I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Web] Rösta! Ska Cannabis bli lagligt?

Övrigt - Webbsidor

2008-04-05 19:57
Benoni

Alkoholförgiftning? ska ni jämföra det med överdos era dumma jävlar..

Öh..? Pratar vi om cannabis nu så är den värsta överdosen att du spyr och/eller somnar.. Eller känner du många som dött av att röka för mycket grönt? "era dumma jävlar"?

LOL

Not a follower, so Twitter has never been an option.

2008-04-05 20:15
^^ säger han som är 17.
Finns nog dom som har varit med om lite värre än att ha spytt lite rosa ludd och somnat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-05 21:56

tack olik, du tog orden ur munnen på mig.. =)

teambanan
aa det finns dom som sneat ur rejält på både grönt och brunt..

men de va bara en av sakerna jag drog upp.. av 10.000 orsaker som finns varför man inte ska legalisera det..

r-.-a

2008-04-06 14:44
det är ju bara att inse att alkhol och vanlig rökning är farligare än marijuana. om alkohol eller tobak skulle vara nytt idag skulle det blivitt klassad som droger och vart olagliga att bruka. thats it
RekFoto

2008-04-06 22:13
word!!   ni kan inte säga emot att det är så. det är vetenskapligt bevisat... kolla brittans 20 worst drugs eller vad det kan heter. är iaf nån dokumentär om skiten :D
 "asså när vi bajsade var vi kungar"

2008-04-06 23:06
men ärligt. hur fan pallar ni sitta och propagera för braj? jävla mongon.
fantastiskt

2008-04-06 23:12
Dani, varför skulle man inte kunna göra det ? Skulle din syn vara anorlunda om cannabis var lagligt ?
Vila i frid Daniel ! 091030

2008-04-06 23:15
ge mig ett bra argument FÖR att cannabis ska vara lagligt? förutom att snorungar slutar sponsra massa mellanhänder och producenterna?
fantastiskt

2008-04-07 15:56
Självbestämmanderätt över egen kropp och eget liv är väl
ett ganska "bra" argument. :)
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2008-04-07 19:28
Är du sarkastisk eller?
fantastiskt

2008-04-07 20:36
Dani-021 P19

Det är faktiskt ett av få vettiga argument pro-cannabis folk kommer med. Om du skruvar ner volymen på all sagolik och faktalös skrämselpropaganda du har fått itutat i dig så kan du nog förstå det vettiga i det också.
Nämligen att det är inte helt bortom allt förstånd att vissa människor kan tycka att de borde få stoppa i sig vilket naturligt ämne de vill i sin kropp sålänge det inte är skadligt för andra människor.
I detta fallet är det cannabis. En lätt drog som tas på samma sätt och är ofarligare än tobak.
Tokbak, en annan lätt drog som någon som du inte känner har bestämt att den drogen är okej att röka så mycket du vill av.

Tycker du det känns bra för dig att ett par tjocka främlingar i kostym ska tala om för dig vad du får och inte får göra med din kropp? och tror du verkligen de har bestämt det här för att det är för ditt eget bästa? för att de bryr sig så mycket om dig? I så fall, varför tillåter de dig stoppa i dig andra mycket farligare droger?

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-04-07 20:50
Helt idiotiskt att folk vill göra det lagligt, liksom vad blir bättre? Folk skulle röka mera och antagligen börja med starkare saker.

2008-04-07 20:53
Alkohol KAN man dricka för att det är JÄVLIGT gott, menar främst öl och vin (inte bara för att bli packad). Finns ingen som kan säga att det är supersmaskit att dra in rök från växter.

Eftersom det är gott att dricka alkohol till mat, så finns det ett annat syfte än att bli packad. Sen är det självklart många som vill bli packade också.

Med cannabis finns det ENDAST en anledning att röka, och det är för att bli stenad.

2008-04-07 20:53
Jag talar inte efter någon skrämselpropaganda, utan efter mina och bekantas erfarenheter. Jag skiter fullständigt i brajjpundarnas hälsa, och dom hade fått göra vadfan dom ville med sina liv - om det inte vore för att jag i slutändan är den som får betala för det.

