weed är nice, men jag tror att göra det lagligt skulle bli ruttet. folk skulle börja tjilla FÖR mycket hehe.
PAO!
slangan hahahahhaha. så du tror inte att hagamannen hade varit kapabel till det i nyktert tillstånd? så han hade fru och jobb, betyder det att man helt plötsligt är stark psykiskt och inte gör några brott what so ever?
Eftersom de har sagt i utredningen att han varit påverkad av alkohol varje gång han gjorde nått brott, så nej tydligen så var han inte kapabel till de utan alkohol i kroppen!!!! sen snackade vi om normalt, fru och barn är normalt.. de va de jag menade!!
LEGALISERA CANNABIS
d handlar inte om att det är olagligt eller inte, dom kan sätta dödsstraff på weed, folk kommer bara springa snabbare från aina. det handlar om att dom sätter samhällets gemensamma resuser, pengar, på att haffa snubbar som röker standard, när d finns 1000tals andra brott som verkligen skadar människor eller samhället som borde prioriteras istället. plus att sverige lever i nån efterbliven haschvärld där alla tror på skrämselpropagandan från 70 talet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
den information som ges om cannabis är inte sann lixom. det är hela grejen. det är fakta fel, osanning. förut döda dom folk för dom sa jorden var rund.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
d handlar inte om att det är olagligt eller inte, dom kan sätta dödsstraff på weed, folk kommer bara springa snabbare från aina. haha så sant, bra skrivet. herrejävlar vad jag sprang i tisdags. hur slutade omröstningen?
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
jag är medveten om det. "hur slutade omröstningen?" frågade jag.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
dom plockade bort den, alltså vet ingen resultatet??!!!
LEGALISERA CANNABIS
om inte jag har helt fel för mej så slutade den ganska jämt.. typ 55för o 45 emot.. men e som sagt inte 100.
Malmö FF!
slangan om någon plockar bort denna tråden nu har ingen någonsin läst den då eller?Dempa tack! har du någon uppfattning om hur många tusen röster som lagts?
Nja e inte 100 där heller men ca 40000 va det nog i alla fall
Malmö FF!
WHO censurerade marijuanarapport - "för positiv" LONDON (TT-AFP). Världshälsoorganisationen WHO censurerade nyligen en rapport där slutsatsen var att cannabis är mindre farligt än alkohol eller tobak. Det uppger den brittiska vetenskapliga tidskriften New Scientist i sitt nya nummer. Enligt dokument som tidskriften fått tillgång till visade en analys som gjorts för WHO att den marijuana som röks i världen gör mindre skada än sprit och cigaretter - och att förhållandet sannolikt skulle vara detsamma om folk konsumerade marijuana i samma omfattning som dessa lagliga berusningsmedel. Jämförelsen skulle ha tryckts i en WHO-rapport om de skadliga effekterna av cannabis i december men ströks i sista minuten efter ett bråk mellan WHO-tjänstemän och de utomstående analytiker som utarbetat rapporten. New Scientist skriver att det skulle ha blivit den första WHO-analysen i sitt slag på 15 år och att den var hett efterlängtad i medicinarkretsar. Rapporten var enligt tidskriften vetenskapligt korrekt, men WHO gav vika för den politiska pressen.
Malmö FF!
Rhetoric P22 hur ska du veta vem som såg de senaste resultatet då?!!!
LEGALISERA CANNABIS
lill_fithan på samma sätt som Dempa? det är ingen som frågat efter exakta siffror, utan ville veta resultatet i runda slängor.Dempa länka till artikeln är du snäll.
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9802/18/telegram/utrikesnyttnf.html#54 Såg nu att den va lite gammal.. februari nångång.
Malmö FF!
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9802/18/telegram/utrikesnyttnf.html#54
Malmö FF!
klarar tydligen inte av att länka längre :P
Malmö FF!
snälla ja
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
visst om man blazar lite kanske man inte får abs men röker du varje dag och gjort det i några år och slutar så får man grov abstis detta är nog individuellt isf. jag har inte några som helst problem att sluta i en vecka, en månad eller ett halvår (utan abstinens). tycker mest det är skönt att ta en paus ibland för att få ner toleransnivån, så man kan flyga som i half baked när man väl börjar igen.
jag med, men jag får ändå inte abstinens. tror heller inte du får det om du nu skulle få den mentala styrkan att sluta i en månad.
eldridge om du tänker att du absolut inte klarar dig utan de och vägrar tro annat så e d självklart att du får abstinens, fattar du inte de själv? sen säger jag itne att du ska lsuta, älska weed!!!
LEGALISERA CANNABIS
vadå snackar skit? om vadå?och det ahr inte med mental styrka att göra det har med att jag älskar weed att göra. du har rätt. din abstinens har förmodligen ingenting med din styrka att göra, utan att du älskar weed..............
Går dt att använda i vattenpipa?
Det finns många berättelser och legender om södersonen Tommy Bohlin...
