I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dina pinsamma åsikter om hiphop?

Utländsk Hiphop - Allmänt

Producent

2007-02-13 21:40
Jag håller med "Min-Blanka-Penis".
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-02-14 10:53
Timbalands beat till Justin timberlakes My Love var det bästa beatet 2006 förmodligen

2007-02-14 11:16
Jag gillar k-fed
EY SHU!

2007-02-14 16:03
Jag hatar 2pac
R.I.P. Big Moe

2007-02-14 16:34
* Tha Alkaholiks är svinballa och lugnt en av de mest underskattade grupperna någonsin.

* Necros The Pre-Fix For Death skiva är jävligt bra

* Jag gillar verkligen inte 2Pac eller Biggie

* Ill Bill och Goretex är dom två bästa vita rapparna någonsin.

* Mistah Fabs Ghost Ride It är nog den coolaste hiphop låten jag hört på flera år.

* Jag hatar 99,9% av all ny hiphop men jag kan fan inte sluta lyssna på Juelz Santana.
A Profound Hatred of Man
Användaren är inte inloggad Z 
Skivsamlare

2007-02-14 16:53
* Är en rappare riktigt tight bryr jag mig knappt vad dom rappar dom, inom vissa gränser.
* Jag kan enbart nämna en låt med Busta Rhymes som är bra. (Sobb story!)
* Jag har laddat ner ett helt gäng av skivor som jag lätt skulle ranka som "must-haves" av ren jävla snålhet, dock intalar jag mig själv att den där dagen då man helt enkelt har "tillräckligt" med pengar kommer köpa dom.

2007-02-14 19:52
Jag kom på en till, jag håller R.A The Rugged Man som världens bästa MC.
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe

2007-02-14 23:38
F U all Bitachasses

brittney spears is the shiit

2007-02-15 02:41
* Är något av en tupacfanatiker.
* Tycker hela dipset är sämst men kan lyssna på We Fly High.
* Lyssnar på minst 10 tupac & biggie låtar dagligen.
* Jag förstår inte graffitti.
* Ogillar de mest från dirty south.

osv
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle

2007-02-15 02:54
Jag laddar ner all min musik O.o
You already know, den e on lean!

2007-02-15 07:47
Jag tkr även att Aesop är en av världens bästa rappare, han är på min top 5.

2007-02-15 13:14
Jag avskyr a tribe called quest, undrar om jag har något genetiskt fel. Alla andra verkar rådigga dem. Fattar inte.
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2007-02-15 13:18
Jag gillar "My humps"
http://www.twitter.com/michaelcrackson
DJ

2007-02-15 13:20
C-Line: Du vinner priset för mest pinsamma åsikt i min bok. Som att släppa sig på tunnelbanan.

2007-02-15 13:45
instämmer med föregående talare.
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2007-02-15 15:15
Haha den är ju alldeles för trallvänlig för att inte gilla :D
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2007-02-15 15:30
eccan:

jo, onekligen så har väl mitt eget kön någon form av samband med mitt (delvis omedvetna) agerande.

man blir bara så trött varenda gång man inser att 99 procent av ens skivsamling består av snubbar, så man försöker desperat hitta något som kan väga upp det hela.

sen känns det pinsamt att i diskussioner om huruvida brudar är värdelösa eller inte max kunna komma med 3-4 motexempel (typ jean grae, bahamadia, invincible, apani b).

därför går man mot bättre vetande till affären och köper nya da brat/trina/remy ma/gangsta boo/etc. jag säger ABSOLUT INTE att dessa kvinnor är dåliga rappare, tvärtom, det är bara så att jag inom mig VET att jag med största säkerhet INTE HADE KÖPT DESSA SKIVOR OM DE VARIT MÄN! 

hahaha. 

