Sen kan vi väl lägga till Motala, Båstad (förutom på sommaren då antar jag), Varberg, Falkenberg, Trollhättan, Falun, Hagfors, osv... Eller?
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Det här känns så fruktansvärt elitistiskt... därför fortsätter jag. Go for it. Fast var försiktig med Trollhättan, är ju Sveriges filmhåla liksom, kan väl inte suga SÅ hårt?
•pave paradise•
lhabia Nej har väl egentligen bara personlig erfarenhet av hälften av ovanstående... Men har passerat staden och den verkar deprimerande, vilket jag har fått bekräftat från olika håll. Men jag vet inte, vad säger folk som bor i dessa städerna? Eller har erfarenhet av dom?
Finns ju massvis med skitstäder som det inte skulle göra nån direkt skillnad om man sprängde bort dom. Men flen ligger nog ganska högt upp på listan av tråkiga städer, till och med namnet ger mig snetripp vibbar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Så sjukt när man tänker på hur det verkar vara att åka igenom USA, hur varje stopp på vägen (om man väljer "rätt" väg) är en storstad med egen puls. Men vem vet, en guide kanske är något man kan prova på.
•pave paradise•
Den tråkigaste resan jag gjort var till staden Skövde , därför tycker jag att den är tråkigast. Vill inte sätta min fot där igen..
här får du lite kärlek
Kontrast: Hur kan du ha med Trollywood? Nu har jag aldrig varit i Trollhättan iofs men det är ju Sveriges filmstad.. där händer allt! haha
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Filbunke Haha jo men.. som att säga att Åmål inte är ett rövhål till samhälle (vilket det tyvärr är :) för att en film har stadens namn... Nu handlar ju iofs filmen om hur mkt. staden suger.. och den är inspelade i Trollhättan. Så jag vet inte vad min poäng var där :P
hahahahaha kontrast du letar fan bråk! du har snart dissat vartenda stad i mitt hemlän
Kontrast äh poäng eller inte.. jag vet inte vad min poäng var heller :)
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Jag skulle vilja säga att Jokkmokk tar priset. Fy fan... Aldrig mer...
Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow
Vafan trollhättan och alingsås? Helvete heller. Trollywood kan man ju inte dissa och alingsås är ju en skön konststad. Mkt konstvisningar, ibland kontroversiella såna. Även en del konstutbildningar med. Finns ju bra mkt tråkigare ställen. Typ SÄFFLE som jag tidigare nämnde..
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Frozen: Vi lunchade på den där restaurangen som ligger en trappa upp och som har en uteterass, typ vid stationen. Det var rätt hyffsat käk men det var dessvärre stängt på kvällen.
Anima Sola
Karlstad är ju inte trist:D De flesta städer med lite invånare och allt kretsar runt epor och blonderade fula brudar är ju pisstråkiga iaf! Örebro måste jag säga inte är mycket att heja för, Stockholm är najs men som Karlstadbo så är det för stor ännu :O
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
UtanAttTveka Vilka städer som tillhör vad har jag dålig koll på... men jag ogillar säkert de städerna jag inte nämnt också! Det är underförstått! :)
Måste säga Östersund ...kanske bara för jag inte känner någon här kanske?
Ett krav för att räknas som "stad" lär väl vara att bebyggelsen regleras av en stadsplan ;)
Bebyggelsen i svenska tätorter regleras av detaljplaner. De stadsplaner som fanns när begreppet år 1991 slopades "skall gälla som detaljplaner" (
PBL 17:4 ). Inga nya stadsplaner kan upprättas.
Själv använder jag en godtycklig definition av stad, "
1) (större) tätort" (
stad i SAOB ).
