I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League 10/11

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2011-01-29 14:07

2011-01-29 14:55
Priyan
Inte så konstigt dock, mycket Liverpool fans i Norge. Den var faktiskt lite småkul :)

Tycker det är skumt av torres att lämna in transferbegäran nu och inte till sommarn. Hade jag varit honom hade jag väntat och sätt säsongen ut och dessutom får han ju Suarez nu att leka med.
Don't!
Poet

2011-01-29 15:16
hoppas han kommer till de blå nu då! och hoppas ni får sturridge och inte kalou i utbyte!
"life's a garden, dig it."

2011-01-29 15:32
Förstår inte riktigt varför han skulle vilja gå till Chelsea dock som för tillfället också är plattfall och inte gjort något generationsbyte.
Don't!
Poet

2011-01-29 15:45
beats me.. trodde aldrig han skulle gå till en annan klubb i england, men generationsbytet är på G i chels, skulle gärna sett att det skötts snyggare, men lirarna går ju inte i pension imorrn heller så det löser sig!

har pool begärt nån summa för Torres? 40milj pund + Sturridge? ska vi tro nått sånt

2011-01-29 15:54
Jo, känner samma som dig, förstås är det på g som du säger.

"Medierna spekulerar för fullt om att Chelsea kommer att lägga in ett nytt bud. Summorna varierar mellan 40 miljoner pund plus olika spelare upp till 60 miljoner pund.

Det påstås att Torres har en klausul i kontraktet som säger att han kan säljas för 50 miljoner pund efter säsongen om Liverpool misslyckas att kvalificera sig för Champions League."

Det som jag fått fram. Källa: http://www.liverpoolfc.nu/news/?18299

Förövrigt får jag rysningar av den här videon, jag hoppas verkligen att Torres stannar säsongen ut nu när vi har fått in en anfallare av klass och "lastar" av arbetet från honom. Jag förstår han också att han vill lämna, tycker dock det inte är rätt tid att lämna in en transferbegäran 27 Jan!

Don't!

2011-01-29 15:58
Usch vad jobbigt det blir om Torres lämnar..
Don't!
Poet

2011-01-31 21:29
då var han klar! welcome torres! sjuk match på söndag om torres spelar :)
Moderator

2011-01-31 22:06
Mitchy, Carroll och Suarez, vad säger du? Carroll är för mig en favorit, gillar den killen som fan. Självklart surt att bli av med Torres, men ändå liksom. Två klasspelare in!
time isn't wasted when you're getting wasted .
Poet

2011-01-31 23:31
Torres är ju ifs inte ens klar för chels än med 30 min kvar på fönstret.. hmmm...
Poet

2011-02-01 00:00
23:57 är det klert. torres skirver på för chelsea till 2016
Poet

2011-02-01 00:01
david luiz också klar för chelsea i sista minut. välkomna!

2011-02-01 00:48
ramuz
Jag säger, grymt! Gillar båda. Men ingen av dem är "Klassavslutare", om du förstår vad jag menar. Sitter hemma med tårar i ögonen, Torres, min favorit sedan Owen (ja, när han var bra på riktigt). Intressant att se vad framtiden visar. Torres förlorade min respekt(trots att jag älskar honom), han kunde faktiskt väntat till sommarn och inte 27 Jan. Kommer bli svårt att se han i blå tröja. Kan bara hoppas att han gjort det största misstaget i han karriär.

Hur känner Chelsea fan:et "Balhoo" inför detta? Inga problem alls med övergången?!
Don't!

2011-02-01 00:54
Fast får väl ändå säga "lycka till", även trots han kunde valt att lämna efter säsongen, då jag hade förstått det. Men ja, jag älskar honom, hatar honom. Usch, min hjälte. Jag kommer dock aldrig "bua" för torres, har för stor respekt för honom (i.o.m. allt han gjort, inte för det han gjorde).

Det är som Lampard hade lämnat för Liverpool. Eller att Fabregas hade lämnat för Liverpool, eller som att Rooney hade lämnat för Liverpool (i mina ögon, även om den sista är för otrolig med tanke på att han är Everton fan ;)).
Don't!
Poet

2011-02-01 01:00
nja inga problem direkt torres är ju grym när han är i form, pool gjorde väl inte heller nån dålig affär iom carroll och suarez för pengarna.. men visst kommer jag att klaga på torres om han ser lika hängig ut på plan som han gjort ett tag i pool..

sen att det är den tjyvigaste övergången sen Texez det håller vi nog alla med om. som jag läste nån stans

***BREAKING NEWS*** Torres fails medical tests for chelsea FC, doctors claim they couldn't find any heart or soul

haha

2011-02-01 09:27
Läste den med igår haha!
Don't!
Admin

2011-02-01 10:45
35 miljoner pund för Carroll?!
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-02-01 11:06
Paniklösning, paniklösning - Ingen direkt förhandling där, de behövde en "ersättare".
Don't!
Admin

2011-02-01 12:14
En mycket farlig värvning. Risken är stor att de slängt pengarna i sjön. Carroll kändes som en instabil person redan innan han tripplade lönen (eller nåt sånt) och blev Pools dyraste värvning någonsin (väl?). Nu lär hans ego ha växt ytterligare.

