I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Zteves biltråd!

Övrigt - Blandat

Lyricist

2006-11-07 23:47
Softa märken du nämner grönajätten...BRa smak;D

PenDragon

Du har rätt. Fast som sagt bor jag 1.5 mil utanför stan och måste ut på e6:an och skit för att komma mig in dit. Då vet man aldrig vad som händer och jag lär ju garanterat gasa på om jag känner mig själv rätt. Fast visst...Bor man i stan och bara ska till en polare så håller jag med dig.

Dock finner jag mycket glädje i att köra bil med faktiskt. Det blir nästan lite för farligt med hoj...Det är så lätt att köra om, så man gör det typ hela tiden haha:S

2006-11-07 23:48
Felici-JAH, stor bil är tråkig bil.
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
Lyricist

2006-11-07 23:49
GrönaJätten

Du har inte åkt med i en dodge ram srt-10 än märker jag;D

2006-11-07 23:52
Felici-JAH F17

OK, efter en viss betänktetid kan jag inte komma på något jag för tillfället bryr mig mindre om än vad din "man" ska köpa.

Zteve-O P21

Äh, låt bli att krascha, problem solved. Dessutom får du hålla i åtanke att bromsarna matchar motorn, visst du accelererar upp snabbt och kör om löjligt enkelt, men du bromsar även ner till stillastående riktigt snabbt.
Look with your own eyes - See with your own mind
Lyricist

2006-11-07 23:56
PenDragon

Jo det är lätt att säga bara sådär;D Men på vägarna här runt omkring ligger det allt ifrån ved till hästbajs. Inte kul att komma i 120 mot det ifall man är ouppmärksam;D

Sen brukar jag glömma vad bromsar är haha...Jag kör om, sen kör jag om, sen kör jag om igen och då har jag ingen framför mig så det blir lite mer gas osv osv. Man gör det ju till en dålig vana eller hur;D Men att bromsarna matchar motorn är rätt;D Tur att min 125 som jag har nu inte går snabbare än en gott trimmat moppe haha
Lyricist

2006-11-07 23:57
Snygga bilar burnedsoul!

2006-11-07 23:57
jag är 166, stor bil är min bil. Jag måste ha något som kompenserar min längd.

Aight..
whoopzidoo
Lyricist

2006-11-07 23:58
jag är 166, stor bil är min bil. Jag måste ha något som kompenserar min längd.

Aight..
-
Naaaw...Du skulle sagt det från början haha:D

2006-11-07 23:58
Zteve
hehe ok den skulle jag inte kalla tråkig.

Men hur är den i svängarna?

2006-11-07 23:59
Zteve-O P21

Klart det är lätt att säga, för det är ju trots allt sant.
Men givetvis kör man på tok för snabbt till en början, det brukar lugna ner sig efter första kraschen dock. Som vi alla vet finns det bara två kategorier av MC-förare, de som HAR kraschat och de som KOMMER att krascha.

2006-11-08 00:00
GrönaJätten

Man svänger inte med amerikanska bilar.
Lyricist

2006-11-08 00:03
GrönaJätten

Alltså den är rätt nice i svängarna med. Långt ifrån bäst givetvis...Dom testade den ju på bana i Norge och det blev jävligt bra tider för att vara en så stor bil alltså.

Rakt fram är den galen. Mycket manlig bil!

PenDragon

Haha jo! Det har du alldeles rätt i. Jag har bara blivit påkörd än sålänge^^ Men dagen kommer väl när jag ligger i diket och tackar mig själv för att jag hade ordentligt skydd på mig. Det är så det är...Man är nyfiken och givetvis överskattar man sina egna drivingskillz lite också;D Haha...Dålig kombination det där

2006-11-08 00:09
PenDra
hehe det var det jag hade i tankarna när jag skrev stor bil är tråkig bil....

Zteve
Den är ju helt för mycket. Den skulle ju verkligen aldrig kunnat ha skapats i något annat land än USA och ingen annan än en amerikan skulle komma på den dumma idén

Jag menar 22" och 500w ljud som standard på en pickup...

2006-11-08 00:12
Det är väl underbart med idioter som inte förstått att bilar är till för att köras? :) Fula som stryk dessutom. Nu menar jag dock inte att det inte finns några snygga amerikanska bilar alls, men majoriteten av dessa tillverkades mellan 1967 och 1974 imo och bestod av förhållandevis lätt chassi och en stor jävla motor (inte bara litervolym utan även antal hästkrafter).

