I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Zteves biltråd!

Övrigt - Blandat

Lyricist

2006-11-07 21:42
Dock lär hon ha sett på musikvideo's där dom enbart rullar med 26" fälgar u know;D
Lyricist

2006-11-07 21:42
åffer

Forden var inte min;D

2006-11-07 21:45
"Zteve-O har en Mondeo Ghia-01 och dom är sjukt nice att köra."

Skrev jenny högre upp. Är det du eller hon som inte har koll på vad ni har för bilar?
Signatur får rum här
Lyricist

2006-11-07 21:47
"Zteve-O: har en Mondeo Ghia-01 och dom är sjukt nice att köra."

Så ska det nog stå;D

2006-11-07 21:48
ja har en fråga.

varför ska (läs fdm) killar när de har köpt en ny bil, jämt och ständigt mecka och fixa, avgasrör hit och växelspak dit, byta bromsskivor och putsa och dona...i de flesta fall funkar bilen perfa innan dessa makeovers och de enda som händer är att bilarna går bara mer och mer sönder ju mer de pysslar..varför? varför inte bara låta en fint fungerande bil vara som den är
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-07 21:50
Zteve-O P21
Jaha, då förstår jag bättre :)

Blowhoe F21

Varför köper kvinnor smink i mängder för tusentals kronor, när de fungerar fint som de är?

Signatur får rum här

2006-11-07 21:52
åffer 

det va iofs inte de som min fråga handlar om
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-07 21:53
and the name comes with a reason: åffer 
jag menade med den jämförelsen att europeiska bilar var små.
Jag trooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooor!!!!! helt ärligt att jag ser att bilarna inte är lika stora/små som däcken.

Det där var en rätt irriterande sak att påpeka. Försök att visualisera lite mer tack.

Åk i en liten Ford på vägarna i USA så kommer du känna dig lika liten som ett däck.
whoopzidoo

2006-11-07 21:56
Blowhoe F21
Det är ju samma sak? De köper kosmetika och liknande för att deras bilar ska gå bättre, bli starkare och gå fortare.

Du köper smink (antagligen) för att du vill bli vackrare, och gillar det bättre.

Felici-JAH F17
Herregud, människa.
Tror du att alla åker runt i Dodge Chargers, och Vipers i USA?
Nej, de har precis lika stora, och samma bilar som vi, bara att du märker de bilarna från USA som du ser på TV.
Signatur får rum här
Lyricist

2006-11-07 21:59
blowhoe

För att det är det som är glädjen med att ha bilen liksom, att skruva lite på kvällarna och fixa ihop det.

Bilarna som går sönder är ju dem som trimmas. Trimmar man bilen så kör man ju därefter också (hänvisar till gatebilfilmerna från norge där ni kan se hur riktiga män kör)...

Iallafall...Det är inte tufft nog med en orginal bil helt enkelt! Sen är det soft att fixa ihop lite eget;D Det blir snyggare med

2006-11-07 22:14
Ord.

Men sen trimmar man inte bara trasiga bilar? :P
Signatur får rum här

2006-11-07 22:17
åffer 
Det var iaf. så i USA när jag var där senast i vintras, sen om man åker till Connecticut där folk åker omkring i små ekonomibilar är de inte så konstigt att man inte kan förstå vad jag menar.
Stora bilar är en del av den amerkanska södern.
whoopzidoo
Lyricist

2006-11-07 22:17
Nej, men jag menade inte så? Jag menade att man när man trimmar en bil så är det ju självklart att den går sönder snabbare/oftare då motorn utsätts för större påfrestelese. Om man inte gillar att ha en bil som drar mer bensin då haha...utan att använda krafterna man har liksom;D

Fast det finns ju olika grader av trimning med...Men du förstår nog

2006-11-07 22:27
Felici-JAH F17

Men USA är inte hela södern, eller hur?
Din gata är inte hela Sverige, Paris är inte hela Frankrike, ett bananskal är inte en hel banan.

Jag tror inte skillnaden är stor på Europeiska bilar och amerikanska, förutom motormässigt.

Alla bilar i Sverige har 125 tums-däck. Jag såg en sån när jag var på en monstertruckuppvisning en gång. I Sverige. Då har hela Sverige så.

Signatur får rum här

2006-11-07 22:29
Zteve-O P21
En motor går inte sönder snabbare av att du trimmar den, inte helt säkert i alla fall, men jag fattar vad du menar.

