Lyricist
2006-11-09 19:17
jennie-is-back Okej! 18 går iallafall att trycka på skulle jag tro;D Cabbe eller suv låter najs! Cabbe är ju softast på sommaren dock
Lyricist
2006-11-09 23:56
Låt den inte dö nu folket!
Zteve-O jo självklart går det på. och självklart är cabbe mest på sommaren, men har man hard top så :)
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
Lyricist
2006-11-10 09:07
jennie-is-back YEEAH...Dock har ju inte alla cabbar hardtop;D Men det beror på. Dem nyare bilarna har ju fan värsta hightech hardtoparna...Jag minns den tiden då man fick ta av den skiten manuellt, även på en helt ny merca sl500 haha. Det var 90-tal!
Zteve-O hehehe men köper man en cabbe så köper man en lite nyare ju eller helt ny. Och då kräver man en hardtop :) haha ja dom e schyssta. :) Bäst e ju golfarna som e cabbs :)
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
Lyricist
2006-11-10 22:18
jennie-is-back. Ni köper en corvette cab! Visserligen softtop men ändå;D 350 hk att leka med
Om bilen inte är en en "trailer queen" som inte körs så mycket så ska du inte ha 19"-hjul då det kan visa sig svårt att styra med så liten däckprofil :)
Signatur får rum här
Lyricist
2006-11-10 23:45
ääh skitsam. Sålänge det är snyggt duger det åffer haha;D
Du har aldrig kört en bil med för stora fälgar, hör jag =)
Signatur får rum här
Lyricist
2006-11-11 00:26
haha nej;D Men bilarna dom chillar runt på bana med på alla träff då? Dom har ju fett låg profil och dom verkar ju ha lagom kontroll iaf:O
Nu ikväll såg lyfte jag ur motorn på min amazon och skall börja förbereda för min v8 imorgon :)
tja e de du som e sad? du fett skÖöÖön på graffa! kan ja få köpa en skiss av dej??.. Styleline x2
Zteve-O hehehe :) Innan vi köpte Mondeon så var jag sugen på en ny
Celica men va fan. Mondeon visade sig vara jäkligt bra, snygg och skön. Plus att planerar man familj så gör man :) Sen så har den en hel del finesser och den är jävligt
säker .
Tyvärr kan jag informera om att Ford till stor del är skräp rakt igenom, förutom vissa undantag. Och då menar jag på saker som ni dödliga inte ser. Det vill säga motor och liknande. Gammla Ford-bilar är okej, men nya är rena låg-budgetskräpet.
Signatur får rum här
åffer trodde aldrig att jag skulle höra något sånt från en svensk, skönt att det finns folk som är väl upplysta.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Äh skitsnack. Mondeo e jävligt bra. självklart kollade vi upp tester och allt innan vi köpte bilen. Gamla ford ÄR skräp, men nya är mycket bättre. "ni dödliga" den va bra :) sen så är det ju självklart att alla bilar behöver fixas mer eller mindre efter en tid. Men man ska ta hand om sin bil och ta in den på service med.
Toyota Supra 3,0 turbo -90 Cadillac Fleetwood -86 Lincoln Continental Mark IV 1972
Vilda Västern// Clark Kent//
Lyricist
2006-11-11 14:03
-SAFT- Ojoj sedär ja! Låter som ett trevligt och kul projekt faktiskt. Länka gärna lite bilder om du har! åffer Ford har ju ett dåligt rykte på sig ja:P jennie-is-back Usch för familj haha...Då kan man inte ha lika tuffa bilar längre ju:( Lincoln mark IV har vi nog 5st av tror jag nu haha. Pappa har plötsligt börjat samla på sig en hög med gamla jänkare...Dom går väl upp i pris med tiden antar jag;D
zteve ge mig :D
Lyricist
2006-11-11 14:10
säljer fader din någon då ? å hur mycket isf
Lyricist
2006-11-11 14:17
Brunleif P18 Du vet att allt är till salu för rätt pris. Tyvärr har jag ingen aning om hur mycket han skulle tänka sig ta för dem. Varierar väl från bil till bil osv. Han sålde en för 180.000 norska här i somras iaf. Fast den var i toppskick också!
toppskick ska det ju inte vara det ska ju vara lite halv slitet det är mycket snyggare
Lyricist
2006-11-11 14:24
haha...nja resten av bilarna vi har är väl i vanligt bruksskick typ. palla med alltför slitna bilar.
