Phatie>
Det verkar inte som om du läste igenom mitt inlägg riktigt, eller förstod det.
Det är väl klart som fan inte många är veggos bara för att de inte gillar smaken av kött, he. :)
Men jag syftade just på några jag känner.
En av dessa strikta vegeterianer vägrar servera kött hemma också, och helst inte ens vill att någon äter kött hemma hos de.
Och en annan vegeterian, hennes partner då som officiellt är så antikött, är inte en främling till att äta kebab eller pizza med kött på på fyllan. He.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag gillar tanken på att djur har dött för att jag ska få god mat
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Bat men en vegeterian som äter kebab på fyllan är ju då för min del inte vegeterian i sin mathållning. han är köttätare, punkt slut. kan man inte avstå från kött för att man tycker det är för gott så att man "faller" dit varje gång man är full och ska ha bakfylleät så känns det ju inte så lönt att kalla sig för vegeterian om man sen inte ens mår lite dåligt över vad man gjort. tycker jag iaf : )
Phatie>
Säger du det till honom blir han sur och kinkig! ;)
Men de är inte ofta det händer alltså, riktigt sällan faktikst.
Men det har hänt några få gånger. Och kommer säkert hända igen nån gång.
"känns det ju inte så lönt att kalla sig för vegeterian om man sen inte ens mår lite dåligt över vad man gjort. tycker jag iaf : )"
Så i din värld måste en vegeterian vara belastad med skuldkänslor och ångest? Fyfan vad jobbigt! ;p
Hangaround
2007-04-24 14:08
Eksem Nu hojtar jag igen, hur har vi utvecklats? Vad jag har fått lära mig iaf är att människan inte har utvecklats sen vi först kom, har jag fel så rätta mig istället!
Hur menar du då att inte utvecklats? Intellektuellt sett har vi utvecklats en jävla massa, dock inte fysiskt vad jag vet, men han syftar kanske på hjärnan?
Sittin sideways...
Eller jag vet inte, hade blindtarmen en funktion när vi blev dom varelser vi är idag?
Sittin sideways...
Jag är köttätare btw. Folk får vara vad dom vill men jag tror stenhårt på att vi är ämnade att äta kött.
Sittin sideways...
Hangaround
2007-04-24 14:47
Intellektuellt har vi väl bara börjat "leva upp" till våran potential, håller oss fortfarande inom ramarna för homo sapiens..utveckling innebär såvitt jag vet att varelsens fysik muteras för att anpassa sig..och det har vi inte gjort.
Jo iofs, men är inte hjärnan en del av vår fysik? Du menar att om vi tagit en stenåldersbaby och uppfostrat honom som en 200- baby så hade inga skillnader märkts? Jag är inte säker, men det kan mycket väl vara så.
Sittin sideways...
Jag tycker helt enkelt att det är äckligt att min mat nuddar kött, precis som jag inte gillar hår i min mat o.s.v. men det är inte direkt så att jag totalvägrar om det har nuddat vid. går det så slipper jag helst.
Hangaround
2007-04-24 15:14
Du menar att om vi tagit en stenåldersbaby och uppfostrat honom som en 200- baby så hade inga skillnader märkts? Exakt.
Grönsaker är döda växter, usch.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
Om människan skulle vara gjord för att äta kött skulle vi väl inte bli sjuka om vi lät bli att steka köttet först? Då borde väl våran kropp gilla bakterierna i det köttet istället.
Sen är det sjukt hur mycket resurser som slösas i köttindustrin. T.ex. så krävs det 100 000 liter vatten för att föda upp 1 kilo kött, och 1 kilo soja bara 20 000. En odlingsyta som räcker till 10 vegetarianer räcker bara till 1 köttätare. Resultatet är att ingen i hela världen skulle behöva svälta om alla var vegetarianer.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
etna>
Visst kan människan äta och leva på rått kött.
Jag känner till många människor som äter kött rått.
Hos oss är det hyffsat vanligt även hos kroppsbyggare som inte vill ändra matens kemiska ubbyggnad genom uppvärmning eller tillagning (raw food).
Även rätt vanligt i andra kulturer.
Eskimåer på Grönland t.ex. äter väldigt mycket rått, och de anses höra till de mest friska människorna på klotet med väldigt låg andel hjärt och kärlsjukdomar hos den befolkningen.
