Hangaround
2007-04-25 07:35
Jag sa aldrig att det inte hade, jag frågade hur det hade förändrats för jag förstod inte helt hur du menade.
Bat "Varför brukar jag nästan bara se sådan här attityd, intolerans och arrogans från vegeterianer?" För att du ser i syne. Jag är inte vegeterian! Denna attityd finns hos många människor. Du tenderar att vilja se alla dessa människor som vegeterianer. Det är därför du ser sådan attityd hos vegeterianer. Dessutom så menade jag INTE att man ska kalla köttätare för idioter. Jag menade att man ska kalla människor med oerhört dåliga argument för idioter. Just för att dom rättfärdigar det dom gör med logiskt idiotiska påståenden. =) "Varför är det såhär?" Du borde väl ganska enkelt kunna räkna ut det? Det är för att det är vegeterianerna som anser att det dom andra gör är någonting moraliskt dåligt. Dvs dom har ett problem med vad köttätare gör för att det är dåligt. Inte tvärtom. Man kan se samma tendens i abortfrågan. Det är främst abortmotståndare som vill trycka på sina åsikter på andra. Eftersom dom säger att andra är omoraliska. Det krävs ju ingen einstein för att förstå detta?Tech P22 "Där har vi det, "men om"..inga men, inga om..folk ändrar sig inte om dom inte måste, och så länge köttindustrin tillfredställer behovet kommer det inte ändras." Den enda man kan påverka är sig själv och de i sin nära omgivning. Nej man kan inte förändra världen själv. Däremot kan flera människor tillsammans påverka världen, och jag kan garantera dig att alla världens vegeterianer påverkar andra människor genom deras ord och handlingar. Miljörörelser kan påverka andra. Därmed kan även vegeterianism som miljörörelse påverka världen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"mjölk har funnits i vår kost sen får och getter blev tama, dvs i runt 10000 år.." Iof så har folk inte alltid druckit mjölken. Mycket eftersom människor genom tiderna varit allergisk mot mjölken. Men det är svårt att påstå att mjölken funnits i 10000 år eftersom vi inte har mycket fakta om just denna tid. Dvs att påstå sånna här saker som du gör är relativt svåra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sän>
Tro mig. Man kan diskutera saker och ting utan att behöva förolämpa folk. Det sabbar bara för den som inte kan hålla diskussionen på en högre nivå då denne framstår som oseriös och omogen.
"jag skulle f.ö vilja se en köttätare kalla en veggie egoist och klara sig ur den diskussionen. haha"
Mina personliga tankar;
Att försöka tvinga på folk sina åsikter om vad som är rätt och fel bara för att ha "rätt" är egoistsiskt, ja.
Att sedan hoppa på folk för att de ändå inte tycker som en själv är egoistiskt, ja.
Att som många människor bara bli veggie för att lätta sitt samvete och må bättre med sig själv är i grunden egoistiskt, ja.
Let's face it. Vi är alla ego. ;)
är ni medvetna om att era delikata grönsaker är uppvuxna på BAJS? eran mat har alltså rört avfall från DJUR! det kallar jag äckligt. Jag fattar inte varför dom ska äta upp Djurens mat, så att djuren sedan dör... är det inte dubbelmoral? Är folk såhär korkade eller skämtar de? Grisar och andra djur rullar ju för fan runt i sin egen skit hela tiden. Och nej man äter inte upp gräs och annan skit som växer på en åker om man är vegetarian. Va fan jag äter kött men inte försöker jag attackera någon med såhär hjärndöda saker. Gäller er växtätare också... Varför bry sig om vad andra äter?
Jag tror det bästa, och det enda, vi kan göra i just denna fråga är att acceptera att folk kan ha olika åsikter och moraliska ståndpunkter. Och bara låta det vara så.
Denna tråd lär inte leda någonstans, hehe.
Speciellt inte med så djävla mycket påståenden som görs i tråden utan faktakoll. Väldigt mycket antaganden och drömfakta känns det som.
Jag drar mig ur, ha det bra alla!
