bah... ignonera det sista :) haha
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
Zteve-O iofs så är det inte omöjligt. hahahaha
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
Lyricist
2006-11-12 02:28
jennie-is-back HAhaha ajaj...stackars åffer;D Hans namn passade fint in där med HAHAHA
Zteve-O hahahaha ja jag menade inte så :) men du tolkar det som du vill :) jag hittar skitroliga tester om bilen :D tyst nu, jag läser! :p
Lyricist
2006-11-12 02:32
hehe :) nej ärligt nu. vi är OT, men men ;)
Jennie-is-back Jag menade inte att vara otrevlig på något sätt, självklart är det bra att du är nöjd med din bil, och om den som komplement till det, funkar bra så är det ju kanon. Förlåt för att jag ventilerade mig på ett aningen dumt sätt.
Signatur får rum här
åffer no har feelings. Blev irriterad för att du uttalade dig om en bil du inte ens hade sett live så det är därför. Har du läst på sidan jag länkade till?
Nej, jag orkade faktist inte, men jag gissar av det djävulska skrattet att sidan överbevisade mig? :P
Signatur får rum här
for me to know, and for you to find out. ;) Now give me food!
Måste bara säga att en bil är egentligen ingen leksak. inte om man tänker lägga ner en massa pengar på den, så det är klart att man kollar upp bilen och läser en hel del om den modellen samt kollar runt med "veteraner". kör försiktigt alla och var rädda om era medmänniskor!
Lyricist
2006-11-12 13:00
Fan vad gulligt att ni blev vänner till slut! Allt slutar lyckligt i min biltråd:D:D
jag tror att den här bil tråden behövdes :D
tja e de du som e sad? du fett skÖöÖön på graffa! kan ja få köpa en skiss av dej??.. Styleline x2
Personligen kör jag volvo 740, funkar helbra för att sladda runt på vintern.
http://felidae-music.com
ah biltråd, måste visa min bil som jag älskar :D
http://areskoug.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTExMTY5NTI1JnQ9MTE1NjYyOTYwMSZjdXJyaW1nPTA Bytt dörrar, framskärmar, gummilister, tyglister, lyktor, lås, satt i nackstöd, omlackerad etc
Eg ville jag ha en amerikanare från runt 65-75 men amazon är skitfin och bra mycket billigare iaf som förstabil.
Jag håller faktiskt med
Felici-jah lite här.
Det är klart att bilar är som de är här. Vanliga små och mellanstora stadbilar och sånt såklart. Men när bilarna är stora (SUV etc) så är de stora. Vår Jeep Cherokee som är en stor bil här, ser inte särskilt stor ut där.
Det är inte utan anledning som de har två storlekar på parkeringsplatser.
Fried little fishies
Letar förresten vinterbil!. Någon som har några tips eller rent utav en fin bil runt 10k att sälja? (Enda kravet jag har på modellen är att det inte är en 740 ;)
Fried little fishies
Lyricist
2006-11-12 20:14
Lyricist
2006-11-12 23:28
Lyricist
2006-11-13 13:34
Areskoug F19 fan nu vart jag avundsjuk på din amazon. mina 2 är inte ens inärheten så snygg som din e. en av dom e helt isärplocka, utvändigt så e hela motorn borta och fronten, invändigt så e det bara en stol och instrumentbrädan :) e det plast eller plåtskärmar på den?