Sedan är det väl mer senaste typ 30 åren som bakterier som VTEC och EHEC märkts av i Sverige.
Det är ju långt ifrån all rått kött som är smitta eller innehåller farliga bakterier, men klart det är en riskfaktor i dagens västeländska samhälle som man gärna undviker.
Själv tycker jag rått kött är svinäckligt.
Men jag menar bara att jag vet att det är många på jorden som äter rått kött utan problem.
Finns ju hur mycket t.ex. naturfolk och afrikanska stammar som helst som bokstavligt lever på rått kött.
Sedan borde vet väl inte vara okänt för dig att många t.ex. äter sina stekar och biffar rare, eller att många resturanger erbjuder rå mat i diverse former.
Nog vet jag att man äter rått kött, men det är ju ändå mycket större risk att man blir sjuk av rått kött än av stekt. Man ska ju t.ex. inte äta rått kött när man är gravid eftersom det finns bakterier i det som kan skada fostret väldigt mycket, utan att det knappt märks på modern.
Sen är väl smaken en annan sak. Hur många som propagerar för att kött är så gott tycker egentligen om den okryddade köttsmaken? Sätt samma kryddor på något vegetariskt så smakar det lika gott.
När jag var vegetarian (totalt typ 20 år av mitt liv) hade jag inga problem med att köpa en skinkmacka, slänga skinkan och äta mackan. Kanske för att jag var vegetarian av mer teoretiska skäl och aldrig kände mig äcklad på något sätt av kött eller fisk...
Teoretiska skäl? Hur menar du då?
antwon: Jag kände aldrig något fysiskt motstånd eller äckel mot att äta kött. Jag hade mer räknat ut genom nån sorts filosofisk diskussion att det var onödigt att äta kött.
Det är ju fruktansvärt onödigt.
Bat > Är det inte så att folket på Grönland har betydligt lägre medelålder än vi i övriga världen? Då äter dom ju dessutom fångat kött, vilket borde vara det nyttigaste köttet man kan äta, till skillnad från alla uppumpade övergödda kalvar från västvärlden.
Alkohol- och tobakkonsumtionen på Grönland lär ju inte vara mycket att prata om jämfört med här. Trafikolyckorna borde nästan gå att räkna på en hand där borta, så hur kan det komma sig att dom ändå har lägre medelålder än oss? Trots att vi andas in avgaser varje dag, och våldet och alkoholen dödar hur många som helst.
Bat nej absolut inte, men om personen vi pratar om har blivit vegeterian av någon annan anledning än att han inte gillar kött så borde han ju ha lite ångest? det skulle jag ha iaf. sen hoppas jag att du förstår vilken nivå jag lägger ångesten på i så fall - jag menar inte att man måste ta sitt liv eller gråta i tusen timmar eller bli deprimerad för att man råkat äta kött utan mest fundera över sitt ställningstagande etc.
etna: Medelåldern på Grönland lär knappast bero på kosten.
Orkade inte leta sådär febrilt, men nu kanske du har lärt dig att sluta anta i diskussioner.
Länk!
Redline!
Jag tycker okryddat kött och okryddade grönsaker oftast är lika mindre gott typ..
Spelar ingen roll om det är en biff eller en sallad, jag kryddar skitet ändå.
Inte för att något av dessa är äckliga eller så okryddade, tycker både okryddat kött eller grönsaker kan vara rätt gott. Men det är ju så jäkla mycket godare kryddat.
Klart man kan bki sjuk, men som sagt är risken totalt överdriven.
Miljontals människor äter någon variant av rått varenda dag utan att bli sjuka.
Du kan ju bli dödligt sjuk av grönsaker också. Finns hur mycket bakterier som helst i jord och damm som man kan bli dodligt sjuk av om man inte kokar eller behandlar vissa grönsaker.
T.ex. Salmonella kan även finnas i diverse fröer och kryddor.
Det kanske du inte visste?
Även shigella som är livsfarligt kan finnas i allt från kött till grönsaker och råa sallader.
Det samma gäller Listeria monocytogenes som kan finnas i grönsaker, och som är direkt livsfarligt.
Du kan även få en känd sjukdom som du kanske har hört talats om som heter "Botulism".
Botulismtoxin är ett av de farligaste gifterna som finns för människan och den bakterien älskar verkligen även att finnas i grönsaker, b.la. vitlök och lök, samt oljor.
