I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

4/11 - The Rock The Bells 2008 Stockholm

Klubb & Konserter - Stockholm

2008-10-31 11:58
Läste i DN idag i en intervju med Q-tip där han ser fram emot att spela i Stockholm den fjärde, man kan ju alltid hoppas att han vet nåt vi inte vet...

Btw, det är brittiska Kano och inte nån gammal mc från amerika med samma namn som ska köra? hittade inget på att han skulle lira också nämligen.

Pepp, Snart får man se The Mighty Mos Def live! och Nas är fan inte kattskit heller...och inte de la soul heller.. å Kano (om det är han)

hur tungt som helst.
New Zealand Why not?

2008-10-31 13:36
Flyern på Ticnet stämmer ju inte heller direkt...bärsa på innan e ett hett tips...
 My Posse's On La Brea

2008-10-31 18:39
jagvillocksåhaenblog.com

2008-10-31 18:43
Nyheten är alltså skriven och publicerad om en timme....

What?
•pave paradise•

2008-10-31 18:45
Va?

Jaha. Stuck har inte ställt om för vintertiden.

Undrar om det Mos Def inte gillar Sverige, först Uppsala och nu igen.
jagvillocksåhaenblog.com

2008-10-31 18:48
1. Dumma jävla Luger och Livenation som inte hanterar det här rätt med pressen...
2. Dumma jävla Mos Def som säkerligen är alldeles för divig för att komma till ett köldslaget Stockholm eller något minst lika trivialt...

Nu blir det jävligt svårt för mig att recensera det här...
•pave paradise•

2008-10-31 19:51
Men hey! Pharcyde! hela clicket dessutom!
http://www.myspace.com/choysmusic

2008-10-31 19:51
eller?
http://www.myspace.com/choysmusic

2008-10-31 19:54
från deras myspace:

Unfortunately, Mos Def will not be able to perform in Prague, Stockholm, Helsinki and London. Filling in for him will be Pharoahe Monch in Prague, and The Pharcyde in Stockholm. Both The Pharcyde and EPMD will perform in Helsinki and London. Mos Def will still perform as scheduled in Amsterdam and Paris.

www.myspace.com/rockthebells
Ny låt: "Mr. Blatteloverman"!

2008-10-31 20:19
jag ser hellre pharcyde.. !
Västkust Rockerz

2008-10-31 20:34
me too....FAN VA GÖTT MED PHARCYDE....KAN DET BLI BÄTTRE?
 My Posse's On La Brea

2008-10-31 20:48
Jag är så jäkla avis. Jag vill också! Men jag och mitt arbetslösa ass får sega i Gbg istället. Hoppas det blir fett!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Konsertbesökare

2008-10-31 20:54
Filling in for him will be Pharoahe Monch in Prague, and The Pharcyde in Stockholm

Jävligt skönt att det inte var Monch som spelar istället för Mos Def. Även fast Pharoahe är grym live.

2008-10-31 21:21
Btw, det är brittiska Kano och inte nån gammal mc från amerika med samma namn som ska köra? hittade inget på att han skulle lira också nämligen.

Undrar också om det är brittiska Kano, nån som vet

2008-10-31 21:29
Oslo helt inställt läste jag........

The Oslo date has been cancelled to due to slow ticket sales. Chang Weisberg, founder of Rock The Bells, states, "We are committed to establishing Rock The Bells in Europe. Unfortunately, the slow economy has forced us to make some adjustments. But, we will not let financial bailouts or falling exchange rates bring our spirits down. We are looking forward to the tour and expect to make history at every date. We are sorry that we can not launch in Oslo this year. We are blessed to have Nas, Mos Def, EPMD, De La Soul, The Pharcyde, Supernatural and Scratch fulfill the majority of the tour. It's an ambitious endeavor during these challenging financial times, but Rock The Bells will deliver amazing Hip Hop shows no matter what happens. Establishing this tour has been one of the most challenging, yet rewarding experiences of my life. We knew there would be some great markets and some slow ones. Prague, Amsterdam, Stockholm, Helsinki, Paris and London are going to be amazing shows.”

