lhabia Bra där!
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Pharcyde kunde fått köra ett bra tag till. De la soul är bästa bandet nånsin typ men fan så trötta de är live. Gå hem och öva in ett nytt set istället för att köra samma grejer de kört de senaste åren. Jag är trött på "Är partyt på vänster sida? Neeej den är på höger sida!". Sluta joxa och riv av hela 3 feet high and rising istället.
joråsåatt
haha P-vakten word up for sho!
Skivsamlare
2008-11-05 08:41
Helvetes kuk att man missade Pharcyde, hur fan kunde dom vara så dumma att sätta dom så tidigt, folk hade ju knappt hunnit komma föfan!
har folk grymma bilder så är det bara o langa upp dom! jag älskar pharcyde och inte ens jag förväntade mig det där! underbart!
Fan sluta klaga, det var tyngt, mos lalade inte runt, han körde på känsla och det flöt som det alltid gör. De la soul hade fett med energi och dom var fett tunga dom med... sluta whinea som små barn och njut av att ha varigt där och njutit av alla dessa rappare som har bevarat old school hip hopen, och gett oss den (bra) hip hopen vi känner till idag
"Its a struggle, but a beautiful struggle....." // Talib Kweli
Allt var enormt bra, rakt av.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kul att man har en biljett som det står start från 19.30 på, och har läst på alla ställen att form-one ska va börband från den tiden. smart som man är kommer man ju då dit 20-2.15 för att komma perfekt till 2a spelningen. men nej, då har dom ändrat schemat sista dagen (antagligen för att mos def skulle pressas in igen) och man missar pharcyde precis... Så jävla tråkigt och risigt att det finns inte resten var väl OK, blev lite glad när ms fat booty och definition kördes... annars va de ju bara en massa halva låtar som hetsades fram av mos def... samma me nas, soft med illmatic starten men tröttnade ändå efter halva konserten. De la soul va nice som fan iofs
diggade nas, men supernatural satte ribban för högt, allt annat blev bara blaj..
stakes is high med de la soul var lite gåshud iof :)
Basen var ibland överdrivet på vissa Nas låtar.. Kände hur hela mitt skelett skakade varje gång när det kom nån hård bas
Nas gjorde allt värt det! Fan vad fett det var... Missade tyvärr De la soul och Pharcyde, jävligt klantigt. Tyckte Mos Def var helt värdelös. Han gjorde motsatsen till att rocka publiken. Hade inga förväntningar men trodde han skulle förvåna mig. I stället var det kasst.
www.mofetajerre.se
Pharcyde var kvällen höjdpunkt! jag blir bara lite sur att dom ändrade tiderna och började insläppet 18:30 istället för utsatta tiden 19:30 vilket gjorde att många missade början. Jag hade mest av allt sett fram emot supernatural så jag var ju redligt förbannad tills han och scratch hoppade in lite extra, TACK!! nice kväll i övrigt!
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se
Bäst var nog vakterna, det kändes som att det mesta var lugnt... Rätt schyssta vibbar överhuvudtaget på hela stället, skönt när det blir hip hop grejjer utan en massa fula attityder.. Sämst var väl bartendrarna som degade ordentligt, någon var otrevlig som fan med... Jo, schysst att dom tog med artister som pharcyde, supernatural & scratch som faktiskt är kul att se och inte bara har låtar man gillar och är motvikt för artister som mest drar av hits, sånt är ju sååå trist...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
I knew it! Att Pharcyde skulle vinna hjärtan. Fat Lip var bäst under hela kvällen. En 18 års gräns hade varit att föredra. Mos Def var rätt tråkig. Publiken var rätt värdelös. Så mycket inbillad manlighet har jag inte sett sedan filmen G.I. Jane.
"Who the motherfuckin' bawse?"
Så mycket inbillad manlighet har jag inte sett sedan filmen G.I. Jane. Zing!
•pave paradise•
Den bjuder jag på!
Jaså? Jag som tyckte att det var så slappa vibbar haha..
Bästa konserten ever, jag var den första rapparen som gick upp och kickade några rader och det var det bästa jag nånsin gjort.. En helt otrolig kväll, fick skaka hand med Nas och alla på scen var tunga, vissa bättre än andra men allt som allt en grym kväll...
My environment wasn`t ghetto, but I was
Fame Du skulle reppat S-tälje! Grymt iaf!
"Not fuck myself in the head with stupid men"
Haha bor inte i södertälje längre och mitt namn är Teach nuförtiden:).. Tack så mycket, kul att du gilla
Peach? Preach? Teach! :> Kul att du kickade Fame, lät bra :)
det var jävligt bra alltså. the pharcyde och supernatural var riktigt grymma!
JONIS REST IN POWER
Konsertbesökare
2008-11-05 14:48
Om nån har bilder/filmer så får ni gärna ladda upp nånstans.
som sagt, risigt att dom ändrade starttiden..... kan någon svara vilka pharcyde låtar jag missade om jag kom till "Pack the pipe".
Ord.
>>mighty De började hela setet med Runnin'....
2009
ja tycker alla gjorde bra ifrån sig, synd bara att det inte va mer röj när pharcyde kicka.. mos va tung! de la va sådär, folk såg sjukt trötta ut o det borde dom ändrat på! men shit va nas döda hela skiten. riktigt jävla najs!