Skulle inte vilja anordna Pools julfester framöver...
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-02-01 12:28
Ja, håller med dig till fullo. Ja, det är den dyraste. Jag hade i vart fall inte satsat 35 på en spelare som Carroll då det finns bättre alternativ, men ropar inte hej förens jag fått bedöma honom på riktigt.
Don't!

2011-02-01 13:02
1 Andy Carroll £35M
2 Luis Suarez £22.8M
3 Fernando Torres £20.2M

Don't!

2011-02-01 13:54
Newcastle hade ändå aldrig släppt honom under det priset. Dessutom är han en spelare för framtiden, inte den mest tekniska, men STARK i boxen... lär ju nicka ner en del assists till Suarez.

Samtidigt Pool köpte en spelare till överpris, sålde man en spelare till överpris. Det jämnar ut sig.
Bitches Ain't Shit

2011-02-01 14:25
Liverpool värvade under januari Luis Suarez från Ajax (£22,8M) och Andy Carroll från Newcastle (£35M), samtidigt som Fernando Torres gick till Chelsea (£50M) och Ryan Babel i Hoffenheim (£5,8M). Detta ger ett nettoutlägg på endast £2M.

I Premier League var det tre klubbar som köpte spelare för mycket mer än de lyckades sälja för. Chelseas nettoutlägg ligger på £67M, Manchester Citys ligger på £27,3M och Aston Villas är £21,95M. Ingen annan klubb i den översta divisionen köpte för med än £5M i jämförelse med vad de sålde.

Don't!
Admin

2011-02-01 15:02
Damien

Jag tror risken är ganska överhängande att han går samma öde till möte som Paul Gascoine, dvs snabb framgång och lika snabbt förfall.

Men du har rätt som du säger att summorna jämnade ut sig. Pool har inte lagt ut mycket totalt. Det enda som hänt är att marknaden dopats en aning. £50 milj för Torres. Hur ska Barca nu tro att de kan få Cesc för €29 milj i sommar?

2011-02-01 19:26
Det sjuka är att Fernando Torres 500 miljoner kostade lika mycket för Chelsea som dessa för oss nästan... Våran elva ; 450 miljoner

rvp
nasri-cesc-walcott
wilshere-song
clichy-kos-djourou-sagna
fabianski

Som är våran starkaste elva .. Och Torres kostade mer än hela våran elva :) sjuk värld.

Och Carroll 350 miljoner? Bara för han har ett engelskt pass? Undra vad Cesc är värd nu då? 2400 miljoner?

Fittirackarn.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-02-01 19:30
Haha asså det är för mycket pengar för Carroll, han är iof grym, men SÅ grym?

Carroll - Suarez är dock väldigt intressant. Frågan är dock om inte Pool skulle lagt pengar på något dom behövde mer? Typ lite kantspringare, Kuyt är sådär nowadays.
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Moderator

2011-02-02 00:01
Jack
Det är rätt galet när du säger det, ni har ju som sagt värvat smart, även om jag fick den där elvan till 595 miljoner. Men ni har värvat smart, får väl se om det ger er något bara :)

Annars, skönt att Rooney är tillbaks i målprotokollet igen! Vi bänkade oss i tid för en gångs skull idag eftersom vi missat första målet i de senaste matcherna och det varit dödläge rätt ofta. Men fan, vi vinner utan att göra en jättebra match, ungefär så det sett ut hela säsongen med andra ord.

2011-02-02 00:42
Ja! Iår blir det minst 2 titlar, jag tror verkligen det!

Galen omgång! Tight match mellan Arsenal-Everton... Rooney nätar, chelsea verkar ha hittat tillbaks.

Bra för arsenal att United har chelsea x2 kvar, med Torres i spetsen ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-02-03 14:44
Med Torres i spetsen, lol
http://duckdown82.tumblr.com/

2011-02-03 15:04
Arsenal kanske vinner ligacupen, mer än så blir det inte. Men en titel är ju en titel haha...

Eller så vinner dom ingenting alls, det är alternativen.
Bitches Ain't Shit

2011-02-05 12:31
Hejhå! Ny omgång. Baljar Torres mot pool? Vilken grej det skulle va. Han har själv sagt att han inte firar isåfall.
Vore dock allra coolast om Suarez sänkte Chelsea och hyschade Torres, ooouf!

