Hade aldrig börjat lyssna på jay-z om det inte vore för att han alltid får grymt bra beats, tycker också att blueprint solklart är bättre än resonable doubt., han är ju bra att rappa iochförsig, men nas slaktade honom, hade det inte varit för kanye west hade jag nog aldrig hört en av 2000 talets bästa skivor.. tycker att talib kweli är the best out, nånsin saknar Big L mest av dom döda rapparna inte för att jag tycker nån av åsikterna är pinsamma, utan dom är nog inte riktigt som genomsnittet här tycker..
Men lika glad är jag för det!
saknar Big L mest av dom döda rapparna hur kan du ens kalla det en pinsam åsikt? Big L är ju lätt en av de bästa rapparna som nånsin existerat
http://www.myspace.com/akinonline
neapaal P18 Big L är det nog många som håller med om dock. Den rappare som släppt minst, men hade högst potential rent proportionellt av alla döda rappare.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Jag tycker visst Guru förtjänar att rappa över Preemos beats Tycker inte 2pac är top 5 ens Tycker att kommersiell hiphop från 98 till 2001 är väldigt bra, kan väl dra ner årtalen lite mer men det sitter fint. Tycker att Mos Def bara gjort ett bra album vilket är black on both sides och jag kan inte ens lyssna på alla låtarna på det albumet. Dock är albumet med Medina Green riktigt bra. Jag tycker inte Sean Price är så värst bra Jag tycker att Guess who's back beatet med Scarface, Jay-Z och Beanie Sigel är ett av det fetaste som finns. Jag tycker att Jedi Mind Tricks m.m. suger!
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
Akin_O-Y P19 "inte för att jag tycker nån av åsikterna är pinsamma, utan dom är nog inte riktigt som genomsnittet här tycker.." två rader underEccan P19 här på whoa är det ganska många som saknar Big L mest, men överhuvudtaget äre mycket pac och biggie.. knahmean?!
neapaal P18 aah! ser det nu.. take that shit back.. tihi
http://www.myspace.com/akinonline
Eccan, ville inte skriva etnisk rensning så Whoa skulle tro att ja var nån fassy,nämen alsså att det kommer för mycket skitmusik från södern,fööör mycket.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
min åsikt då. respekterar det men gillar inte det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
geografisk rensning då =)
PS. Your cunt is in the sink
jag gillar nästan ingen hiphop från 90-talet du gillar inte hip hop period...det är inget pinsamt i att gilla hiphop från södern det bästa kommer ju där ifrån hhahahahhahahahahhahahahatycker att talib kweli är the best out, nånsin vafaaaaaaaan e pinsamt me d?? tahoma P23: haller me om om Big L skivan.. pinsamnt haller me om att Guru e grymmm! o e vard primos beats
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Jag tycker jay-z är riktigt dålig, sämre än guru, men bättre är Serengeti. Necro är bättre producent nu än vad preemo är nu, för han är kör bara säkra kort så man hör att det är han efter 2 takter, riktig tråkmåns. Dessutom bättre än dre och alchemist. Inget jag tycker är pinsamt, för det är sant vare sig jag tycker så eller inte.
Mina åsikter ang. hiphop är inga jag skäms över.
Men det finns en sak som jag inte gärna talar om med andra "hiphoppare": Outfits.
Självklart tycker jag att man ska få ha på sig vad man vill.
Men när jag ser en vit/svensk i fett baggy jeans/mjukisar med XXL-size't T-shirt och hoody med en doorag och löjligt tiltad keps där uppe så tycker jag att han ser ut som en jävla clown.
På en svart, ja.
På en vit, NEJ!
Men som sagt jag vädrar inte denna uppfattning så gärna bland andra "hiphopare", tycker det är lite pinsamt att ha en sån uppfattning.
STHLM GROOVE COLLECTIVE
tycker att common - i used to love her är en jävligt medelmåttig låt. säger det inte allt för ofta
"They criticise us for how we are but then they want to dress and eat like us. There is a bit of envy." - Alessandro Nesta
*Fast jag är galet insnöad på 90-tals NYC-rap så har jag hört kanske fem Biggie-låtar och endast nån enstaka gammal Wu (ghostface köper jag dock så fort han släpper nåt). Prata inte 36 chambers i min närvaro för jag har aldrig hört den. *Jag har aldrig hört nånting alls av Li'l Wayne, T.I. och de andra sydstatarna som tydligen är jävligt heta nu. *Har knappt hört nåt av Public Enemy heller, och lyssnade snabbt igenom en nedtankad skiva av Pun en gång, för att N.O.R.E. gästade. *Jay-Z har jag knappt hört, förutom en skiva jag fick av mitt ex, the blueprint var det nog. *Pac har jag hört några enstaka låtar av, men jag ratar honom för jag anser att han är den mest överskattade någonsin. *När någon av mina favoritartister släpper något nytt så bränner jag en skiva till bilen, en att ha hemma, sen köper jag CD:n när den kommer ut (fast jag redan lyssnat slut på de brända skivorna), och när vinylen blir tillgänglig köper jag den också bara för att ha hemma. Sen står den inplastad i hyllan tills jag drar på den på fyllan nån gång. *Jag har ingen koll alls på Atmosphere, Slug, Outerspace och vad fan dom nu heter, dom där som mina polare dyrkar. Hänger jag med på en konsert är det för att kröka och härja, det hade lika gärna kunnat vara E-type på scen, det spelar ingen större roll. *Plus att jag är en potentiell Stan som suger åt mig information som en svamp om mina favoriter, blir glad när jag hittar nån sida som listar gamla ghettostories om när Capone sköt en snut i början på 90-talet, eller när Redman åkte till QB och nitade Prodigy inför alla hans polare för att han dissat Keith Murray. Skönt, nu har jag lättat mitt hjärta.