Smaklig lunch, vad ni än ska äta! ;D
Bat Nej alla är inte ego. Du är ego. Stor skillnad. Att snacka om att alla är egoister och alla drivs av sitt egenintresse är en självuppfyllande profetia. Dvs det går inte att bevisa eller motbevisa. Alltså ett menlöst påstående."Att försöka tvinga på folk sina åsikter om vad som är rätt och fel bara för att ha "rätt" är egoistsiskt, ja." Det är ingen som tvingar på sina åsikter på andra. Genom att delta i en diskussion så delar man med sig av sina åsikter med varandra. Om du inte klarar av en diskussion utan att börja böla för att folk faktiskt försöker påverka dig. Då kanske du inte ska delta i mänskligheten med oss andra? =) Inget ont menat. Men att börja gnälla när man deltar i en diskussion att människor påtvingar sina åsikter på andra är ett löjligt argument. Och för övrigt så brukar det ofta vara vegeterianer som blir kritiserade utan att medvetet ingå en diskussion om deras kost.
Lynguistic>
Du borde förstå att jag inte var helt seriös när jag påstod att alla människor är egoister. Den lilla blinkande smileygubben borde ha gett dig en indikation kan man tycka..
Ytterliggare ett bevis på att man knappt kan diskutera med alla surpuppor här.
För övrigt har jag har inga som helst svårigheter att förstå att val vi gör för att lätta vårat samvete eller må bättre i grunden är en egoistiska sådana. Vad i det begreppet är så abstrakt att du inte kan förstå det? Så du gör aldrig saker för att du själv ska må bättre eller bli glad? Jobbigt liv.
Du lever verkligen inte upp till ditt Whoa-nick alltså. :)
Aja, I'm out. Meningslöst.
skulle inte vart veg för 500tusen om året. kött är det absolut bästa som finns, skulle kunna döda djuren själv och laga blir absolut inte äcklad av sånt.
Tick Tack är inte moroten Orange. >.<
Bat Jag kan visst diskutera saker och ting utan att förolämpa folk. Och om du påstår att jag är oseriös och omogen, så undrar jag om du läst ngt av det jag skrivit. Dessutom är "Jag tror det bästa, och det enda, vi kan göra i just denna fråga är att acceptera att folk kan ha olika åsikter och moraliska ståndpunkter. Och bara låta det vara så." ganska korkat (yes, there it was again) att lägga fram i en diskussionstråd ? Vi diskuterar för att vi vill. Jag vill gärna höra andras åsikter och bemöta dom med argument. Man kanske inte tycker annorlunda i slutändan men det betyder ju inte att man måste skärma sig från oliktänkande.
Bat "Du borde förstå att jag inte var helt seriös när jag påstod att alla människor är egoister." Och du borde förstå att Ironi inte funkar lika bra på nätet som i verkligheten. Det finns gott om människor som påstår att människan i grund och botten är egoister. Du verkade dra ett liknande resonemang, och det var inte konstigt eftersom dina åsikter verkade bygga på en sådan grund. Alltså var det inte helt taget ur luften att tolka det som att du menade det du skrev."För övrigt har jag har inga som helst svårigheter att förstå att val vi gör för att lätta vårat samvete eller må bättre i grunden är en egoistiska sådana. " Min poäng var att alla val INTE styrs av egoism. Dvs saker vi gör för att hjälpa andra bygger INTE i grunden på egoism. Jag argumenterade mot din tydliga åsikt, du verkar tro att alla altruistiska handlingar bygger på egoism. Jag påstod att det är ett cirkelargument."Du lever verkligen inte upp till ditt Whoa-nick alltså. :)" Bara så du vet så betyder Lynguistic Ingenting. Du förväxlar det med Linguistic. Och det betyder ju studiet av språk. Jag ser inte hur min kunskap om språk har någon betydelse här?
För att jag inte vill ha någonting med djur att göra överhuvudtaget.
www.google.se
När jag var vegeterian så åt jag vitt kött, dvs kyckling & fisk..
Då var du kanske inte mycket till vegetarian
Hehe jag var 10 år och tyckte det var synd om djuren :)
Har inte läst hela tråden så jag kanske skriver något någon annan redan tagit upp.. Jag har svårt att förstå vegetarianer som har kläder eller skor i skinn. Vad e grejen med det liksom? Kan inte äta dött djur men slänga på sig ett par NIKE-skor i skinn.
Skåne!
princessleija: haller med, stor mig pa sant "jag bryr mig om djuren sa jag ater inte dom, men jag alskar min fina skinnvaska jag kopt for onodigt mycket pengar" For ovrigt sa San en javla bra grej om oss manniskor: jorden vore sa mycket battre utan oss. jag har funnit min skalsfrande!
Har aldrig ätit några av mina skor...
Så det är inte ok att äta dött djur, men ok att ha på sig dött djur?
Skåne!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Det köper jag inte...