Mighty: Du missade "ya mama" också! PZ
18-års gräns? Jag stod iofs en del i baren och kanske rörde mig i "rätt områden" på golvet, men jag såg nästan inga barn alls? De få som var där var där med pappa typ.. Inget man la märke till. Vakterna? Bäst? Det var inget fel på dom iofs.. men vakten vid baren som vid stängning stod och spelade allan ballan var rätt så töntig... "Fan vilken värdelös jävla skitmusik... va är det för jävla idioter som lyssnar på sånt här jävla negerdunk?" Lät som att han hänger på Flashback... Ingen annan som höll på att dö vid garderoben? :)
Konsertbesökare
2008-11-05 16:16
Kontrast: Verkar som en riktigt trevlig prick, den där vakten. Garderoben var katastrof, fullt av idioter som puttas och jiddrar, fattar inte hur dom orkar. Props till snubben som stod längst fram och skrek till alla att ta det lugnt, även om det inte gjorde så stor skillnad. Såg inte så mycket ungar som jag förväntade mig, stod några framför mig som såg ut att vara såna som hört If I Ruled The World på The Voice tre gånger, annars var det ganska tomt.
Eftersom att kvällen började så magiskt med en riktigt bra uppvärmning av Supernat, som sedan följdes av The Pharcyde, som förövrigt hade den bästa spelningen, så hade jag lite för höga förväntningar på De La och Mos. De La hade ett ganska så schysst framträdande medans Mos Def var lite av en besvikelse. Nas Spelning var riktigt bra, och började riktigt grymt med nästan alla låtar från Illmatic. Väldigt lyckat!
Womack och soulable: Okej fan.. tur att jag har hört dessa framföras live tidigare, inte med fatlip o slimkid3 dock. Försöker trösta mig själv nu.. man fick ju blessingen att höra passin me by :) Körde dom She said??? Mos def rockade travelin man, feet.. jävligt synd att det blev till en acapella sedan inte för att det är dåligt med dj hondas beat är för fet!
Ord.
Riktigt bra spelning, Sega jävlar i baren bara. fick vänta 10 min på en bärs helatiden!
FAU
mos def var visst fet.
Jadu
att garderoben skulle bli ett problem förstod jag redan när jag kom, men jag trodde hela poängen med alla vakter var att dom skulle avvärja en katastrof. men att folk är idioter kan ju tyvärr inte vakterna göra så mkt åt. urartade det eller? själv tycker jag konserten motsvarade alla mina förväntningar och tyckte arrangemanget var rätt bra, även om jag hade föredragit att settiderna släppts tidigare, samt att dessa funnits att läsa på plats, och inte bara på de små lapparna som delats ut. men det är arrangemanget, och att kritisera det är inte samma sak som att kritisera konserten, vilket jag tycker att vissa i tråden ska tänka. att delar av arrangemanget, med vakter, bar, garderob etc kanske färgar upplevelsen av konserten, men har väldigt lite med huruvida konserten är bra eller inte att göra.
medoria Vad spelar det för roll? Är det ett krav här att man bara får recensera/kritisera konserterna i sig? Löjligt.
Producent
2008-11-05 19:07
Att påstå att Mos Def inte levererade det som var förväntat eller om inte över förväntan, är att absolut ha noll uppfattning om hans musik. Ett geni utan dess like. Han andas afromusik, och har känsla som sträcker sig långt över annexets tak. Jag kanske har missuppfattat, men är inte whoa ett hiphoprelaterat community? Afromusik är väl vad vi tycker om? Jag var uppe bland molnen igår, fantastisk upplevelse, framförallt när Mos Def levererade inspiration för en livstid. Bästa 470 kronorna jag någonsin spenderat.
kontrast: oj, fick du ut det av vad jag skrev. intressant.
Arrangemanget var kasst och borde vara mycket bättre med tanke på Rock The Bells storhet.
•pave paradise•
Kontrast: Jag menar givetvis inte barn utan fulla 16 - 17 åringar som har en benägenhet att förstöra den finaste av tillställningar. Var jag än gick hamnade jag framför eller bakom någon sådan. 18 års gränser är alltid bra! PZ
vilka låtar körde mos def?
mos def- fetaste besvikelsen på länge. tycker att karln borde veta hur en bra konsert ska framföras, han sjabblade bort sig totalt...trist! nas däremot visade var skåpet ska stå!
Det var riktigt fett!
www.Myspace.com/Danilbeats
fetast igår: Fatlip på scennärvaro. besvikelse: nas.. och jävlar va feta supernatural och scratch va.. sinnes!
Västkust Rockerz
Besvikelse: Nas? Vilken konsert var du på? :)
tycker det är rätt trist att alla förväntar sig att Mos Def ska stå precis som alla andra och säga "Put your hands up in the air like this" och blablablabla, Mos Def är ju inte en vilken rapartist som helst heller, han gör sina grejer och han gör dom jävligt bra. Umi Says tillsammans med Black President och Stakes is High var i alla fall lätt bäst på konserten enligt mig. Missade dock Pharcyde och jag var så lack så jag nästan började grina, men får hoppas att dom kommer tillbaks en gång till hehe!
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Jämfört med Bernsspelningen var Nas ganska lojj, så jag håller med många. Men han var heller inte dålig, utan visade upp en mycket ödmjuk sida vilket han inte gjort förut. Kul att han gjorde Main låten också... PZ