I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sveriges tråkigaste stad?

Övrigt - Blandat

2008-05-09 01:48
Bor själv i ludvika och jag har ångst varje dag över det

2008-05-09 02:47
Sölvesborg, spökstad..
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2008-05-09 03:17
Åhus är ju en grymt charmig liten stad på sommaren :)

Sölvesborg, spökstad..

I'll second that.
Look with your own eyes - See with your own mind

2008-05-09 03:38
hehe kanske inte helt oväntat att Landskrona kom med på listan. Men jag måste säga att jag börjar gilla den staden mer och mer ju äldre jag blir. Har iofs inte bott där sen jag var 18 men ja det är någon form av hatkärlek. Men nu så mycket kärlek har jag dock inte till staden att jag tänker flytta dit igen.
Sen måste jag säga att det är stor skilnad på hur du upplever Landskrona beroende på vilket område du bor i. Jag kanske har växt upp i en ganska skyddad del och värld av Landskrona och det är kanske också därför jag gillar stället så pass mycket men det skiter jag i :D

Puss
aaa
Hangaround

2008-05-09 03:40
Sundsvall är nog den mest beigea stad jag satt min fot i.

2008-05-09 09:11
Kontrast

i trollywood var jag pga. en utställning. mariefred ligger för övrigt i strängnäs kommun så har du varit i stränkan har du i princip varit i mariefred ;) nejdå, men m-fred ligger kanske 2 mil från strängnäs vilket blir ungefär 7 mil väster om stockholm. bor typ HÖGST 7000 pers där.

strängnäs är inte alls ball, inte heller de två små jävliga samhällena runt om i kommunen som Åkerstyckebruk (haha, ja, det heter lixom så :D) och Stallarholmen. det är iofs inga städer så dom kanske inte räknas men men..

2008-05-09 09:31

Min nummer ett är iallafall BODEN

2008-05-09 09:37

SÄFFLE !

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-09 11:36
Men okej då, jag försökte vara positiv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-09 11:46
Men sluta dumma er era pissluffare.

Givetvis är det någon småstad som är den tråkigaste. fömodligen Sorsele eller Sävsjö.
Har varit i båda, o de sög åsnekuk.

Var tvungen att vänta på tåget i 3 timmar i Falköping , var inget vidare kan jag avslöja.
Inte en enda pub eller ordentligt matställe öppet på en måndagskväll.

Singeln och videon ute nu!
Www.move-enter.com & www.movebloggen.com

2008-05-09 13:09
PrimusC
Ja räknar du byar till det som vanligtvis kallas "städer" så, visst... Men det är inte det vi pratar om.

phatie
Aha okej...
Nej jag har missat Strängnäs också tyvärr, men då vet jag vart det ligger iaf :)
Är det en av de där "pendla till stockholm för att jobba-städerna" eller?

Åkerstyckebruk, haha... låter som nåt som skulle ligga uppe i Jämtland iofs.

Sen finns det många samhällen utanför Stockholm som inte är mycket att hurra för.
Södertälje så klart, Nynäshamn har jag bara vaknat berusad i en gång, men det verkade inte vara så kul, så jag åkte tillbaks till nåt som också är tråkigt, Västerhaninge, det är väl iofs ingen stad men... tråkigt iaf.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-05-09 13:13
Måste säga typ Halmstad, Örebro och Kalmar kan vara riktigt kassa, även ljungskile är en "stad" jag absolut hatar.
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2008-05-09 13:15
sundsvall. tråkig jävla industristad.
katrineholm
solna (fast det är iofs rätt fint i gamla solna... men satan vad dött det kan va där)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2008-05-09 13:18
Örebro och Katrineholm verkar vara riktigt poppis iaf.

Ingen ortsbo som tar illa upp här?

2008-05-09 13:36
jag har bott i örebro, katrineholm och sundsvall. jag lyckas tydligen pricka in de sämsta städerna i sverige. men att örebro skulle vara så dåligt förstår jag inte riktigt...
you know i spell girl with a B

2008-05-09 13:49
Örebro är ändå Sveriges sjätte största stad. Så jäkla tråkigt kan det väl inte vara?

Läste för övrigt en skön grej på wikipedia ang Eslöv som "Sveriges tråkigaste stad":

Eslöv blev omnämnt i TV-programmet Hylands hörna som "Sveriges tråkigaste stad" och torde därför vara den stad i Sverige som de flesta förknippar med detta epitet. Uttalandet kom från Hans Ostelius, så kallad "världsresenär". Vid ett senare tillfälle fick han frågan varför han sa så - och han svarade "Sa jag Eslöv? Jag menade Landskrona".

