Whattup Oracle skrev i en tråd där folk propagerar. jag tror inte han syftade på dig men jag kan ha fel.Jag tycker också att det är lite konstigt att alla helt plötsligt tycker dom har gjort fel, men skiter i alla andra. vad menas?
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Whattup: Jag tycker mer det är ett argument för att alkohol skall vara olagligt, än mot att narkotika skall vara lagligt.
Jo, men det är ju du. Man kan inte förbjuda allt som kan skada folk om dom gör det fel. Utan offer, inget brott.
Jävligt löjligt igentligen men så är det ju alltid när nån kändis med dåligt rykte kommer till Sverige sist var det ju Pete Doherty.
Jadu...
Sa jag att jag citerade som en direkt pik mot dig? Nej :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
så jävla äckigt av aina asså, låt han röka lite
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rhetoric: Tja, han citerade en del av mitt inlägg, det var det jag svarade på. Jag kan inte stå för vad dom tycker. Men jo, det är lite lustigt, om man vill se det så. Man kan också se det som så, att eftersom snoop är känd och detta hände i ankdammen sverige så har absolut alla en åsikt... dom som tycler han borde släppas tycker troligtvis inte att andra som röker borde åka fast... That´s my story, and i´m stickin to it.
Mabande: Nej, men du använde det i ett sammanhang där det inte hörde hemma, dessutom har ingen sagt att han ska släppas enbart för att han är känd heller...
Som jag har förstått det så brukar Ringa narkotikabrott väldigt sällan resultera i att personen i fråga får sitta i häktet, det är väl mer en böteslapp och konfiskering, ett kort förhör kanske. Tycker mest det var onödigt att hålla han inlåst, som om polisen ville markera något mot en större målgrupp, dvs hans fans..och det känns mer som en ren provokation. Därför tror jag att folk tar illa upp.
http://www.myspace.com/dirtydonline
Whattup: Om nu en farlig substans är tillåten, är det ett argument för att tillåta flera? Jag tycker logiken haltar betänkligt.
vallentuna186 P16 jag gick fan bredvid snoop igår hahahahaha, dagens bästa xD
ska du ha medalj?
We are all black, when the lights goes out...
Nej, det handlar om att ett fritt val. Ingen har rätt att säga åt mig vad jag ska göra med MIN kropp, och sen straffa mig för att jag gör det. Alla droger ska vara lagliga. Böter eller fängelse gör det knappast bättre för en missbrukare.
Om cannabis bör legaliseras eller alkohol förbjudas är en annan diskussion. Just nu är cannabis olagligt och snoop vet om det, man han kan ändå inte hålla sig.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Tja, det är inte lätt att ha rätt när majoriteten har fel.
Hoppas han åker in ett bra tag, han är ju så jääääääääävla wack att jag spyr :DD fast det lär han ju inte göra :( QQ T_T
Vad vet du om plastpåsar med dragkedja?
Whattup - Visst, ingen har skrivit exakt meningen "de borde låtit honom vara för att han är kändis", men det har varit ett gäng i stil med "Inte undra på att vi får mindre spelningar här. Kunde inte polisen bara frågat efter hans autograf istället som alla andra, det här hjälper inte någon och polisen blir knappast poppulärare bland ungdomar." och "Polisen kan använda våra skattemedel till annat än att skrämma bort storstjärnor." som helt klart ger att polisen inte ska gripa folk som är kända, eftersom det kan ge dålig p.r. för att spela här. Det mest patetiska i tråden är dock att folk hävdar att det bara är svenska polisen som skulle kunna få för sig att plocka en kändis, när det är allmänt känt att just Snoop blir gripen lite allt som oftast p.g.a. vapen- eller narkotikabrott hemma i staterna. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Jo, men då håller jag med, jag sällar mig inte till dom... Jag är inte för särbehandling av kändisar, men å andra sidan, vem fan är det, medvetet? Det jag kan reagera på, och tycka är lite lustigt, är att dom verkligen stannar honom för att dom säkert läst i tidningen att han blev arresterad i Amerikat jagvetintehurmångagånger :)
Dirty_D P26 "Tycker mest det var onödigt att hålla han inlåst, som om polisen ville markera något mot en större målgrupp, dvs hans fans..och det känns mer som en ren provokation. Därför tror jag att folk tar illa upp" Word, Polisen e ju inte så blåst direkt att dom tror att Snoop kommer att sluta nu röka nu. Måste ju ha funnits nånting i att dom ville ha honom busted. Och det var inte enbart för majan, då e ni blåsta som tror på nått sånt. Kan dom lika gärna lägga energi och planering på att ta fast smålangarna därute istället som gör mer skada...
