Böter ges efter hur mycket personen i fråga tjänar. Så det var nog pengarna snutarna var ute efter
och vem fan är du?
WolfMan haha!! det där var ju bland det dummaste jag någonsin läst måste jag säga.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Utveckla gärna
He Who Professes The Faith Will Excel: And To Whatever You Accustom Yourself You Will Grow Accustomed To. <br> Blessing To The Reader
Han är säkert jättesugen på att göra fler konserter i Stockholm nu...
Alla droger ska vara lagliga? Även heroin? Är så trött på den här nyliberala idén att man aldrig får skydda folk mot sig själva. Om du ser en medmänniska försöka begå självmord, försöker du inte hindra henne då? Tja, heroin är ju det som skadar kroppen minst... Man får se upp med utstötthet. Droger är inte lika med, hur gärna man än vill.
WolfMan han är uppväxt i Cali och det går inte att ändra på. han kan välja själv vart han vill spela. din jämförelse är ju helt barock. hur många tror du skulle ta han på allvar om han började reppa NYC istället för LBC pga lite arrester?
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
öö, Jag tycker alla som skriver att polisen är patetiska är själv patetiska.. Men den mest patetiska av dom alla är nog snoop.. och alla runt omkring honom. Alla som sagt vet att han röker, alla vet att han skulle få tag i / ha med sig något att röka. jag tycker han får skylla sig själv att han fick sitta i fängelse än att gå på sin fest hela natten. För ma nvisste till 100% att polisen skulle stoppa honom. Stoppade någon puffy? Nej just för att han är inte lika dum som snoop .. puffy röker bakom stängda dörrar snoop framför alla. Jag tycker det är dags att snoop får lite fängelse nu 1år minst så han börjar fatta, hur många gånger ska han få åka in i fängelse sen ut samma natt mot borg? hur länge kan man hålla på så?. Om det var en vanlig person så skulle detta ej hända.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Menar inte att han skulle börja reppa nåt annat, vad jag menade kanske inte framgick så tydligt. Jag tror inte han slutar komma hit till Sverige för en sån här grej, när han fortsätter uppträda i Cali där polisen också varit på honom, och samma sak med London t.ex. Att han just skulle börja bojkotta Sverige när han vart i blåsväder med polisen i andra länder och inte (så vitt jag vet) bojkottat något annat land, verkar inte så troligt i min mening.
He Who Professes The Faith Will Excel: And To Whatever You Accustom Yourself You Will Grow Accustomed To. <br> Blessing To The Reader
spöket visste man med 100% att polisen skulle gripa honom? hur visste man det?WolfMan jag förstår resonemanget att snoop kanske inte slutar besöka sverige bara för detta, men att jämföra det med cali går inte för det är hundens revir. tycker för många spekulerar och drar förhastade slutsatser i denna tråden. diskutera det som hände igår natt istället.
Mabande P30 Eftersom de inte kunde se i vilken bil han satt i för det var mörkerglas och flera bilar i rad. Ville bara sätta dit honom. De kunde väntat till festen. Där hade han säkert rökt. Eller kunde de ta in honom då istället för det.
Det förstörde så jävla mycket för folk
måste säga det igen... Vilka jävla snut jävlar att dom inte ens skäms utan påkostar hela deras operation med skatte pengar och för vad?? 5 - 10 gram...... Och vad är syftet?? att markera mot utlänska artister som tar droger?? Helt plötslig ska stockholms polisen ha nolltolerans med världsartister..bullshit Jag tror att det här kommer uppifrån, regeringen har medvetet gått in för det här. Varför? Ju, det räcker med att haffa en stor artist för att resten av världen ska säga: vi fuckar inte med sverige dom e för fan galna.. Reslutatet kommer bli att internationella artister börjar tänka om innan dom dyker upp. Vem e nästa Busta Rhymes?
"......fred på jorden ????.."
