mos def.. bäng som en dräng
Looooove yyoooouuuu
The Pharcyde gjorde det hela värt det för mig, de var helt underbara live. De La Soul var lite av en besvikelse men ändå bra. Synd att ljudet var sådär. Mos Def var nog det värdelösaste jag hört på mycket länge. Nas överraskade mig positivt, överlag bra låtval.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fattar inte att jag kunde missa runnin...god damit dom borde kommit ut lite bredare om dom ändrar starttiden tycker jag... vakterna va faktist dope, slappa hehe... annars var ju de la soul höjdpunkten, its just me my self and i . ! själv tyckerj ag att mos def lallade på, ni kan ju säga att han körde från hjärtat men isåfall större chans att han hade tagit hosch eller nått skit hehe. nas va bra, såg inte honom på berns men veet flera konsärer i sthlm som han hade ställt in o blev bara glad att han kom !
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset
Fet kväll! Tyckte Mos var oväntat bra och Nas, till skillnad från Mos då, hade respekt för sina tidiga fans, han gjorde en "It Was Written" unge som mig själv väldigt glad. ..men något som var nåt så utihelevete fantastiskt wack var att man missade Pharcyde. Fy fan, känner fortfarande en diskret smärta i hjärtat.. det var dom som fick mig att ändra mig och traska upp till Sthlm. Och vad gör man? jo vi kommer sent och missar Pharcyde på egen vilja, SKANDAAAAAL! Kommer tälta utanför varje konsert framöver.
http://www.myspace.com/choysmusic
Missade Supernatural och Scratch tyvärr, hade varit kul att se. Pharcyde : Svinbra scennärvaro och var nog de som var bäst på scen De La Soul : Ganska trist, gillar gruppen men gjorde sig inte live alls tycker jag. Dock härligt att se gamla idoler. Mos Def : Väldigt flummigt men också roligt, "he is never coooming" och ms fat booty, respiration och definition var det fetaste på hela kvällen. Tycker han var bäst av de som var där, bra show. Nas : Sett han så mycket så man börjar ta han för givet. Grymt bra låtval dock med undantag för Nastradamus (varför?) och bra kontakt med publiken som fan, ödmjuk och down to earth vilket överaskade mig. Grym kväll overall.. Men Sverige, ge mig öl i hela lokalen och låt folk röka där inne, orkar inte med all trängsel överallt...
Kommer aldrig förlåta mig själv att jag inte kunde komma på Rock The Bells.. De la soul... noooo!. Hela utbudet låter ju sjukt bra, och jag kunde inte komma... skit också
*snaark*
andra höjdpunkter från kvällen var när maseo kallade vip sektionen för hollywood niggas. att jag anlände samtidigt som mats nileskär som sade till vakten "jag kommer ifrån sveriges radio" med den där rösten han är blessed with. alla vita hip hopare med tre meter långa t-shirts. thc halten i de översvämmade urinoarerna. att när jag skulle köpa en pharcyde t-shirt och de bara fanns i xxxl storlek skojade en av vakterna "men ni hip hoppare gillar väl stora kläder hohoho" samtidigt som tjejen i kassan frågade mig något jag inte hörde, varpå jag svarade "ursäkta jag pratade med de här väktar jävlarna". hans idiotiska skrockande böts direkt ut mot en bister tystnad och ursinnig blick. att obama faktiskt vann. det hade blivit ett stort anti klimax och en brutalt värre dagen efter effekt annars. fatlip! att de la soul sade att de recently put out an album called the grind date. 2004? recently? att supernatural spottade ur sig något i stil med "if youre standing in my way i say ursäkta mig" etc grym afton
att supernatural spottade ur sig något i stil med "if youre standing in my way i say ursäkta mig" Haha...ja, det var definitivt en av höjdpunkterna. Supernatural var riktigt, riktigt bra.
•pave paradise•
Producent
2008-11-06 17:39
4e Nov, vilket historiskt datum! Obama blir president..... och Nas, Mos Def, De La Soul, Pharcyde, och Supernatural spelar under samma tak i Stockholm! Precis som Choys missade jag tyvärr Pharcyde, och jag är lika syr.. Satt 2 stationer ifrån globen i en lägenhet drack andra biran, när jag fick ett sms där det stod "Pharcyde kör Runnin nu!" Jag skrek ut det direkt o alla bara tystnade 3 sekunder o sen fort som fan sprang alla ur sina säten hahaha. Men jag skakade iaf hand med Fatlip efter :D Fattar inte riktigt vaför alla klagar på Mighty Mos tho.. Hade inte så stora förväntningar då alla snackat skit om hans tidigare uppträdanden, utan jag blev snarare positivt överraskad. Men Nas dödade..
