I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dina erfarenheter av Whoas Köp & Sälj?

Övrigt - Köp & Sälj

2005-11-24 16:54
Jag köpte ett par skivor av kryss_och_ringar P23 och är väldigt nöjd. Han var extremt snabb på att skicka och både skivorna och omslag var i extremt bra skick, jag är verkligen 100% nöjd. Man tackar för en lyckad affär. Jag kan verkligen rekommendera kryss_och_ringar P23 som säljare.

2005-11-24 17:06
skickade en skiva till shame för typ en månad sen eller mer.. och FITTAN betalar inte..! någon som har tips på hur man kan fixa fram cashen?? pallar inte derekt att åka till han eftersom han bor i norrköping..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Skivsamlare

2005-11-29 12:22
köpt av releze . 100% nöjd, snabb leverans & utmärkt skick på det jag köpte. rekommenderas!
Yes! In Concert — For the love of music

2005-12-03 03:01
Ha inte höga förhoppningar om ni ska kränga något till: Fcee, grafflix , scorpioo och nomic.

wtf ?
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
Producent

2005-12-06 12:25
Sålde ett par jeans till xi , fick pengarna igår som jag skulle och har precis skickat dom. :)
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2005-12-08 15:16
nickokick köpte ett rim av mej för 2 instrumentaler.. allt gick schysst till

han e alla tiders

2005-12-11 11:20
Jun är en bra säljare.

Skivsamlare

2005-12-12 23:19
Yaa_Moms
Bra säljare - kontakt, leverans med mera.
Rekommenderas till 100%

2005-12-14 20:52
niin funkar skitbra oxå.

Skivsamlare

2005-12-16 01:22
INOK
Bra och riktigt trevlig säljare, big ups!

2005-12-19 15:57
INOK

Bra och riktigt trevlig säljare, big ups!

ha! den tjyven! ;)

if hiphop is dead call me ghost in the flesh

2005-12-22 18:51
Köpte en LP av pragmatic , jag skickade pengarna och han skickade skivan samma dag som han fick pengarna, mycket smidigt.

Dock var skivan repig och smutsig , nästan hälften av alla spår hackade, det var en besvikelse.
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2005-12-26 11:35
grafflix P19

Något som känns bekant?

" >>sorry.. pengarna gick till körkort istället ..ursäkta om jag uppehöll
>>dina affärer.. nån annan gång kanske !

>>pz"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-02 16:14
kyaal
Stefan
och
niin

Är alla bra säljare.

pragmatic ska också ha lite cred för att han höll ett par skivor nästan en månad åt mig. Även om dom inte var i bästa skick...

2006-01-03 21:06
Hej allihopa.

Såg att jag fått klagomål här och jag vill bara helt enkelt ge min sida av historien.
Tomat verkar ju inte alls nöjd, tyvärr.

Så här ligger det till.
Jag testar alla grejer precis innan jag säljer dem. Dvs kontrollerar så att allt fungerar som det ska. Det gjorde även det här neset. Jag informerade köparen att det eventuellt kunde "lida" av den s.k Blinksjukan och rekomenderade köparen att antingen renovera connectorn eller köpa en ny. Dvs jag gjorde det innan köp.

Så allt fungerade fint när det skickades väl emballerat i en låda.

Köparen hör av sig efter att ha fått hem konsolen och inte fått bild på sin tv och jag svarar så utförligt jag kan på hur man gör kanalsökningar, hur man renoverar och byter connector och så vidare. Efter många om och men så påstår han att sladden är trasig. Vilket kan verka konstigt då han tidigare uppgett att han fått bild men inte skarp.

Men jag lovar precis som han säger att skicka en ny sladd men att det kan ta lite tid iom att jag instensiv läser en treårig utbildning på 6 månader. Ett löfte är dock ett löfte och jag håller alltid mina löften.

Samtidigt påpekar jag att jag testade enheten och alla sladdar fungerade när jag skickade dem. (Dvs jag skyller inte).