Mariefred skulle jag sätta som nummer 1. det finns i princip inget att göra där om man inte jobbar eller sysslar med idrott på fritiden under tiden man går i skolan. på vintern, hösten och våren finns det inte heller något att göra förutom saker man kan göra vart man än är så som promenader eller pyssla hemma. på sommarn är det väl rätt mysigt då man kan bada och det kommer lite turister som åtminstone lurar ögat om att "ju mer folk det är här desto roligare blir det" (vilket väldigt sällan stämmer eftersom de flesta är medelålders japaner eller tyskar som ska titta på slottet eller besöka någon död tysk som är begravd i stan). så fort någon har fest är stadens alla ungdomar där för att det aldrig finns något att göra vilket lätt gör att festen invaderas av en massa ovälkomna gäster som ofta gör att festen trashas eller bara helt enkelt inte blir så kul som man tänkte det skulle bli. mariefred är bara trevligt att bo i (som jag ser det) om man är 40+ och har sin umgängeskrets i samma lilla stad ELLER om man är i min ålder och nöjer sig med det minsta man kan få ut av livet och ser på att åka till Stockholm som det vore lika spännande som att åka till New York (så som jag ser det, ja jag är väldigt fördomsful och hatisk just nu).
Kontrast: f.ö. håller jag med om Trollhättan, jag var där för några veckor sedan och såg kanske inte jättemycket av stan med det jag såg räckte för att jag inte känner något som helst sug efter att åka dit igen. deras centrum är sjukt opersonligt, gågatan är lång med astråkiga affärer runt och deras gallerior är svintråkiga. de parker jag sett är också så sjukt knepiga och absolut ingen chillfaktor på alls, det enda jag gillade var huset jag råkade bo i men det har ju mer med ägarens smak av inredning och design ; )
jävligast är det nog högre upp i sverige där folk har scooter och hembränning som hobby, te.x gävle. helt isolerat :) Slut citat. Jag får för helvette inte av kursivt. Köra snabbt och dricka sprit är tråkigt enligt dig? Isf kan du ju lika gärna säga Monte Carlo, där folk har sportbilar och vinprovningar som hobby. Norrland är inte så spännande, det håller jag med om, men dina kriterier var totalt misslyckade, eller så är du en galet tråkig jävel.
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
Filipstad är en vidrig liten stad.
Härnösand är hyffsat sämstKramfors behöver ingen förklaringLuleå är jäkligt döttKarlstad hatar jag (solstaden hallå, regnat varenda gång jag varit där)Östersund upptäckte jag var förvånande tråkigt förvisso en måndag jag var där, har dock haft bra erfarenhet där tidigare men den får komma med ändåGävle känns dött/fult
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Allting över Stockholm ger klaustrofobikänsla. Isådan grad att man vaknade på tåget när man passerat Stockholm och rös av obehag.
My heart lives in my vagina.
phatie Haha, ja det låter inte så kul där... Frågan är varför man åker dit från början :) Vart ligger Mariefred förresten? Hört talas om men aldrig sett på en vägskylt/karta tror jag.nilsL Haha, du har haft otur.. det där med solstaden är ju löjligt och stadens logga (en sol med ett manligt könsorgan i "ansiktet") är groteskt ful. Men faktum är att det historiskt sett är ganska många soltimmar där.. du får komma tillbaks i sommar :P
Ni har aldrig varit i Jokkmokk, vänner...
Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow
jag nominerar kalmar.. bodde där ett halvår i höstas.. ingen höjdare!
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Alla som inte nämnt städer i Dalarna har fel. Fan va tråkigt det är där.
njut
Toastare
2008-05-08 21:25
MARIESTAD också, kom och tänka på det när jag läste Mariefred. Ligger i alla fall i Västergötland och är typ hålan Gud glömde. Sjukt bonnig stad med utestället "Björnes Magasin" som var så sjukt tragiskt att jag bara ville gråta. En tjej däckade på GHB inne på toan. Raggarna körde utanför och sen är Mariestads öl så sjukt jävla äckligt.
Jag skyller allt på Emma!