tja e de du som e sad? du fett skÖöÖön på graffa! kan ja få köpa en skiss av dej??.. Styleline x2
Lyricist
2006-11-13 20:43
oj råkade trycka, orkar inte länka bilder, men jag har en egen tråd om mitt projekt som ni kan följa, ni som kanske e lite mer insatta och gillar custom bilar :)
Min och PloppAmbulans renoveringobjekt har precis fått stereo, växelspaksknopp från ny Jeep (hoppas den passar), samt lite högtalare, basar och ett mäktigt slutsteg :)
Signatur får rum här
Lyricist
2006-11-13 21:39
-SAFT- P0 Tufft! Snyggt svetsat av någon gammal ägare där på bilden HHAHA. Det kommer nog bli bra:D Jag borde också göra sådär med en bil fast jag har varken garage eller pengar:(
Zteve hehe a jag vet, amatörer med för dålig svets, jag har inge garage jag heller, bilen står ute fast ialf på ett område där han får vara ifred och på helgerna kan jag mecka inomhus. plastfarsan har men där står hans jänkare och en annan bil så kan inte leka där heller, har en till amazon fast den blir någelunda orginal :)
Jag har inte heller garage, och jag måste byta vattenpump och installera högtalare och grejer... :P Kan inte ta med till jobbet heller eftersom jag måste byta vattenpump först ;D Life's shitty :D
Signatur får rum här
life is cold ialf nu =D annars kan man ju mecka på gatan någelunda. kanske inte riva en växellåda men byta smådelar :)
Lyricist
2006-11-13 21:59
Jga har la mekat en del här hemma med epan och så och det suger. Vi har också garage, men alla är fyllda med bilar och har ingen plats för ett projekt som skall stå över längre tid. Det är lite osoft:\ Men thats life!
-SAFT- P0 Jo, okej om det är något inne i bilen. Men även om så är fallet så funkar inte värmen, så det ska också fixas.
Vattenpump tar ju inte lång tid att byta, men det är ju fan så kallt, så det känns lite pissigt :/
Dina bilder funkar inte, förresten.
Signatur får rum här
funkar dom inte i min tråd? jo vädret e inge kul, jag får dra min bil närmare 50-60 meter för att få in han i en verkstad inte så kul dags att byta termostat i bilen?
Mja, får ta och titta efter :) Var är din tråd?
Signatur får rum här
-SAFT- Det är plåtskärmar :) Bytte från plast. Dina lär nog bli feta. gillar ideen med chevamotorn :) hehe som nån sa, älskar de fina svetsningarna... Jodå den är fin, är sjukt stolt. Är dock lite saker kvar jag behöver fixa. sen när jag har ork ska jag få stereon bytt. Byta ut instrumentbrädan, dörrsidorna samt bokstäverna i grillen. (Snubben som lackerade om den och fixade lister och grejor LIMMADE fast de som sitter där. + att en av de gamla gick itu när han tog av dem så han silversprayade en guldig och satte dit...) bortplockade lister är sjukt nice. En bekant har en mattsvart, sänkt, choppad amazon, som jag har anmält mitt intresse på ifall han skulle sälja :D
Fried little fishies
areskoug nää vad schysst, jag har plåtisar på min andra amazon, dock ett litet rost hål, ungefär som en 50 öring men det går att åtgärda. sen lite ytrost ska ställa mig o slipa lite i vinter. blir jobbigt med 2 projekt samtidigt, speciellt när jag eldade upp kopplingen på han i fredags =D jag hade plastskärmar på min svarta men dom är till salu just nu som lite andra grejjer. du kan få anmäla mitt intresse till din vän där också, vill också ha en taksänkt men jag orkar inte ställa mig o kapa själv :) hur mycket gick din renovering på? var det helt nya plåtis skärmar fram? 8400 för bara dom jö, eller har du fått nått bra pris nån annanstans?
-SAFT- haha jadu vad renoveringen gick på? dörrar, bälten, nackstöd, ratt, navkapslar och annat smått plockade vi från två andra bilar, samma med skärmarna om jag itne minns fel, eller så hade farfar dem liggande... Helt rostfria dessutom. Hela bilen har tjockt med tektyl under också :) alla gummi/tyglister, lyktor, låscylindrar, clips etc beställde vi nya (glömt företagsnamnet) och det gick väl på 5-6k kanske... färg, grundfärg, slippapper etc gick nog på runt 4-5k och snubben som utförde det fick ju en del. men jag minns inga exakta siffror. Bilen köpte vi för 7,5-8k om jag inte minns fel. Hur går det för dig då? Köpa nytt? har du nåt bra tips på ställen att köpa beg?
