Benoni, du har grava problem med slutledningsförmågan.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
Benoni Jag ser att du svarat på mitt inlägg, eftersom det första du skrev i ditt var "Omen22". Och om du svarade på någon annans inlägg innan det, vad spelar det för roll? Kan jag inte reaggera på dina irrelevanta liknelser oavsett om du från början riktar dem mot någon annan? Du svarar på en Muhjmathil_Ahmd som säger att ett bra argument för att legalisera gräs är självbestämmande över sin egen kropp. Du säger att det är samma sak som att säga att vem som helst ska få äta 40 roppar och snea ur. Det är ganska långt från att legalisera gräs i min mening. För övrigt svarade du inte på fråga.
omen22 hahahah fan jag lägger ner.. ser du inte vad jag skriver eller? kan nån ta över eller? Jag säger att de inte är samma sak!"¤"¤!¤!" vart ser du de? OM DU HADE LÄST vad jag svarade på så kanske du hade förstått... SJälvbestämmande över sin egen kropp och liv = ? förklara? att man ska få röka gräs men inte ta roppar? är det självbestämmande över sin egen kropp och liv eller? eller är det något speciellt just för gräs? och det är fan inget bra argument för då kan ju jag käka dom där 40 ropparna.... eftersom jag bestämmer ju själv över min kropp och mitt liv? och vad händer då? Jo jag lär få OD och gå till attack? tack vare??????????????????????????????????????? LÄS!" :)
r-.-a
Benoni Du verkar inte se vad du skriver.
Dani-021 P19 ge mig ett bra argument FÖR att cannabis ska vara lagligt? förutom att snorungar slutar sponsra massa mellanhänder och producenterna?Muhjmathil_Ahmd X19 Självbestämmanderätt över egen kropp och eget liv är väl ett ganska "bra" argument. :)Benoni P21 Det sämsta jag läst på länge.. så då är det OK att käka 40 tabletter roppar, snea ur och gå loss på nån gammal kärring med 50 knivhugg? eller? låter som något en självmordsbombare skulle ha sagt... Dani frågar efter bra argument för
gräs .
Muhjmathil svarar med ett bra argument för
gräs .
Du försöker använda Mujhatmils argument för
gräs på
roppar .
Hur kan du inte se det när det var du själv som skrev det?
Eftersom argumentet är för
gräs , som inte får folk att snea ur och döda någon överhuvudtaget, spelar det ingen roll vad du säger om hur roppar påverkar folk. Argumentet gällde från början inte för vadsomhelst utan för gräs. Get it?
Dessutom, argumentet fungerar även om man tar roppar i beaktning, eftersom hur lagligt det än är att äta roppar är det fortfarande olagligt att döda någon. Bara för att vissa dödar sina flickvänner när de är otrogna betyder ju inte det att man kan illegalisera relationer och partnerskap. Man kan å andra sidan straffa de som dödar sina partners. Man bestämmer över sin EGEN kropp och sitt EGET liv, men skadar man någon spelar det ingen roll varför, det är inte tillåtet.
Vad är det som är så svårt att förstå?
MEN SERIÖST? Hur kan det va ett bra argument!?!?!? vad är det du inte fattar.."Självbestämmanderätt över egen kropp och eget liv är väl ett ganska "bra" argument. :)" Är det något speciellt bara för gräs eller? va? och nej det handlar bara inte GRÄS! det går inte ihop.. Jag bestämmer över min egen kropp och eget liv. Thats it.... eller menar du Jag bestämmer över min egen kropp och eget liv INOM ÄMNET GRÄS. FÖrstår du nu varför jag argumentera emot varför det inte va ett bra argument? och tog roppar som en jämförelse bara. Get it???????
r-.-a
Benoni Det jag inte fattar är hur du lyckas missa att det inte är relevant att ta någonting annat än det argumentet handlar om som exempel. Att folk ska få sitta hemma i sin soffa och röka gräs har ingenting att göra med att folk ska få överdosera roppar och döda någon. Och, som jag redan visat dig i mitt föregående inlägg som du verkar ha ha missat så spelar det ingen roll om man bara riktar in sig på just gräs som drog. Om nu lagstiftningen skulle anpassa sig efter att alla ska få sköta sina egna kroppar och liv skulle det vara helt ok för dig att trycka i dig 40 roppar. Det skulle å andra sidan inte vara ok för dig att döda någon hur många roppar du än tagit. Samhället skulle ta avstånd från att du dödar någon, men inte från att du tar 40 roppar. DVS, du har rätt att bestämma över din egen kropp och ditt eget liv (du har all rätt att ta 40 roppar), MEN du har inte rätt att bestämma över någon annans kropp och liv (du får inte döda någon). Du verkar ju inte greppa vad argumentet handlar om överhuvudtaget, trots att jag målat upp det framför dig med ditt eget argument flera gånger nu.