Zteve-O P21 jo jag gör det lite senare när jag har fått bilderna. har även en till amazon som jag skall lyfta motorn på och stoppa i en b21a :)
tja e de du som e sad? du fett skÖöÖön på graffa! kan ja få köpa en skiss av dej??.. Styleline x2
frost P19 Haha :) Men så är ju fallet :)
Jennie-is-back Hoppas för din skull att du har en pojkvän med egen verkstad, verktyg för 200 000 och ett glatt humör när han mekar bilar 24/7 så kan ju inte en Ford vara ett bättre köp :)
Okej, jag överdrev lite, men nya Ford är faktist bara sopor... :/
Signatur får rum här
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
åffer: Varför skrev du inget om att ford är en dålig bil när hon först länkade? Utan dina åsikter kom efter några dagar... I smell jealousy. Vad har du själv för bil?
Lyricist
2006-11-11 19:13
Bakelse1 Nästan en sånn kör morsan. Våran är nog lite äldre...Fast morsans har tråkiga orginalfälgar:\
Kanske inte kollade igenom så noggrant :) Just nu har jag en VW som jag ska restaurera. Köpte för ca 400, kommer få runt 10-13 000 när den säljs. Vad har du själv?
Signatur får rum här
Zteve-O P21 haha ja men man kan ju ha en grym bil på sidan om :) Right? Åffer nejdå. jag har en MAN och ingen pojkvän. Dessutom så undrar jag... har du haft en nyare ford eller? Dessutom så tror jag inte att din kunskap slår en gammal bilvetares kunskap. Allt är relativt och alla bilar är inte alltidskit bara för att man själv har råkat ut för nåt. Dessutom så beror det på hur man sköter sin bil och hur man kör den jävlen.
Åffer han har en Ford Mondeo Ghia -01.
jennie-is-back Nej, jag har inte haft en nyare Ford, men Ford i största allmänhet har mycket problem, som dessutom är dyra at laga.
Sen får du ju tro vad du vill.
Och vad en "bilvetare" tror eller tycker är väl mindre tillförlitligt än vad tusentals andra människor vet, och själva upplevt.
Och hur du kör den är såklart en faktor, risken är ju mindre om du inte kör som en idiot.
Men bilar går inte sönder enbart på grund av att du kör fort.
Det handlar även om allmänn skötsel och Kvaliteten på bilen, samt MASSOR av andra faktorer.
Om inget någonsin gick sönder på en bil, hur skulle bil-jättarna då tjäna pengar?
Signatur får rum här
Lyricist
2006-11-11 23:05
Jag sliter ut alla jävla delar på min epa hela tiden haha. Nu är det styrlagren eller vafan det heter som måste bytas! OHYEAH
åffer vi har kollat upp allt sånt emd bildelar innan vi köpte, och till en Mondeo var dom inte så dyra, sen beror det på vad man har för ekonomi och vad man jämnför med. Sen så är det faktist så att du är den första (av alla andra som vi har diskuterat bilen med) som kastar skit på dom nya Ford. självklart kör jag inte som en idiot. Jag har mina anledningar. att köra som en idiot handlar inte om att köra fort. du snackar som om jag är dum i huvudet. i vet vad vi har köpt. och självklart går saker isönder på bilar. har jag påstått annat?
jennie-is-back Precis, det är en stor fördel, Ford har rätt så billiga reservdelar i jämförelse med andra stora märken.
"De andra ni pratat med" sa att bilen var bra, var det säljaren eller? =) Nej, då, skoja bara.