My Posse's On La Brea

2008-10-31 23:38
men faaan ocksåå.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-31 23:58
Kan någon snälla göra klart för mig hela lineupen. Känns som att det här eventet helt saknar organisation.
your heart pump project kool-aid

2008-11-01 00:15
Jag har fan väntat på att se Mos Def live sen jag hörde black on both sides, världens bästa mc. och nu ställer han in?! hade biljett till uppsala men vaffan två ggr om. förihelvete, hela amsterdam-sjukan har fan gått för långt. Dryg jävla idiot är vad han är. Hela den här tillställningen har plötsligt blivit rhapsody in rock för mig, med andra ord helt jävla meningslös. Visst kan Nas och Kano rädda det men så jävla besviken på mos def, så jävla självisk snubbe...
New Zealand Why not?

2008-11-01 01:05
Finns det möjlighet att köpa bärs på Annexet, trots 13-årsgränsen.. ?
Västkust Rockerz

2008-11-01 01:42
skojar du?? helt jävla seriöst , mos def för helvete. ta dig ngn stans.

2008-11-01 02:03
Men knullapa också.

85% av anledningen till att jag åkte upp hit och köpte biljetter i en resa som inklusive biljett och resa kostade 1300 kronor, alltså 1300 av en månadsinkomst på 7500 var ju faktiskt Mos Def.

Bajs Bajs Bajs Bajs.

2008-11-01 02:09
har lust att skita i hela grejjen nu. Andra gången mos def bangar på Sverige inom ett år.
Shuu

2008-11-01 02:38
Yeees!! fan va grymt med pharcyde....lite tråkigt att det var mos def som ställde in dock, hade föredragit de la soul faktiskt...men pharcyde väger tyngre än mos def, most definitiatly....det måste jag erkänna..
REHAB IS FOR QUITTERS!!!
Admin

2008-11-01 09:14
Pharcyde foreva baby! Äntligen får man se dom. Kunde inte bli bättre. Någon som följt upp det där Q-Tip sa i DN? Hade inte varit fel alltså.

2008-11-01 10:06
Om Q-Tip spelar nästa vecka, så kommer jag ffs avlida.

2008-11-01 11:39
vipen är säkert på övervåningen?

2008-11-01 12:52
Men fan i skogen. Jag har sagt hela tiden att om The Pharcyde hade kommit så hade jag åkt direkt, men när dem inte kom så var jag inte lika pepp.
Jag förstår inte hur jag ska kunna stanna hemma nu. Lite sent att ändra kanske? Fucking amerikanska hiphopartister...GAAAAH!

2008-11-01 13:31
Helvetes jävla skit...

Riktigt förbannat tråkigt är det.
Mos Def och Supernatural var de jag ville se helst.

Pharcyde har jag redan sett.

Fan va ledsamt.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
DJ

2008-11-01 14:55
Nu snackar vi ju ett återförenat Pharcyde. Slår bra mycket högre i min bok än mossiga moset. Men det är min personliga åsikt.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2008-11-01 15:15
Jävligt gott med Pharcyde!
2009

2008-11-01 15:39
Är de inte så att de finns bar men inte inne på just "konsert området".. man får stå i baren o hänga om man vill dricka!?
De brukar se ut så. Bara några dagar kvar nu så då får vi se. =)

Toastare

2008-11-01 16:56
-Robban-; Kano ska inte komma?
Jag skyller allt på Emma!

2008-11-01 18:29
Det här är ett sällan skådat organisatoriskt fiasko av episka proportioner...
Sinnessjukt dåligt arrangerat och organiserat, ingen vet helt säkert vem som spelar, när vem gör vad, inte ens om det serveras alkohol till folk utan VIP-biljett. Och Luger eller Livenation har fortfarande inte mailat ut uppdateringar till pressen eller folk på deras mailinglista (jag har iaf inte fått något). Otroligt...
•pave paradise•

2008-11-01 18:39
För de som inte har sett varken Pharcyde eller Mos Def innan så tror jag att detta kan vara bra.. jag har ju inte sett Mos Def live iofs så jag vet ju inte hur han är. Men det känns som att Pharcyde är bättre live...

Men personligen så tycker jag att det är ett groteskt nedköp...

ATCQ kan komma istället, då är det skit samma vilka andra som uppträder :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-11-01 18:47
ATCQ kan komma istället, då är det skit samma vilka andra som uppträder :)

Då hade jag inte gnällt heller, och det säger jag som inte är världens mest insatta i hiphop. Jag kommer ha otroligt svårt som det är att gå på det här och kunna greppa om det är riktigt bra eller inte eftersom jag inte har överdrivet bra koll på någon av artisterna, men jag vet t ex en del om Mos Def åtminstone och tänkte därför sätta fokus på honom. Det går ju inte nu, igen.