Eldridge.Cleaver P72 sen är det olika vissa kanske inte diggar weed lika mycket eller bara vill röka ibland, vilket helt klart är fetast. jag vill inte blaza varje dag men endå måste. men det är endå rätt så chill. bullshit! det jag säger är att du måste försöka för att det ska gå, men du är förmodligen i en situation som gör dig till en ganska svag person just nu.
vad händer om du inte röker direkt när du går upp ur sängen liksom? precis, ingenting. vad händer om du inte röker på 1 vecka? precis samma sak.
antingen inbillar du dig att du MÅSTE röka annars kan du inte klara av dagen/avlider eller så försöker du bara verka cool på ett internet forum.
skärpning.
det blir ju så jävla tråkigt när man inte röker
ja ber om ursäkt då! visste inte om att cb var beroendeframkallande. har du nån källa till ditt påstående eller är du en helt unik cannabisbrukare? och jag är chill, tro mig. :)
Eldridge.Cleaver P72 Du anar inte hur mkt du missar. Livet är mkt rikare, alltså detaljer i ditt känsloliv är mycket starkare utan weed. Bestäm dig för att lägga ner shitten ett tag. Du kommer märka hur najs vardagen är egentligen och när du bestämmer dig för att röka en fet kommer du märka hur jävla bäng man kan bli också!
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
http://www.jackherer.com/
SOm sagt alkohol dödar fler än vad hasch och cannabis kommer göra. Någon som hört om en överdos på cannabis?
http://www.herrbitter.blogg.se/
Seban , alkohol är ANINGEN större än vad hash är.. har du hört nån som fått överdos av alkohol? fan va mycket dumt man läser här alltså.. Klart som fan att det ska vara olagligt.. Det är nog så mycket olyckor och skit med alkohol inblandat.. behöver vi en till "drog" ? En drog som är svårare att upptäcka.. Hur ska polisen göra sina rutiner ute på vägarna, dom kan ju inte enbart bara gå på ögonen och det är inte direkt att man gör ett pissprov där ute på E18.. jag menar skolan Plötsligt kan folk dra ut på lunchrasten och mekka upp en jävel, gå in och inte lära sig ett skit.. kan sitta här för evigt och dra upp saker.. men pallar inte..Eldridge.Cleaver Med tanke på att du skriver "dej" och blandar engelska med svenska antar jag att du är 13 år och inte vet ett skit.. Men om du är äldre än 13 så gör det bara saken värre.. Sluta snacka som om lite weed vore en horsemacka...! och att du vore nån "missbrukare".. Jag dricker alkohol, jag missbrukar inte alkohol..
r-.-a
Benoni P21 , oj vilket smartass du var då. En person med missbrukargener kan lätt bygga upp ett missbruk av cannabis. Även personer utan missbrukargener kan bygga ett psykiskt beroende då man blir beroende av det i huvudet, inte att kroppen skapar ett behov av drogen. Jag har hört om sjukt mkt folk som får överdos av alkohol. En överdos behöver inte nödvändigtvis betyda döden, speciellt inte när det gäller alkohol. Om någon t. ex. "deckar" så har man fått i sig en överdos alkohol, många dör av alkoholförgiftning vilket kommer efter en överdos osv. Tror att man lätt kan fixa något som kollar om man är berusad av cannabis för t. ex. rattfyllekontroller, det ändrar ju vissa grejer med kroppen vilket gör att man kan kolla avvikelser från det normala. Om inte ungdomarna dricker i skolan tror jag inte de kommer röka heller, man vinner ju inget på det direkt. Då tror jag nog att de hellre väntar till efter skolan.
Benoni P21 alkohol är ANINGEN större än vad hash är.. har du hört nån som fått överdos av alkohol? precis som Asexuell sa, alkoholförgiftning.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
vadå, om man röker lite gräs och sedan kör bil och fastnar i en blås kontroll, ger det inte utslag då eller ? eller hur fukar det
RekFoto
nej det ger inte utslag, blåsmaskinen upptäcker bara promille halt.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Många av procannabis-argumenten går att tillämpa på alla andra droger också, t.ex lsd, heroin, amfetamin, whatev. Är det någon här som är för legalisering av allting? Vad menar haschtomtarna med legalisering förresten? Innebär det att cannabis ska säljas på speciella platser till sådana som fyllt 18, att man får odla själv hemma, att man får vara måttligt påverkad men inte köra bil osv... Typ som med alkohol? Gäller samma inställning till heroin? Om inte, varför inte? Ett första steg mot en humanare lagstiftning är iallafall att avkriminalisera allt bruk, för där har vi någonting som felar. Sedan skulle jag vilja ha en undersökning om effekterna på samhället av en total legalisering, fast jag antar att effekterna är svåröverskådliga, och att det dessutom beror på från land till land...
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
'måttligt påverkad bland människor
Var röstade man förresten? Jag såg ingen poll...
gammal tråd som har blivit återupplivad.