Remember, remember the Fifth of November
här får du lite kärlek
Ja, fy fan vad värt det var att ta sig ner iaf. Vi började planera resan från Gällivare vid lunch i måndags och klockan åtta samma kväll for vi med tåget. The Pharcyde var absolut grymmast, men jag var så jävla pepp på att se dem att inte ens en kass spelning hade kunnat göra mig ledsen. Och vilken energi Fat Lip hade! Alla var bra men han glänste ju utan tvekan mest. Supernatural & Scratch var verkligen perfekta publikvärmare, lite synd att dem inte var mer än så. Supernatural är verkligen världsbäst och tillsammans med Scratch så kunde det ju inte gå snett! Nas gjorde ju även en grym spelning, men man var ju faktiskt ganska trött på slutet :) Jävligt fett att han tog upp rappare på scen, det är så det ska vara :D Och bigups framförallt till Teach som la en grym vers. De La Soul var naturligtvis även grymma med Pos som starkast lysande stjärna. Jag får hålla med majoriteten om Mos Def, men eftersom jag inte visste att han skulle dyka upp innan Supernatural sa det så hade jag inte hunnit bygga upp några höga förväntningar. Det kan ju bero på att jag inte förstår mig på hans storhet som någon sa, fine by me, men han imponerade inte. Å andra sidan så hade jag inte valt bort han om jag hade kunnat. Han var ju inte så kass att det är nån skada skedd. Tyckte dock att det var synd att dem inte valde någon annan som förband. Även om inte Form One fick särskilt mycket publikstöd så tror jag att flera andra hade gjort det bättre. Men jag skriver inte här för att klaga. Fantastisk kväll. Jag håller med om att vakterna var chill också. Jävligt fint när dem vattnade oss längst fram, det behövdes :D Enda minuset till såna som hon som stod framför mig som blev förbannad på mig för att jag inte backade när hon bad mig. Precis som att det inte stod hundratals personer bakom mig... Men vilka var Mos Defs och Pharcydes DJ's? Vet nån varifrån dem som var och filmade i kön (och säkert inne också) var? Han som blev pissed för att han tyckte att nån smackade honom :)
Helt klart den bästa födelsedagspresenten jag fått, tack hjärtat!! lätt värt att komma ner från kiruna för det ( även om de inte var enda anledningen ;) ) Nas var riktigt ruggigt bra, minne för livet att sjunga med i black president en sån dag! Han gav publiken vad vi ville ha, en drös med klassiker+perfekta livelåtar, gott med så många illmatic låtar! Best rapper alive Pharcyde var exakt lika bra som alla skrivit och De la soul var sköna! Supernatural och scratch var helt otroliga, verkligen den perfekta uppvärmaren! Synd att mos def inte fick längre tid på sig, trist att han inte kunde kicka hela Travellin Man, man vart nästan förstörd när dom strypte beatet! Man hade verkligen velat höra mer gammalt, det var ju dom låtarna som var höjdpunkten. och lite mindre flumm.. Fett att han körde talibs vers på respirations iallafall! Kändes som att hela jävla publikens pepp dog ut när han bröt i början av hiphop, själv vart man less som fan, men på nått sätt vare ju lite rätt de där "he is never coming bla bla" Jaja fet kväll iallafall, första gången jag varit på någon konsert med amerikanska rappare, gav jävulsk mersmak!
Men lika glad är jag för det!
neapaal Oj, så då fanns det nån som reste ännu längre än oss för att gå på RTB ;)
Förresten... nån som minns om Pharcyde körde "I'm that type of nigga" ? Har för mig att dom INTE gjorde det.. men det kan ha varit så att jag missade just den låten också, vore ju en katastrof. Nå?
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Helvete vilka osmickrande bilder...