Oj, det var ju ett par åsikter där iaf :)
Hehe, du har inte lyssnat på Biggie, Wu, Pun, Jay-Z eller Pac? Då har du missat rätt mycket bra (NYC) 90-tals rap som du säger att du diggar. Personligen tycker jag inte det är pinsamt att inte lyssna på Lil Whayne, T.I. etc eller Jedi Mind Tricks, Atmosphere osv... kul tråd iaf!
Haha, har Redman nitat Prodigy. Det visste jag fan inte...
The absence of evidence is not the evidence of absence
Producent
2007-02-10 14:12
Jag har aldrig gillat 2pacs musik speciellt mycket.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
isofu P3 "inte för att jag tycker nån av åsikterna är pinsamma, utan dom är nog inte riktigt som genomsnittet här tycker.." vad är problemet?! läs hela inläggen, andra gången jag behöver skriva så här..
jag tycker att tonedeff är ett musikaliskt geni även fast han gör "nerd rap"
Jag älskar Guru's röst.
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.
1 Jag valjer NWA framfor Wu tang 2 Jag valjer Ice Cube framfor Nas 3 Jag valjer Guerilla Black framfor Biggie
Shuu
Producent
2007-02-10 16:21
Jag har fortfarande aldrig riktigt fattat varför svarta rappare använder ordet nigga.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Jag är väldigt anti 2Pac. Lyssnar nästan bara på svensk hiphop. =/
"Jag sparkar dig i ryggen och skär av dina hälsenor, jag kan fan lägga ner detta battle nu för du är inte redo"
ajuste, Mange schmidt är helt okey >_<
"Jag sparkar dig i ryggen och skär av dina hälsenor, jag kan fan lägga ner detta battle nu för du är inte redo"
Producent
2007-02-10 16:50
*50 cent måste vara 2000-talets sämsta MC *tyvärr så måste jag säga detta....The strange fruit prodject är väldens bästa hiphop grupp ( innan LL ) * folk som som säger att 50 cent är en grymm MC borde verkligen avlivas *hiphop kulturen kommer aldrig bli lika bra som den va mellan 92-98 *jag skäms nästan att säga att jag gillar hiphop idag...när man kollar på hur den ser ut idag...( folk få fel uppfattning av vad hiphop igentligen är )
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
tror nog dom flesta som gillar hiphop på riktigt kan hålla med dig om fiddy
Producent
2007-02-10 16:55
tyvärr inte....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Producent
2007-02-10 17:28
Jag gillar inte RUN-DMC så mycket.
jag tycker k-fed är skitbra nä, jag bara skojar
forever feels like home
Jag brukar nynna på candy shop...
"tack för alla plastgorillor"
"Pac har jag hört några enstaka låtar av, men jag ratar honom för jag anser att han är den mest överskattade någonsin." Haha.. Den är så jälva typisk. Har man inte hört mer än "några enstaka låtar" så ska man hålla käften om att en artist är överskattad.meccah051 Var väl inte etnisk rensing du menade riktigt heller då, utan mer geografisk som kazie sade? Och jag förstår dig nästan. Mycket skit som kommer från södern idag."JAG TYCKER 2PAC JAY-Z BIGGIE & NAS är sjuuuukt dåliga" Ok om man inte gillar dem eller tycker att de är något överskattade, men "sjuuuukt dåliga" är ju att ta i så man skiter på sig för fan. Själv tycker jag att Biggie och Jigga är lite väl överskattade i vissa kretsar, men det går ändå inte bortse från att båda är sjukt skillade och släppt riktiga gems."Jag tycker att Guess who's back beatet med Scarface, Jay-Z och Beanie Sigel är ett av det fetaste som finns." Inte alls pinsamt. Riktigt tight beat.. Troligtvist mitt favorit-beat av Kanye West. På tal om Kanye.. jag hänger inte med i hur creddigt det är att gilla/inte gilla honom. Är jag pinsam om jag tycker att han är en utav (om inte DEN) bäste producenten och textförfattaren vi sett på några år inom mainstream-hiphopen? Sen tycker jag att R.A.K.I.M. är en helt ok låt. (Måste man inte spy på den om man är ett "äkta" Rakim-fan?) Ja, jag satte på soundtracket till kvällens film ;)
hurt och Sino P17 Keith Murray nitade prodigy. Inte redman och inte i q.b och inte heller framför hans polare utan polisen. Keith slog han å sprang å gömde sig under en polisbil. Låter som påhittad skitsnack men kolla runt på alla Q.B forum runt på nätet och lyssna på låtarna riktade mot varandra.