"I gonna slash and gash, cut another hole in your ass<br>spill blood on the walls and play tennis with your balls<br>If the phone rings, don't answear the call<br>Im a slit your throat, fuck you like a ghost<br>cut your foreskin off and make a winnercoat.......PEACE" Spöket i Scary Movie
Word_Em_Up * "Måste ju ha funnits nånting i att dom ville ha honom busted." - Kanske för att visa att "ingen står över lagen (i alla fall inte om man är utländsk kändis och inte så folkkär)" ;) Vilkt tror du gör mest skada: "Smålangarna" som säljer, eller "förebilden" som säger att det är bra att röka? Smålangarna skulle inte ha så stor marknad om det inte vore för att Snoop och liknande sa (och visade) att det var "tuftt" att röka... 10-4, over...
Men kom igen, har inga kända rckare kommit hit till sverige som e ganska mycket tyngre pundare än Snoop, drar koks o grejer, har dom fått skit av poliserna? Känns som om chanserna för han att bli stoppad hade varit mindre om han inte utförde sin "Fuck the police på scenen".... Och ja fuck the police!
"I gonna slash and gash, cut another hole in your ass<br>spill blood on the walls and play tennis with your balls<br>If the phone rings, don't answear the call<br>Im a slit your throat, fuck you like a ghost<br>cut your foreskin off and make a winnercoat.......PEACE" Spöket i Scary Movie
Word_Em_Up det finns nog ingen kändis som är mer öppen med sitt (miss)bruk av en drog än snoop. dom som snortar koks skryter inte om det i varannan låt, därför kanske det inte är så förvånande att snoop åker dit om och om igen istället för tyngre pundande artister.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Alla droger ska vara lagliga? Även heroin? Är så trött på den här nyliberala idén att man aldrig får skydda folk mot sig själva. Om du ser en medmänniska försöka begå självmord, försöker du inte hindra henne då?
Word_Em_Up -
Axl Rose och Pete Doherty (har jag för mig, men hittade inget om den svenska arresteringen) för att nämna ett par.
Bara för att du missat det betyder det inte att det inte hänt ;)
10-4, over...
aaa ok men exakt vad fick dom ut av att stoppa honom? Du tror inte att polishatet kommer att öka? Tror du att han kommer att minnas Sverige som ett roligt ställe att komma tillbaka till och göra spelningar till? Dessutom så e det inte så att han stod på scenen och uppmanade folk att röka, att såna texter ingår i låtar som han uppträdde är en annan sak...hur som helst tycker jag att det var onödigt och betydelselöst att stoppa honom...
Ofta polishatet i Sverige kommer att se en allmän ökning på grund av att dom grep Snoop. SÅ många är det inte i landet som är kär i Snoop...
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Word_Em_Up - Så polisen ska bara ingripa när det antingen blir bra pr, eller ingen får höra om det? Låter som en riktigt bra plan för att rättssäkerheten ska hållas i topp ;) 10-4, over...
vafan det räcker med alla som var på konserten, jag känner redan irritation över poliserna...ganska säker på att det finns fler...
Word_em_up: Men jag skulle tro att du är vad man kan kalla en minoritet i landet, nämligen minoriteten som (snor lite aftonbladet-slang här) "rasar" mot snutsvinen och övermakten när era hiphophjältar inte får beet sig hur dom vill bara för att dom sålt några hundra tusen skivor genom åren.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Word_Em_Up Tror du att han kommer att minnas Sverige som ett roligt ställe att komma tillbaka till och göra spelningar till? den bättre frågan är väl: tror du att polisen bryr sig överhuvudtaget om snoop någonsin kommer till sverige för att uppträda igen? dom är nog glada om han inte gör det skulle jag tippa.
Word_Em_Up - Hur många som var på den konserten tror du inte redan hade en ganska massiv dos polisförakt? 10-4, over...
Brunsås "rasar" mot snutsvinen och övermakten när era hiphophjältar inte får beet sig hur dom vill bara för att dom sålt några hundra tusen skivor genom åren" Var det där nånting du tog ur aftonbladets text, eller bara en av dina dumma påhitt?Rhetoric P22 de e ju det jag menar, konstigt att man blir irriterad på poliserna då. Klart det e kul när duktiga artister kommer hit och uppträder, artister som man bara kan se på TV eller höra från skivor. Aja pallar inte jiddra med er ni får ha era åsikter och jag har mina. Jag tycker i alla fall att razzian i hans rum var sjukt fjantigt...precis som om han gjort ett rån. Han kanske gjorde nått som var olagligt, men han gjorde det för sig själv och uppmanade inte någon annan att göra det, förutom i texterna.
Mabande P30 Varför tror du det? Ganska stor o dum genralisering, jag har inget mot poliser annars, det måste ju finnas poliser, annars skulle landet hamna i en jävla anarki... Men erkän att det inte leder nått till so stoppa honom? Det blir ju ingen positiv reaktion nånstans...
Word_Em_Up Ganska stor o dum genralisering, jag har inget mot poliser annars, det måste ju finnas poliser, annars skulle landet hamna i en jävla anarki... för 45 minuter sen skrev du:Och ja fuck the police! men det kanske var just denna händelsen som fick dig att hata poliser...
Nej det var att jag just fått reda på att han blev gripen...
Så jävla kul att snutarna får Sverige att bli ett ännu tråkigare land än vad det redan är, men folk kanske tycker det är kul med ett sånt rykte vad vet jag...