Klart att dom gör det för att statuera exempel, vilket jag skulle säg är helt på sin plats. Era skräckscenarion tycker jag är ganska märkliga. Tror ni verkligen Busta tänker "Nej jag kan inte åka till sverige för då får jag inte röka", tror ni inte han helt enkelt tänker "bäst jag inte röker när jag är i sverige"?
http://soundcloud.com/80scrackpolo
jag tror busta tänker: just make it clap, swedish girls! medans spliff star meckar en fet.
mellanöl - Se på det från den ljusa sidan istället: de kunde gjort en razzia på efterfesten och plockat alla som verkade påverkade, eller så kunde de plockat honom innan spelningen och garanterat förstört för folk ;) Att säga att de borde väntat till efter efterfesten är faktiskt bara löjligt när de hade sannolika skäl att tro att han skulle ha grejer på sig redan på väg dit. Det som det förstörde för folket på efterfesten var väl i så fall att ingen fick chansen att få en skymt av honom slinka in i VIP-loungen för att undvika alla fattiga fans som ville skaka hand och bli fotrade med honom ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Det är konstigt hur många här som verkar tro att en sån här sak ligger till grund för att utländska stjärnor ska ställa in sina framtida Sverige-besök. Det är ju knappast så att hiphop-artister var mer pålitliga innan Snoop arresterades eller att de ens är mer pålitliga nån annanstans i världen. De kommer och går som de vill och att de inte får röka spliff i Sverige lär knappast ha nån större betydelse framöver heller. Man kan se på det hela som en markering mot en av de personer som indirekt fått flest svenska ungdomar att ta sin första kontakt med illegala droger. Nåt annat skäl kan jag inte finna till att man gör ett tillslag för en sån småsak. Polisen måste som sagt ha hundratals namn som de skulle göra mer nytta av att plocka för narkotikabrott än Snoop. Tja, heroin är ju det som skadar kroppen minst... Whattup : Vad har du för källor till det? Det är nämligen extremt osant. Jag menar inte att polisen inte ska gripa kändisar, men de behöver kanske inte arrestera folk för att de röker gräs. Det finns värre brott. Det finns brott som inte har påföljd också. Inget offer-inget brott Dopeness: Så du menar att även om polisen skulle se någon röka gräs så ska de skita i det? Att svenska poliser faktiskt griper in oavsett brottets grad är en av anledningarna till att vi är ett av världens tre minst korrumperade länder. Samhället skulle dessvärre fungera sämre den dagen polisen börjar se genom fingrarna på "småbrott"
www.plaingold.com
Rubio:
"Förutom beroendet är de kända biverkningarna av rent heroin
förstoppning , störningar i andningen, risk för överdosering, minskning av
pupillens diameter, mensrubbningar, minskad sexlust, illamående och kräkningar.
Heroin har väldigt liten påverkan på de kroppsliga organen. Det är livet som många heroinister lever som är skadligt, prostitution, våld, stölder och konstanta på- och avtändningar. Heroinmissbrukare lider ofta av förstoppning som en konsekvens av missbruket." http://sv.wikipedia.org/wiki/Heroin Jag kan försöka hitta en trovärdigare källa.
Till er som tycker det var bra agerat. Förstår ni vilka jävla resurser man la på att ta fast snoop för några gram cannabis? För samma mängd resurser hade man troligtvis kunnat gripit nån medelstor langare va tyngre droger eller nåt.Mabande P30 Se på det från den ljusa sidan istället: de kunde gjort en razzia på efterfesten och plockat alla som verkade påverkade, eller så kunde de plockat honom innan spelningen och garanterat förstört för folk ;) Jag tror inte polisen får göra razzior hur som helst. Att en eftefest är en efterfest är knappast skäl nog att göra en razzia och undersöka alla på hela stället.Soulis Om en substans är så pass ofarlig att den är mindre farlig än andra substanser som är tillåtna - pga att dom är så pass harmlösa - så är det logiskt att även dessa substanser ska vara tillåtna. Men du kanske tycker det hade varit logiskt att ha låta kaffe fortsätta vara förbjudet ifall det varit förbjudet, eftersom det uppenbarligen inte är särksilt nyttigt?
