I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

9/11 - den s.k. "Sanningsrörelsen", vilka är ni?

Övrigt - Blandat

   

2009-11-02 16:31

9/11 - den s.k. "Sanningsrörelsen", vilka är ni?

Enligt Kalla Fakta så tror över en tredjedel av svenska ungdomar mellan 18-29 att terrorattackerna i staterna för över 8 år sedan iscensattes av USA:s regering och inte alls utfördes av al-Qaida. Om siffrorna stämmer så borde ju rimligtvis också en dryg tredjedel av er Whoaiter dela denna teori?

Personligen så tycker jag att den s.k. "Sanningsrörelsen" är en bunt knäppgökar men är samtidigt föga förvånad över undersökningens resultat, tydligen gäller kritiskt tänkande inte direkta konspirationsteorier hos många där ute. Jag förstår att några "få" inte finner verklighetens skeende som tillräckligt spännande utan gärna ropar konspiration istället, men det som faktiskt händer var ju långt ifrån ett spontant, jihadistiskt hafsverk.

Så, trots att jag nu redan kallat er knäppgökar, vilka av er whoaiter erkänner er som rikets tvivlande tredjedel?

Intressepenisen hårdnar!