2006-11-08 00:13
Zteve-O P21
haha my bad.. Större bilar får oss pygméer att känna oss längre.
whoopzidoo
Lyricist

2006-11-08 00:13
GrönaJätten

Det är det som är soft ju! Amerikanska bilar är onödigt stora och har onödigt stora motorer.

Förresten...Dem som säger att inte storleken räknas kan fråga felici-JAH hahaha.

Aja...Nu ska jag drömma om snygga bilar;D
Lyricist

2006-11-08 00:15
PenDragon

Det är ju just bilarna från den perioden som är skönast. Gamla jänkare är något jag aldrig kommer sluta gilla. Kommer skaffa ne efter fyllda 18 år och jag ska då fan äga en dagen jag dör med!

2006-11-08 00:17
Det är det som är det bästa med amerikanska bilar, man får känna sig så stor o mäktig där uppe i framsätet. Det är så jävla bra, den enda gången jag känner att jag är lång. Världen ligger under ens fötter i en stor bil, det rä så jag tycker att det känns iaf.
I en liten bil känner man sig som vanligt - liten o typ ett offer.
whoopzidoo

2006-11-08 00:18
Den tidsperiod jag nämnde är ju dock inte synonym med "gamla jänkare". När jag hör "gamla jänkare" tänker jag på skitfula rostiga 50/60-talsbilar från det tjocka landet västerut med patetiska motorer med överdimensionerad litervolym i vilken några tjocka raggare med jeansväst kör omkring i och ylar obsceniteter och dricker folköl.

2006-11-08 00:19
Seat leon.. e detta en bra bil?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-08 00:19
Köp en jävla hjullastare om du vill känna dig "stor o mäktig där uppe i framsätet". "Det e najs".

2006-11-08 00:22

det ska vara en fin bil med, sluta ha en sån attityd mot mig, det känns bara så onödigt. Nog med spydiga svar.

whoopzidoo
Lyricist

2006-11-08 00:22
PenDragon

Jo här i sverige ser ju folk på gamla jänkare som raggarnas pilsnerkärror. Men från 50-70 talet var ju amerikanska bilar på topp för fan. 80 talet var bara en massa fula bilar...Nu har dom lyckats styra upp det lite iallafall. Vipern har blivit snyggare medans corvetten var snyggast som c5:a...c6:an blir lite för high tech och ihoptryckt. Pick-ups'en däremot har varit rätt softa hela tiden;D

SÅ tycker jag iaf...

2006-11-08 00:24
Min attityd mot dig har sin grund i allt skräp du öser ur dig.

Zteve-O P21

Corvetten har jag inte gillat sen tidigt 70-tal, bakdelen ser ut som en båt i dagsläget. Vipern är bara urfjantig rakt igenom imo. Nya Challengern däremot är jag jäkligt svag för, retro \o/

2006-11-08 00:29

jag har aldrig påstått att jag kan något om bilar - jag säger bara min åsikt om att bilar ska vara stora. Bara håll dina onödiga, spydiga dryga kommentarer inom dig om det enda du ska göra är att tycka att dina åsikter är bäst och allt annat som sägs är i princip - skit. Lägg ner attityden.

whoopzidoo

2006-11-08 00:40
OK, eller så fortsätter jag att säga precis vad jag tycker och tänker.

2006-11-08 00:47
du kan säga vad du tycker o tänker men du kan släppa attityden.
whoopzidoo

2006-11-08 01:14
PenDragon

Ja, hojar är något alldeles extra!

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Lyricist

2006-11-08 08:20
PenDragon

Ja där ser man! Smaken är som baken...Challengern såg bättre ut förr tycker jag;D haha...Men så här kan vi hålla på och diskutera i evigheter.

2006-11-08 08:49
zteve> det är en 98a uttagen 99, den är i absoluta toppskick faktiskt pärlan, inte rullat många mil och den körs endast vår/sommar tid.

Har väl inte gjort mycket på den haha, men köpte nya 18' fälgar och däck i september, sen har jag bytt ut baklyktorna till ett par grymt snygga. Funderar på att byta vinge..
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2006-11-08 09:10
vad har ni för bilar då whoaiter?
vi är överallt!

2006-11-08 10:18
Haha M5:an har typ 500 Hk.
When we're good they never remember. When we're bad they never forget.

