I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League 10/11

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2010-07-15 11:59

Premier League 10/11

Med VM avklarat så tyckte jag att det var dags att dra igång Whoas hetaste sporttråd, nämligen PL-tråden!

Abstinensen efter fotboll flödar hos mig och det ska bli lika jävla roligt att åka ut på denna ångestresa ännu en gång.

Det är lite tidigt att ge sig på en gissning på hur det ska gå eftersom det är 1½ månad kvar av silly season och en månad till att alla Arsenals spelare kollektivt ska skada sig, men jag ger mig ut på klassikerna:

Plats 1,2,3 går till United, Arsenal och Chelsea.
Plats 10 är reserverad för Sp*rs som visserligen inte behöver oroa sig för europaspel under säsongen eftersom de åker ut i kvalet.
18, 19, 20 tror jag går till Blackpool, WBA och (skrällen kanske?) Fulham.
Plats 4 slåss som vanligt Everton, Aston Villa, Pool och City om.

Årets skrällchans går till Newcastle som för första gången på jag vet inte hur många år inte är tippade högt i PL och därmed slipper den press som gör att de underpresterat de senaste decennierna.

Nu kör vi!

Moderator

2010-07-15 21:47
Jag kommer med mitt tips när säsongen börjar närma sig lite mer. Enda jag vet säkert, vad som helst bara inte City slutar topp 4.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-07-16 13:34
Svårt att säga när det är så långt kvar av silly. Men i dagens läge skulle jag säga;

Chelsea
United
City
Spurs
Arsenal
Everton
Pool
Aston Villa

Men om Wenger värvar en Ny målvakt till Arsenal, då ligger vi och bråkar med chelsea.
Och ja, jag tror det kommer gå bra för Spurs. Men Arsenal behöver verkligen en stabil keeper.
be the change
Moderator

2010-07-16 15:38
Liverpool känns så långt borta alltså? Tror det kan bli riktigt bra med Hodgson faktiskt! Att göra det han gjorde med Fulhams material är grymt, att sen få träna ett lag med matchvinnare som Torres och Gerrard kan bara inte gå åt helvete, det kan gå dåligt, men inte åt helvete.

(Inlägget ändrat av ramuz 2010-07-16 19:16:04)

Haha, kan ju bara tilläggao efterhand att jag missade att du skrivit med Pool i listan, så trodde du satte dom som ett mittenlag.
Moderator

2010-07-16 22:48
Usch vad jag längtar efter säsongen nu va, blir så glad när man läser artiklar och liknande. Fan, åt helvete med nyförvärv och sånt, jag älskar vårt lag. Jag hoppas få se Darren Gibson skjuta ett par galna långskott i mål, att Chris Smalling får slussas in och utvecklas. Att Macheda går skadefri och får spela en och annan match, att vi bygger vidare och att vi slipper grus i maskineriet. Vill sitta klistrad framför tv'n hela säsongen, och måste beställa Viasat.

2010-07-22 13:57
Två tunga och minst sagt intressanta möten redan i premiären.

14/8
Tottenham - Man City

15/8
Liverpool - Arsenal
Bitches Ain't Shit

2010-07-22 14:11
haha wööörd... Arshavin ska sänka Pool!!
be the change

2010-07-22 14:39
Arshavin gör alltid mål på anfield.. oddset på att han gör mål måste ligga runt 1.5 ggr pengarna. så jävla bra!

2010-07-22 19:17
Aftonbladet, svenska landslaget, Allsvenskan och 90% av folk som kollar på fotboll i Sverige har sina tungor så högt upp i röven på England att deras tungor ser ut som vissna löv. Kolla på världens bästa liga genom tiderna - Serie A - istället. Där har dom både bättre liga och landslag än England.
http://soundcloud.com/jasthesupacat

2010-07-22 19:21
Haha. England gick längre än Italien i VM. Och visst, nu vann Inter senast. Men ärligt talat. PL är så mycket bättre än Serie A.
be the change
Moderator

2010-07-22 20:19
Fan vad vass Welbeck var i senaste träningsmatchen nu, får han speltid kan han nog få ett litet genombrott på riktigt iår.

