Dina pinsamma åsikter om hiphop?
såg en cool tråd på allhiphop där folk skrev om sina åsikter inom hiphop som man inte gärna talar högt om så ja tänkte att jag gör en själv. jag börjar säga några grejjer jag knappast skulle dra upp offentligt hehe 1. Jag tycker att It Was Written är lika bra som Illmatic om inte bättre. 2. Jag tycker DMX är en av de grymmaste rapparna som finns. 3. Jag tycker Gangstarr e sjukt överskattade. Pallar typ aldrig lyssna på dom. Det e mest Gurus fel men ändå. 4. Jag gillar Bizarre i D12. hahahah tycker killen säger så jävla roliga grejjer hela tiden. Men jag har sett att dom flesta nämner honom som en av de sämsta som finns.
Jag tycker om att lyssna på låtar med Fabo från D4L, och se4n så håller jag med trådskaparen på punkt 2 och 3
I'm like the fly Malcolm X, buy any jeans necessary. http://idonthaveenoughsneakers.blogspot.com/
"2. Jag tycker DMX är en av de grymmaste rapparna som finns. 3. Jag tycker Gangstarr e sjukt överskattade. Pallar typ aldrig lyssna på dom. Det e mest Gurus fel men ändå" saaa troooog
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
1. Jag tycker att It Was Written är lika bra som Illmatic om inte bättre. inte pinsamt! så tycker jag med, fast inte bättre kanske
jag gillar jedi mind tricks, trots att det är den fånigaste gruppen ever. Ikon verkar ju vara en lite lätt efterbliven, white trash science fiction nörd som spelar World of Warcraft på fritiden. Ändå diggar jag deras musik rätt bra, främst pga Stoupe.
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah
kan inte lyssna på jay-z eller kanye west !
And just like he said, I coulda told ya MF, the holder of a boulder, Money Folder
jag tycker Killah Priest är sjukt skillad, men han är så tråkig (både rösten och det mesta han rappar om) så jag lyssnar knappt på honom. jag tycker Prodigy och Havoc är ganska medelmåttiga emcees egentligen, men lyssnar en hel del på Mobb Deep för dom har tunga beats. jag tycker Eminem lätt är topp 10 någonsin (rhyming skills och inte låtar eller albumen). jag hatar låtar som enbart handlar om att dissa kvinnor. jag gillar kanske en eller två av beatsen på Lifestylez Ov Da Poor & Dangerous och ogillar många av hans tidigare låtar (collabos) på grund av beatsen. jag tycker RZA's "We Pop" är bra. jag ratar många rappare från västkusten och södra delarna som jag egentligen nog hade tyckt om, men dom är från "fel" sida.. haha jag tycker Foxy Brown är grym som fan. jag anser att Dead Prez är rasister och jävligt dumma emellanåt, men kommer själv på mig ibland när jag rappar med i deras "slap a white boy", osv. jag anser att 90% av den "kunskapen" som Wu-Tang försöker lära ut är bullshit. dom är ibland så motsägelsefulla att det är löjligt. men RZA, GZA och Deck vet iaf lite vad dom snackar om. jag tycker att Killarmys Islord är wack så in i helvete. främsta anledningen till att jag lyssnar på Planet Asia är hans sköna röst. jag tycker egentligen det är patetiskt med medelålders rappare som skryter om hur mycket weed dom röker och måste visa upp sin joint så fort en kamera är i närheten, men när jag tänker på det är många av dom jag lyssnar på såna. jag kan nog inte nämna tio producenter. jag gillar kanske bara 4-5 låtar Gravediggaz gjort, men har ändå köpt två album och laddat ner resten. tvingat mig att lyssna på dom av nån anledning. jag kan i vissa sammanhang (t.ex. släktträff där dom flesta är från överklassen) inte med att säga att jag lyssnar på hiphop om jag någon frågar eftersom jag vet vad okunnigt folk tycker om mainstream-scenen.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
...och så co-signar jag PostmodernConsumrs statement.
en sista sak, jag gillar typ ingen hiphop som gjorde innan 93 nångång.
kom på att jag aldrig gillat atmosphere heller..
And just like he said, I coulda told ya MF, the holder of a boulder, Money Folder
vad är det för pinsamt med att säga man inte gillar den och den artisten?
jag tycker inte alls biggie är så duktig som alla tycker. i mina ögon var han en medelmåtta. har ruskigt svårt för public enemy och a tribe called quest
jag gillar nästan ingen hiphop från 90-talet
I'm like the fly Malcolm X, buy any jeans necessary. http://idonthaveenoughsneakers.blogspot.com/
Shit, nu börjar man bli gammal. Var van vid att folk satte gränser kring 92 och sådär, men nu har den flyttats fram till 2000. Damn.
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah
Graffare
2007-02-09 16:32
Har svårt för ny hip-hop från Södern
Oj vilka pinsamma åsikter alltså..