Annars ser jag fram emot Newcastle - Arsenal, brukar bli bra matcher, och Arsenal lär va rätt revanschsugna efter förlusten på Emirates!

Rooney verkar ha kommit igång också, dåligt för United... Blir nog United som springer hem detta tillslut. Hoppas dock på en jämn och tät väg dit!

2011-02-05 12:57
Jag är tyvärr inställd på förlust och t.o.m. att Torres gör mål. Men tar gärna din variant Ponty0ne.
Don't!

2011-02-05 16:59
hahah ojojoj, arsenal är effektiva! 4-0 efter ~25 minuter! Undra hur långt det rinner iväg i andra halvlek! Hoppas RVP får sitt andra hattrick i sin arsenalkarriär, och sen tar man ut van persie & fabregas, kanske walcott också för att spara dom :)

Underbart !

2011-02-05 17:16
Newcastle utan Carroll är som en kropp utan huvud...
Bitches Ain't Shit

2011-02-05 18:01
Phil Dowd borde skjutas, ger Diaby rött kort men inte Nolan när han iprincip gör samma grej? Och hur klarar sig Nolan/Barton denna matchen utan varningar alls? Bra straffar han ger Newcastle också, jävla horunge till domare, brinn i helvetet.

2011-02-05 18:22
Hahaha..
Don't!
Moderator

2011-02-05 18:28
Puss på matchen, tråkigt att man inte kan säkra en 4-0 ledning. Haha, nu måste jag nästan se United ikväll.
Groupie

2011-02-05 18:42
JackWilshere- P23

Word!

Det var jävligt onödigt av Diaby, även om jag kan nånstans förstå att han blev förbannad. Men att inte ge Newcastlespelaren ett rött när han tar en fucking nacksving på Szczesny?! Straffarna var ett skämt. Det måste seriöst vara en av de sämsta domarinsatserna på säsongen.
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.

2011-02-05 20:23
Fan att vi inte tog 3 poäng nu när United förlorade mot Wolves...
Moderator

2011-02-05 21:33
Fan, man får ju inte förlora såna här matcher, helt sjukt ju. Och att dörrvakten får göra två mål också, galet som fan. Men det som är allra mest tråkigt är ju att vi förlorat våra två enda matcher mot lag som West Ham och Wolves, fyfan säger jag bara.
Men, vi har det i våra egna händer och lär klara av det till slut.

2011-02-05 23:24
Vadfan hände idag!? Arsenalmatchen, United torska, Saha gjorde 4 mål, Tevez 3, Tiotes tokbalja mot Arsenal, shit va händelserik dag..

Underbart när man är neutral!

2011-02-05 23:32
Jävla mycket mål iallafall, dra mig baklänges :P

2011-02-06 10:35
Sämsta insatsen från United på lääänge, var ju fan ingen glöd, ingen intensitet, spelarna såg omotiverade ut? Skärpning nu!
Bitches Ain't Shit

2011-02-06 12:50
Vad tror vi om matchen idag då?

Tror nog Chelsea springer hem den. Ska vi säga 3-1? Drogba, Torres, Lampard, Suarez.
Admin

2011-02-06 12:58
Helt galen lördag.

Fortsätter söndag i samma anda så ger Torres Chelsea ledningen innan han skadar sig ordentligt efter en närkamp med Gerrard, varpå Suarez gör två mål i 90+.

2011-02-06 13:19
Ivanovic nickar in 1 mål i 27:e..
Drogba skjuter på en spelares ben och gör mål i 67:e
Torres som får göra sitt inhopp i 59:e minuten
nätar såklart 88:e =)
Highfive anyone, anyone?

2011-02-06 14:23
Torres gör mål på hörna, i Chelseas bur - av gammal vana. Snälla låt det hända :)
Don't!

2011-02-06 14:51
Tevez hat trickar på födelsedagen, det är väl ett fint sätt fira?

Arsenal sätter nytt bottenrekord i att tappa 4-0. Det har tydligen inte skett tidigare öht i PL?

Mitchy:
Haha! Det påminner mig om att jag faktiskt sett ett självmål i basket en gång. Det är... udda.

2011-02-06 20:46
Hahaha... Osynliga mr. Torres, någon mer som såg hur bitter han var vid 0-1 målet? Skön vinst, roliga hade varit ifall vi gick om Chelsea, vilket jag dock inte tror men kan ju hoppas :)
Don't!

2011-02-06 20:52
Imponerande vinst för Pool. Chelski hade ju knappt en enda farlig målchans. Snacka om tight strid om CL-platserna i år. Sen tycker jag nog Ancelotti borde forma en 4-4-2 nu när dom plockat in Torres.
Bitches Ain't Shit