Evokee6 - Nej, polisen får inte göra razzior hur som helst, utan bara när de har skälig misstanke om att brott förbereds /pågår. Plus att det säkerligen krävs något papper på det hela också. Men med tanke på att Snoops entourage förmodligen har en del plantintresse så är det ju ingen omöjlighet att det skulle ha kunnat hända :) Det har ju f.ö. förekommit krograzzior bara på misstanken om att det finns smuggelsprit i lokalen, så att göra en räd när det är högst sannolikt att det finns illegala droger i lokalen skulle väl inte vara en omöjlighet? ;) I vilket fall som helst är det en onödig diskussion i och med att det ju inte var någon razzia :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Hmm, alkohol dödar inte hjärnceller, så fungerar det inte. Alkohol skadar dendriterna och nedsätter signalkapaciteten mellan hjärncellerna. Dessa signalvägar kan dock växa tillbaka och hjärncellerna i sig är oskadade. Och sen håller jag med om många i tråden, visst vi har ett lagverk som de flesta medborgarna vill ha men jag vill helst se polisen lägga sina resurser på andra saker än att jaga personer som rökt cannabis eller laddar ner filmer. Lägg ner mer tid på att fånga alla smutsiga ekobrottslingar istället som blåser vanliga knegare på miljoner.
va fan snuten e ju sjuk.ja har då fan alldrig blitt kvar hållen för ringa narkotikabrott känner ingen annan som blivit de heller.dom vill ju bara sätta käppar i hjulet för den kultur ni gillar,så hur i hellvete har ni mage att tycka bengen har gjort nått bra.stick till lunar me er
----------------------------------------------------------------------------
Mabande P30 Nej, polisen får inte göra razzior hur som helst, utan bara när de har skälig misstanke om att brott förbereds /pågår. Plus att det säkerligen krävs något papper på det hela också. Men med tanke på att Snoops entourage förmodligen har en del plantintresse så är det ju ingen omöjlighet att det skulle ha kunnat hända :) Jag finner det ganska otroligt att man skulle göra en razzia emot en festlokal för att man misstänker baserat på framför allt rykten att några individer eventuellt skulle kunna ha lite cannabis för privat bruk på sig där. Åtgärder ska stå i proppotion till det brott som kan beivras.Det har ju f.ö. förekommit krograzzior bara på misstanken om att det finns smuggelsprit i lokalen, så att göra en räd när det är högst sannolikt att det finns illegala droger i lokalen skulle väl inte vara en omöjlighet? ;) Att en krog sysslar med kontinuerliga inköp av illegal sprit är nog aningen värre än att nån går runt med en bit cannabis på sig.
Vadå "vilka jävla resurser" föresten. Det var knappast så att det var en insats dom hade planerat i månader.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
haha pass the puff tour? passande namn.
Mabande P30 Känns bara som det blev så pga det var Snoop. Hade du eller jag suttit i bilarna hade vi nog med stor säkerhet kommit fram som vi skulle. Sen om jag "känner" Snoop rätt, hade han dratt upp jointen mitt inne bland allt folk. Då kunde man gjort det istället för som det gjordes. Det lär ju inte ha gått ur kroppen på de timmarna ändå
Tror nog mest det var en makering från polisens sida om vad som händer när man rökar på och ska försöka skrämma ungdomar att börja eftersom var och varannnan röker now days.
När Caustic och Emilush gör en låt om att de hatar snuten så ska svenska polisen än en gång markera att så gör man inte. "Vi poliser behandlar alla lika" och mer skitsnack kommer från deras käftar. Jag är verkligen inte en "hata polisen" kille, men vissa grejer är löjliga. LA polisen förtjänar dock att vara hatade. De är riktiga svin och bara varit med om negativt.
Evokee: Som alla andra blandar du ihop diskussionen om sakfrågan med diskussionen om argumenten. "Så du vill alltså att...?"-frågorna liksom, visst kan jag svara på såna. Men jag ville påpeka ur dåligt alkohol-argumentet var, inte argumentera i sakfrågan. Att alkohol, eller kaffe, eller cigaretter, eller vadsomhelst är farligt och lagligt är INTE ett argument för att allt som är farligt och olagligt plötsligt ska bli lagligt.