Men det är klart att den duger, jag vet ju inte vad ni ska ha den till, å andra sidan :P
Signatur får rum här
Åffer tror du verkligen att vi är så dumma? Nej vi har kollat "upp" bilen. Ok? Jag skrev tidigare att det är en familjebil. Mondeon är en jävligt säker bil. Pedalerna skjuts in tex i bilen vid en krock så att man slipper göra illa fötterna, den har 6 airbags, har för mig att motorn åker in eller nåt på ett sätt vid en krock med osv. inte helt 100 påd et sista dock. Vi tänker framåt. Inte på att köra fort och leka idiot på gatorna.
jennie-is-back Herregud, du behöver inte vara otrevlig.
Och det är SKITSAMMA hur du kör bilen, jag kan garantera att någonting kommer gå sönder, även om ni inte kör som idioter.
Vart tar motorn vägen när man krockar?
Den kanske åker in i kupén och krossar benen på föraren...
Signatur får rum här
Åffer jag är inte otrevlig. det är du som är arrogant och älskar att dissa andras glädje. Och NÄR FAN OCH VART FAN DÅ har jag skrivit att bilar inte går isönder? Säg mig? Jag vet att bilar kan gå isönder. Vi hade en Camry och den gick isönder, men sen beror det även på hur gammal bilfanskapet är. Om den är tex 18 år gammal så går den nog betydligt oftare isönde än om den är 5 år gammal. Eller hur? Annars hade folk inte satsat på nya bilar. och haha vad rolig du var. VÄLDIGT rolig.
Lyricist
2006-11-12 02:04
Men ge er nu. Vafan...Låt nu jennie vara nöjd med sin mondeo så får du heller skratta när hon gör en tråd om hur man billigast fixar en mondeo med skuren motor eller något åffer:) Inge mer hat i min biltråd tack! Här ska man digga varandras bilar...Det var okej i början, men nu börjar ni gå för långt. CUT THE CRAP WHIGGAZ pz
Hahah, vilket roligt bråk. Själv körde jag en Nissan Micra 1.1 sista gången jag hade bil. Kan jag varmt rekommendera. Drog 0,5 långa sträckor. Väldigt charmig. Tyvärr lever inte min lilla bil längre. R.I.P. vännen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Zteve-O folk verkar verkligen hata att se andra nöjda. ONLY på whoa!
Lyricist
2006-11-12 02:15
jennie-is-back Man får inte vara bättre än andra vet du väl;D det är regel #1 i den lilla staden jag bor i.
Ähh men skit i va andra säger...Du äger ju bilen nu och är nöjd än sålänge. Eller hur? Det är ju det som räknas.
Måste säga att det bästa med Mondeon är ändå att kamremmen ersattes med en kedja.
Zteve-O iofs :) Nu log jag. Hehe... nej men ärligt. Jag är bara så less på att folk inte kan glädjas åt andras "framgång".
Vid riktigt svåra krockar trycks motorn in under bilen genom att motorramen släpper på ett kontrollerat sätt. Detta, tillsammans med en extra förstärkt torpedvägg, minskar inträngningen i kupén med cirka 15 centimeter. I hårda krockar frigörs också pedalstället, vilket reducerar risken för svåra skador på förarens ben och fötter.
Lyricist
2006-11-12 02:19
jennie-is-back Jag förstår dig. Men så kommer det alltid att vara...Ska du fortsätta irritera dig över sånna kommer du dör av irritation till slut haha;D
Zteve_o jag kommer nog att dö antingen av irritation eller så dör jag av min aggressivitet.
hittade en sak som inte stämmer! "Allra mest retfullt är det emellertid att stänga bakluckan på sedanmodellen. Det saknas handtag på insidan. I smutsigt väglag blir man svårt nedkletad om stängningshanden vid varje besök i bagaget." jag tror att dom har missat dom två handtagen i luckan eller så finns det bara på 5-dörrars Ghia modeller.
Lyricist
2006-11-12 02:24