Fried little fishies
http://i124.photobucket.com/albums/p7/Leoamazon/amazon%20v8/DSC00095-1.jpg mitt andra projekt, ursäkta den dåliga bilden
Ahå fan vad lyx
njae jag vet inte riktigt, nya lysen, inre och ytre pottor,glas,kråm,blinkers,bakljus o sånt blir nytt, grillhalvor har jag fräscha, blir inte så mycket orginal i den svarta, sen beställer jag en flipp front, kostar runt 4000 och sen drar jag ut instrumentbrädan och bygger nytt på den, o drar nya kablar o reläer. nya mätare, sen om han går igenom besiktningen ( Sfro) så börjar jag ordentligt med inredningen och fixar allt till toppskick i min egen smak, ingen utställningsbil ialf. går det åt helvete på besiktningen så bygger jag ren race bil o börjar köra birka cup o sånt med honom.
den andra blirbara en schysst o fräsch brukis, kanske, invändigt e han perfekt.
njae inte, det e blocket och tradera o amazon klubben som man får kolla på.
nytt o fräsch e det VP eller Motoroldies som gäller.
nice :) Ja min är ju bruksbil, så nu behöver jag en vinterbil. Och ja det är VP jag har köpt mitt på. kollar tradera ibland, blev förvånad när det fanns såpass mycket där det förväntade jag mig itne, men just nu ligger jag lågt. det får bli till våren. Det är gött när man hittar en som är sådär perfekt, som din är inuti, eller som min är undertill :)
Fried little fishies
Lyricist
2006-11-14 10:20
Amazon är en riktig favorit här på whoa ser jag!
amazon e nog fan svergies stolthet, eller ja, det inkluderar nog Pv´n p1800 ( tror att roger moore körde den i helgonet?) och duett´n aa visst e det :) jag har bara 3 problem, såg ett litet rosthål i golvet, typ som en en 50öring där med, och att fönster mekanismen e pajj, har inte tagigt den dörrsidan och kollat om snöret bara har hoppat, rutan sitter uppklämd med några hagel patroner hehe, och sen har jag inget körkort. har ett år kvar tills det från och med i morgon :)
man måste hålla sig inom VAG familjen så jag kör Seat Ibiza :) http://carloz.homeunix.com/kallebil/IMGP0444.JPG
it has to be the BAC in me.
it has to be the BAC in me.
-SAFT- fönstret är säkerligen bara linan som har hoppat av. Det gjorde min såklart, och jag har inte pallat plocka av sidan själv för vi ska fixa dörrhandtaget då när vi ändå håller på, så jag kör på klassikern med skruvmejsel...Zteve-O P17 Ja det verkar så, men är det så konstigt? :)
Fried little fishies
jo, jag har kollat på mekanismen på den svarta amazonen iomed att jag inte har nå inredning i den mer än förarstolen och instrumentbrädan, men jag ska nog byta till elhissar, mycket lyxigare, sen blire shaved doors. öppnar med knapptryckning istället, när man ändå börjar leka custom så kan man fortsätta =)
haha fan vad fett
Fried little fishies
kostar runt 2500-3000 för shave doors. för 4 ex av mekanismen, men iomed att jag bara har 2 dörrar så kan jag sätta en på bakluckan, och kanske en på ett modifierat tanklock, tänker inte ha kvar det gamla ;) o inget på huven iomed att det blir flippfront
carloz P20 Cupr'orna är fina.
Har du Audi-motorn i din?
Signatur får rum här
Vad kostar det o lacka sin bil? jag fattar att det beror på färgval o allt sånt men ca...
beror på, om du ska lacka han invändigt, hur mycket grundjobb det är osv. räkna minst 10 k, och det är ändå lite som tur e så har jag 2 polare som går lack utbildning nu så jag kommer undan billigt med mina bilar :)
Lyricist
2006-11-14 21:56
Ni har nog rätt i att volvo i överhuvudtaget är sveriges stolthet haha:P Men det är soft...Jag äger ju 2 så^^
-SAFT- P0 Jag hoppas det där var ett skämt :)
MRsalesman P60 Om du känner en lackerare kommer du nog undan med 15k(kanske rent av bara färgkostnaden, men då ska han vara en väldigt bussig jävel), om du inte gör det så kan det kosta 3-4 gånger mer än så.
Om du slipar och fixar själv så blir det även billigare.
Vit är billigast.
Signatur får rum här