LEGALISERA ALLT FÖR TUSAN..... upp till var å en att bruka eller inte, det är ju inte ett måste.. Orka va nån moralhora, sköt ert eget för fan. (Jag brukar inte droger, endast cannabis) så kom inte me nå pundar slagord. Tjohejs
STABBING YOU IN THE HEAD THEN YOUR DEAD....
frankielamps, du måste ju vara världens mest naiva människa... alkohol är anledningen till mest fall av misshandel och bilolyckor (oftast singel men även hit n runs). alkohol dödar din kropp fan så mycket mer än weed någonsin kan göra. att sen säga att det bara är att hålla sig borta från bråk och bilar är ett sånt vekt argument så jag börjar fundera på om du någonsin ens druckit. det behöver inte vara DU som startar bråk, du behöver inte provocera, det finns idioter överallt. hellre att idioterna röker weed och ligger hemma och chillar än att de går ut och gruppmisshandlar en stackars brud. har du ens sett någon a-lagare någon gång i ditt liv? se hur de ser ut för fan.. läs på läxan. jag säger inte att weed är hälsosamt på något sätt, men ska vi vara helt objektiva är alkohol absolut den värsta av de drogerna.. enda anledningen att det är lagligt är $$$$ och nu är det så djupt inrotat i varje svensson att dricka så det inte skulle funka att göra det olagligt. det skulle göra all organiserad brottslighet mycket rikare (precis som new jersey när maffian kom dit från italien). alkohol och cigg är det som borde vara olagligt. hade de uppfunnits idag hade alkohol lätt blivit minst andraklassat och frågan är om cigg nästan är värre...
Not a follower, so Twitter has never been an option.
"det finns ju absolut ingen som har rökat på och begått ett brott, inte alls. din dumma, trångsynta, patetiska människa" att jämföra att det VARJE onsdag-, fredag- och lördagkväll sker otroligt mycket misshandlingar och bilolyckor med att en bäng människa snor en snickers på konsum är ju rätt förbryllande. snacka om att du är hjärntvättad. att du även kallar någon "dum", "trångsynt" och "patetisk" i samma mening gör det hela ännu mer ironiskt. du är verkligen en riktig stjärna. du är lätt topp-3 idioter på whoa. grattis.
teambanan, det betyder för den sakens skull inte att allting skulle bli helt lulligt och fantastiskt om resten legaliserades. Att en väldigt tung drog är laglig ser jag inte som ett argument för varför en annan skulle vara det.
muhjmathil, var säger jag att det bör legaliseras? klart det inte borde vara lagligt. men att säga att cannabis på något sätt är värre än alkohol är att blunda för sanningen. jag träffar hellre ett par flummare än ett par alkoholpåverkade människor bara. sen tycker jag inte något borde vara lagligt. även fast jag både röker och super själv.
Graffare
2008-04-04 20:40
Och ni tror att ni hjälper till en legalisering med att skrika "jorden är för alla, det är vårt val att knarka, cannabis är en ört och inte knark, alkohol dödar men inte örten skänkt från gud!"? Jag är för en legalisering utav eget bruk, då jag tycker det är fel att straffa den individ som redan är beroende och troligen vart indragen pågrund av kompis- och musikmediatryck.
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
teN Bakelse1 Asexuel_hundvalp Alkoholförgiftning? ska ni jämföra det med överdos era dumma jävlar.. Aldrig mött på nån som fått psychos av alkohol, känner däremot flera som fått flipp av drogerna.. Vet ni vad ni pratar om? att ens argumentera för att göra det lagligt är idiotiskt.. Man kan balla ur bara av att äta för mycket ÄGG på en dag.. ska vi inkludera de också eller? blir så trött och teN du måste nog vara den #1 idioten här, Det är ganska mycket lättare att röka en jolle på 10 minuters rasten än att hälla i sig en 75:a.. och man slipper f.ö. baksmällan.. samt att för ett otränat öga är det svårt att se om personen har rökt eller ej.. men det är de då fan inte svårt att se om någon är full eller inte.. så varsågod, kontra med mer idioti! eller ännu bättre, kontra med något från wikipedia..
r-.-a
Benoni P21 , alkoholförgiftning kan leda till döden, det kan en överdos med - så varför inte? Ja, det förstår jag väl med. Men när folk märker att det är slöseri att vara hög under skoltid när man kan röka med bättre set and settings tror jag att det kommer dö ganska fort. För det andra behöver du inte ens vara berusad/hög för att kunna hamna i psykos. Jag känner ingen som använder droger som det gått utför för..än. Men det kommer säkert hända, men alkohol är fan lika pissigt för det. Vet massa med alkoholistfarsor, säker 1/3 av alla mina kompisar, har massa kompisar som slåss och håller på på fyllan. Jag propagerar inte för en legalisering här, endast för drogen i sig och för hur jag tror det hade sett ut om det var legaliserat.