Nej men det leder till någon annans död. eller? jag tror det är du som inte förstår mig.. och vad jag egentligen svarade på.. jag pallar inte mer, skitsamma.. legalize it dude! duuuude! :)
r-.-a
jag var i barcelona och såg efekten av fritt cannabisrökande. Nej tack säger jag, Det hände ingenting! Alla var så jäääävla dryga och allt tog 1000 år. Men det är nog mest traditionen i drogen som gör det, dom flesta jag känner som röker cannabis gör det varje dag hela dagen (inte att dom kostant har en jolle i mungipan utan att dom mer eller mindre är påverkade dagarna i enda). Detta då till skillnad från alkohol som dom flesta då bara dricker på helgen och då kanske bara fredag lördag och bara nägra timmar på kvällen. Jobbigt är det i alla fall med påverkade personer alkohol som cannabis.
SMÅLAND!
herr_berg, word på det sista. Hur menar du med att det inte hände någonting? Alltså att folk inte tog initiativ att hitta på skoj saker för att de var stenade hela tiden, eller att poliserna tog väldigt lång tid med att bearbeta polisanmälningar för att de var för stenade hela tiden, eller någonting däremellan?
Benoni Jag förstår precis vad du menar, det är bara inte relevant. Det är väldigt många saker som leder till att en människa dödar en annan. Som sagt, bara för att vissa dödar sina flickvänner när de är otrogna kan man inte förbjuda relationer och partnerskap. Men ja, vi lämnar det där.
Muhjmathil_Ahmd X19 dagarna var typ såhär: vaknar ganska tidigt, dom vi bor hos kommer in i pyjamas, börjar mecka, dom röker och pratar om röka och om hur fett det är. Dom sitter stenade. Jag föreslår en aktiviet (jag vill ut och fota klotter). Dom vill gärna göra det, men först måste dom röka. Dom meckar, dom röker och pratar om röka och hur fett det är, dom glömmer bort att vi skulle ut. Jag väntar, dom snackar om röka och hur fett det är. Jag frågar när vi ska ut, dom säger; vi ska bara mecka en till...
The story goes on and on and on and on
SMÅLAND!
haha herr_berg kom med bästa anledningen tycker jag. Ärligt + baserat på egna erfarenheter och utan massa fånig skrämselpropaganda och caps lock som vissa andra pajasar i tråden.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Äh, det är skillnad på bruk och missbruk, har bekanta som är dryga för att de röker alldeles för ofta, säg mer eller mindre varje dag och som är allmänt slöa och skiter i det mesta. Sånt är bara wack.
Man kan f.ö. missbruka det mesta, jobb, datorspel, socker, träning, sex, you name it..
Vad är det som säger att man kommer bruka/missbruka cannabis konstant bara för att det är lagligt då? det kommer säkert finnas dom här festprissarna som bara holkar nån helg då och då, samma som det finns folk som bara dricker då och då, sen kommer ju alkolistens motsvarighet finnas, den som röker dagarna i ända... vad är skillnaden då egentligen ? Alkolisterna har ju ett val från början samma som rökaren har, för det mesta så är det iaf så...
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
herr_berg, haha... Jag känner igen stilen.
herr_berg dom kände nog att dom redan gjorde något hehe. att sitta o puffa i barcelona och jiddra med polarna är väl helnajs ett par dagar haha. men dina polare verkar vara rätt tråkiga som sitter inne när man kan gå ut o flumma utan några problem. barcelona är en trevlig stad annars. legalize!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
herb is the healing of the nation
alphadephmusic, dom bor fan där! Dom gör inget annat, haha. En del sitter på jobbet och röker med, tröttnar man inte?
SMÅLAND!
marvingaye P22, tack, hehe
SMÅLAND!
Muhjmathil_Ahmd X19 gräs innehåller en väldigt massa fler ämnen än hasch? :) ja, rent hasch innehåller kristaller från gräs
gräs innehåller cellulosa, klorofyll etc som inte finns i hasch