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
ok.... ska man vara ärlig så ska man.... It takes a thief med coolio är sjukt bra.. men jag förnekar att jag nånsin skrivit detta om nån frågar... :)
Pharrells album In My Mind var en av de mest underskattade plattor förra året! Coolio är riktigt grym (förutom hans senaste platta som kom iår) annars har han gjort riktigt bra grejer! Eminem gör tjocka beats!! Bizarre är skön! Krs-One gjorde bort sig totalt när han dissade Nelly. Attention whore! Och Nelly är jävligt grym (och även Krs då, men inte i den beefen) Att Younge Jeezy är den bästa "nya" rappare från södern som har kommit fram... Även om jag egentligen tycker att han inte är så där jätte bra rappare!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skribent
2007-02-09 17:33
jag älskar CNN's The War Report och tycker den är en fruktansvärt bra skiva, men jag hatar ändå verkligen Capone's röst. jag tycker John Cena's skiva är bra. jag hatar rappare som gör musik endast för pengar och har kvinnosynen "fuck that bitch". jag tycker också Foxy Brown är jävligt bra. jag gillar egentligen inte alls dom ämnena Big L rappar om, även fast han är min favoritrappare. jag tycker dom flesta låtarna på Mobb Deep's nya skiva är bra. jag tycker att RZA är en dålig rappare. jag gillar 50 Cent's Power Of The Dollar och Guess Who's Back. jag anser att Lloyd Banks är en helt OK rappare. jag gillar Big Pun pga hans rhyming skills och flow. jag har aldrig gillat hans röst. ändå anser jag att Capital Punishment är classic. Eminem är textmässigt en jävligt bra rappare. jag gillar några av Nelly's låtar.
50 Cent's Power Of The Dollar är bland de bästa.
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>
Eminem är textmässigt en jävligt bra rappare. åh fan. hur fan kan det vara pinsamt att tycka? det är ju fakta
jag hatar rappare som gör musik endast för pengar och har kvinnosynen "fuck that bitch". Piiiiiiinsamt! Allvarligt, vad är det för fel på människor i den här tråden..
den som hoppas skiter på sig och dör
jag tycker hiphop borde vara mer dansmusik och mindre lyricism.
http://wifebeaterlove.blogspot.com
eminem e bra,. det är jue rätt så självklart ?
tycker inte detta är pinsamt för fem öre men tycker att jay-z är sjukt jävla överskattad och fruuuuuuuuktansvärt JÄVLA DÅLIG!!!!!
jag lyssnar ibland på vissa låtar här på whoa, typ nån i veckan
holma fo shoe..
det är inget pinsamt i att gilla hiphop från södern det bästa kommer ju där ifrån
För att jag är så jävla cool ska jag skriva vad jag håller med om, så folk slipper tro att deras åsikter är pinsamma.Här: Eminem är (lätt!) topp-10 (skillz), weedflashande medeleråldersrappare är pinsamma, Bizarre är skön/rolig/bra.Famous Vilka ämnen rappar Big L om? Vad är det pinsamma med att gilla de 50-plattorna? (Är väl de enda 50 Cent-skivorna som alla respekterar?) Det lilla jag hört av John Cena är rätt ok för den delen också :) (Sen verkar han vara en jävligt skön kille också)Min pinsamma åsikt: Jag gillar inte Public Enemy. Försökt fatta grejen, men aldrig gjort. Chuck D är skillad, men allt blir jävligt tråkigt i längden och Flava Flav knullar sönder (i negativ bemärkelse) varenda jävla spår. (Bomb Squad förtjänar dock större delen av sina propps) Ska ge PB en sista chans snart igen.. Känns som jag missat något stort..
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
"det är inget pinsamt i att gilla hiphop från södern det bästa kommer ju där ifrån" Hahahaha..
Jag tycker att 2 Pac är överdrivet överskattad anser att Kool G Rap är gudaferna av gangsta / mafioso rap och grym röst tycker att Alchemist`s mixtape The Alchemix är nog den bästa mixtapet som gjorts,inget snack bara fett mixade låtar. tycker att man borde göra etnisk -musikalisk (?) rensning när det kommer till houston o dirty south rappen. tycker att kanye West ärmfett överskattad producent och att han baxar waaaaay för mycket nä han samplarDas Efx- Real Hip Hop kan jag dansa till som fan.... Wu Tangs alla album är bra... diggar inte Tech9ine för fem öre... Ludacris flow e ganska fet o roligt... Prodigy i Mobb Deep har grymt tråkigt flow... det var det jag kunde komma på nu.... att Rakim e grym men lite halvtåkigt flow... och att alla borde lyssna på rapparen Klashekoff från england
Skribent
2007-02-09 19:31
Eccan Vilka ämnen rappar Big L om? hur mycket tjejer han får, cash, etc...Vad är det pinsamma med att gilla de 50-plattorna? (Är väl de enda 50 Cent-skivorna som alla respekterar?) hm, vet faktiskt inte. kanske var dumt skrivet.
Skribent
2007-02-09 19:31
just det:Det lilla jag hört av John Cena är rätt ok för den delen också :) (Sen verkar han vara en jävligt skön kille också) jag skrev det för att många tycker han är en tönt och sånt.
För övrigt tycker jag att hela G-Unit suger rövsvett!