Dödliga bakterier kan finnas i alla sorers livsmedel, inte bara kött.
Bara det att man hör så mycket mer av det sistnämna här i väst.
Soul_Survivor_II P29 Det låter ju inte så mycket som ett ställningstagande om du ändå konsumerade produkter som innehöll kött? :)
antwon: Nej, det var ett märkligt ställningstagande. Det var därför jag otog det s.a.s.
Tech "hur har vi utvecklats?" Utöver att vi flera gånger förändrat våra matvanor har vi också blivit längre, tyngre och äldre. Och då har vi inte ens med social eller teknisk utveckling.
Tech: "Jag ser sakers sanna natur, eller rättare sagt, vad jag tror dess sanna natur är, visst jag kan ha fel men jag har hittills inte sett nåt bevis för det. -Bevis för vad? Att djur känner och har rätt att leva? Vad för "bevis" kräver du?
Jag tror att kor finns på jorden endast för att föda andra djur, visst sättet korna behandlas på är förjävligt, men likväl så måste jag äta för att överleva..och jag tycker om kött."
- Vad är då ditt syfte? Hur kommer det sig att du till skillnad från andra anser attdet är så det ligger till? Vad säger att du har rätt? Du måste inte äta kött för att överleva. Det är ju där alla dina argument brister. Och det som återstår är futtiga "jag tycker om kött" Det är ju det jag sagt hela tiden. Att du baserar ditt "behov" enbart på din egoism.
"För att vi i grund och botten är rovdjur, och helt uppenbart dom bäst anpassade rovdjuren..har du sett ett lejon be om ursäkt?" - Allvarligt, jämför du dig med ett lejon? Och sa du inte alldeles nyss att det var skillnad på människor och djur? Dessutom, du kan välja, det kan inte lejonet. Futtigt argument.
"Om vi har ett högre medvetande eller inte vet jag inte, men att majoriteten av människor inte är vegetarianer vet jag. Visst, tvinga alla att bli det så rättar jag in mig i ledet, jag vet att det skulle vara bäst så, jorden skulle kunna försörja många fler miljarder än vad som finns idag..och idag kan vi inte försörja alla." -Så du kör på "alla andra gör det då måste jag också"? Om du bodde i en stad där alla var rasister, skulle du vara tvungen att vara det också? Nej.
"Om vi inte hade haft en köttindustri så tror jag att många av de djur som ligger i våra kyldiskar skulle ha blivit jagade till utrotning för längesen." - HA! Som vilka då? Där ligger f.ö ett annat problem med oss människor. Hur vi utarmar och exploaterar jorden. Jag tror allt skulle vara rena rama paradiset om vi intr fanns.
"Jorden skulle vi förstöra ändå. Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, jag tycker också att sättet djur behandlas på är fel, men samtidigt är jag realistisk och inser att hur många är vi nu?, sju miljarder? människor inte kommer ändra på ett 40000år gammalt levnadssätt om inte något katastrofalt inträffar, vi har ju trots allt inte utvecklats nånting på den tiden. " - Men du hämmar ju verkligen dig själv genom att tänka så. Otroligt korkat. Varför ska man inte försöka? Allvarligt?
"Att äta kött har aldrig varit ett medvetet val, det är bara gammal vana för mig. Har funderat mycket kring veganism, men då jag inte kan se nåt större syfte med det än att kunna klappa mig själv på axeln så ser jag ingen poäng med det. " - Du kan bidra till en bättre värld? Du kan minska lidande. Ju fler som tänker och agerar efter detta, desto mindre djur slaktas osv.
Sän
Det är självklart kul att se att du försöker engagera dig, men var och en måste dock få äta vad dem vill. En person ska inte behöva försvara varför den äter kött. Visst, man kan berätta om hur det ligger till och vad som kan bli bättre, men att bli arg på en person för att den har en viss åsikt om djurens behandling eller pga. den personens kost är lite fel väg att gå känns det som.