Fuck Where U From, Fuck What U 'Bout! - Young Buck
Word_Em_Up - Känns som en minst lika dum generalisering att tro att gripandet av Snoop skulle leda till en större våg av polisförakt ;) Gripandet leder f.ö. (som jag redan sagt) till att polisen visar att man inte kan flasha drogbruk / -innehav hur som helst, oavsett om man är kändis eller no-name. 10-4, over...
Tony_Boy - Eftesom kändisar aldrig blir gripna i något annat land, eller? 10-4, over...
"De flesta weedheads är så nerrökta att det är logiskt i deras hjärnor att argumentera för knark med "öööh, vahettere, men alkohol är ju också farligt"." Haha. Roligast idag. Visst är det tråkigt/pinsamt att dem tar Snoop. Men thats life. Klart dem fixar igång en razzia när en av dem mest nedrökta artisterna kommer till sverige. Han fick 2 + av aftonbladet. När jag såg han på Hultsfred så var han riktigt jävla bra, han spelade bara sina gammla låtar. Kanske han inte gjorde nu?
Gripandet leder f.ö. (som jag redan sagt) till att polisen visar att man inte kan flasha drogbruk / -innehav hur som helst, oavsett om man är kändis eller no-name. Exakt vart var det han flashade? Dom gjorde ju razzia i hans lägenhet och stoppade honom när han satt i en bil... Det jag jag menar, han skadade ju ingen direkt... Det var ju som sagt redan planerat från början, och sånt skit kostar pengar dessutom, kunde gått till bättre polisarbete än o ta nån som har en sån liten dosering på sig, riktigt fjantigt...
* "Exakt vart var det han flashade?" - Via låtar, skiv- och tidningsomslag, uttalanden i media. Kul att du har missat det :) * "Det jag jag menar, han skadade ju ingen direkt..." - Fortfarande: illegalt. Om du sen vill ändra lagen så är det kanske inte rätt metod att få dig själv arresterad. 10-4, over...
* "Exakt vart var det han flashade?" - Via låtar, skiv- och tidningsomslag, uttalanden i media. Kul att du har missat det :) Shit kom igen, ganska dumt argument. De flesta rapparna har våld och droger i sina texter. Kunde dom lika gärna gripit Eminem för allt snack om hans hustrumisshandel...
only in sweden mammaknullar poliser
Som jag skrev där uppe. De kunde väl isåfall väntat till EFTER efterfesten, eller om de såg honom bruka det bland folk. Behöver ju inte ligga som en hök på honom för det. Sen om han rökte i Sverige eller ej spelar ju ingen roll eftersom han hade ändå pissat positivt.Jo, men vem försvarar ett missbruk? Jag kan göra det. Har själv varit där och det finns alltid anledningar till att man börjar med droger. Droger får en att fungera normalt som man inte hade gjort utan preparaten vid vissa tillfälle.
Sen om han rökte i Sverige eller ej spelar ju ingen roll eftersom han hade ändå pissat positivt. Det är det som gör det hela så löljigt, för oavsett om han luktade marijuana eller inte,eller rökt eller inte så hade han torskat ändå! Eftersom han förmodligen rökt innan i andra länder på sin "turne" och då ser den svenska polisen sin chans att kunna haffa han för att han har det i blodet här i sverige..och det gör sverige ganska unikt jämfört med många andra länder eftersom det knappast pririoteras..typiskt svenskt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det man gör med sin egen kropp borde inte störa andra, sen om man skadar nån annan så e det en annan sak om man blir åtalad.
MY DOGGS BITE TO KILL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hehe vågar han komma hit igen efteråt?
Producent
2007-03-12 19:55
Polisen är riktiga stalkers. Jag menar inte att polisen inte ska gripa kändisar, men de behöver kanske inte arrestera folk för att de röker gräs. Det finns värre brott. Det finns brott som inte har påföljd också. Inget offer-inget brott
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Word_Em_Up * "lika gärna gripit Eminem för allt snack om hans hustrumisshandel..." - Jajjemen, förutsatt att de trodde att han var på väg att misshandla frugan. Men den slutledningen kanske var lite avancerad?mellanöl - Varför skulle de vänta till efter efterfesten om de misstänkte att han redan använde? 10-4, over...
Sverige är ett av dom länder som tar hårdast på innehav/påverkan av Cannabis. sen om det är Göran Persson eller Snoop dog som innehar det, så är det faktist fortfarande ett brott =) men jag håller med om att det är löjligt att polisen prioriterar att ta folk som håller på med Cannabis framför Misshandel och annat som faktist skadar andra personer..
http://en.wikipedia.org/wiki/Snoop_Dogg Scrolla ner till "Legal problems"
Skulle han inte komma tillbaka till Sverige pga en skitsak som det här? Han har stött på polisen ett par gånger i Cali, och jag tror inte han slutar reppa LBC för det...
He Who Professes The Faith Will Excel: And To Whatever You Accustom Yourself You Will Grow Accustomed To. <br> Blessing To The Reader