I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dina erfarenheter av Whoas Köp & Sälj?

Övrigt - Köp & Sälj

Producent

2005-01-02 02:37

Dina erfarenheter av Whoas Köp & Sälj?

ja det kan ju vara lite kul och bra att få veta vilka köpare/säljare som är rekommenderade att göra affärer med.

vilka som lurar folk.

så vem har du köpt av/sålt till och hur gick den affären?
blev det bra för båda, vad var bra, vad var dåligt?
och vad var det som såldes/köptes och för hur mkt pengar?

jag har gjort en affär här på whoa.

det var med sonique, gällandes ett par levis twisted för 550kr.

jag hade inte riktigt pengar då, skulle få om 2-3 veckor.

så sonique var grymt schysst och höll kvar dom tills jag fick pengar.
först skulle vi köra postförskott eftersom jag inte vill sätta in pengar först å få varan sen.. men då hade hon inget postgiro så hon skickade varan och skrev senare i ett meddelande att varan var skickad och att jag skulle sätta in pengar på hennes konto så fort jag fått byxorna.

fick hem byxorna i brevlådan redan dagen efter dom skickades, testade dom och direkt efteråt satte jag in pengarna på hennes konto via internet.

så det var en riktigt lyckad affär!

så jag rekommenderar att handla med sonique, man får varan snabbt och det är som det ska med varan.. byxorna var i perfekt nyskick!

eran tur att berätta om era erfarenheter!

Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2007-08-30 12:00
Köpte en mp3 spelare av som är moderator här på whoa. Affären sköttes smidigt och jag fick varan dagen efter att jag pengarna dykt upp på hennes konto!

Kan rekomenderas för framtida köp!
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!

2007-09-07 19:29
Dom här fyra har jag handlat med och kan rekommendera
mögen P19
Teodor P23
crizack X3
äppleone X2
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-16 13:25
någon som har köpt/sålt saker till benne och hur bra fungerade det ?
www.myspace.com/danielbylund

2007-09-21 07:26
nu har affären med  Benne avslutats och gick suveränt. Jag betalade  hälften först och dagen efter hade jag sakerna i min brevlåda :) samma dag som jag hade sakerna i brevlådan skickade jag in resten av pengarna.

Utmärkt affär : 5 av 5 plus
www.myspace.com/danielbylund

Skivsamlare

2007-09-26 18:01
Bra skit:
Sweetest_Taboo
gooze
Yes! In Concert — For the love of music
Skivsamlare

2007-10-03 11:21
Bra skit:
låtenutannamn

2007-10-16 15:20
Gooze e utmärkt å säljer saker i bra skick.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-20 14:56
McShit
Köpte en jacka, tittade lite snabbt och ser ut att vara i nyskick.. snabbt och enkelt helt enkelt :D
5/5

2007-10-20 14:58
Tekone är en bra köpare med f ö
snabbt med pengarna.. 5/5 där med..

2007-10-24 15:21
Vill bara meddela att jag köpte en tröja av "MRsalesman".

Mycket pålitlig, snabb och smidig affär..
Varan höll den kvalité som beskrevs.

SNABB leverans!

Tack för en bra affär!
- Your Personal Designer -
Contact me For Designs

2007-10-26 09:39
Den här kan jag också rekommendera
djfatboy P19

2007-10-26 11:42
b0ris leverar utan problem! länge leve öster i kampen om småland! haha

2007-11-02 20:18
bojjan och jerk1 kan man skicka grejer till innan man fått pröjs. ärligare snubbar får man nog leta efter.

2007-11-28 11:31
A123 är en schysst och ärlig snubbe.Satte in pengarna på hans konto i måndags, och fick jackan idag!

2007-12-06 22:53
Kan rekomendera pratglad som säljare. Köpte tavla, dealen klar i lördags, pengar till honom på måndag och fick avi från posten idag. Bra packat och inget strul!

2007-12-07 11:52
"fru-gunnarsson" är en bra kille, bra kvalite och bra priser på det han säljer. Big up!

2007-12-12 04:20
Menige-E P20
" "fru-gunnarsson" är en bra kille "

Hmm :P

Annars har jag bara stött på folk som är så jävla intresserade för att sedan hoppa ur affären..
^ Smart sagt.