Jag kan försöka hitta en trovärdigare källa. Whattup: Wikipedia får duga. Men ingenting i artikeln säger att heroin har mindre skadeverkan på kroppen än nån annan drog. Det var det du hävdade. Bara för att heroin inte förstör organen särskilt mycket så är det ganska illa med förstoppningar, andningssvårigheter och kräkningar. Så det bryter ner kroppen likväl på andra vägar, mer än vad flera andra droger gör skulle jag våga hävda.
www.plaingold.com
Största problemet med heroin är väl att det är så extremt beroendeframkallande att det förstör livet för de flesta missbrukare. Tror inte medellivslängden för en heroinist är särskilt hög?
jävla fitt snytar så jävla typiskt .. dom hade säkert inga misstankar från början dom gjorde de nog mest för å jävlas .. fuck dom
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?
Nej, hur skulle dom kunna misstänka att Snoop hade weed på sig? Det är ju som att anklaga Keith Richards för att dricka Whiskey.
Jag läste inte hela tråden men, när går gränsen för att man ska få slippa en arrestering för något som klassas som olagligt? Hur känd måste man vara enligt er? Tycker ni är fåniga som skriker FUCK THE POLICE för att dem gör sitt jobb. Ingen ska väl kunna komma och ställa sig över lagen för att dem sålt många skivor? Visst dålig PR och så, men han får skylla sig själv som tar med sig olagliga preparat till landet. Han har gjort en grej av att han röker mycket och får då stå för konsekvenserna. Jag har inget emot weedrökare men är väl medveten om att det är olagligt och då får man, som sagt, stå för konsekvenserna. Skyll inte på någon annan än snoop, poliserna kan inte ignorera att göra sitt jobb för att killen är hiphopstjärna. Dem tar honom ju inte för ATT han är känd, men när han själv gör en så stor grej av att han röker så blir det ju allmänt känt. Nu kanske jag har upprepat mig några gånger, orkar inte läsa igenom texten. Vill poängtera att jag inte har nåt emot snoopas och inte är vän med polisen i alla lägen heller, men skäller inte på dem för att de gör sitt jobb som det ska göras.
Evokee6 - Det är nog mer en hög sannolikhet än "rykten" att Snoop och X antal till skulle ha "tillgång till" illegala droger inne på stället. Om de gjort en razzia hade de troligtvis hittat en hel del mer än bara cannabis. Liksom de kunde göra på vilken kändisfest som helst. Visst ska det vara proportionellt, men samtidigt så är det ju en ganska effektiv "vi ser er"-pr för polisens antidrogarbete. * "Att en krog sysslar med kontinuerliga inköp av illegal sprit är nog aningen värre än att nån går runt med en bit cannabis på sig. " - Varför? Lägg även till att killen med cannabisen även "inspirerar" andra att testa.mellanöl - Nej, troligtvis hade de inte ingripit om det bara var du eller jag i bilarna. Å andra sidan så brukar i alla fall inte jag bli rutinmässigt gripen för innehav av illegala droger eller vapen. Jag tror inte det är så vanligt för dig heller ;) Snoop är känd. Snoop är känd för att ha weed "i närheten av sig". Du är okänd. Troligtvis vet bara dina polare om du brukar gå omkring med några gram på dig. Självklart är det en markering. På samma sätt som de markerar nån gång om året med en trafikrazzia mot bilbältessmitare eller fyllstyrare. 10-4, over...