Okej.. Så folk har fått det fel från första början? I själva verket råkar det vara en gröda som botar cancer, ger dig ett framgångsrikt liv & som ger dig ett paradis. Argumentet om att det inte är en farlig drog håller inte, eftersom du antagligen inte tar med det psykiska beroendet i beräkningarna. Dessutom skulle alkohol & nikotin med största sannolikhet totalförbjudas och göras olagligt om man hade upptäckt det i dagsläget.
fantastiskt

2008-04-07 22:27
LEGALIZE ROHYPNOL!

2008-04-07 22:27
andrew P21

"Finns ingen som kan säga att det är supersmaskit att dra in rök från växter. "

inte ? konstigt..ja hade precis tänkt säga det, underligt det där... sen folk som röker tar ju gärna en cigg eftermaten istället för ett glas vin till maten ? men dom gör det ju säkert för att det är äckligt ? eller hur ?
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2008-04-07 22:30
Tha_SlaYer för det kan ju knappast vara så att känslan väger upp smaken?
fantastiskt
Rappare

2008-04-07 23:42
Dani-021

"Argumentet om att det inte är en farlig drog håller inte, eftersom du antagligen inte tar med det psykiska beroendet i beräkningarna."

Du har rätt.. Fan, när man tänker efter borde man fan förbjuda sex med.. Och träning.. Och fet mat.. Och godis, speciellt choklad.. Och människor borde inte heller få handla vad de vill i affärer..

2008-04-07 23:47
Omen22, i alla fall för mig ger cannabisabstinens rätt grova fysiska symptom som svettningar, tappad aptit, sömnstörningar, tillsammans med psykiska som apati och ångestkänslor.

Det är tillräckligt många som inte kan hantera det, till skillnad från choklad, och därför är det förbjudet. Man måste dra gränsen någonstans.

Bara färska jävla hippies som vill legalisera skiten... Mer eller mindre alla jag känner till som röker är grova missbrukare som röker morgon, middag och kväll på heltid, och det tycker jag gäller för de flesta rökare.

Rappare

2008-04-08 00:03
johanone

"svettningar, tappad aptit, sömnstörningar, tillsammans med psykiska som apati och ångestkänslor."

Lägg till illamående och huvudvärk och det låter som en hyffsat vanlig bakfylla i mina öron.. :S

Min mamma som jobbade på en av Sveriges enda sockerberoende och ätstörningskliniker har även berättat att ett sockerberoende kan bli lika starkt som ett heroinberoende. Om man dessutom faktorerar in problemet med övervikt i västvärlden så var kanske inte problemet så litet längre. Man måste dra gränsen någonstans, ja...

Btw, uteslutande alla rökare jag känner är i princip söndagsrökare som tänder på tops tre gånger i månaden.

2008-04-08 01:06
Ja inte fan är det svårt att propagera för legalisering om man jämnstället sockerberoende och heroinberoende...

Dina polare är jävla färskingar..

2008-04-08 03:07
Användaren är inte inloggad Muhjmathil_Ahmd "Självbestämmanderätt över egen kropp och eget liv är väl
ett ganska "bra" argument. :)"

Det sämsta jag läst på länge.. så då är det OK att käka 40 tabletter roppar, snea ur och gå loss på nån gammal kärring med 50 knivhugg? eller? låter som något en självmordsbombare skulle ha sagt...

Ryck upp er för fan! småskitar som just börjat röka och är inne på de där med "legalisera det!" men som inte har en blekaste om vad de snackar om..

Låt oss säga att vi legaliserar de.. vad händer om 10 år? är de ok att dra en SIL då eller?
det kommer nya droger hela tiden.. och någonstans måste gränsen dras...

en till orsak av 100000 varför vi itne ska legalisera det:

varenda person som röker kommer såklart odla fram en farm där hemma... ingen tvekan om saken...  och det är    bra?