Dock finns det ingen källa till det andra uttalandet så jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det. Kan vara en bitter Eslöv-bo som lagt upp det.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!

2008-05-09 13:55
helldust

Det enda roliga på helgerna i Sundsvall är väl när det händer saker ute.
Olearys med Klubb Large, Soulmates, Get Buck!, Olearys Comedy Club.
Stadshuset med YARD (reggaeklubb), Klubb Kajal (indie/electro/pop) och Soundvilla (hiphop). Stadshuset brukar ha bra bokningar överhuvudtaget.

Blir ju mer och mer men samma folk..Bara kul om man vill se nåt speciellt.

One chapter a day

2008-05-09 13:59
affeaffe
Som sagt, storlek och tråkighet går inte hand i hand...

Du ser ju att många tycker Örebro är en tråkig stad. I alla "riktiga" diskussioner om sveriges tråkigaste stad så nämns alltid staden...

Kumla är ingen höjdare heller, men det räknas väl till Örebro. Segregerat som aldrig förr...

2008-05-09 14:00
zoned: allright. får hålla utkik efter det då. tack för tips.

2008-05-09 14:00
Kontrast P23
EY hata inte på VH bruschan!
Haha nae men skämt åt sido, det finns väl en viss anledning till att vi flyttade från VH.

Men då är ju dock Nynäshamn jävligt mycket värre. Tar skitlång tid att komma dit med både buss och pendel. Samt att det verkar bo en hel del idioter där, men bra ölsortiment iaf.
 DIF!
Moderator

2008-05-09 14:07
Stockholm är ju ganska tråkigt...
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2008-05-09 14:08
På tal om diskussioner bakom internet uppslagsverk, haha:
Det kan även tilläggas att denna ort är den enda i Sverige som man kan dra följande skämt om: "Vad ligger mellan Fittja och Trosa?" ;) Namnet Handen har dock framför allt att göra med skyltar föreställande tuppar (Hahn på tyska), som var i flitigt bruk förr i tiden. /Kajiki "Det kan även tilläggas att denna ort är den enda i Sverige som man kan dra följande skämt om: "Vad ligger mellan Fittja och Trosa?" ;) Namnet Handen har dock framför allt att göra med skyltar föreställande tuppar (Hahn på tyska), som var i flitigt bruk förr i tiden. /Kajiki

Skämtet är ju egentligen väldigt dåligt, framför allt då Handen inte alls ligger mellan Fittja och Trosa. /Martin Welén

I nord-sydlig riktning måste man väl ändå säga att Handen ligger mellan Trosa och Fittja!?

Väldigt krystat. Tuppen är väl för övrigt kommunen Haninges symbol? Ja, det är den. Hursomhelt är skämtet vanligt förekommande, åtminstonde var det det i de delar av södra Storstockholm som jag växt upp i./Mutrof

Det spelar väl ingen roll var det ligger, det är ju ett bra skämt ändå. "

Från susning.se's diskussion om vad som ska ligga upp om Handen ;)
 DIF!

2008-05-09 17:23

nynäshamn

2008-05-09 17:33
Dem sa på nyheterna för ett tag sedan att KAtrineholm blivit utsedd till sveriges tråkigaste stad och jag håller fullständigt med dem.

2008-05-09 17:44
challma P19

Köksterrasen tror jag den heter, med utsikt över torget??

krossad_anka

Det är bara för att du var tillsammans med Jocke och han är så lat så han visade aldrig dig godbitarna.

2008-05-09 17:52
konstigt att växjö inte är särskilt omnämnt i denna tråd. Vi mosade ju i flashbacktråden angående samma rubrik o.O
Bmtf

2008-05-09 17:55
sollefteå och örnsköldsvik är väl inga höjdare direkt...

2008-05-09 18:15
Kontrast

japp, extremt mycket sånt. jag gjorde det till o med själv i gymnasiet. pendlade till sthlm alltså. det är ju också därför priserna går upp så jävla mycket nu (har iaf gjort de senaste 5 åren) på hus eftersom "rika" övre medelklass/överklass från sthlm som vill varva ner men ändå ha kvar jobbet i sthlm.. dom flyttar till mariefred.

2008-05-09 18:25
bob
Hehe nejdå, jag har bara gjort lumpen där så man har ju inte så jättemkt erfarenhet av det men, när man åkte in från Berga för att köpa godis eller nåt så fanns det ju inte jättemkt att välja på :P

joex
För får som har varit där! Bara åkt igenom men jag är övertygad om att Växjö ligger nånstans i toppen :)

phatie
Ah okej, du är därifrån ja.. då förstår jag :)
Hur lång tid tar det till sthlm med tåg(?).