2006-11-08 10:18
373Kw.
Lyricist

2006-11-08 10:22
and-one

Låter snajsigt! Den lär vara grymt snygg nu! Du borde köpa ett set med sänkfjädrar med ju! Sen fixa lite under motorhuven ;D

Ouu trofast;D m5 är både en snygg och kul bil:D

Pappa har fan sålt corvetten nu ser det ut som:( Så när jag fyller 18 får jag typ köra nå annan skit haha:D

2006-11-08 10:29
corvisen är inte fel :)
nej jag tänker inte sänka, den är så jävla låg som den är
ja den är ruggigt snygg, kanske inte världens snabbast bil då det inte är nån z28/v8 modell
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Lyricist

2006-11-08 19:34
and-one

Okej! Det är iofs förjävligt jobbigt med låga bilar. Synd bara att du då har v6 modellen eller? Lite roligare med största motorn;D

Winny

Hahah den bilparken var inte billig direkt;D Men snygga bilar fanns det allt

2006-11-08 20:12
al3 P18
Appropå Seat Leon.
Jag jobbar i en Seat-verkstad, och jag kan säga att Seat är bilar man ska akta sig för, i vanliga fall.
Men just Leon'en är en bra bil, men om du köper beggad, vilket jag antar att du gör, kolla att all el fungerar, för på Leon är det en del el-problem, och om en halvstor el-sak går sönder så kan det hända att den slår ut andra system. Men som sagt kolla om elen funkar innan du köper en Leon, annars väldigt fin bil :)
Signatur får rum här
Lyricist

2006-11-08 21:13
Håll biltråden vid liv nu gott folk! Fråga åffer om mektips eller spitbull om hur mycket en lack kostar! GÖR DET NU

2006-11-08 21:21
fett zteven att du har fixat en tråd om bilar, som för övrigt e klassiskt dig... ska nog ut o dra en repa me civicen tror ja...

2006-11-08 21:21
Eller dig om epa-traktorer ;D

Måste man ha en triangel i bak, och varför i så fall?
Signatur får rum här
Lyricist

2006-11-08 21:46
Ja man måste ha en triangel (LGF-skylt) där bak! Detta för att det på papper är en traktor och långsamtgående fordon (LGF). Därav namnet LGF-skylt;D

Detta visar att skiten går sakta typ haha. Hade man inte haft den kunde man ju bara kört med skylt bak och softa som om det vore en bil, vilket jag iofs gör rätt ofta nu när det är mörkt ändå. Men du förstår tror jag;D

2006-11-08 21:54
Zteve-O P21
Jaså, ja men då förstår jag =)
Signatur får rum här
Lyricist

2006-11-08 22:26
Yeah soft! Där ser ni...Här får ni svar på era frågor om bilar och epor haha

2006-11-09 00:24
-SAFT- P0

Tack om det var till mig :)

Åffer haha ok då :p Och det är jag som har Mondeon :p

Zteve-O hade en Camry som ägaren innan hade sänkt, det var inte alltid så kul. Mondeon är ju en halvkombi. Lite mer "familjebil" så jag tror inte att vi sänker den, dock kommer vi att trycka på större fälgar tror jag :) Och sen när vi väl köper en bil till så kanske vi sänker den iat. Bilden är tagen med mobilkamera och det är Rowmire som sitter i bilen, men det blev en bra bild iaf. Det var lite love at first sight. Hahaha... Jag är nöjd, faktist :)

Nån som vet vad det kostar att rostskydda bilen? Schassit är skyddat, men vi vill skydda mer.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
Lyricist

2006-11-09 00:27
jennie-is-back

Större fälgar låter helrätt! Tonade rutor är aldrig fel heller. Om ni köper en bil till är det ju bara att gå loss på mondeon med allt som hör till:D

Jag har ingen aning vad det kan kosta att rostskydda. Googla lite om du inte får svar här;D

2006-11-09 00:37
Zteve-O har redan tonade rutor. :) ska kolla runt lite. och ringa runt imorgon och så. dessa fälgarna får bli "vinterfälgar tror jag och så köper vi större till sommaren. har "bara" 17" nu.

2006-11-09 00:38
btw går nog loss på den nya bilen då. denna ska vi nog behålla som "familjebil" som sagt.

Lyricist

2006-11-09 11:06
jennie-is-back

Ahaa...Då äre chill ju;D Jo 17" fälgar är ju fint som vinterfälgar! haha...Vad smäller mi på till sommaren då? 19" kanske;D

Vad för bil kommer den nya bilen bli då?

2006-11-09 16:07
Zteve-O kanske blir 19" ja. Vet inte vad vi kan ha för max på denna, faktist. fälgarna som medföljer en Mondeo från början är 16" tror jag. Vet inte riktigt vad det blir för bil. Är själv sugen på en cabbe, men får se. antingen en cabbe eller en suv.

2006-11-09 18:18