ses ikväll :)
Men lika glad är jag för det!
sitter och värmer med bärs nu, sjukt taggad. när bör man dra dit? är de 19.30 som gäller lr?
Sistaminutenfrågor:) är det nån som vet hur det funkar med kamera? går det att ta med trots att det står annat på hemsidan? dum fråga kanske men vi missade organismen sist pga det här; kommer man in om man är lite dragen? de kan ju inte ha nåt blås eller nåt, iom att dom har en bar typ intill?
Dricker ni er stupfulla ska ni inte in. Spelar ingen roll om de ber er blåsa eller inte egentligen, de släpper inte in folk som är fulla överhuvudtaget. Får ni inte ta bilder så borde ni söka er till Rockfoto.nu som fotograferar eventet för sin hemsida, DN och SvD.
•pave paradise•
nej det tänker vi definitivt inte göra. men lite småtipsy kanske.. jag tolkar det som att det inte är några problem:)
Hoppas ni ursäktar om jag står och skrattar åt att folk inte kommer in då...;) haha.
•pave paradise•
men tala klarspråk då, man kommer alltså inte in om man druckit en bira?
Det lär inte skilja sig alls från hur det är och har varit på andra spelningar. Det gjorde jag väl klart i mitt inlägg? Luktar du alkohol så lär du inte komma in etc. Standarden gäller även här.
•pave paradise•
nej det gjorde du inte men tack ändå:)
95% av de som ska dit kommer förmodligen dricka innan... Sen är det bara att räkna ut själv om man kommer in eller inte. Rimligtvis - ja, om man inte är plakat... som vanligt.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Toastare
2008-11-04 16:54
kottenjao, kul att Luger börjat jobba från Globen.. duh.. lhabia, det var sjukt vad tråkig attityd du har i den här tråden. Låt folk glädjas..
Jag skyller allt på Emma!
BountyBoo: Vad är det som är tråkigt med min attityd, som skiljer sig från någon annans? Arrangemanget är det sämsta jag varit med om.
•pave paradise•
Jag var på Rock the bells tour i Amsterdam i lördags. Vi blev stoppade i ingången med våra kameror efter 1,5 h köande. Vi gömde kamerorna i några buskar och fick snacka oss förbi kön, som då var dubbelt så lång... Ni har en trivsam kväll att vänta. Nas var helt outstanding, kanske det bästa jag har sett. Jag såg honom på Trädgårn i Gbg för ett tag sen, då var han inte alls lika bra. De la soul levererade riktigt fint med, och helt plötsligt studsade Pharoahe Monch in på scen och körde "Simon Says", helt oannonserat. Scratch och Supernatural kommer att spexa fint. Mos Def var största besvikelsen, bla för att han INTE körde "Ms fat booty". Jävligt konstigt. The Pharcyde och EPMD var där då också. Enjoy! GZA på fredag!
Bara raka av mig håret, sen smäller det! :D
Dom säljer ju biljetter i kassan på plats..
Sitter här och gråter nästan för att jag inte är där. Fyfan för min polare som ljög ihop massa anledningar till att han inte kunde gå. Det var också han som skulle fixa skjuts hem, då mina föräldrar är bortresta. Det är helt sjukt, det här.
Roc Nation Invasion! 19/7 - 2008
Jävla piss också om The Pharcyde är med ändå, var ju anledningen till att jag sket i att åka upp till stockholmet
Producent
2008-11-04 23:11
Jag hatar alla som är där från djupet av min själ. Men hoppas dom har roligt iaf! :)
Åh, jag är så starstruck! Jobbar på Arlanda och står som bäst och funderar på att det skulle vara kul om någon av RTB-artisterna gick förbi när jag ser att ingen mindre än MOS DEF står och lutar sig mot räcket på mitt café! Jag blev helt skakis och sprang och gömde mig...
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
Moderator
2008-11-05 00:07
Varför låg du inte med honom istället för att springa och gömma dig?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Japp, Mos Def dök upp och även Pharcyde uppträdde. Vad hände med EPMD?
Frågan är väl snarare varför jag inte skällde ut honom för att han ställde in i Uppsala förra året
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
De bästa jag hitills sett... Supernatural var grymm som i! Nas o Pharacyde var bäst! Men ja störde mig på mos def lite, när basen kom igång han avbröt alltid... Lite små jobbigt :P Tyckte De la soul va lite tråkiga :P Men annars var det de bästa jag sätt i mitt liv! Hahaha kunde varenda låt som nas körde hahaha så ja älskade nas som fan! Blir lite jobbigt när man inte kan låtarna, men de räcker ba om du kan refrängen:P Alla som var dära! BÄSTA GREJEN EVER! Lite synd om mig för fick sticka tidigare, blev lite ledsen men de va fortf värt det :P P.S... Såg ni ken ring? Han stog o styla som fan asso hahahha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jalli du kan inte uppskatta De La Soul för du har inte åldern inne. Någon gång i framtiden när du mognat så kommer du uppskatta De La Soul :) Men riktigt kul att du gillade spelningen, antar att din ålder tyvärr sätter käppar i hjulet för vilka spelningar du får gå på.
jalli Även Adam Tensta var ju där och chillade. Trevlig som alltid. Missade dock Ken Ring vilken kant hängde han på?