2007-12-22 16:05
Jag köpte en jacka av Poker_face  Fick den dagen efter jag betala. Han hade köpt en kartong som han hade lagt jackan i, vilket är ett jävligt stort +. Jackan var i lika bra skick som han sa.

Poker_face är en riktigt bra säljare. Rekomenderar honom stort

2007-12-23 12:02
Poker_face P18

Jag vet inget om dina erfarenheter med "fru-gunnarsson". Mina är enbart bra iaf. Hade han hoppat av någon deal ni haft, eller vad?

2007-12-23 18:37
Menige-E P20
haha nej du misstolkar :P
Jag menade bara att det var lite kul med honom som heter FRU_gunnarsson är en bra KILLE, hehe..
^ Smart sagt.

2007-12-23 21:36
aha haha

god jul!

2008-01-17 18:32
Köpte 7 skivor av McShit
satt över pengar på hans konto direkt, han skickade plattorna i tisdags
och dom kom idag (torsdag) riktigt lyckad affär.
Skivsamlare

2008-01-24 12:55
realidad
köpte 12a av realidad, klockrent - snabbt & smidigt.

2008-02-01 17:10
Demento
Det gick som utlovat. Pålitlig, inga problem!

2008-02-06 23:46
nisse
gick snabbt och bra, han var väldigt flexibel med tider osv.

2008-02-13 14:23
Blunt_Smoke
Köpte Nas - Stillmatic 2xLP men fick bara en vinyl! Den är inte värd ett skit nu, som kompensation av Blunt_Smoke fick jag 50:-.......
Be honom checka sina varor ordentligt innan han skickar dom.

Annars har jag inte haft några problem med säljare här på Whoa!
Lo veo pero no lo creo

2008-02-14 21:51
köpte en telefon av mu, den kom dagen efter pengaöverföringen.

2008-03-11 16:37
Köpte en processor av Johnny-V8 BARA POSITIVT! Bra kontakt, bra pris och fick varan dagen efter betalning.

2008-03-12 20:44
Köpte två tröjor av E.Roth och det gick fin fint, han skicka dom nån dag senare än vad han hade sagt från början men det meddelade han...

2008-04-01 16:48
Köpte två tröjor av Handle, dock hade jag inte pengar när han ville sälja dom, men han höll dom 1½ vecka nästan, big up till honom! Tröjorna var i utmärkt skick och jag är superglad!

Tack Handle!
be the change

2008-04-02 16:46
paaandy , bra köpare, snabb affär, fick pengarna dagen efter och skickade iväg paketet.
^ Smart sagt.

2008-04-29 08:40
Skulle vilja tacka Naaliz + Dumboleifi som både skötte sin del av våra deals med betalningar osv på ett mycket bra sätt, stOOOrt up till dom två herrarna!
Enda garanti jag har - är att ditt hår växer ut igen!

2008-05-13 22:02
Ställer mig bakom ches som jag hade nöjet och köpa utav. Snabb leverans när han fått betalningen och bra kvalitet på både paketering och på varan.

2008-08-09 00:54
har köpt en hel del skivor från diverse säljare. aldrig blivit lurad eller dylikt, och oftast går det skitsnabbt att komma överens och få hem sakerna :)

är nöjd!

2008-08-14 15:21
Alphabet Soup var en utmärkt säljare! kommer definitvt köpa mer saker om tillfället ges av honom och rekomnerdar starkt !

2008-08-20 17:15
Jag kan rekommendera OsvenskTiger P25 som en bra köpare. Bra och snabb kontakt och snabb betalning, smidigt och enkelt, inget tjaffs.
Moderator

2008-08-28 12:06
Jag fick precis hem ett gäng vinyler, som jag köpt av kaahcollector, och är verkligen helnöjd! Jag rekomenderar kaahcollector som säljare då han är tillmötesgående och håller vad han lovat.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2008-08-31 17:55
Köpte ett par byxor och en piké av Spyder. Gick riktigt snabbt och smidigt!

2008-09-19 20:30
Alphabet Soup
Pålitlig, köpte ett par jeans och fick dom som beräknat efter insättning av pengarna

2008-09-22 13:09
sålde en mick till Mankind_is_Fucked. som det ska, snabbt betalning och bra kontakt. inga konstigheter.

sålde ett par lurar till Tombombadilla. samma sak där, topklass!