Glassigt det låter!
Är det samma med.. hm.. Nyköping är det som har haft reklam i tunnelbanan i flera år? "Flytta till Nyköping!" eller vad de nu säger... om det nu är Nyköping.. finns så många köping..

Norrköping annars, verkar vara en fin stad. Har bara hängt på stationen och runt där.. men det verkar fint. :)

2008-05-09 18:32
Frozen:
Precis den. Hyffsat ställe i min mening, men sen var det nog exakt inget mer.
Anima Sola

2008-05-09 20:39
nyköping är väldigt mysigt tycker jag iofs =) har bara varit där några gånger men det ser iaf fint ut.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2008-05-09 23:01
tråkigaste staden är Borensberg om det nu är en stad!

2008-05-09 23:07
Man tycker väll att staden som man har bott i flera år är tråkig eller har jag fel?

2008-05-09 23:30
Vafan, hur lyckades min lilla hemort komma på tals HÄR?
•pave paradise•

2008-05-10 02:10
Frozen: Haha mnja, han slog inte mig i lathet :D. Men även efter det tog slut så var jag i Katrineholm en hel del eftersom vänner i klassen bodde där. OCh ta mig fan Ett enda bowlingställe som stängde bajstidigt och tråkiga krogar. Nää det fanns inte mycket bra! Fanns dock en del sköna personer men inte mer än så. Hur fasen visste du om mig och jocke förresten? :D

2008-05-10 07:26
krossad_anka F18

För att Jocke och jag är barndomsvänner och går way back, sisådär 20 år ungefär.
Jag är inte helt lost på saker som händer i hans liv :)

Och angående bowlingen så kanske det inte är det som prioriteras mest när industri efter industri läggs ner eller flyttar utomlands. Katrineholm är en liiiten stad, man får inte ha för höga förväntningar. För dom som växt upp där (som jag) finns det nostalgi i varenda vrå och när man blir "vuxen" börjar man gilla det mer och mer.

Utomhusbion i Stadsparken är väldans trevlig tex. Bara en sån sak.

2008-05-10 11:29
frozen, jag bor för tillfället också i katrineholm.
på sommarn är det faktiskt riktigt nice här. men på vintern. uuuuuuuuuuuuuuu...
det är fan en mardröm.. så coolt att alla brudar pluppar upp så fort det blir varmt ute =)
RATED R!

2008-05-10 11:36
helldust,
måste rätta Zoned, klubb kajal finns inte längre ... däremot finns det popklubb på stadshuset "friday i'm in love". Tidigare fanns också "super bueno" men det är slut nu vad jag förstått...

Men som sagt, Stadshuset och O'learys är väl där det händer något. Aveny har nya lokaler men sällan det bokas för något bra, mest 25+-kvällar med band som "en back läsk" och liknande. :/

2008-05-10 11:55
Jag tar tillbaka allt gott jag någonsin sagt om Sundsvall. Herregud vad jag hatar den staden.

2008-05-10 12:29
Teddybjörn P21

Sommaren är väldigt fin i Katrineholm, det är en sommarstad. Och så finns det sjöar överallt och fina ängar och ja. I like it. Har du prövat Krämbolsstugan? Mysigt badställe.

2008-05-10 13:38
nilsl: ja, superbueno-tjejerna flyttade väl från sundsvall om jag minns rätt.

2008-05-10 13:48
Jonka,
ut igår? :D

helldust,
japp, så var det... De körde sin sista grej för några månader sedan, och nu är det slut vad jag förstått. Well, well... det kommer väl nya saker där, folket går ju dit ...

2008-05-10 14:09
södertälje

2008-05-10 14:32
top 5..

Stockholm
Jönköping
sundsvall
gävle
umeå

tror ja måste bli min top 5 asso
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? <3 /- Kabbelito

2008-05-10 16:10

2008-05-10 16:11
Är väl inget fel på Sundsvall? :)

2008-05-10 16:21
haha, skillat att bygga en skidbacke så är ingen där
B

2008-05-10 16:26
den backen brukade va rätt full... vad är det för hus längst ner nils?

sundsvall var sundsvall liksom. instängt, kunde vara nice på somrarna men nääe.

2008-05-10 16:41
lia,
haha, kyrkan i granloholm!
(var mest en fin bild tyckte jag)

2008-05-10 16:50

hawaii?

åk gärna med en av våra fina vita bussar till någon plats i vårt utbyggda kollektivtrafiknät!

luxuösa individuella programmet!

Sundsvall är också enda staden i Sverige med walmart