2010-07-22 20:30
JastheCat
vad vill du ha sagt? ingen har tjafsat med serie a eftersom det inte hör hemma i den här tråden. jag skiter fulla fan i serie a och om du haft en jävligt tuff barndom och känner att mindervärdskomplexet vaknat och bitit dig i röven så kan du väl boxa lite luft ur kudden...

var lite kreativ och starta en egen tråd, sluta läs i aftonbladet (tog det 24 år för att fatta att det är en skräptidning?) och fortsätt visa upp din otroliga integritet nån annanstans tack.

ramuz
vad fan hände med macheda? mycket skadad förra säsongen eller hade han bara flyt när han räddade massa poäng åt united för 2 säsonger sen?

och övrigt; vad fan ska hogdson i pool att göra? enligt mig så är han en coach som kan göra underverk med underdoglag men att leda ett titelaspirerande lag med gerrard och torres känns knappast som rätt val. å andra sidan så klarade benitez det helt ok.
what ship never comes to liverpool?
-the premiership

2010-07-22 20:40
Jag har för mig att jag fick 19 gånger pengarna på City förra säsongen. Höll ju inte riktigt. = /

Får man + 10 i odds någonstans på City är det en riktigt bra investering.

City vinner.
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Moderator

2010-07-22 22:20
mike_
Kommer väl inte riktigt ihåg när, men han var mycket skadad förra året och missade därför de chanser till ligaspel under hösten/vintern han skulle fått. Men han kom tillbaka, fick bland annat sitt inhopp mot Chelsea och fixade ett mål där iallafall. Han kommer att komma tillbaks, känns som att Ferguson tänker matcha Welbeck och Macheda en del iår.

För övrigt så älskar jag det skämtet! :') haha.

Däremot går ju ryktena om att Vidic är påväg bort, vilket jag är livrädd för.
Moderator

2010-07-22 23:50
När vi ändå var inne på Liverpool tror jag absolut på dom iår, tänker inte avfärda dom helt iallafall. Joe Cole tror jag kommer betyda mycket om han blir skadefri. Även att dom värvat Jovanovic som kan blomma ut om han får rätt med speltid, och att sedan ha snott till sig Shelvey och Wilson. Det är två lirare som har tiden framför sig, vilket kanske inte betyder så mycket i nuläget kom jag på, haha.

Stannar Torres så vet vi vilka matchvinnare dom har i laget, ska bli kul att se vad Hodgson kan göra.

2010-07-23 00:31
Beror ju på hur det blir med Macherano också. För att ha aquaman & lukas känns inte bra. :P
be the change
Moderator

2010-07-29 16:26
Fan, är det en ny era som håller på att ta över på riktigt snart i United? Är riktigt positiv efter matcherna i USA, jag blir skitglad. Cleverley har överraskat som fan och gjort ett par mål, att Macheda är skadefri är också så jävla skönt.
Producent

2010-07-30 13:54
Tjena!

Har inte följ pl så mycket iochmed jag har Viasat. Och nu när dom har "värvat" (vet old news) så blir det att nöta pl. Dock har jag följ big 4 i CL i ett bra tag.

Är det bara jag som tycker att Arsenal har chansen att vinna ligan för första gången på länge? Hoppas Cesc blir kvar, då kan dom verkligen utmana.

Och Chelsea har legat lågt i transfermarknaden om jag inte är ute och cyklar. Kommer dom klara av att försvara titeln? Får dom äntligen en efterlängtat CL titel?

finns hundratals frågor, men ja. Det kommer bli kul iallafall! :D
Lil_H..
Admin

2010-07-30 14:56
Jag tror inte på några större överraskningar i år utan det blir Arsenal, Chelsea och Man U som till slut slåss om segern. Under säsongen kommer dock några lag vara där uppe och låna platserna temporärt. Lag som City som säkert kommer att gå ut starkt.

