I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dina erfarenheter av Whoas Köp & Sälj?

Övrigt - Köp & Sälj

2005-05-08 10:40
oops
Värsta känslan?
olycklig kärlek... händer alltid mej.... :(

2005-05-20 21:45
kaysersoze är en bra köpare, satt in pengar på engång inge krångel
The Only Good System Is A SoundSystem!
http://www.myspace.com/thundahvibesound
Skivsamlare

2005-05-21 19:38
Buss8 P61 satte du in pengar utan att få skivorna, eller satte du aldrig in heller?
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2005-05-21 21:22
köpte tre 12:or av Jhensa021 .
Kom överens om ett pris och hade dom 45 min senare i handen.
Inga problem alls.
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2005-05-23 03:17
Köpte en mp3-spelare av str0gan_off , bestämde att vi skulle ses dagen efter, gick strålande.

Köpte också ett par badshorts av MRsalesman , gick klockrent där också, det va nog dom snabbaste badbrallorna jag fått på posten ialf, tog inte ens 24h, så nu e man redo för playan 2005!

2005-05-27 11:51
Har gjort affärer med bland annat dessa användare:

cluckers
enokkkk
eyegasm
Gubb
pertan
SödraMalmö

Tycker alla dessa affärer gått problemfritt. Instämmer för övrigt med vad nån annan sa, "paxar" man en vara får man verkligen köpa, det ställer till en hel del problem när folk drar sig ur i sista tund.

2005-05-27 11:58
Bara köpt, aldrig sålt (förutom mixtapes). Alltid fått mina saker utan problem. Mest handlat vinyl av meandyoursister, Supremacy osv...

2005-06-03 21:27
Jag har köpt massor av saker här på whoa tex game cube, ps2, skivor, kläder, snus osv... aldrig blivit blåst.
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2005-06-13 15:44
Köpte ett par basketskor av MytomanApa , låt inte namnet lura er, bra försäljare, han skickade dom i torsdags, jag hämtade ut dom idag, smidigt..
ask Beavis, I get nothing Butt-head
Rappare

2005-06-20 14:21
Jag köpte lite skivor av mytomanapa och somsagt låt verkligen itne namnet lura er. hehe.
Jag kände direkt att man kunde lita på snubben;) han är duktig!

Allt gick väldigt smidigt och jag fick mina skivor ganska direkt efter att jag satt in pengarna!
Så han rekommenderar vi !
peace out.
www.femtastic.se

2005-06-20 14:27
absolut

2005-06-28 18:32
nån som vet om propper blåst någon ? ska nämligen deala ltie med han.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2005-07-03 11:14
weiner var en väldigt bra säljare

2005-07-11 04:36
skulle man inte kunna ha en typ av sökfunktion här i den här tråden så att man slipper sitta och läsa 150 inlägg
"nej inte sthlm shoo utan shoo som i stick fågeljävel"

2005-07-21 15:20
touch P18

Ctrl+f
.

2005-07-22 16:02
Jag köpte två ram minnen utav and_one för 80:- inkl. frakt
Mkt bra pris och det gick snabbt och bra.

2005-07-28 05:27
mrsalesman. köpte lite parfymer och shiit av han gick smidigt och enkelt..
=-=Ge mig en andledning att stanna=-=<br> <br>

2005-07-29 19:33
Prismas komemr inte när man bestämemr tid med henne, utan s'ger "oj jag glömde jag låg och sov". då missade jag lunchen på jobbet. fan vad gött att gå halvsvimmande resten av dagen.

2005-08-17 23:30
När man väl har kommit överens om en affär brukar det fungera väl. Det jobbiga är alla som skickar meddelanden om att de vill köpa prylar men sen får kalla fötter och slutar svara eller kommer på att de inte har pengar.

Den här listan skulle kunna göras lång, men dessa krakar var i alla fall i farten nyligen eller fanns bland mina gamla sparade meddelanden. Ha inte höga förhoppningar om ni ska kränga något till: Fcee, grafflix, scorpioo och nomic.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-21 05:01
Köpte fem vinylskivor av:

MrSeventeen det gick finfint.

