenom alla hans skivor men tycker ändå att han suger, men alla har ju olika smaker... Självklart har alla olika smak. Men om man tar "Tie My Hands" som exempel, varför suger den låten enligt dig? Man får tycka som man vill, men om man ska kalla en rappare för "skam för hiphopen" bör man ha en motivering.
Eminem är en skam
people have hated me, people do hate me, and people will hate me!
Producent
2009-05-22 14:55
Blaze_We P22 Haha. Jag tycker inte att det låter bra heller. De spelar visst stor roll, det är som att säga att man spelar något helt annat än blues skalan och kalla det blues. Vadå väx upp? bara för att jag inte tycker som du så är det inte jag som tänker lågstadie. Låt mig tycka att Lil Wayne suger och sluta hacka på folk för att dom inte samtycker era åsikter.