Arsenal är i mina ögon seriens mest svårtippade lag. Allt fokus ligger så klart på Fabregas. Om han stannar, vilket han förmodligen kommer att göra, kommer frågan om hans engagemang för klubben förfölja honom hela säsongen. Inom klubben tror jag dock inte det är några problem. Såväl spelare som fans kommer snabbt visa sitt stöd. Fabregas älskar Arsenal och kommer göra sitt yttersta även om han någonstans vill till Barcelona. Till stor del tror jag den önskan är sprungen ur besvikelse över skador och uteblivna framgångar. När Arsenal kommer igång kommer förmodligen hungern och revanschlustan.

Trots fokuset på Fabregas, heter lagets viktigaste spelare Robin van Persie. Håller han sig hel är det ovärderligt för Arsenal. Trots Fabregas genialitet finns det så oerhört mycket kvalitet på mittfältet att det går att täcka upp. I synnerhet i spelare som Nasri och Rosicky som kan ta Fabregas' roll. Men anfallsmässigt finns inte de alternativen.

Arsenal har alla möjligheter att explodera i år men det stora frågetecknet är bredden. Mittfältet råder det ingen brist på, men såväl mittbackspositionen som anfallet är på tok för tunt. Att Bendtner redan är skadad bådar inte gott samtidigt som Eduardo förvunnit och Vela möjligtvis är för vek för Premier League. Kvar är van Persie och Chamakh, den sistnämnde helt oprövad och kan därför inte förväntas uträtta underverk redan under sin debutsäsong.

Styrkan i en hel van Persie och ett extremt talangfullt lag kan räcka långt. Svagheten är bredden och målvaktssidan, men den tror jag kommer lösa sig (bara för det kommer Fabianski stå där mot Liverpool om tre veckor...). Säsongens viktigaste uppgifter blir att plocka åtminstone några poäng mot ManU och Chelsea.

Annars tror jag att Chelsea blir det största konkurrenten. Inte för att de har högst högstanivå i ligan, utan för att de har en avundsvärd bredd och högst lägstanivå.

Tottenham kommer inte upprepa fjolårets succe och City hamnar sexa efter ha värvat för ytterligare en miljard i januari.

mike_
Du har ett fel i ditt resonemang om Hodgson: Liverpool är inte ett titelaspirerande lag. Inte i praktiken, det har de inte varit på länge. Å andra sidan lider de väl av England-syndromet, dvs "vi är bäst i världen - om vi inte vinner är det för domaren fuskar". Men och Hodgson lyckas banka in i spelarna att de är outsiders till titeln så får han in underdogmentaliteten och då kan Liverpool bli farliga. Jag tror de har gjort en bra värvning där och slutar fyra.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Moderator

2010-07-30 16:03
Ojojoj, Rafael kallad till landslaget! Han kommer bli stor den jäveln. Är så galet taggad inför säsongen nu.

“I am so lucky to play for the best team in the world, Manchester United. Now to play for my country will be a dream come true.”

Rafa's living the dream

2010-07-30 18:33
Okej, med PL på viasat nästa säsong, och La Liga på canal+ som jag icke äger, blir det väl till att följa PL lite noggrannare iår, istället för La Liga som de föregående säsongerna.

Nu vill jag veta vilket lag jag ska hålla ögonen lite extra på! Känns tråkigt men ändå skönt att inte riktigt ha något favoritlag i England, så nu får ni bresa fram fakta och kuriosa om vilket lag och varför jag ska hålla just det laget lite närmre om hjärtat nästa säsong. :)

Shoot!
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2010-07-30 19:00
Evolution
ok, visst, Pool är inte titelutmanare i år på samma sätt som innan däremot är det en storklubb. det är ganska långt mellan fulham och liverpool och jag tror det kommer synas. visst han kanske kan få ihop ett bra lag som spelar tight defensivt men jag tror inte roy har det som krävs i hanteringen av stjärnor som gerrard och torres. jag tänker främst på hur han hanterade (eller rättare sagt inte hanterade alls) bobby zamoras relation mot de egna fansen.