Hela grejen, hela det här europeiska Rock The Bells-paketet, bara osar egoism. The Pharcyde ställde in för att de "varit här förut" men när Mos Def ställer in tar det ca 2 timmar att få de ombord igen. Det är bara skitsnack det hela, och jämfört med hur Rock The Bells sett ut i USA de senaste åren enorma nedköp hur man än vrider och vänder på det. Jag lider mest för alla som verkligen älskar hiphop men för mig gör det dock ingen större skillnad egentligen...
•pave paradise•

2008-11-01 19:58
Bountyboo: Hans namn är med på flyern på ticnets hemsida, men just nu känns det som om form one är den enda man kan vara helt säker på..
New Zealand Why not?

2008-11-01 21:09
"Unfortunately, Mos Def will not be able to perform in Prague, Stockholm, Helsinki and London. Filling in for him will be Pharoahe Monch in Prague, and The Pharcyde in Stockholm. Both The Pharcyde and EPMD will perform in Helsinki and London. Mos Def will still perform as scheduled in Amsterdam and Paris. "

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-11-01 21:25
Att The Pharcyde kommer istället för Mos är definitivt en stor förbättring.

När jag var på Rock The Bells i somras var Mos Def överlägset den sämste i hela lineupen. Det mesta av sin tid på scenen stod han och adlibbade och dansade till andras låtar, helt värdelöst.. Jag hade inte ens gått på en gratisspelning med honom igen.
Att se The Pharcyde var dock smått magiskt.

Så jävla sugen på att se dem igen nu alltså..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2008-11-02 00:06
men jävla HORA... mos def var lätt den största anledningen till att jag skulle gå. visst, pharcyde är sjukt feta och jag ser gärna dem live. men kom igen, jämfört med mos def? ni#@a please.... HELVETE!!!!!!!!!!! kommer aldrig få se honom live.
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."

2008-11-02 01:34
"vipen är säkert på övervåningen?"

wat? ska vi se ner på artisterna?

2008-11-02 10:25
fan va gött att pharcyde kommer istället då!

såg Mos Def tidigare i år!! Happy I did!!

Ses på Tisdag!

OBAMA 4 PRESIDENT! :)
www.ishoesme.se
www.flowpics.posterous.com
www.lovelymonday.tumblr.com

2008-11-02 12:19
Mos def har ställt in !

The Pharcyde kommer i stället!!!!
Konsertbesökare

2008-11-02 12:24
Mos Def ställer in, Pharcyde ersätter:

Länk till http://www.kingsizemagazine.se/read.php?id=3221

2008-11-02 12:48
Någon som har koll hur det fungerar med VIP biljetterna?
Är det någon annan ingång eller?
Ska man vara där samma tid?
Är Meet n Greet med artisterna före eller efter?

2008-11-02 12:54
Ingen information finns tillgänglig, jag har iaf inte hittat någonting alls. Jag blir mer och mer överraskad över hur rutten organisationen kring allt det här är för varje dag som passerar.
•pave paradise•

2008-11-02 14:46
Hmm nu blir jag sugen igen med pharcyde och en hemlig qtip, HMMMM..

Men jag vill ha alkohooooool, ska ringa och kolla upp skiten imorgon tror ja, blir nog bra..

För övrigt är det väl inte helkonstigt att folk ställer in, keff svensk publik, poliser som gör razzior utan underlag osv osv, jag hade också kunnat banga på sverige..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2008-11-02 16:43
Kan dom inte ställa in fullständigt så jag får mina pengar tillbaka.

2008-11-02 21:43
Moneybags nej alltså det är inte en övervåning så utan mer som en balkong, en halv övervåning så du ser ändå scenen och folket...

2008-11-02 21:55
Robban- P25 har du någon länk? hittade inget om det

2008-11-02 22:29
Gangstabambam:

Länk till http://www1.ticnet.se/PriceTable?l=SE&EVNT=GLO412ANX11042&CL_ORIGIN=

Där står det Kano på den flyern, men inget på myspace sidan att han ska köra, konstigt.

New Zealand Why not?