I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

5åriga Oscar är en tjej

Övrigt - Blandat

2011-01-21 12:06
Priyan

Många säger skämtsamt (eller hånfullt, det beror lite på från vem det kommer ifrån) att Thomas Di Leva bär en klänning. Det är inte riktigt så.

Även om jag förstår vad du menar så har vi namngivit kläder för att kunna skilja dem från varandra. Begrepp - finns av en orsak. Jag kallar alla toppar för tröjor - om det så är en t-shirt eller om det är en långärmad - tröja. Vad vill jag ha sagt med detta? Om jag talar med någon som inte tänker som mig använder jag de korrekta termerna. Allt handlar om att göra sig förstådd också. Min poäng är, att man får kalla sina klädesplagg för vad man vill, men att det (plagget) har ett namn som ingen kan ta ifrån det.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-21 12:11
La latina:
Det är en helt annan diskussion, snarare ett lingvistiskt ärende. Det var inte riktigt dit jag ville komma med mitt inlägg heller. Har inte riktigt satt mig in i eran diskussion om namnrelaterade frågor, och hade eg inte heller tänkt göra det. Försökte ta mig an kärnfrågan för tråden.

2011-01-21 12:18
Principiellt sett spelar det väl varken roll vad man kallar ett plagg för, eller vilket kön det generellt anses tillhöra. Det viktiga är väl vad den som bär plagget känner att det representerar.

Oscar känner att den representerar en klassisk flickklänning.

prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2011-01-21 12:18
Priyan

Even if I get ya philosophical tone -

Dock behöver du inte vara insatt för att ge mig ett svar på det jag skriver till dig, right?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-22 16:57
Det finns nog en gräns för vad som går att förklara, och Oscar är nog en bra bit över gränsen.
Sedan som sagt, visst i den bästa av världar kanske det är sådär, ni lever vi inte i den och då har man som förälder ett ansvar.

Här slutar min inblandning i tråden. Allt psyko_slusk skrev tillbaka till mig var ju bara bullshit eftersom hans citat ovan var det mest klargörande av allt han skrivit i typ hela tråden.

Att låta bli att förklara vad Oskar sysslar med, vad det än är, är något jävligt fegt och visar ju ganska tydligt att du inte ens är intresserad av att försöka förklara det. Varför skulle man INTE förklara det? Barn får lära sig andra språk, får lära sig krångliga matematiska formler, varför kan de inte få lära sig att alla människor gillar olika saker/kläder och liknande?

I den bästa av världar så kanske det är sådär säger du, varför vill du då inte vara en del av oss som arbetar för att få leva i en sådan värld? Ren lathet, ointresse och ignorans är nog anledningen och därför förstår jag inte ens att du orkade med att starta den här tråden från början.

Jag kan inte säga något mer om det här, för om du tycker som du gör och skriver sådär så är du helt klart ett lost case fastän du uppenbarligen gömmer dig bakom "i den bästa av världar - men det är inte värt arbetet för att nå till den bättre världen"-tänket. Jävla trist inställning till livet och sina medmänniskor som inte har det lika lätt i vissa frågor och med vissa saker som man själv kanske har. Så, tack för mig. Välj själv om du vill lägga energin på att svara och gå "vinnande" tack vare sista ordet eller inte, jag kommer inte läsa det iaf.

2011-01-22 17:20
Så, tack för mig. Välj själv om du vill lägga energin på att svara och gå "vinnande" tack vare sista ordet eller inte, jag kommer inte läsa det iaf.

lol

- "nananana!, nä du har fel!, jag hör inte! nananana"

Väx upp för fan du kommer med massa påståenden utan uppbackning, precis som dina meningsfränder i tråden.

ang. "i den bästa av världar" så menade jag din bästa värld, då min bästa värld inte består av massa förvirrade ungar och transvestiter.

Det handlar inte om "att få vara den man är", det handlar återigen om två styckna helsnurriga föräldrar som borde dragit ned lite på medicinen innan de skaffade barn.

prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2011-01-24 10:46
Tänk hans fotoalbum när han är gammal o senil...sitter där med barnbarnen (om han nu producerar sådana, verkar ju inte bli som det....chocolate highway!!!) o pekar på sig själv o talar om den där lilla flickan vem hon nu var. O om han berättar om sina cross-dressing tendenser så kommer dom nog undra om han har en framstjärt eller pillefjong