On a average night im likely to stab a fag with a knife/ That's when im chillin' imagine when im mad what it's like/ -Saigon
Tycker också att 50 cent skön! synd att han en sån jävla diva!!
Alltså, ni skämtar va? Det är pinsamt vad folk i denna tråden tycker är pinsamt.
klart vi skämtar! alla inlägg i den här tråden e ironiska!
Ok NiClaZ P14
Ok, here we go ... - Jag brukade lyssna på Trippel-1 - Av någon anledning hatar jag Busta Rhymes (vet verkligen inte varför) - Jag har aldrig lyssnat på ett helt Method Man, Inspectah Deck eller ODB album, däremot har jag lyssnat igenom Dungeon Master of Ceremonies med MC Chris fler än två gånger. - Jag köpte nästan en Crooks & Castle t-shirt bara för att Jay-Z har en sån.
PS. Your cunt is in the sink
asså begreppet pinsamt måste har passerat förbi många utav er. att gilla eminem eller att föredra nelly före krs-one är ju knappast pinsamt, det är ju en smaksak.. kan inte nån erkänna att de blundar och tänker på en naken lil jon när dom wankar eller nåt sånt... then we're talkin'
lägg!
Ellerhur!
kazie P20 jag förstår hur du tänker... Men i Hip-Hop så ska alla tycka lika, och om inte ne artist är respekterad så är det hemsk att tycka så! T.ex 50 Cent är jätte löjligt att tycka om, skulle du säga det inför nåra "riktiga, tuffa och äkta" Hip-hopare då skulle dom skratta åt dig och säga att du inte är real! Och sedan skulle dom dra ner sina silvriga Westside byxor och säga "Yo sho bre" och bryta som om dom var invandrar trots dom har båda svenska föräldrar!
Jag tycker att MC Shan är bättre än KRS-One!
jag gillar oftast "weed carriers" mer än ägarna
jag har alltid tyckt om P.Diddy
http://www.myspace.com/akinonline
Jag skulle inte kalla det "pinsamma åsikter" utan mer "åsikter som inte stämmer överens med den förväntade uppfattningen bland hiphopare" eller nåt i den stilen. Det finns vissa regler som verkar skrivna i sten bland många inom kulturen, t ex att en viss skiva måste hyllas. Här är mina "impopulära" åsikter om hiphop: Jadakiss & Styles P är kanske mina favoritrappare framför andra, dock är inte deras albummaterial särskilt bra. DJ Quik är en minst lika bra och jämn producent som Dr Dre Jag har aldrig varit särskilt insnöad på Wu Tang, mer än att jag diggar Ghost och Rae. Jag tycker inte att Guru nånsin förtjänat att rappa över Premos beats...han suger pung Jag tycker att Blueprint är bättre än Reasonable Doubt och att Vol 1 är på samma nivå som den sistnämnda. Jag tycker att Diddys första platta "No Way Out" på många sätt är en riktigt grym platta, bortsett från att han själv aldrig kunnat rappa det minsta. Jag tycker att Havoc är en bättre rappare än Prodigy. Jag äger samtliga T.I:s skivor men har aldrig ens laddat hem en enda låt med legender som P.E, eftersom jag helt enkelt tycker att Chuck D är tråkig som fan att lyssna på. Jag tycker att N.O.R.E är underhållande att lyssna på. Jag tycker att Ja Rule är helt ok när han koncentrerar sig på att faktiskt rappa och inte brölsjunga.
www.plaingold.com
Jag äger samtliga T.I:s skivor men har aldrig ens laddat hem en enda låt med legender som P.E, eftersom jag helt enkelt tycker att Chuck D är tråkig som fan att lyssna på. e precis likadan
Jag tycker att CL Smooth är frontfigur i "Pete Rock & CL Smooth". PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
meccah051 "etnisk-musikalisk rensing" Förstår inte vad du menar.. Förklara gärna!Rubio Pinsamma åsikter är ju klart lite överdrivet. Jag ser det som en "roligare" och framörallt mycket kortare version av den titeln du ville sätta.kazie P20 Hahaha.. Brukade du lyssna på Trippel Ett? Jag ägde fan albumet ett bra tag, men trodde inte du lyssnade på dem.. Varför har du inte sagt det innan?Famous Skulle knappt kalla det ämnen.. Det jag ville påpeka :) Sen så finns det jävligt många här som skriver saker som inte klassas som "pinsamma åsikter" enligt mig. Wu-Tangs alla album ÄR bra, Luda har ett grymt flow, Jada och Styles P är grymma rappare som släppt halvtaskiga plattor. Och enligt mig så är Dj Quik nästan jämnare än Dre. Dre har gjort så mycket klassiker att det är svårt att jämföra.. Men ibland känner jag nog t.o.m. att Quik är bättre. Hur som helst är Quik i alla fall rätt jävla underskattad. Sjuuukt många grymma beats. Sen tycker jag att Guru får massa skit överallt. Här på whoa verkar det i alla fall vara mer vanligt att ogilla honom. Själv tycker jag att han är duktig och förtjänar definitivt att rappa på Preems beats. Laidback knowledge!