Hangaround
2007-04-24 20:10
Eksem Hur har våra matvanor förändrats? Sän - Allvarligt, jämför du dig med ett lejon? Och sa du inte alldeles nyss att det var skillnad på människor och djur? Dessutom, du kan välja, det kan inte lejonet. Futtigt argument. Skillnaden jag sa var att vi är djuret i toppen, har aldrig sagt att vi inte är djur. Visst jag kan välja, men mitt val gör ingen egentlig skillnad, så vad det spelar för roll ser jag inte. HA! Som vilka då? Där ligger f.ö ett annat problem med oss människor. Hur vi utarmar och exploaterar jorden. Jag tror allt skulle vara rena rama paradiset om vi intr fanns. Om alla bara gick ut och dödade för dagen skulle det fan inte finns några kor, får, kycklingar osv kvar. Om jag fick välja mellan utrotning och fångenskap skulle jag ta det senare. visserligen får ju inte djuren välja men det gör det inte mindre sant. Hur skev köttindustri än är så tar den iaf hänsyn till arternas överlevnad. Men du hämmar ju verkligen dig själv genom att tänka så. Otroligt korkat. Varför ska man inte försöka? Allvarligt? För att en enskild individ inte kan göra nån skillnad, bara otroligt naivt att tänka som du gör. Du kan bidra till en bättre värld? Du kan minska lidande. Ju fler som tänker och agerar efter detta, desto mindre djur slaktas osv. Vad jag gör leder inte till någon som helst förbättring, mindre djur slaktas inte, mer kött slängs.
jag ater inte kott som nuddat gronsaker
Tech, våra domstolständer (längst bak, vad fan heter dom?) använder vi inte på samma sätt idag som vi gjorde förr. alla hade väl de tänderna förr, idag får väl hälften dom tänderna, vilket tyder på att vi går på rätt väg.
i get more pussy then panty!
smutsig_slampa P22 du är 10:e personen som drar det "skämtet" i tråden. grattis, verkligen. du har vunnit en dusch hos scan.
i get more pussy then panty!
men nu slipper jag bladdra i traden for att hitta skamtet och skamt lika roliga som det har kan inte fa for mycket exponering!
Tech P22 För att en enskild individ inte kan göra nån skillnad, bara otroligt naivt att tänka som du gör. Klart en enskild individ kan göra skillnad, det måste börja någonstans. Du målar verkligen upp dig som att du tror att du aldrig kommer kunna påverka något i hela ditt liv. Tråkigt att du blivit så formad till att bara följa med strömmen.
Hangaround
2007-04-24 22:24
antwon vet inte om jag är formad eller om jag bara ser läget som mer hopplöst än andra.
Tech P22 Att människor inte kan göra en enskild skillnad betyder inte att man inte ska ta sitt ansvar. Skulle alla säga att man inte gör någon skillnad så skulle man lätt kunna skita i att rösta. Man skulle kunna stjäla, man skulle kunna gena runt alla hörn i samhället och därmed skapa ett samhälle som är lite sämre att leva i. Vi människor bör ta ansvar för det vi gör. Om vissa anser det vara moraliskt fel att äta kött så bör dom rimligen dra sitt strå till stacken och ta ansvar. Trots att alla inte gör det.etna P23 Såklart människor bör kunna rättfärdiga sina handlingar. Om jag går runt och dödar människor, och du sedan påstår "varför gör du så?" Då kan det rimligen krävas att jag ger dig ett svar på det. Dvs en diskussion om hur människor bör eller inte bör agera är något essentiellt i samhället. De som anser att något är omoraliskt bör såklart kritisera de som inte gör något. Och för övrigt så måste jag säga att Säns argument är betydligt bättre och mer konsekventa än alla köttätares i tråden. Och anledningen till att vi i väst inte dör så ofta är väl för att vi har bra sjukvård? Jag är inte helt insatt med hur det är på grönland, men spontant så känns det som om dom har färre sjukhus och sämre sjukvård. Men men. generellt sätt så kan man väl säga att vi människor klarar oss på den mesta av kosten vi kan äta. Vi kan klara oss på bara kött, vi kan klara oss på bara bröd. osv.
Lynguistic
Det håller jag med om. Det är dock en helt annan sak.
När man börjar kalla personer korkade, egoister osv. för att dom inte äter samma saker som man själv gör är det dock på en annan nivå.
Jag kan hålla med Sän om att världen skulle bli bättre på väldigt många sätt om människorna lät bli att äta kött, men måste ändå få välja själv utan att bli påhoppad.
etna P23 Ärs. Om människor är korkade så kan man kalla dom för korkade. Inget fel på det. Däremot tenderar man att stöta bort människor istället för att göra dom klokare. Och man är väl självklart på något sätt egoistisk om man väljer att äta kött om man ser på den köttindustrin vi har idag. Eller så är man så naiv att man inte ser att djuren lider. Vad menar du med att välja själv utan att bli påhoppad? Välja själv utan att få kritik mot sig? Varför det?