Arsenal - Milan imorron känns som en höjdare. tror att sky visar den så det lär väl finnas streamar i överflöd. nasri har sett riktigt jävla het ut på försäsongen hittills. hoppas att han håller sig skadefri och konserverar formen med tanke på att varken fabregas eller van persie lär spela i premiären mot liverpool.

Det är också dags att köpa en mittback och en målvakt! Vi kan inte hålla på stålarna när Djourou är småskadad och Sol har gått till newcastle. Sen har vi fyra målvakter som inte har en aning om vem som är bäst eller ska få stå. Köp en etta nu omedelbart och förpassa Almunia till Osasuna, Fabianski till Sp*rs och Mannone ut på lån så att Szczesny kan få lite bänkrutin. (ok, behåll Almunia som tvåa/trea så att det finns backup om alla får för sig att skada sig)
Producent

2010-07-30 22:41
mike_ P25

Arsenal kommer köra över Milan, och det säger jag som Milan fan, tyvärr.
Lil_H..

2010-07-30 23:41
Hoppas verkligen arsenal får till det i år alltså!

2010-07-31 01:57
Nasri, Frimpong & Wilshere har sett JÄVLIGT heta ut på försäsongen.. Det gillar jag..

be the change

2010-07-31 10:39
Lil_h
isåfall så är det nog inte arsenals förtjänst. såg att milans trupp inte innehåller några etablerade mittfältare typ. jag är däremot inte så säker. men det är en träningsmatch där det gäller att göra mål så det ska bli kul i eftermiddag.
Producent

2010-07-31 13:32
mike_ P25
Nej dom har inte etablerade mittfältare bortsett från Seedord, Flamini och Gattuso, har dock svårt att se den sistnämnda starta, men det ser jag som positivt. Kommer bli kul att se ifall Flamini blir en viktigt kugge i dagens Milan. Anfallet ser vasst ut med Pato, Borriello och Adiyiah. Men Jag tror än en gång att Arsenal vinner just pga att dom är bättre än dagens Milan, även om inte RVB, Cesc, Song och Bendtner är med.
Hur som helst kommer jag njuta av matchen idag.
Lil_H..

2010-07-31 19:10
Håll ett öga på Hernandez. För min egen del, är det Ronaldo-hype på killen.

Watch this space.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Producent

2010-07-31 20:04
Vilken forändring när Merkel och CO kom in.

Från att ha spottat och svurit i ca 60 minuter, till att ha både forvånats och glatts av de ynglingarna som kom in.

Rolig match. Chamakhs passning till Arshavin var fotbollsporr.
Lil_H..

2010-08-01 13:02
känns stabilt.. 1-1 var väl inte riktigt rättvist men arsenals spel var trevligt och vi pressade en hel del. frimpong och wilshere var bra, arshavin visar att han kan vara riktigt jävla bra och nasri var som vanligt bra. chamakh gjorde mål vilket också är bra.

får se vilka som spelar idag mot celtic. blir väl ingen som lirade 90 mot milan kan jag tro. ganska kul mittbackspar i djourou och nordveit (om det blir av). tillbaka till bakfyllan..

2010-08-02 18:29
oj oj oj. Jag tror inte arsenal behöver värva någon DM. Där har vi Frimpong som kan spela när song vilar. Sen hoppas jag innerligt att Wilshere får chansen iår. Fasen va bra han är...

Och Samir Nasri .. Är detta hans säsong att verkligen slå igenom? Grym försäsong
be the change

2010-08-06 18:32
Fabregas stannar i Arsenal.

http://www.arsenal.com/news/news-archive/cesc-fabregas-statement

-

Jag är mycket nöjd över Cesc's uttalande.