Det fanns även anledningar till att jag inte svarade på alla köparens pm, varför svara på massor av pm som alla ser likadana ut? Så då skickade jag helt enkelt inte flera :Som jag tidigare skrivit till honom "sladden kommer så fort jag kan få iväg den".

Uppgifterna om att jag inte kan ersätta en trasig del är också den osann då jag har en del reservdelar och att jag inte skulle våga svara är också en lögn, för det gör jag. Det tar bara lite tid ibland. En del ggr går man ju bara in och läser av pm utan att svara, det tror jag gäller de flesta.

Det sista är att köparen skrev det här inlägget efter det att jag skickat honom extrasladden. Vilket jag då tycker är ganska sorgligt då han fått sin sladd.

Jag har även erbjudit honom rabatt på eventuella framtida köp som plåster på såren.

Men för övrigt så kan jag inte annat säga än att det här var en olycklig händelse och att jag aldrig fått klagomål från någon av de andra som handlat av mig. Vilken är en del, en del av dem ser ni på min vännerlista en del inte.

Väl mött!

Mvh Jone
Jag säljes: Allt från nes till dreamcast. Skicka pm om du är intresserad!<br> http://www.tradera.com/category/auctionlist.aspx?f tgnr=229752

2006-01-06 23:52
Köpte ett Playstation 2 spel; Battlefield 2, från PIMP_THE_SYSTEM, och det funkade utmärkt. satte in pengar på hans konto och så fort de dykt upp låg spelet i brevlådan dagen efter. inplastat och ospelat. perfekt.
du är kär i mig.

2006-01-09 16:30
My-khus P19 Ska ni inte köpa av, eller sälja till. Köpte av honom och satte in pengar men fick inget.
Kolla vår press för nya låtar av Symbiosis och mixtapes av eightwonder!

2006-01-10 19:38
Harlemsfinest1 : köpte en tee av honom allt funkade perfekt.. han uppdaterade hela tiden om hur det gick med tee'n. Kan rekommendera..

Emil_Brikha: gick som på räls inge strul alls..helnöjd
AIK

2006-01-12 12:30
dn där jävla smörbult är cp. han skulle ha skickat en mick till mej för typ en månad sen eller mer. men har fan inte hört av han. nån som vet om man kan hitta tele nummer eller adress genom kontonr? har fan betat han 700 kr.

2006-01-13 00:34
Eftersom xi ändå skrivit i denna tråd kan jag ju meddela att han sålde en trasig kamera åt mig...

2006-01-16 08:18
Sålde ett presentkort på JC till and-one .
Han satte in pengar så snabbt han kunde och jag skickade varan samma dag och han fick det dagen efter.

Bra kille!
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2006-01-16 19:44
Köpte två vinyler utav Rocik till ett billigt pris, kvalitén var fet.

Tog ett tag innan vi kunde mötas, mestadels mitt fel.. Så ett minus till mig.
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
Skivsamlare

2006-01-16 23:16
Skiva och DVD av PillarSaint , skitbra som vanligt.
DVDs av releze , kanon.
Producent

2006-01-19 12:02
köpte ett par in-ear lurar av djdoggy i veckan, satte in pengar och fick dom 2 dagar efter (idag), nyskick så det är nice!

rekommenderar djdoggy som säljare.
Nine.D
Multifaceted Creativity

2006-01-24 16:03
tjacka en jacka av amandus, bra pris snabb frakt och den var perfekt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-28 01:09
sålt en lacoste pike till chuumb han satte in det angivna beloppet direkt och imorn skickar jag din pike. rekomenderar denna köpare.
SLUGZ for THUGZ

2006-02-05 18:55
Vrf inte lägga till en lista där det står bra/dåliga köpare. Istället för att rota igenom hela tråden om man vill hitta något omdöme om någon.
Tycker det är väldigt oroväckande att såpass många har blivit lurade här på whoa..
-----> http://www.photoshop.nu <-----
Producent

2006-02-05 21:31
köpte ett par skor av dellydel , gick bra.
lite försening bara, satte in pengar.. mötte upp honom en vecka senare i sthlm då jag ändå skulle dit och han inte hade skickat skorna.
Nine.D
Multifaceted Creativity

2006-02-10 17:41
Jhensa021: Jag tänkte precis rekomendera han i den här tråden. Han skickade grejerna vi kom överens om & allt gick smidigt.

allså, disisit kan rekomenderas!
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!