"Om människor är korkade så kan man kalla dom för korkade. Inget fel på det".
Varför brukar jag nästan bara se sådan här attityd, intolerans och arrogans från vegeterianer?
Känns som om allätare rent generellt är mer accepterande i denna fråga. Brukar aldrig se eller höra allätare kala vegeterianer för "korkade", "egoister" osv.
Min personliga uppfattning är att de låter vegeterianerna veta deras ståndpunkt och förklara att de inte håller med de i frågan.
Medan vegeterianer verkar ha en tendens att komma med personliga påhopp och påtvingade åsikter..
Varför är det såhär?
Jag önskar jag kunde svara på det. Synd att man som vegetarian ska bli ihopblandad med den typen människor.
Jag har redan märkt att du inte är sådan.. :)
Du kan föra en diskussion och komma med vettiga argument, och förklara dina tankar och åsikter väl utan för den sakens skull förlöjliga andras. Big up! :D
etna P23. hurhurm. det här är en diskussionstråd. vad tror du vi gör egentligen? diskuterar. han lägger fram sina ståndpunkter och värderingar och jag mina. kan jag sticka hål på hans så visst. kul ...men jag är absolut inte arg?
Tech: Skillnaden jag sa var att vi är djuret i toppen, har aldrig sagt att vi inte är djur. Visst jag kan välja, men mitt val gör ingen egentlig skillnad, så vad det spelar för roll ser jag inte. - Ditt val gör ingen skillnad? Tänk om alla tänkt som du... Ta t.ex andra värlskriget som exempel "naaah. hitler kommer vinna iaf. vad spelar det för roll om jag ens försöker rädda folk" Sanningen är som den där klyschan: Ingen kan göra allt men alla kan göra någonting. Men till skillnad från andra klyschor är den där sann.
Om alla bara gick ut och dödade för dagen skulle det fan inte finns några kor, får, kycklingar osv kvar. Om jag fick välja mellan utrotning och fångenskap skulle jag ta det senare. visserligen får ju inte djuren välja men det gör det inte mindre sant. Hur skev köttindustri än är så tar den iaf hänsyn till arternas överlevnad. - Men om fler och fler blev vegetarianer så skulle för det första djurhållningen förbättras, själva industrialiseringen skulle sjävklart fortfarande profitera på andra arters liv men i slutändan, när ingen efterfrågan finns, var ligger vinsten om ingen köper produkten? Då kan vi ha kycklingar och kor som går fritt. Man kan ju också (fast det skeva i det kan ju diskuteras också) hålla dom som värphöns/mjölkkor. För att så småningom klara sig utan det också. Succesiv avveckling är just det. Det är inte bara pang bom och så springer det runt 14 miljarder kor och höns härbärgerar på din gräsmatta. Tillåt mig för övrigt att markera följande "Om jag fick välja mellan utrotning och fångenskap skulle jag ta det senare. visserligen får ju inte djuren välja men det gör det inte mindre sant." Utrotning och fångenskap? Är det dom två valen du tycker finns? Vad sägs om Frihet versus fångenskap, liv versus död. Mer sanning i det än ditt futtiga pest eller kolera-alternativ. Dessutom, du säger ju det själv. Dom får inte välja. Och köttindustrin tar verkligen inte hänsyn till ngn.
För att en enskild individ inte kan göra nån skillnad, bara otroligt naivt att tänka som du gör. - Se ovan. Tycker att du kanske borde se över din inställning. Om du går förbi ett hus som brinner. Säg att du sen hör ett spädbarn gråta därinne, tar du då chansen att rädda barnet fast du kanske inte klarar det, eller lutar du dig bakåt och kollar på när huset brinner ner och inbillar dig att du inte kunnat göra ngt? Ett exempel märk väl. Men fortfarande. Kan man så varför inte? Det är ju bara du som hindrar dig. Det handlar om vilken inställning man har. Det finns massor med folk i världen som inte nöjt sig med att inte göra något alls som åstadkommit massor.