Har två vinylköp på g. rapporterar på måndag eller tisdag!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-21 16:10
^^ obs: ovanstående köpte jag av via posten, alltså jag träffade honom aldrig personligen.

Nya affär via Whoa.
Jag köpte en vinylskiva av: Rodrigo P20 ,
även där fick jag den skickad till mig via posten snabbt och
smidigt efter förskottsbetalning.

2005-08-22 18:30
Köpte en 12"a av OneS P22 ,
gick finfint.
Och han skickade snabbt via posten efter förskottsbetalningen.

2005-08-25 14:25
Köpte vinyler av Sundown för ganska längesedan och det gick perfekt. Jag skickade pengar innan jag fick varan.
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2005-08-25 15:44
Dumle kan man lita på!

2005-08-30 08:32
niin skötte sig utmärkt. Skickade varan samma dag som jag skickade pengar.
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2005-09-20 09:27
Drjoint är en bra säljare, fick varan på dirren, och inte nått problem med något! fint att göra affärer med han! pz
Producent

2005-09-22 08:59
tack skadu ha NollFem4 P15 !!

han var också en smidig köpare, kvick o dann ;)
//geniusenis
Skivsamlare

2005-10-05 15:42
Köpte 4st CDA av Opus .
Rekommenderar honom starkt, eftersom det var snabb leverans via posten efter förskottsbetalningen. Samt att det var en väldigt bra kontakt emellan. Inga problem alls.
Yes! In Concert — For the love of music

2005-10-12 11:08
ni vill inte sälja grejer till SuneSkunk med tanke på att han tar reda på telefonnummer och adress till säljaren... sen ringer han upp mitt i natten (!) med en kickersattityd och frågar om man har skickat paketet och varför paketet inte kommit fram än...

och eftersom att jag inte är dum i huvudet, utan självklart skickar iväg grejerna om jag har lovat så svarade jag: "ja, paketet kommer väl fram snarast med tanke på at jag skickat rekommenderat brev. jag har kolli-nummer ifall det skulle va något"...och han säger: "öööhh ok, aa men då vet jag vart jag har dig, shuu! *klick*"

obehagligt samtal liksom... jag messade killen och frågade vad det var med honom... då säger han att jag skulle ba kolla och nu vet jag att du absolut inte kommer blåsa mig...

åh.

2005-10-13 20:52
köpte flera vinyler av

Symbiosis -det gick snabbt och smidigt

köpte också en vinyl av onestar funka nice
Redaktionen

2005-10-19 23:13
jag köpte ett turntable av Rooftop.. gick smärtfritt.. åkte hem till honom.. allt funkade fint.. 2100:- blev det väl.. sen dess har allt varit frid och fröjd...
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
Skivsamlare

2005-10-21 00:07
Köpte tolvor för 750kr av Lil_Rob . Snabb leverans, inget att klaga på.

2005-10-22 19:05
Bra: Fantastic , IllicitMuzikGBG

Mindre bra: OP-7 eller vafan liraren hette som blåste halva whoa på sin mixskiva.

Sedan beställde jag skivan Poeter blir dom... av någon av deras medlemmar. Beställde både cd och vinyl-versionen. Någon månad gick, inga skivor. Jag skrev och klagade till personen i fråga. Då hade det fipplats med min adress, så jag uppgav den ännu en gång. Den här gången till en annan medlem ur gruppen. En månad gick, inga skivor. Klagade igen, fick uppge min adress en gång, lade till att jag beställt både cd och vinyl. Ungefär en månad senare fick jag vinylen heskickad till mig. Jag orkade inte bry mig mer, utan kände att cd'n fick kvitta.
ja, så är det.

2005-10-24 15:04
skulle köpa en mobil av "haninge_graff" den sluta funka efter en dag....
Kärlek och respekt...

2005-10-25 16:52
har precis fått en jacka och ett par byxor från Allan, bra pris hade han, skickade direkt när han fått pengar..och grejerna var i riktigt gott skick..han rekommenderar jag stort :D

2005-10-28 16:52
jag måste säga att jag håller det jag lovar sålde graff saker till
fredd_the_fox och jag tror att han var riktigt nöjd med det han köpte av mig. men jag har stöt på folk som inte kommer när de säger att de är där för att köpa det av mig, så står man där som en idiot och så försöker man ring men att de inte svarar.
så sålde jag till fuzz bra kille han kom i alla fal.