Skåne!
nehe. om jag är vegetarian för min egen goda hälsas skull och skiter i de stackars djuren osv. så behöver väl jag inte förklara varför jag gillar mina dyra skinnväska eller mina snygga nikeskor i läder?
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
princessleija F21 om man inte äter kött för att inte stöda köttindustri och sen bär skinn som är köpt i andra hand så stöttar man ingenting....sen att det inte finns mycket dummare människor än de som stör sig på hur andra motiverar sina val är en annan sak.
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"
Loria Jo, det kan jag köpa.. Men det som ColdE skriver är ju bara korkat. Klart som fan du stödjer industrin även om det är second hand. Genom att bära skinn visar du ju att du tycker att det är OK. & dessutom, om man tycker att industrin är så hemsk och kött är äckligt osv borde väl en skinnväska också vara det. Anledningen till varför jag irriterar mig så mycket är för att man ständigt får anstötningar av veganer/vegetarianer som tycker man är dum i huvudet för man äter kött, men själva har de ett par skor i mjukt, fint läder. Vad är grejen?
Skåne!
princessleija: Har jag sagt det?
Ibland går människor emot sina principer. Eller delvis förenklar dom. Skinnet är en del i kedjan av köttproduktion. Soyaprodukter är även dom en del i kedjan för mejer och köttproduktion då dom säljs till största del i affärer som stödjer och köper in döda djur. Det handlar väl hurmycket man själv väljer att gå emot. Ska man sluta handla i affärer, sluta åka i taxi med lädersäten. Kanske handlar det om hurmycket man sammanlagt lägger på kampen för en bättre värld tror jag. Skitsamma om man köper ett par skinndojor ibland eller äter på Mcdonalds. Lever man i ett hycklarsamhälle är man menad att gå emot sina egna priniciper ibland. Go vegan.
www.google.se
Det är ju bara synd om dessa veganer och dylikt. Kolla bara på dom.. små likbleka emosar, jag kan bara roffla när ja ser dom ....
LoRia Det känns tämligen dumt att vara vegeterian för hälsans skull. Det finns massa köttprodukter som är "nyttigt".
Lynguistic P22 jag har aldrig påstått att jag är det, jag är vegetarian för att jag bajsar på köttindustrin. men det tycker jag inte alls känns tämlingen dumt att vara det för hälsans skull, vet många som är det.
Jag har inget emot vegetarisk mat som nuddat kött, däremot hade jag innan och det var för att jag tyckte att tanken på att min mat har nuddat ett dött djur var äckligt bara. Precis som du skulle ha tyckt om din hamburgare hade nuddat en död människa. jag kan lova att jag hade käkat hamburgaren om det endast vara en del av människan(inte vilken som helst, men ni fattar) + att den var tillagad... kanske t.o.m rå
Get Random!
Gugaku Plus att om man varit veggie ett tag så försvinner vissa grejer från kroppen som bara finns i kött, om man då skulle få i sig dom genom att t.ex. äta en grönsak som nuddat vid kött så kan man börja må ganska dåligt eftersom man måste vänja sig in med dom ämnena igen innan man kan äta kött och må bra! Min mamma och pappa är vegetarianer och därför växte jag upp som vegetarian, men runt 4e klass började jag äta kött och tyckte mkt om det.. varför tyckte inte jag att det var äckligt och började må dåligt? :/
fortsättning följer...
någon annan än jag som har märkt att alla vegeterianer är lite efter blivna?? tex säg en känd persson som är vegeterian? Det finns ingen för alla smarta människor vet att man måste äta kött osv inte leva på jävla mat som en sköldpadda äter... tycker ni veggies borde sluta med erat strunt prat o äta kött! jag har inte en enda kompis som inte äter kött o det är jag glad över , för som sagt alla veggies är begränsade i huvet.
LoRia Jag har inte sagt att du är det. Du ger inget argument till varför det inte är dumt.