Finns INGEN bra orsak till varför vi ska legalisera det..
r-.-a

2008-04-08 03:08
johanone, kunde inte sagt det bättre själv
r-.-a

2008-04-08 03:16
Det är skillnad på bruk och missbruk, att hota med fängelse och böter för att nån sitter hemma och tänder en spliff en gång i veckan är bara fånigt. Inte helt 100% legalisera det kanske men iaf avkriminalisera, typ köra en lagstiftning som påminner om Nederländernas (vilket har visat sig fungera ypperligt bra).

2008-04-08 03:22
fattar du inte att du göder upp den kriminella verksamheten varje gång du sitter hemma och tar den där SPLIFFEN en gång i veckan..? har de varit lagligt hade den kriminella verksamheten varit biljonärer inom kort...

Och nej det har inte visat sig fungera ypperligt bra. har en polare som bott i schweiz ett par år.. bara en massa lodare överallt vart ögat än når.. håller på att bli desamma här borta i olso tack vare att polisen lägger mer pengar på trafiken än på knarket.
r-.-a

2008-04-08 03:39
men gör de lagligt
folk får dricka sig fulla...men inte röka sig bänga o ba softa...

legalize the weed...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-08 03:53
Asså, cannabis och övriga rusmedel är inte samma sak. Man kan inte bara jämställa en med en annan utan vidare. Det vore som att säga att lättöl och vodka är samma sak. Jag ser gärna en typisk avkriminaliserad lagstiftning som många länder i världen anammat idag.

T.ex.

* Förbud mot att sälja cannabis.
* All handel är statlig reglerad.
* Personligt innehav är ej brottsligt om mängden understiger 10 gram.

O.s.v..

2008-04-08 04:03
mmm bara de där är skäl nog att hålla skiten olaglig, hur ska en hiphopare göra pengar annars yo

2008-04-08 10:48
Cannabis: EJ SKADLIGT mot kroppen. ( Då menar jag gräs & inte hasch )

Haschpsykos: En benämning som används hos dom som flippar ur efter att ha rökt hasch, en sådan psykos händer till säkert 99% hos personer med redan nedsatt psyke.

Försämrat närtidsminne, försämrat immunförsvar (vilket jag inte märkt något av)

Finns självklart nackdelar i att röka cannabis, finns nog ingen som helt säkert kan säga nej på den frågan.

Men nu är det så att alkohol (om man måste jämnföra) är mycket mer skadligt. Redan bevisat. Cannabis är enbart olagligt i sverige för att det är klassat som en drog.

UJUJUJ finns många saker man kan rabbla upp, jag skiter i alla. Gör det lagligt eller inte, jag fortsätter hur som =)

Peace från Freden
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq

2008-04-08 11:10
Dani-021 När jag är ute å festar och blir en aning på lyset så dricker ja för att jag tycker det är gott itne för känslan, när jag har rökt har smaken betytt minst lika mycket som känslan... det står ja fast vid.
Rappare

2008-04-08 13:13
johanone

Definiera "färskingar". Du säger det som om det vore något dåligt i jämförelse med dina vänner som verkar röka 2 innan de röker 2.
Rappare

2008-04-08 13:15
Benoni

"Det sämsta jag läst på länge.. så då är det OK att käka 40 tabletter roppar, snea ur och gå loss på nån gammal kärring med 50 knivhugg? eller? låter som något en självmordsbombare skulle ha sagt..."

Varför skulle det vara ok att döda någon bara för att man bestämmer över sin egen kropp? Dödar man ju någon är det ju tecken på att man uppenbarligen försökt bestämma över någon annans, vilket inte är vad som diskuteras.

2008-04-08 13:32
Omen22, färskingar är de som fortfarande tycker cannabiskulturen är häftig, som "bara röker på helger", som snackar om ett legalisera...

Att som GAIA säger diskutera avkriminalisering är dock något jag till viss del stödjer, även om jag tycker lagstiftningen fungerar som den gör nu. Straffen är löjligt låga och cannabisen flödar...