2005-10-29 00:04
Rekomenderar er att inte köpa något av jone här på whoa. Köpte ett Nintendo 8-bit från honom för 500 kr med två kontroller och ett spel. När vi fick det gick det inte att koppla in den till Tvn. Vi lyckdes få en väldigt svag bild men den var väldigt svag. Jag ryckte löst i sladden som går in till antenen från nintendot och den åkte ut en bra bit.

Jag öppnade dosan som täcker sladden och såg att den tidigare tejpats fast. Jag mailar jone och han lovar att skicka en ny sladd gratis men skyller på mig. Det går över en månad och ingen sladd kommer. Jag mailar och han ber efter ett tag om ursäkt och förklarar att han inte haft tid att skicka den eftersom han haft mycket att gör i skolan plus att han engagerade sig i någon förening. Fine tänkte jag.. skicka sladden då skrev jag.

Ingen sladd, inget svar. Jag ser att han varit inne på whoa flera gånger och har mailat flera gånger utan att få svar. Jag är ingen person som tappar humöret över en sån sak så jag mailade och skrev att jag betalar 50 kr om han lovar att skicka en ny sladd, min flickvän vill kunna använda sitt nintendo. Inget svar.

Kollar på hans sida och där står det att nintendona för närvarande är slut och det verkar förklara varför han inte svarar, han har ingen sladd och vågar inte svara? Får lust att bli otrevlig nu, har adress och uppgifter. Förstår inte hur man kan vara så oseriös.
/ Bodhgaya

2005-10-29 21:07
Köpte en jacka i veckan av Beti som säljer North Face jackor, det gick toksmidigt och snabbt. Big ups

2005-10-31 11:27
skickade en skiva till Shame som inte betaler..
annars har alla andra affärer varit lugna..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Producent

2005-11-02 19:30
ännu en gång handlat av mrsalesman ,, funkat bra som vanligt!

dock har posten varit lite struliga, men ja, det är postens fel, inte hans.

men han är som alla vet rekommenderad säljare!
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se
Skivsamlare

2005-11-03 17:06
Köpte 4st 12" och en CD av Negombo för någon vecka sen.
Skitbra kontakt och snabb leverans.
Rekommenderas!

2005-11-06 18:40
Negombo är en grym säljare.. mycket bra skick på grejerna och mycket bra pris!
Högt liv
Skivsamlare

2005-11-07 12:50
Köpt ytterligare 6st vinyler av Negombo . Lika bra kontakt och leverans den här gången med. Priset går inte heller klaga på.

2005-11-10 10:21
skulle sälja en LP till scorpioo , vi kom överens om ett pris, jag gav honom mitt kontonummer, han sa att han skulle sätta in, hände inget, jag mailade, fick någon ursäkt varför han inte hade satt in, jag väntade ytterligare.. inget händer, skickade ett meddelande till honom igår där jag skrev att om han inte svarade på detta så var skivan inte till salu längre, killen har varit inloggad idag, men tror ni att jag fått något svar? icke.. kass stil

2005-11-12 13:29
har handlat ännu en gång av Allan nu..satte in pengar på hans konto i torsdags och igår hade jag tröjan..riktigt snabbt, och bra..fint skick..
Skivsamlare

2005-11-15 11:23
Handlat plattor av Vibesman. Bra kontakt, snabb leverans.
Producent

2005-11-17 09:24
Köpte skor av Allan . betalade igår, fick skorna idag.

riktigt snabbt! :)
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2005-11-20 16:18
Whoas köp/sälj forum har förstört hela min ekonomi! haha. yeah!
Högt liv

2005-11-20 16:49
Pimp-the-system, är han att lita på?
...och det är det som är så fint med whoa!
Skivsamlare

2005-11-22 14:08
Köpte en skiva av PillarSaint .
Inga problem, snabb leverans och så!