Men det är tillfälliga biverkningar som upphör om man slutar... Man kan inte jämföra det med alkoholens påverkan på lever, eller hur hjärtat mår efter ett långvarigt missbruk av tunga centralstimulanter. Det bryter inte ner kroppen på samma sätt. Jag rekommenderar det inte såklart, men att det inte skadar kroppen på samma sätt är rätt klart. Jo, du har rätt i att biverkningarna försvinner när man slutar. Men om vi ska dra det lite längre; Hur många lyckas sluta med heroin? Alla som har blivit busted för ringa narkotika vet hur fjantigt skiten är !! Men det är knappast polisens fel att vi har lagar mot ringa narkotikabrott i Sverige eller klarar din weedrökta hjärna inte av att dra den slutsatsen? Tycker du att polisen ska se mellan fingrarna på brott som "inte är så allvarliga"? Nu må jag låta motsägelsefull då jag tidigare sa att det kändes som resursslöseri av polisen att plocka Snoop. Men vad jag menade var att man kanske borde prioritera bättre inom polisen. Därmed inte sagt att man ska blunda för att en världsstjärna vill röka gräs bara för att det kanske blir svårare för Sverige att få hit artister. Nya uppgifter idag säger att folk på Snoops hotell ringt och klagat över att det luktade Marijuana och då är det ju självklart polisens jobb att kolla upp det. Snoop har byggt ett varumärke och en hel karriär på att han röker marijuana. Att han nu nekar till brott efter att ha åkt dit får honom bara att framstå som en fitta i mina ögon. Han visste självfallet att det var ett brott i större delen av den upplysta världen att inneha droger men valde att ignorera det.
www.plaingold.com
Den som tycker att en människa ska slippa straff för att han eller hon är kändis är en idiot, vilken lag det än rör sig om.
Coolin' in the scene like a horse in a stable
fan va töntigt att dom tog han för ringa kan nästan garantera att dom hade planerat de för de för de lär ju inte ha varit nån som hade ringt in å sagt (snoop har rökt lite braj kom å ta han) fan va töntiga svenska polisen är åkte själv på ringa för nån vecka sen fick 1500spänn böter dom går efter hur mycke man tjänar i månaden så snoop lär få garanterat högre böter.
www.myspace.com/Paaso1
Eller så var det en bra sak att tillslaget gjordes? Jag menar det är Snoop, han kommer inte hamna i fängelset, han kommer få betala några dagsböter. Sen så är det inte bara i Sverige detta sker, han har blivit gripen efter flera spelningar i Usa tex. Damien Marley blev haffad innan hans Roskildespelning tex, ett rätt så bra exempel att de vill bryta sambandet mellan droger och en viss musik. Jag menar, det är olagligt osv, och dessa regler är rätt svåra att ändra nu så de gjorde bara sina jobb. Inget fel på att rappare röker osv men kom igen, att klaga på polisen, skärp er!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja men eftersom vi nu snackar bötesbrott det finns regeringsmedlemmar som inte betal tvlicens fortfarande trots att det blivit offentligt och vi har inte hört om nån rättetgång mot dem så skärp er
Heroin o alkohol påverkar kroppen fysiskt vid abstinens medans cannabis påverkar dig psykiskt. Så ja alkohol är nog än värre drog. Också till alla som undrar. många tror att det är lagligt i mestadels av världen men det stämmer inte, visserligen finns det länder där det är lagligt självklart. Men det som har hänt i dem flesta länderna är att folk bara skiter i att det är olagligt. Folk förstår ganska fort att en sån lag är hyckleri(även här). Det har i sin tur gjort att polisen fått fokusera på andra brott.
haha en låda med weed-djöintar :O jävla big baller asså hah ;(
Jävla horungar! Men som sagt hade jag varit polis hade jag fan med bustat honom... men som sagt pick up your piece and go kill police!