Vad jag gör leder inte till någon som helst förbättring, mindre djur slaktas inte, mer kött slängs . - Du tror det ja...men ja. svar finns ovan.Bat Tycker jag att ngn är korkad och egoistisk så varför kan jag inte säga det? Jag säger ju det baserat på diskussionen. Inte direkt som att jag pratar ekonomi och kallar ngn bög för att dom inte håller med mig. Men att diskutera etik och moral med ngn som inte kommer med nya vinklingar, inte svarar på frågor etc är frustrerande. Det är som att dunka huvudet i en vägg. Men jag tror iaf inte att Tech eller ngn annan sitter och gråter över att jag kallade dom "korkade" men visst. Ska väl tillägga sen för att inte få vett&etikett-poliser på mig att "jag tyckjer det var ett lite mindre intelligent svar av dig, inte därmed sagt att du är ointelligent, inte alls, men bara i denna frågan". duger det eller?
Bat. tillägg. det enda "otrevliga" jag sagt till tech vad jag kan se kan vara: "Jorden skulle vi förstöra ändå.osv" - Men du hämmar ju verkligen dig själv genom att tänka så. Otroligt korkat. Varför ska man inte försöka? Allvarligt? yes there it is. ordet korkat. svart på vitt. huvva. vart är det dumt liksom? det är väl ändå ganska korkat att inte ens försöka? där handlar det ju dessutom om en livsattityd. inte enbart kött eller grönsaker. att jag tappade lusten att argumentera med felici-jah kan bero på att hon sket fullständigt i att svara på mina frågor och sen slängde ur sig massa skit. också skälet till att hon inte ville stanna kvar för hon hade ingenting att tillföra diskussionen Läs vad jag skrivit istället för att bara skumma igenom och fastna på enstaka ord. Allt ser annorlunda ut om man tar det ur sitt sammanhang.
BAT: jag skulle f.ö vilja se en köttätare kalla en veggie egoist och klara sig ur den diskussionen. haha
Hangaround
2007-04-25 02:21
Sän Ja du är fett otrevlig, ska bussa nån admin på dig;)
Men om fler och fler blev vegetarianer så skulle för det första djurhållningen förbättras Där har vi det, "men om"..inga men, inga om..folk ändrar sig inte om dom inte måste, och så länge köttindustrin tillfredställer behovet kommer det inte ändras.
Känns som om allätare rent generellt är mer accepterande i denna fråga. Brukar aldrig se eller höra allätare kala vegeterianer för "korkade", "egoister" osv.
Min personliga uppfattning är att de låter vegeterianerna veta deras ståndpunkt och förklara att de inte håller med de i frågan.
Medan vegeterianer verkar ha en tendens att komma med personliga påhopp och påtvingade åsikter.. haha! så att få höra varje dag i skolan kommentarer som "ååh, vilken äcklig mat du har, varför äter du inte kött?!?", "varför är du egentligen vegetarian? alltså, jag skulle aldrig kunna vara vegetarian, guud va äcklig den där maten ser ut!!" osv räknas inte som personliga påhopp och påtvingade åsikter? och inte minst från det egna hemmet. min uppfattning och min egna erfarenhet är att vegetarianer tiger och blir äcklade i smyg medans köttätare, speciellt köttÄLSKAREN, ständigt måste spy ut alla sina åsikter eftersom vegetarianen får den att göra vad den helst av allt inte vill göra, tänka.
Tech "Hur har våra matvanor förändrats?" Vi har börjat äta mjölkprodukter, odlade grönsaker, tillagat kött, spannmål, mm. Vi får idag i oss andra proteiner och andra fetter än tidigare, vi har ett mycket högre intag av kolhydrater. Man har under perioder gett olika mat till män och kvinnor. Kort sagt: Hur bra skulle du må av att äta de köttrester ett lejon lämnat kvar på sitt byte?
Hangaround
2007-04-25 06:38
Eksem Vi har börjat äta mjölkprodukter, odlade grönsaker, tillagat kött, spannmål, mm. Tillagat kött har människan ätit sen vi lärade oss att använda eld, mjölk har funnits i vår kost sen får och getter blev tama, dvs i runt 10000 år..det är enda ganska lång tid att få det att funka på. Resten kan jag inte säga nånting om, men ge mig 10k år och jag pallar resterna efter ett lejon som ingenting.
Tech Så nu HAR det helt plötsligt funnits än förändring i människans kost? Erkänner du kanske även att människan evolverat på andra vis?