Mr_D Albert Einstein
Alec Baldwin
Alicia Silverstone Alyssa Milano Andre 3000 Andy Kaufman Anna Nicole Smith Anne Lennox
Anthony Kiedis Avril Lavigne Benjamin Franklin Billy Baldwin Billy Idol
Blur Bob Dylan Boy George Brad Pitt Bryan Adams Buddha Carl Lewis Carl von Linné Charles Darwin Chris Martin Chris Novoselic Damon Albarn Danny De Vito Dave Goodman David Duchovny David Sandström Dennis Lyxzén Drew Barrymore Dustin Hoffman Eddie Vedder Embee Eric Stoltz Erykah Badu Fiona Apple Franz Kafka Gandhi George Harrison Grace Slick Henrik Dagård Henry Ford Isaac Newton India Arie Jared Leto Jason Orange Jennie Garth Jerry Seinfeld Joaquin Phoenix Joan Jett John Cleese John Lennon Jorja Fox Joss Stone Kate Bush Kirk Hammett Kim Basinger Kraftwerk Kristen Bell Larry Mullen Junior LaToya Jackson Leo Tolstoy Leonardo DaVince Lenny Kravitz Linda McCartney Mark Twain Masta Killa Meat Loaf Michael Bolton Michael Diamond Michael J. Fox Moby Morrissey Mos Def Naomi Watts Natalie Imbruglia Natalie Portman Nicollette Sheridan Paavo Nurmi Pamela Anderson Paul McCartney Peter Buck Peter Gabriel Peter Singer Peter Tosh Peter Walhbeck Pink Ringo Starr Platon Prince Promoe Pythagoras Q-Tip Rachael Leigh Cook Richard Gere Ricki Lake River Phoenix Robert Smith RZA Shania Twain Sinead O'Connor Sokrates Stella McCartney Steven Jobs Summer Phoenix Thomas Di Leva Tobey Maguire Voltaire Vincent van Gogh "Weird" Al Yankovic Zach De La Rocha Ziggy Marley Dina argument är slående! Det kan vara en smula efterblivet att särskriva, stava fel och inte kunna använda skiljetecken och korrekt språk, tycker du inte? (idiot)
<br>
Mr-D så jävla ääääääääääääggggd!!! =) .... jag är inte vegiterian dock... kött 4 life!
Get Random!
Mr_D P60 "tex säg en känd persson som är vegeterian? Det finns ingen för alla smarta människor vet att man måste äta kött osv inte leva på jävla mat som en sköldpadda äter... " För gör man inte som kändisar så är man ju minsan dum.. Det är kändisar som är auktoriteten inom alla områden idag.. hahah.
Vegiterianer är inte kloka. Förstår inte vad de vill få ut av de hela. Kött är gott!
Jag pallar inte ha ett citat här.
Nä, det är inte lätt att vara dum, painted !
<br>
painted Vilket otroligt hemskt och värdefullt samhälle vi lever i när det finns godhjärtade människor som inte vill stödja den massslakt och industri som lever på att ha ihjäl djur och som inte böjer sig för att plåga många av djuren i farten..
Vad fan är det som är så provokativt med människor som inte vill äta kött, av en eller annan anledning? Jag tycker själv det är nobelt med människor som inte vill stödja köttindustrin.
nej, promoe veggi ? vafan händer med världen? jag har han för tillfället som visningsbild på msn men tror han försviner nu. dock lite kul att Meat Loaf är veggi :) jag tänker såhära, om jag skulle starta en förening som är mot vegitarianer och demostrera högt me plakat och sånt, skulle det räknas som "hets mot folkgrupp" och vara straffbart ? om inte.. Nån som är på ?
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Foerplay Om du aldrig har lyssnat på Promoe, varför har du då honom som visningsbild?
<br>
var någonstans säger jag att jag inte lyssnat på promoe ? nu lovar jag han har sagt det i någon låt eller liknande som jag då helt har missat. Har jag rätt ?
Ptja, om du missat att han är vegan så kan du inte ha lyssnat mycket på honom, varken låttexter eller intervjuer med mera. Tre fjärdedelar av Looptroop är veggisar, jobbigt va?
<br>
Foerplay Promoe pratar i princip hela tiden om sitt kostval.
http://hem.passagen.se/kott/ Gå in där vet jag. Där kan du glänsa med din tillvaro och skrika "vegetarianer är puckade höhöhöh bira bira bira bärs bärs bärs!" i kör.
Mr_D Ålder? :)
jasså se på tusan. ja nått nytt lär man sig varje dag :)
Btw så stämmer inte _Rookie F21's lista över huvudtaget, vem är det som har sammanställt den? Skaffa riktiga listor med bevis eller vad som hellst, jag läste igenom den snabbt och vet säker att 50% av dessa personer inte är vegeterianer
- Albert Einstein var enligt uppgift vegetarian de två sista åren av sitt liv. Han blev 76 år. Jag skulle inte stämpla honom "vegetarian " Bara för att plocka bort 1 av namnen inna jag går och lägger mig