Ja nu har jag ju inte varit i alla städer i Sverige men Sunsvall måste fan vara e nav dom tråkigaste. T om Enköping är bättre än Sunsvall.
forever feels like home
Och Falun ! falun suger
forever feels like home
Jag måste bara få tillägga att när man pratar stad ska det väl vara ett visst invånarantal? Hälften är ju jävla byhålor ni nämnt..
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
ToyboY Det har nämnts X antal gånger :) Jag, som skapat tråden, tycker att begreppet "stad" är här upp till var och ens omdöme. Sen om du inte håller med någon som tycker att Överkalix är en stad så är ju det en annan diskussion...
Haha Varan-tv-sketchen om Mariestads kommunalråd
DIF!
Enköping är så tråkigt att det blir tråkigt om hur tråkigt det är i stan.
http://www.herrbitter.blogg.se/
Oooh.. på tal om det. "Bomba Strängnäs" med Hassangänget.. Har aldrig varit i Strängnäs själv, men det kan väl inte vara ett så lattjo ställe?
Seban Emköping är Sveriges närmaste stad.
det är kul..
forever feels like home
Hangaround
2008-05-08 23:00
Strängnäs är inget att hurra över, men vart man än är så har man inte roligare än vad man gör sig=)
sveriges tråkigaste number 1 är EKSJÖ men dock är det en väldigt vacker stad men inget att göra här.
www.RekFoto.se
Hangaround
2008-05-08 23:06
Sweetish dom är överhypade!
norrköping är väl inte allt för spännande. otroligt fult och segt. men det blir väl alla ställen om man tillbringar hela sitt liv där i guess
Hangaround
2008-05-09 00:03
norrköping har jag bara bra saker att säga om, iofs har jag bara varit där när det har varit jam i kolhamnen så=)
Lillfrida och Helldust: Sundsvall Sveriges tråkigaste stad var väl kanske att ta i. Tycker den håller på att rycka up sig ganska bra faktiskt. Händer en hel del roliga grejer på helgerna numera, och att folket som bor där generellt har en konstig attityd gör ju inte staden i sig oskön. Stan har ju iallafall potential?
Sundsvall är Ryssland, nuff said.
Appropå Karlstad, staden i sig är jävligt bra, hyfsad storlek, mkt fina tjejer, rätt mkt invandrare (iofs så finns det ju folk som inte gillar invandrare men, men.. Fuck you, hehe), extremt mkt uteställen (beror på att staden fungerar som central punkt för allt i värmland inom ett par mils radie, dvs, det finns egentligen för mkt ställen bara för de som bor i Karlstad, bl.a. 4 nattklubbar som tar in över 1000 pers, en av dem är 7500 m2. Nu är det dött på hiphopfronten, tidigare nice men alla har dragit. Jag är trött som fan på staden och folket för att jag bott här ett tag men som nyinflyttad lär ju alla älska det.
jonka: stan har potential. stan hade potential när jag flyttade dit 2005 också, men inte fan har det hänt nåt för det. nej, jag tycker iallafall att sundsvall är en utav top tre tråkigaste städerna i sverige. och av ren nyfikenhet (jag ska snart dit) vad är det som händer på helgerna som är kul?
you know i spell girl with a B
Lexicon: Ja. glömde Eksjö med. Fy fan. Var på behandlingshem där. Tråk.
sthlm e grymt blää för att vara huvudstad,gillar inte det alls,aldrig gjort det heller...säg vad ni vill men jag har varit där många ggr (för många) o det har inte fallit mej i smaken. känns som många skriver om ställen dom aldrig varit på.. annars säger jag ; varberg,kungälv,arboga,åmål,kalmar,esklistuna,strängnäs,trelleborg,motala,ystad,filipstad, katrineholm osv...
http://soundsof051.com/
Stockholm är Stockholm. Trelleborg är mysigt..
•pave paradise•
Hangaround
2008-05-09 01:45
vet inte vem som skrev om halmstad men den staden äger!, många härliga stunder därifrån=)