Static is the last thing ya need when ya see me
Jag har hört typ 5 biggie smalls låtar i mitt liv och jag har aldrig hört en enda Big L låt O.o (slå mig)
You already know, den e on lean!
Efter ha läst denna tråd har jag fan bestämmt mig för att avregga mig.
psk ?
hiphop e ganska bög överhuvudtaget...... your mom goes to collage
Producent
2007-02-11 03:21
Jag tycker att "Ready To Die" är en utav de mest överskattade hip hop skivorna.
Fattar inte hypen kring Saigon, tycker han suger. Inte hört en enda låt med honom som jag gillar Där kan ja säga att jag håller med som fan.
Sebbewhiteboy P15 fan va härligt för dig, hade varit fett att få höra big L och biggie låtar för första gången igen, den där känslan när man hör en grym låt för första gången..
Fidelista , lyssnat igenom Warning Shots? Sjukt fet 'platta' om man nu ska kalla den det, är väll ett best-of-mixtape iofs.
Jag tyckte Nellys första skiva var grym För bara 3-4 år sedan lyssnade jag på danska smisk braten Razz Kris kross ligger i min playlist
Skribent
2007-02-11 12:28
just det... jag tycker Noreaga är mer underhållande att lyssna på än Capone.
"Både Ready to Die och 36 Chambers är över-skattade" Hur kan det bästa hiphop-albumet någonsin vara överskattat? ;) (Enter The Wu-Tang alltså)"Random är mil-längder bättre än Papoose & Termanology, och han är Hiphoppens framtidshopp" Mil-längder vettifan, men föredrar nog Random också. Pap har blivit tråkig nu och Term är jag inte så jätteimponerad av.. Lite ojämn. Dock så väljer han tunga beats. Framtidshopp vet jag dock inte om Random är. Har ju inte fått någon större buzz efter sin platta.. Så känns som det är lite sent, men man vet aldrig."Fattar inte hypen kring Saigon, tycker han suger. Inte hört en enda låt med honom som jag gillar" Shiiii.. Det fattar jag inte. Sai Giddy är framtiden! Favorite Thingz, Pop Quiz, Lames, Kiss The Babies, Papi (35 A Gram), Letter P, Desperado, Cold World, True Story, Out There, Saigon Sings The Blues, Do Your Thang, Stocking Cap.. Nån låt måste du gilla!
Fidelista: Lyssna på Saigon - Yes.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Vet inte om det är pinsamma åsikter, det är väl mer erkännanden men ändå. Jag har aldrig förstått vad som är bra med Big L. Jag har aldrig förstått varför Rakim anses vara bra. Jag tycker att Mobb Deeps texter på Murda Muzik och The Infamous är riktigt dåliga. Den första "rap-artisten" jag verkligen lyssnade på var Eminem. Tupac är den artisten jag har mest musik med, som jag tycker bäst om och som jag är mest fascinerad av. Jag förstår mig inte på något utav Dipsets grejer, dock är Juelz Santana en favorit när han kör solo. Jag tycker DMX är skitbra, det pinsamma är för att det förmodligen beror på att han har så häftig röst och har så mycket attityd i sina låtar.
Yeah, you know..
"Jag har aldrig förstått vad som är bra med Big L. Jag har aldrig förstått varför Rakim anses vara bra." Där går fan gränsen. Förstår du vad som är bra med ren hiphop över huvud taget? Vill inte vara en överlägsen tönt, men kan man inte se något bra i Rakim och Big L så börjar jag fan undra vad man har för öron. Vad är det du ser som är så bra hos Eminem och Pac?
dj quik gör numera bättre beats än dr dre som nån sa, dre¨s klassiker däremot kommer man inte nära. en sak till: common är värdelös, fult klädd och ful
Street savvy
Skribent
2007-02-11 18:23
Jag har aldrig förstått vad som är bra med Big L. Jag har aldrig förstått varför Rakim anses vara bra. Jag tycker att Mobb Deeps texter på Murda Muzik och The Infamous är riktigt dåliga. hehe, damn...
bruise P18 Kul att du vet vad som aldrig inträffat. Det där med Keith Murray är ju välkänt iaf, eftersom Prodigy behandlade det i en låt.