Haha klart man kan uppskatta De La Soul vid 16 års ålder, jag vet att jag kan. ;))
Dawn Uttryckte mig lite väl generaliserande verkar det som, ber om ursäkt för det. Var kanske ute mer efter att De La Soul är för en mognare publik. Var själv mer inne på gangster rap i den åldern och kunde inte uppskatta De La Soul lika mycket som jag kommit och göra de senaste åren.
Ja, det bästa kom ju nästan i början, The Pharcyde var riktigt bra. De La Soul, kul att se dem, men det här kan väl inte ha varit någon av deras bättre spelningar (och så saknade jag Say no go också)? Resten av kvällen är mest som ett töcken eftersom Mozzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Def kom ut på scenen och jag sov djupt stående i fem timmar efter det. Vad sysslade karln med? Nas var bra också och ni två killar som drogs upp på scenen: tack för att ni inte var horribla, jag fick i stort sett andnöd när Nas bjöd upp random folk att freestyla, det kunde ha blivit ett skämskudde-moment av överdådiga proportioner, men det gick ju rätt bra...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
BazookaTooth P30 : Hahhah exakt:P De skulle vakul om dem rappa på svenska, nas skulle ba wtf :P De la soul, dem e helt ok, men asso dem va inte lika bra som alla andra :P
förutom att andra killen från publiken var helt sjukt dålig! pharcyde var bäst! mos def: fucking posör. vi vet alla att han kan rappa. vi har sett honom i bilen på chapelle show, vi har hört black star plattan, vi har hört black on both sides. hollywood har knullat hans hjärna. han tror han är en odödlig artist i stil med bob marley eller bob dylan och kan göra vad han vill. black jack johnson var en rock hybrid man mådde dåligt av. true magic är den lataste plattan jag har hört i mitt liv. sjukt svag diskografi i bagaget. if you are a rapper: rap motherfucker nas är och förblir nas
tyckte supernat och scratch inledde grejen sjuukt bra.
SPARK!
Klicka för låtar
Klicka för beats
hehe hårda ord från mads :) dock håller med delvis angående mos def, när han rappade så vare gött, men när han körde över massa annat krimskrams så ville jag i alla fall att han skulle av scen. Pharcyde måste varit den jag uppskattade mest ikväll, Nas stark tvåa, sen De La Soul, Mos Def sist. Men hey nu har man sett mos o dls så jag är glad.
Det var fett me röjj asså!! Älskade denna kväll som fan.. Har svårt och säga vem som faktiskt var bäst men det var jävligt kul och se The Pharcyde faktiskt.. Alla var helt enkelt bra tycker jag.. Jobbigast var nog väntan mellan artisterna och att Mos Def uppträdde jävligt länge och uppträdde med låtar som jag aldrig hört förut..Förutom vissa från Black on both sides och sen en låt från Blackstar,eller det kanske var 2? I alla fall..Denna kväll var fett nice..
Canaz ja faktiskt, man kom in och så körde de, man kände sig verkligen välkommen och basen fick skelettet o skallra
Kaneida : Hahha ja basen var helt sjukt ibland..
Läskigt att kicka freestyle framför Nas. :0
Dawn haha jag hoppades på att nån supertight skulle upp och Nas skulle säga, Yo Swedish Eminem, lets make a record.
Mads, nä det tycker jag inte, han lyckdes iaf knåpa ihop några rader och var modig som körde trots att han kanske helst ville slippa. Jag hade föreställt mig att nån skulle komma upp och köra nåt uruselt kaxigt idiot-grejs, så jag blev rätt lättad.
Haha...jag vet fan inte vad jag ska tänka om det här...Mos Def är, utan större tvekan, den man vars skivor jag gillar mest av alla jag såg ikväll men jag är fan förvirrad som få...
•pave paradise•
jag kom när pharcyde körde pack the pipe, hur många låtar missade jag med pharcyde????? Och vilka körde innan pharcyde? THe pharcyde var anledning till att jag kom.. bästa skiten. Dock trodde jag dom skulle köra sist.
Ord.