Och sen beror det ju på hur man trimmar, det bästa, billigaste och effektivaste sättet att trimma är att göra bilen lättare.
Signatur får rum här
Lyricist

2006-11-07 22:29
Fan vad ni drygar er nu...Hon formulerade sig lite dåligt bara. För alla har väl intrycket av att amerikanska bilar är lika med STORT? Eller...Det är nog så hon tänkte, fast det blev lite annorlunda när hon skrev;D

Dock börjar europeiska bilar växa till sig. Stadsjeepar är ju inne numera så

2006-11-07 22:31
21 år och epa?
böf

2006-11-07 22:32
Zteve-O P21
Möjigt, men dte var inte en felformulering, utan hon tror att alla har feta Dodge Rams och Chargers i USA, ungefär. Och då påpekade jag snällt, att så är inte fallet, de har precis likadana bilar som vi har i Sverige :)
Signatur får rum här
Lyricist

2006-11-07 22:33
åffer

Nej det är sant. Men jag går ut ifrån att om man trimmar så kör man hårdare och bla bla. Det kräver ju att man sköter om det. Att lätta bilen är nog ett bra utgångspunkt ja. Fast oftast vill man ju ha en gatbil som har mer än 2 säten och bla bla;D Fast det finns väl mycket vikt att banta bort i vilket fall...Aja. Just trimning är nog något jag inte är så superhigh på...Får läsa mer sen ut och prova haha
Lyricist

2006-11-07 22:34
Buztone

haha...åldern måste inte alltid stämma här på whoa;D

åffer

Jag vet haha. Jag ville bara leka fredsmäklare;D

2006-11-07 22:37
Zteve-O P21
Om man bara trimmar motormässigt utan att lätta bilen så drar den onödigt mycket soppa, bara att t ex ta bort reservhjul och ta ut mynt ur askkoppen ger bra performance ;)
Signatur får rum här

2006-11-07 22:37
åffer 
bilarna är större i USA, det var det jag ville få fram. Om du vill sitta o reppa din ekonomi minibil eller bara käfta emot mig så kan du få göra det. Europeiska bilar ÄR små i USA o så är det.
whoopzidoo

2006-11-07 22:39
Felici-JAH F17
Hur kan bilarna vara större i USA när vi har samma bilar?
Det är några få bilmodeller som är större.

Alla är inte lika stenhårda som 50cent och gänget, som har hummrar och liknande.
Signatur får rum här
Lyricist

2006-11-07 22:40
åffer

Yeah i know;D T.ex trimma en bil med tung fetingstereo på 300 kilo typ. Då snackar vi bensinförbruk i hummerklass.
Lyricist

2006-11-07 22:40
Hummer är fett soft. Vår är till salu! Löp o köp

2006-11-07 22:42
Trafikstockning i USA, enligt i bilden i södern också.

Jag ser en stor bil, det är sen SUV som finns i Sverge också.
Denna bild visar såklart inte hela Amerika, men om man bara har stora bilar i södern så borde någon vara på den bilden i alla fall.

BILDEN
Signatur får rum här

2006-11-07 22:44
Hummer är en bögbil :)

By the way, en till trafikstockning, men undra vart alla hummrar, dodge's och cheva-vans är ./

Bild
Signatur får rum här
Lyricist

2006-11-07 22:46
Hummer är soft! Jag övningskör i en sånn hahaha

Men fan...Skitsam om det är stora eller små bilar i usa. Vissa är feta där borta och behöver större bilar. Därför finns några stora hahaha

2006-11-07 22:49
Zteve-O P21
Jag har också en otroligt stor bil, man kan köra den utan att gasa.
Det är ballt ;)
Signatur får rum här

2006-11-07 22:50
Pansarvagnar och miljöförstöring fo life!

2006-11-07 22:51
Empire P22
Lite OT, men delar du din användare med någon?
Signatur får rum här

2006-11-07 22:54
åffer 
måste jag fortsätta den här diskutionen som har sin grund i att du inte förstår när man överdriver en jämförelse. Enligt din vän så har du knäckt mig, så jag låter dig tro det. Nuff said, du är tolv i sinnet o får en kick av tjaffs på whoa.
Sätt dig på en whoa-träff med en 3,5;a o strula upp nån hiphop-hora som finner något intressant med dig. Saarvi.

som sagt;
Cadillac Escalade 2005 silvermodellen.

Eller bara stora pick-up´s. Stora, feta amerikanska bilar.
Europeiska bilar är som däcken på amerikanska bilar.
whoopzidoo

2006-11-07 22:54
åffer
Nej, vadårå?

2006-11-07 22:59
Felici-JAH F17
Ja, vi slutar diskutera detta nu i brist på vettiga människor.
Och, nej tack, jag tror jag står över hip-hophoran då jag har fått nog av såna i den här tråden.

God natt :)
Signatur får rum här
Lyricist

2006-11-07 23:02
HAHAHA...Biltråden blev till tjaffstråden:( Me velly velly ledsen...

Aja...Stora bilar är soft.