2008-04-08 13:48
Benoni P21

Btw vad har 40 tabbar rohypnol med cannabis att göra ?

2008-04-08 13:49
vart röstar man ?

2008-04-08 14:40
första inlägget i tråden är Daterat: 07-08-15 12:49

är nog över för längesen

2008-04-08 15:02
Tror ni det gör någon skillnad att rösta? Om hela sverige skrivit under på att det skulle vara lagligt att straffknulla kungen bara man sa förlåt efter åt, hade det blivit lagligt då?
Hej jag vet ingeting om detta
Blood on my dick or shit on my knife
Rappare

2008-04-08 15:21
johanone

Isåfall känns det som en ganska konstig sak att kalla dem för med tanke på att du inte har en aning om vilka mina vänner är eller vilka åsikter de har om.. ja.. någonting öht.

2008-04-08 15:26
så jävla väckt att tro att hasch skulle vara skadligt och inte gräs, hasch är kristallerna från gräs pucko...

2008-04-08 15:47

huh där såg man hur insatt ja var om själva produktionen av hasch, trodde det var gjort på olja man utvann ur gräset.. :S

man lär sig nått nytt varje dag ^^,

2008-04-08 16:00
mmm hasch

2008-04-08 16:44

"Finns ingen som kan säga att det är supersmaskit att dra in rök från växter. "

"Du kan ju inte säga att det är GOTT att dricka öl" (har jag även hört)

Smaken är som baken =)
STABBING YOU IN THE HEAD THEN YOUR DEAD....

2008-04-08 16:44
Edit: Det finns nog många som kan säga det föresten : )  PEACE OUT
STABBING YOU IN THE HEAD THEN YOUR DEAD....

2008-04-08 16:46
nuttydread, det hasch som inte är hemmaproducerat är
alldeles säkert utblandat med någonting på vägen. Jag
vill inte egentligen veta vad, det är som att äta korv...

benoni, en eloge till dig för ditt svar. Spot on, mate!
Du förstod verkligen vad jag menade.

Om det är cannabis vi diskuterar nu så kan man väl
iallafall konstatera att den grova kriminalitet som är
inblandad i import, odling och distribuering av cb skulle
konkurreras ut av hemmaodlare och ärliga affärsmän.
I den mån den fortfarande existerade, skulle den vara
kraftigt decimerad, med tanke på hur låga priserna
skulle bli i och med den ökade konkurransen.

Det ligger i allra högsta grad i den kriminella världens
intresse att inga droger blir lagliga - den skulle förlora
en av sina största inkomstkällor...

2008-04-08 16:53
Muhjmathil_Ahmd X19

ja även om nu hash är utblandat med henna så är det ju hennan som är farlig, precis som glasweedet som va i omlopp för nåt år sen, det var glasfibrerna som var farliga

men asså, gräs innehåller en väldigt massa fler ämnen än hasch

2008-04-08 22:04
gräs innehåller en väldigt massa fler ämnen än hasch? :)

2008-04-09 12:23
Omen22 

"Självbestämmanderätt över egen kropp och eget liv"

Dvs jag får göra vad jag vill...

Det är min kropp, ingen kan hindra mig från att käka 50 roppar som i sin tur får mig att gå låss och döda nån!

Vad är det du inte förstår?
r-.-a
Rappare

2008-04-09 12:41
Benoni

För det första, vad har 50 roppar att göra med gräs?
Och sen, oavsett om du har ätit roppar eller inte är det inte tillåtet att döda någon. Argumentet går att man får bestämma över sin EGEN kropp och sitt EGET liv. Inga roppar i världen man tar ändrar att man går utanför det argumentet när man dödar någon.

Vad är det du inte förstår?

2008-04-09 13:34
Omen22

För det första, Ser du inte att jag svarade på ett annat inlägg när jag skrev det där?
Du har inte alla hästar i stallet verkar det som..

Läs, tänk, skriv... inte Skriv, tänk, läs... BRA TACK
r-.-a

2008-04-09 13:38
och vart i...... ser du att jag jämför gräs med roppar? psykos du
r-.-a