tyckte d va sjukt töntigt av snuten att bry sig
http://www.myspace.com/akinonline
SS Att alkohol, eller kaffe, eller cigaretter, eller vadsomhelst är farligt och lagligt är INTE ett argument för att allt som är farligt och olagligt plötsligt ska bli lagligt. Nej men argumentet bör rimligen vara att vi på ett ungefär tillåter saker som är farliga bara dom inte är för farliga. Te x alkohol, smällare, kaffe, orågad pasta osv. Då är frågan om cannabis är så pass ofarligt att den bör hamna i denna kategori eller om den bör hamna i den kateogrin som utgör för farliga saker, som heroin, handgranter osv. Om Cannabis rimligen hör hemma i den mindre farloga och farliga är det ologiskt omotiverat att låta det vara förbjudet, precis som det vore orimligt att låta sockrade poppcorn vara förbjudna. Ingen har påsått att alla farliga saker ska vara lagliga för att vissa mindre farliga saker är det. Där debatterar du spöken.Mabande Det är nog mer en hög sannolikhet än "rykten" att Snoop och X antal till skulle ha "tillgång till" illegala droger inne på stället. Om de gjort en razzia hade de troligtvis hittat en hel del mer än bara cannabis. Liksom de kunde göra på vilken kändisfest som helst. Ja, men jag tycker som sagt inte det är motiverat att göra en razzia på vilken kändisfest som helst, och det verkar inte polisen helelr tycka då dom inte brukar göra razzior emot slumpvis utvala kändisfester.Visst ska det vara proportionellt, men samtidigt så är det ju en ganska effektiv "vi ser er"-pr för polisens antidrogarbete. Är det?- Varför? Lägg även till att killen med cannabisen även "inspirerar" andra att testa. Jag tror inte snoop direkt inspirerar någon att röka cannabis för att han själv gjorde det en söndag på sitt hotellrum och eventuellt i sin bil. Sen förstår jag inte hur det kan vara rätt att jaga kändisar med blåslampa för att statuera exempel för ungdomen. Dom bör väll behandlas lika av ordningsmakten även om dom är kändisar? Att det sedan är värre att kontinuerligt syssla med smuggelvaror än att någon en kväll brukat cannabis för privat bruk tror jag du förstår utan att jag motiverar det.
Du missförstår mig, jag säger inte att Heroin är ofarligt. Det är ett helvete att vara missbrukare, och ha missbrukare i familhen, vilket jag själv har, varav båda föräldrarna, där en är död. Jag säger bara att heroin i sig inte skadar kroppen, det är ett hårt liv (HIV eller konsekvenserna av ett kriminellt leverne) eller överdos som till slut tar kål på dom. Låter inte helt fel om man skulle kontrollera missbruket så man slapp dödsfall, eller? Rena sprutor och heroin utan föroreningar. Jag förstår vad du menar och jag vet att heroinet i sig inte motsvarar sitt rykte utan att det är livsstlen och det andra som följer med som drar ner folk. Jag lider med dig som har missbrukare i familjen, har också såna erfarenheter (ej heroin dock) men har sluppit dödsfall än så länge.
www.plaingold.com
Producent
2007-03-13 22:58
Det här hänger säkert ihop med att vi har ny regering. Som min polare har berättat för mig, att nu när moderaterna styr så kommer det att bli livstid för att måla graffiti. Ni som tycker det var rätt gjort av polisen, tycker ni inte att våra skattepengar borde gå till bättre saker? Bara för att det är olagligt betyder det inte att man måste leta efter dessa brott. Det är olagligt att vara berusad i en bar och på allmän plats, det är olagligt att urinera offentligt, det är olagligt att släppa in folk som är under 15 på filmer som är från 15 år, det är olagligt att gå mot röd gubbe o.s.v.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Dopeness P26 Vadå olagligt att vara full i en bar? 99% av alla där är ju fulla.