•pave paradise•
Haha jag "varnade" iaf..
här får du lite kärlek
Tyckte inte jag såg några barn alls, irriterande och fulla ungdomar ja men inga barn.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vad gjorde Persbrandt där?
www.fucksolar.com FUCK SOLAR
5/5 på hela paketet...inte läge att gnälla när alla de där legendarerna står på samma scen några tunnelbanestationer från ditt hem, till det priset också...och mos def kör "hip hop"
skriv kort, helst inte alls
fan jag missade pharcyde bara för jag inte ville se form one, trodde han skulle spela längre och pharcyde senare =(((((..fan fet ångest nu när allla verkligen skriver att dom va feta live. resten av artisterna var okej faktist. kändes som att ingen verkligen gjorde det helt hjärtat, bara köra för o få de överstökat. Nas var som jag hade läst, kass live. Min favorit rappare sen jag va snoris med live var han verkligen inte bra. kanske för jkag har sätt så feta konserter att man jämnför för mkt?, vet ej men de va inget jag hurrade för. mos var rätt soft faktist, avslappnat , lite annorlunda stil live, skönt på sitt sätt.
Pandilla AOTS www.soundcloud.com/akopalips www.sideeffectzmusic.com
Bagheera P22 aaahahahhahah
http://www.myspace.com/choysmusic
Kontrast Jo, dem körde I'm That Type of Nigga. Jag fattar inte hur alla kunde missa Pharcyde. Om man har chansen att se dem så tar man inga risker
Det är Persbrandt på bilden va?
Cause I'm cooler than a polar bear's toenails...
Jag är så less på att de ställde in hela besöket i Oslo pga "slow ticket sales"... Jävla norrmän!
In the old days it was not a crime
Hela kvällen var fantastisk, trots halvkasst ljud och trång bar/rökruta. Jag är övernöjd med kvällen, synd att jag missade Form1 bara, var han värd?
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
LoRia Nej, jag tyckte han var ganska kass. Visserligen så strömmade det ju fortfarande in folk i högsta grad under hans spelning. Han hade Vincent med sig också
Fan vad jag hatar er just nu.. :( Men vi får ju se Ulf Lundell här i Oslo iaf.... :'(
http://anjaparson.istheshit.net/ Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!
masajada Du missade att länka videon i tråden. Fixade ditt inlägg så slipper folk klicka sig vidare.
jagvillocksåhaenblog.com
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Var helt instælld på att åka till Sthlm før att se Mos Def upptræda..sen fick man reda på att han stællt in. Då tænkte man ahha..dom ska ju upptræda i Oslo oxå...I can see him there :) Seeeeeen så skulle han upp på scen i Sthlm ial..o då var det førsent att ta ledigt lr sjukanmøla sig på jobbet o skaffa biljetter till tåg/buss o førestællningen. O mitt i det hela så stæller dom in i Oslo också...fatta va frustrerad /besviken o arg man blir lr?? Hoppas ni hade kul nu o att ni softa lite ifrån mig oxå. Ser fram emot Timbuktu's spelning i Oslo nu...hørde æven att COMMON ska upptræda snart :P Ulf Lundell bodde på Radisson Plaza (Dær jag jobbar) i Oslo..haha skøn snubbe. Tillbaka till tråden igen...faaaaaaaaaaaaaan att jag missa den!!!!!!!!!!!!!
B-Boy where the fuck u at? I've been lookin' 4 u'r ass since a quarter past!!
Teach: Haha fan va grym ;)
B-Boy where the fuck u at? I've been lookin' 4 u'r ass since a quarter past!!
Så är det.. Oslo sucks :)
Någon av er som tyckte att det var överfett får gärna byta till sej min RTB t-shirt i L emot lite vinyl eller något.. Jag använder aldrig sånt ändå..
POSTAL Du kan få en platta med mora träsk av mig.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Jag har den säkert.
vad alla wainar ang mos def han var fan bäst utav alla ärligt talat, han har ju sådant flow för er som inte har lyssnat på killen, som sagt var grymt röj o fan tung skit när de släppte lite wu tang!
tar över de här
De La Soul & Nas va grymmast
Facebook: http://facebook.com/djelbravo.kingofdabeat YouTube: @ http://youtube.com/pawlito2 Instagram: @ djelbravo
alltså ja säger inte att mos def va dålig...men ja´g tycker det sämsta man kan göra på en såndär konsär är att köra rewiiiind o sån shit, man tappar ju suget...men alla diggar olika huh
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset
klove Precis, det var ju inte det att han inte presterade, men att göra en sån där spelning mitt i ett sånt där evenemang drog ju bara ner tempot och säkert stämningen för många