2006-11-07 23:10

Fast man stora bilar längre, bensinpriset är för högt..
Rätt surt att min kusin sparade o sparade o sen köpte han en Escalade som han inte kunde köra eftersom bensin-priset höjdes kraftigt efteråt.

whoopzidoo

2006-11-07 23:16
bilarna är större i USA, det var det jag ville få fram. Om du vill sitta o reppa din ekonomi minibil eller bara käfta emot mig så kan du få göra det. Europeiska bilar ÄR små i USA o så är det.

Haha, bra där. Kan inte fler okunniga kids utan körkort komma och yla om något annat efterblivet?
Look with your own eyes - See with your own mind

2006-11-07 23:17
Winny P20

Kopiöst mycket för en 20-åring, den saken är klar ^^
Försäkringar är dock ett jävla lotteri, dels beror det på hur gammal du är, dels beror det på var i Sverige du bor, dels beror det på vem du pratar med och när du ringer. Ringer du två gånger till samma försäkringsbolag kan du få två helt olika siffror. Been there heard that så att säga :)

2006-11-07 23:21
jag vet ingenting om bilar, jag vet bara att dom ska va stora o ha AC och att det åtminstonde känns som om bilarna ÄR större i USA.
whoopzidoo
Lyricist

2006-11-07 23:25
så hur går det med din bil om du har någon pendragon?

2006-11-07 23:28
Winny P20

Kan inte göra någon uppskattning faktiskt då försäkringar som sagt är ett lotteri, ring och fråga? :) Givetvis blir den lägre om du sätter den på din farsa. Kör sporthoj själv och ja, försäkringen på den om jag försäkrat den i mitt namn skulle landa omkring 35 000:- :)

Zteve-O P21

Jag kör sporthoj :) Eller ja, inte länge till, ska sälja den efter snart 5 trevliga år.

2006-11-07 23:29
Felici-JAH F17

Ja precis, när man ska köpa bil är det första man kollar på hur stor den är, steg två är givetvis att undersöka huruvida bilen i fråga har AC eller ej. Du har ramat in de viktigaste kriterierna för ett bilköp helt perfekt!
Lyricist

2006-11-07 23:32
pendragon

Nice! Vad för sporthoj? Det verkar rätt soft alltså...Jag har haft lust på supermotard sen tiden då jag spann runt på en liten sådan fast moped givetvis haha;D

Stor bil med AC är det enda F-JAH kräver haha...Rätt softa krav ändå

2006-11-07 23:35
Zteve-O P21

En liten Yamaha YZF600R, föregångaren till R6:an. Rör sig fullt tillräckligt :) Supermotard är underhållning, no doubt, var inne på att införskaffa mig en efter denna hojen, men nu går pengarna till annat istället.

2006-11-07 23:37
Ge mig en gsx-r 1000 och jag ger dig mitt liv i utbyte. >.<
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Lyricist

2006-11-07 23:39
  PenDragon P22

Sedär ja. Den lär röra på sig så det håller ja;D Men det som är grejen med mc är att det blir som en leksak man använder ibland. Det är ju så satans jobbigt att ta av och på sig ställ, sen ha en hjälm att släpa på. Ibland har man även ryggsäck med sig. Så opraktiskt...Jag som bor på landet vill ju självklart in till stan med min hoj om jag skaffar någon och då kan man typ inte stanna och chilla för man har 1000 grejer att släpa med sig. DAMN

Därför föredrar jag bil faktiskt haha. Då kan man köra brett med...Min kommande favorithobby:D

2006-11-07 23:42
frost P19

Provkörde polarens splitternya Yamaha R1 '06 för någon månad sen eller två. Den var vroom vroom :) Jävligt lättkörd dessutom, kul hoj rent allmänt.

Zteve-O P21

Både ja och nej. Inte fan drar jag på mig skinnstället om jag bara ska köra bort till polaren eller liknande, hjälm funkar ju utmärkt att sätta fast i hojen på olika vis. Men visst, det är inte riktigt lika smidigt som bil i det avseendet. Men och andra sidan är hoj så obeskrivligt mycket roligare att köra.

2006-11-07 23:43

PenDragon, Felici-JAH
Europeiska bilar ÄR små i usa.
Det går inte att säga emot?

De små amerikanska bilarna är ju nästan lika stora som de europeiska familjebilarna.

Men amerikanska bilar gör sig bäst i USA eftersom i sverige är varken vägar, parkeringar eller bensinpriser anpassade för bilar som är bredare än 1,85...

Märken som har modeller jag skulle kunna tänka mig att äga:
Mitusbishi, Nissan/Infiniti, Toyota/Lexus och får väl nämna chevrolet här också eftersom jag tycker de gör jävligt feta bilar till ett billigt pris.

Sen kan jag fortsätta skriva om detta i timme efter timme....bilar är ju ett av mycket få fullständigt outömliga ämnen.

Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2006-11-07 23:44
Suck, jag orkar inte ens.

2006-11-07 23:45
PenDragon P22
min man ska köpa bilen.
whoopzidoo