2007-02-15 15:44
Jag tycker D6AA är de bästa som hänt hiphop sverige >_<
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-15 16:03
näsblod F23
kolla upp cora-e (tysk)
och Boss- Born Gangstaz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-15 17:21
jag hade velat säga att jag diggar fronda.. men det gör fan inte haha.
Västkust Rockerz

2007-02-15 18:13
Tycker att Will smiths senaset album är de bästa albummet de senaste 5 åren
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.

2007-02-15 18:37
Aldrig lyssnat på Big L! varför vet jag inte?

2007-02-16 02:17
¨
jag tycker att KRS-ONE suger k*k!!!  så jävla överskattad!
(nu blir jag bombad av alla ol-school fånar)

2pac är överskattad ......

jag gillar Mistah Fabs låt Ghost Rider

jag lyssnar på Dipset

jag väntar fortfarande på en andra skiva av J-kwon
och vem fan är du?

2007-02-16 07:13
Jag brukar lyssna på Sisqo - Thong Song instrumentalaren regelbundet, för att den är duktigt fet.

J-Lo - Get Right är fett tung!

Beatet i The Bridge Is Over är fetare än bakgrunden till Still D.R.E

Juice är bättre än Supernatural
http://www.myspace.com/choysmusic

2007-02-16 11:47
Fresh2Death P0

brushan, misstänker du missuppfattat det här med att alla ska tycka lika osv, hiphop har från början handlat om originalitet, ny skapande osv.

pinsamt i hiphop? finns inget pinsamt med hiphop, förutom att det finns för många skojjare som inte har nån känsla för musiken och kulturen utan klär sig i baggy o new era kepsar och en hoddie för att dom tycker det är coolt, och hoppas få bazz. börjar röka weed/hasch för att det är "hiphop". börjar sälja standrad för 400-500 kr femman för att det e "gangsta", folk som vuxit upp i innestan eller förorten men alltid vart en liten prettyboi med bra vokabulär, börjar helt plötsligt prata med slang o yo yo yo. men inget av detta kan skyllas på hiphop-kulturen, dom blir pimpade av rap-gamet/the industry. sånt är pinsamt.  

"rap in somethin' you do, hiphop is somethin you live"

peace

"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2007-02-16 11:58
NiclaZ låt mig gissa: Du är 14år och lyssnar enbart på 50cent och annan liknande mainstreamskit? :)
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle

2007-02-16 13:00
The Roots är den sämsta konserten jag vart på.

IDAG har börjat digga the miseducation of Lauryn Hill haha.

Jag har tvingat mig att gilla Pete Rock en massa år och har pågrundav grupptryckt känt mig tvungen att pumpa Soul survivor när folk kommit hem till mig. Sover faktiskt.

Jag VET att Zach de la rocha skulle utskina alla nu levande emcees och detta grundar jag på hans vers (16 bars) på Lyricist loungelåten.

Jag får stånd av varje öppningslinje av Evidence sen blir jag fett uttråkad av honom.

2007-02-16 13:58
1. Tupac ar inte den basta rapparen, han ar overskattad
2. Jay-Z ar sjukt dryg och lyssna pa, alltid samma tonlage
3. Sticky Fingaz fran Onyx ar latt en av mina favorit emcees
4. Eminem ar en av fa riktiga Mainstream lyricister, agde alla rappare han hade beef med, ingen kunde dissa han, Everlast gjorde bast forsok dock.
5. Das EFX ar en av dem grymmaste grupparna nansin inom hiphop.
6. Vinnie Paz borjar bli dryg
7. Supernatural med Murs och Reef the Lost Cauze ar nog dem baste freestyle/battle emcees pa lange
I be around, just out of sight

2007-02-16 14:00
Remy P20

KRS-One ar inte overskattad, han har daremot blitt dryg med sina "The Techer has Returned" latar, men aldrig overskattad.

Plus en sake jag glomde namna som Numero 8.
Big L ar den emcee vars skivor jag kan lyssna om och om och om igen. Ingen kommer i narheten av hans stil.