2008-09-24 13:00
Inga problem att beställa från doggy, bortset från hans hemköp som latar sig med att skicka iväg paktet.

2008-10-18 01:29
köpte en vinylspelare av mytomanapa för ett antal år sedan. åkte hem till honom och dealen gick fett bra. vinylspelarn funkar fortfarande även om den inte används.
https://soundcloud.com/invalida

2008-10-21 19:47
har nu också sålt en jacka till m0Zza. han betalade halva beloppet, jag skickade jackan, han fick jackan och betalade resten av beloppet. allt gick smidigt och snabbt.
https://soundcloud.com/invalida

2008-11-12 08:51
Bytte en Technics 1200 mot en kamera med unknownqalle å bytet gick perfekt å smärtfritt!!
Enda garanti jag har - är att ditt hår växer ut igen!

2008-12-31 02:58
En Varning till er köpare!

Denna säljare KAN bedra er. Förskotsbetala ingenting hos denna användare.

Användarnamn: lillaiiner

2008-12-31 13:37
Dobber betalar snabbt o är en trevlig köpare!

2009-01-02 19:15
Jag skulle köpa en snowboard av Louder han var visst admin. Men min historia går till såhär:

Han bad mig komma till frölunda i Göteborg, för att möta upp han där så jag kunde kolla på brädan och antagligen köpa den. Jag sa till han att jag skulle komma runt 2-3 skulle ringa en 30min innan jag skulle vara där så han kunde förbereda sig mm. Han sa att det gick bra.

Jag åker från Uddevalla efter som jag ska vara hos min morsa över helgen, jag ringer han två gånger utan svar. Jag får ett sms fem minuter senare: " jag är på sjukhuset min pappa är dålig kan inte träffas i dag". jag blir ganska sur, börjar skälla lite på han via sms. Jag tyckte att det var ett ganska dåligt skyll och vad fan här har jag betalt massa pengar för att komma ner till göteborg var liksom i tunnlarna kunde ju inte bara vända om nu. Vrf smsa han inte tidigare och sa det, han hade ju mitt numer. Jo visst jag ber om ursäkt om han var sjuk och låg på sjukhuset, men det låter som ett dåligt skyll för mig.
Han sade: att när jag skulle hämta brädan så låg min pappa på golvet.
Om inte han skulle hämta brädan så skulle han ju inte hitta sin pappa där? Så jag kanske räddade livet på han efter som om inte jag skulle ha varit intresserad av brädan skulle la inte han komma till sin pappa och hämta den just då?

Vi kom överens senare att han skulle komma till Uddevalla och lämna den till mig på måndag, så jag får se hur det går.

Vad tycker ni ???
 HIT AND RUN !

2009-01-02 19:26
Han sade: att när jag skulle hämta brädan så låg min pappa på golvet.
Om inte han skulle hämta brädan så skulle han ju inte hitta sin pappa där? Så jag kanske räddade livet på han efter som om inte jag skulle ha varit intresserad av brädan skulle la inte han komma till sin pappa och hämta den just då?

Jadu, ursäkta. Jag är dig verkligen evigt tacksam för att du skulle köpa brädan. Verkligen.
Jag anser att ditt uppförande är oacceptabelt. Min pappa är dålig, jag/vi visste inte vad felet var och du gnäller om att du fått betala för din resa och tjötar om att jag ska lämna sjukhuset.

Jag kan även citera det du skrev i min tråd:
500 bor i gbg så det kan bli en snabb affär ;)

Hade jag vetat att du åkte ifrån uddevalla hade jag ju självklart hört av mig direkt, men när du skriver att du bor i gbg så förväntar man kanske sig att du bor i just, Göteborg!?

Men jag åker som sagt till Uddevalla med brädan på måndag, hoppas du blir nöjd.

Är det nått annat kan du ju ta det privat istället för att sprida rykten i öppna forum.

2009-01-04 11:15
"Dåligt skyll" fett ord.

MrSalesman är bra
Jone hade jag inga problem med
Eyegasm har jag nog inte handlat av, men han är hyvens ändå.
Kanske borde shoppa nått av dig nån dag?

cry me a river!
--> thcrew

2009-01-07 17:14
Jag rekommenderar SoulRebel_MV som jag nyligen köpte ett gäng CD-skivor av, mycket bra skick på alla grejer och väldigt bra priser!
Keep CD alive