facebook.com/idiomatisk - fan page
Producent
2007-03-13 23:20
Bara för att 99% är fulla i en bar så betyder det inte att det är lagligt. Varför tror du att vakter kan neka folk som är berusade? Varför tror du att bartenders kan neka folk i baren? Och eftersom det är förbjudet att vara berusad i en bar kan personalen slänga ut personen, men det är också olagligt att vara berusad på allmän plats. Så då kan baren bli skyldig att betala taxin hem för kunden Det är faktiskt sant, även om det aldrig händer. Men det kanske blir vanligare med den nya regeringen.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Evokee6 P23 U said it! Fattar inte heller att folk "kan förstå sig på" att snoop blev gripen. Så jävla idiotiskt. Jag var på konserten och aldrig umpanade han någon att röka. Förutom i låttexterna, men det tillhör ju musiken han uppträde med. Han är en rökare så låt han röka. Visst bryter han lagen och röker på ute och poliser ser han, så visst grip honom då. Men dom hade ju redan bestämt innan att dom skulle busta honom. Och att låta honom göra pissprov sen. När poliserna själva vet att det dröjer flera månader för THC'et att lämna kroppen. Men det där fucking påkostade tillslaget dom gjorde mot honom, var ju bara rent slöseri på skattepengar. Jaga honom för en fucking joint sådär och sen läser man i tidningarna t.ex hur det dröjde 1 timme att komma till en plats där en flicka blivit larmad om våldtäkt... Mabande vad snackar du om? "* "lika gärna gripit Eminem för allt snack om hans hustrumisshandel..." - Jajjemen, förutsatt att de trodde att han var på väg att misshandla frugan. Men den slutledningen kanske var lite avancerad?" Nej det fanns inget avancerat i det, bara en dum tankebana och ett jävla dåligt resonemang, var vad det var....
"I gonna slash and gash, cut another hole in your ass<br>spill blood on the walls and play tennis with your balls<br>If the phone rings, don't answear the call<br>Im a slit your throat, fuck you like a ghost<br>cut your foreskin off and make a winnercoat.......PEACE" Spöket i Scary Movie
Producent
2007-03-13 23:26
Det stod om det här i tidningen metro idag, polisen erkände att de läser och ser på skvaller för att sätta dit folk. Vi kommer snart att leva i en polisstat.
Evokee6 - Visst är deteffektiv pr. Polisen visar för "allmänheten" att de inte är rädda att plocka in "megakändisar" (eller vad det nu var aftonbladets löpsedel skriade), så att Nisse i Knäckebröhult kan glädjas åt att hans surt avlämnade skattepengar "gör någonting vettigt istället för att gå till pamparna i Tjockholm".* " Ja, men jag tycker som sagt inte det är motiverat att göra en razzia på vilken kändisfest som helst, och det verkar inte polisen helelr tycka då dom inte brukar göra razzior emot slumpvis utvala kändisfester. " - Jag har inte förespråkat slumpvisa razzior, utan jag säger bara att det är lugnt med razzior där det finns skäliga misstankar. Blanda inte ihop en jämförelse av narkotikamängd med ett propagerande för ett agerande. * "Jag tror inte snoop direkt inspirerar någon att röka cannabis för att han själv gjorde det en söndag på sitt hotellrum och eventuellt i sin bil. " - Nej, men kanske för att han rappar om hur cool han är när han puffar en blunt, eller när han ser jäkligt cool ut när han röker på i sina videor, eller när han verkar vara rent fantastiskt cool framför ett majablad på omslaget till The Source o.s.v. o.s.v. * "Sen förstår jag inte hur det kan vara rätt att jaga kändisar med blåslampa för att statuera exempel för ungdomen. Dom bör väll behandlas lika av ordningsmakten även om dom är kändisar? " - Vem har jagat honom med blåslampa? En anmälan kom in om att det luktade ganja från hans hotellrum. Polisen gick in och bekräftade misstankarna och plockade sne in honom. * "Att det sedan är värre att kontinuerligt syssla med smuggelvaror än att någon en kväll brukat cannabis för privat bruk tror jag du förstår utan att jag motiverar det. " - Fortfarande missar du att Snoop kontinuerligt brukar (enligt myten han skapat om sig själv) och att det garanterat finns någon i närheten som förser honom med det. Nog för att hans brukande under en helg i Stockholm troligtvis inte kommer upp i samma ekonomiska omsättning som en krog med smuggelsprit, men betänk följande: Att en krog sysslar med smuggelsprit ger inte per automatik att det är ett nätverk av kriminella, utan det kan (om än osannolikt) vara så att ägaren åker till Tyskland lite för ofta, vilket gör att det är en skatteteknisk fråga. Att en person brukar en illegal drog har med största sannolikhet involverat ett smärre nätverk av smugglare eftersom hemodlingen inte är så särdeles lukrativ i Sverige än så länge. 10-4, over...