2007-02-16 16:08

Lundahl
eller kanske för att jag va 6 när han dog å då va jag inte speciellt intresserad av hiphop!

2007-02-16 17:27
-Tupac är extremt överskattad och jag kan inte förstå varför han har fått denna sjukligt stora legend status.

-Jag tycker att KRS-One är en stor jävla idiot

-Ill Bill har blivit en pajas som nog inte tvekat på att göra en låt med R.kelly om videon snurrats på MTV (ni kommer få se)

-Necro är jävligt underhållande

-Ice Cube är den bästa artisten från västkusten

-DJ Muggs är topp 3 producenter någonsin

2007-02-16 17:29
FunkyMan P33

Att sa manga andra finner honom overskattad, tankte mer sa...

2007-02-16 17:31
och ja, Big L är överskattad med tanke på det lilla material han släppt, finns många artister som hade haft större legend status än han om dom dött direkt efter sin platta. han är jävligt bra men att slå till med bäst någonsin finns inte

2007-02-16 18:07
tupac är inte överskattad eftersom han inte bedöms efter hans teknik i rappen (flow m.m.)... han bedöms efter hans texter, hans förmåga att skriva texter, hans relevans i sina texter och vad han åstakom med sitt liv

2007-02-16 18:12
ja och han är ändån överskattad

2007-02-16 18:33

Jag gillar nite tupac!

"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2007-02-16 18:40
Jag gillar D4L's "Laffy Taffy".
Would I shit you? You're my favourite turd.

2007-02-16 21:47

Notorious B.I.G är inget att hänga i granen, bortsett från kanske Juicy.

50's Get Rich Or Die Tryin' är en större klassisker än Nas Illmatic.

2007-02-16 22:04
thormahlen
Du har en väldigt snedvriden verklighetssyn.
The absence of evidence is not the evidence of absence

2007-02-16 22:56
50's Get Rich Or Die Tryin' är en större klassisker än Nas Illmatic. Så kan du fan inte ens säga för det är rakt av fel.

2007-02-17 01:47
Jag gillar Freddie Foxxx, Rakim, G Rap.

Gillade The Firm som grupp.
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!

2007-02-17 11:58

1. Diggar fan Young Jeezy:p
2. Tycker Biggie äger upp Tupac
3. Dipset är sjukt feta

2,3 kanske inte är så pinsamma

I´m made by gold, thats my strength

2007-02-17 12:50
Blue Sky Black Death Presents: The Holocaust äger det mesta som släppts senaste 5 åren.

2007-02-17 13:54
Ofta kofta Guru är tråkig :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-02-17 15:04
jag tycker att Big L är överskattad
jag tycker att R.A The Rugged Man är värdelös

2007-02-18 00:40
jag tycker Dj Quik - Tonite är skönaste hiphop låten nånsin... kanske inte pinsamt, men lite udda kanske
http://www.myspace.com/akinonline

2007-02-18 09:33
Jag anser att Cash Money och No Limit ar de basta hip-hop bolagen

Jag ar 30 ar fyllda och gillar baggy hiphop klader (kandes mer pinsamt nar jag bodde i sverige)

Lyricism ar overskattat, bryr mig mer om kansla

Mycket av alla s.k "golden age of hiphop" artister och latar trakar mig till dods, allt var inte battre forr.

Summertime med Fresh Prince ar en gigantisk klassiker i mina ogon.

Eller, jag tycker egentligen inte att det ar sarskilt pinsamt att tycka dessa saker, om jag anses som en ovetande fåne så stor det mig inte.
http://cosmichustlegroup.blogspot.com

2007-02-18 09:37
R.A The Rugged Man är INTE sämst! :(

2007-02-18 10:21
Uncommon Valor: A Vietnam Story är ett rätt utmärkt exempel på att R.A The Rugged inte är värdelös :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-02-18 11:15
Alltid gillat Cypress Hill...
Verkar inte va så många som håller med om det... :/