2006-02-10 21:18
Jag sålde en dator till kryssing, satte in pengar dagen efter och han var en riktigt trevlig köpare!
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2006-02-25 11:50
jag köpte av sperma , funkade prima, snabbt och bra, dessutom billigt. pålitlig: ja.
www.gbg031.se

2006-02-26 23:52
jag köpte en lrg tröja av dondiego79. Han var en extremt bra säljare! Grymt pålitlig och hade bra kontakt med mig genom hela köpet..
Rekommenderas starkt!!!

2006-03-09 08:30
Säljaren spitbull kan jag inte rekommendera, säljer kläder och utgör dessa för att vara äkta och lovar skicka med kvitto från svensk butik. Det man får är en falsk vara utan kvitto. Så köp aldrig någonsin av denna säljare.
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Skivsamlare

2006-03-17 14:14
Köpte en tolva av m0Zza .
Bra kontakt & snabb leverans.
Rek!

2006-03-21 00:26
Köpte en Tee av MaXxX grymt bra säljare, skickade den samma dag som han fick pengarna, rekommenderas!

2006-04-01 01:33
Mrsalesman var bra säljare, köpte parfym allt gick fint !
whoa
Producent

2006-04-11 13:24
jag kan juh rekomendera mig själv , och jag vet att det finns folk som är nöjda med sina köp från mig :)
Since 1984
@realgizlee // twitter

2006-04-13 17:03
Köpte Men In Black 3 från mrsalesman , bra pris och bra service, trevlig prick!
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2006-04-14 13:53
Är det nån som har handlat med Eternalist? Skulle vara bra om nån skulle kunna säga nått om han :).
Peace

2006-05-08 16:42
köpte ett par solglasögon från kammo häromdagen. allt funkade som det skulle. snabbt köp, trevlig kille och fett schyssta brillor.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2006-05-10 11:20
micKillah är en bar och seriös säljare. snabb leverans och seriöst genomförd affär rekomenderas!
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Producent

2006-05-18 18:26
köpte en mobiltelefon av rocik allt va i bra skick, Går att lita på, ger han 5 av 5 ....synd bara att det tog lite lång tid 1 vecka ungefär innan jag fick den...men han förklarde varför oxå =)
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2006-05-29 22:29
Sålde ett presentkort till and-one , no bullshit what so ever, allting gick snabbt och smidigt.

5/5
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Redaktionen

2006-06-12 13:53
chilltone köpte jag ett par brallor av.. klockrent.. jag krånglade kanske lite me att sätta in pengarna.. och det va ju mitt fel... när han fick in cashen skickade han direkt.. brallorna kom väldigt snabbt..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
Skivsamlare

2006-06-15 13:18
mattias_
snabbaste leveransen någonsin, bra kontakt.
BIG up!

2006-06-18 14:08
Eyegasm gör utmärkta jobb för bra priser och med snabb leverans

2006-06-20 00:52
digga P31 - hur bra som helst (jag köpte)

shame snackade skit i flera månader & köpte aldrig nåt till slut.

Väntar på en grej ifrån releze nu, verkar OK av den här tråden att döma.

2006-06-20 16:37
bojjan

Grym köpare, smidig att ha och göra med , inge krångel alls! sålde skivor till han och frakten blev mer än jag hade räknat med, han satt in lite extra för frakten efter jag skickat! Big up till han!

2006-06-22 01:12
Fick en CD av Releze idag... hur bra som helst & enormt snabbt -jag betalade igår!

2006-06-30 16:21
Mrsalesman är mycket bra
jag är underskattad