Brutalt bra kväll Pharcyde knäckte sin konsert 98 med hästlängder och Fat Lip visade att han är en stjärna av rang. De La gör sitt bästa set i sverige på många år och jag jublade från baren. Mos Def inleder superbt, men efter tre låtar saggar han ihop sig totalt, som väntat. NAS, vad ska jag säga? Bättre än Berns, 100 ggr bättre än Annexet senast. Denna kväll får garanterat 4/5 ölburkar av mig. Stort plus att Supernat, De La och Pharcyde blessade efterfesten också!
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Jajamensan, håller med föregående talare. Dock inte fullständigt på Mos's spelning, tyckte den va helt ok. Av alla konserter jag har varit på, och av alla städer, så är sthlm'are dom allra otrevligaste/svinigaste. Så av ren princip åker jag aldrig dit igen om jag har chansen att se akten i fråga i en annan stad. Detta besannades mången gång under denna kväll också.
PHARCYDE var lätt kvällens höjdpunkt...de där är genuin hiphop för mig..glad jävla shit!!
Doo the right thing!!!!
Konsertbesökare
2008-11-05 02:24
Det var gryyyyymt! Det var helt magiskt när Nas körde One Mic. Nas var bäst ikväll. I övrigt var det också jävligt grymt, kul att se The Pharcyde, DLS och Mos Def. Missade tyvärr Scratch och Supernatural, jävligt trist. Allt som allt var det lätt värt 500 spänn. Ni som säger nåt annat måste blivit tappade som barn.
We ain't ready.. to have a black president.. Missade tyvärr Supernatural & Scratch där i början, vilket var trist.. för det var det jag ville se helst av allt... Supernats extragrej var grym dock. The Pharcyde var oerhört bra... Tyckte att det var bättre på Nalen dock. Men det här var bra.. De La Soul gillar jag inte alls live och tydligen ingen annan heller från alla jag snackade med ikväll.. men ikväll var det mindre dåligt än vanligt kanske. Men... Inte igen tack :) Mos Def hade jag inga förväntningar på alls efter alla sågningar.. men det var bra! Kunde dock varit bättre.. eller kunde det? Kändes nästan som att det inte blir så mkt bättre än så med Mos Def... Men med Ms. Fat Booty så kan det inte gå helt fel. Nas var otroligt bra. Bland de bästa hiphopspelningarna jag har sett i Sverige iaf, utan tvekan. Kommentarer överflödiga. Bäst: Nas, Pharcyde, sköna människor... Sämst: Garderoben, organisationen och osköna människor.. hörde många som gnällde på "stockholmare" och "stockholm" för t.ex. garderoben, att ölen inte var tokbillig och att tunnelbanan inte går hela natten... Vet inte om vissa människor har rätt att klaga faktiskt. Känns som att folk är otacksamma, oavsett om man är från sthlm eller ej så var detta ett fantastiskt arrangemang (även om org. var lite sådär) och det ska man inte glömma.. 4 av 5 helskägg ger jag. Rock the Bells 2009! Samma lokal gärna! BRA ljud till skillnad från andra ställen :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Som så många gånger tidigare håller jag med Kontrast, även om min recension kommer att låta rätt annorlunda. Visst har jag klagomål men dessa gäller inte något som kan klassas som otacksamhet. Förutom det faktum att vi fick en enormt bantad version av förra årets Rock The Bells dvs. Rock The Bells 2007 måste nästan ha varit tidernas bästa hiphop-samling bara baserat på line-upen.
•pave paradise•
Riktigt fett! Hoppas på nästa år också men att ATCQ är med :)
Crocodile Dundee for president!
Synd att man var sjuk och hög på ipren :( Mos Def var lite för slappt, kändes som han bara kom in och lalla lite, men när han rappade låtar man ville höra så var han najs :) Nas var grym som vanligt, men man var lite matt eftersom han var sist och sen blev de en replay från Berns i princip.. men man får väl skylla sig själv som hade sett han innan :) The Pharcyde Har jag bara hört några låtar från innan, så hade ingen jätte koll på dem. Men jävlar va överaskad man blev, dom var sjukt bra, ägde scenen och hade grymt flow! De La Soul Var helt okej, inte mycket mer att säga! Tycker det var en riktigt bra lokal, lagom mycket människor.. lite väl proppfullt ute i rök"buren" men ni rökare för skylla sig själva :o) Garderoben verkade bara kaos, så jag sket i att hänga in jackan, fler garderober tills nästa gång!
my name is xelly smelly
BTW Hoppas ni kände whoa gemenskapen och skrek like whoa extra högt när DJ Green Lantern drog på Like whoa!
my name is xelly smelly