Han försöker vara så ärlig som möjligt, det uppskattar jag.

Nu jävlar smäller laget på utan dess like
be the change

2010-08-06 20:21
jack
håller med, inget hymlande och skitsnack om att han inte övervägt barca. vi har väl alla fattat att han är lockad av att spela där men han visar hur jävla fin person han är och är ärlig. ska bil sjukt nice att se honom denna säsongen.

2010-08-07 17:16
Alltså, om Arsenal ska ha någon chans nästa år måste de fan köpa en ny keeper, är det någon ny på G in eller? Såg något om Reina men det är skitsnack antar jag.

Känns inte så svårt att hitta någon bättre än Almunia/Fabianski eller?
Lloris, Mandanda, Diego Lopez, Frey, Asenjo, Neuer, Adler osv.

Det är väl det som skiljer Arsenal från United och Chelsea, att keepern kostar laget 10 pinnar om året.

Köper Arsenal någon bra målvakt kan de mycket väl vinna PL.

Ser fram emot att på riktigt kunna följa PL iår, lutar åt att inte ta något lags parti utan vara objektiv, så slipper man all ångest vid motgångar och ändå glädjas åt när något lag vinner när de förtjänar det. :)

2010-08-07 18:09
Mjo.. Men wenger är envis..

Men en målvakt & en mittback så är jag hur nöjd som helst med årets silly..
be the change

2010-08-08 18:43
Sååådär, första titeln inkasserad.
Bitches Ain't Shit

2010-08-08 21:27
Chicharitos mål var rätt roligt. Så snabb att han inläggar sig själv för att han ville nicka som någon engelsman sa :), annars måste jag säga att Chelsea var bra uddlösa. Spelade ens Lampard? Länge sen jag såg (nåja) honom så osynlig.
Moderator

2010-08-08 21:48
Fan vad skönt att se! Var jävligt tight i slutet, men tycker vi lirade bra boll. Första titeln inne som sagt!

2010-08-08 22:17
haha hernandez mål var hilarious..

Chelsea har nu förlorat 4 matcher på rad inte sant?
be the change

2010-08-08 23:43
klart man vill ha en målis. kanske får szczezny ta det sålänge, vilket inte hade varit ett nerköp med tanke på hur kassa almunia/fabianski är. de som finns uppe på listan över målvaktsköp är akinfeev (som pratat med arshavin om att vilja komma till arsenal), alder och till slut schwarzer.

spahic verkar bli mittbackslösningen. jag är dock inte nöjd med det, men han får gärna överbevisa mig.

2010-08-09 11:22
Det stämmer Jacky.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Admin

2010-08-09 11:46
Szczesny kan få lägga frisparkar i annat fall. Ronaldo vem? :)

The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-08-09 12:46
Evolution
hehe, det lustiga med det hela var att almunia vann den tävlingen för typ 3 år sen. sen gjorde lehman sina tre (två?) sämsta matcher i arsenal med målvaktstabbar man inte trodde var möjliga och sen stod almunia resten av säsongen. det lutar alltså åt Szczesny om vi inte köper nån annan :)
Admin

2010-08-09 13:21
Jag har aldrig sett honom spela men om han är så bra som Wenger påstår förstår jag att man kanske inte vill köpa någon ung målvakt utan är ute efter Schwarzer som har en, max två säsonger till.

Å andra sidan var ju Fabianski ett stort löfte han med. Men kanske ska ta det lite lugnt med Fab, han fick en otacksam uppgift och fick bara spela sporadiskt förra säsongen. Började dåligt och det vände aldrig. Kanske han är bra om han får chansen. Om han pallar trycket. Almunias problem är ju att han inte klarar av stora matcher och kanske lider Fab av samma problem. I sådana fall är inte Arsenal en klubb för honom, utan snarare någon mittenklubb.

2010-08-09 14:08
tja, han spelade ju mot legia warsawa nu i helgen där han än en gång gjorde bort sig. där szczesny gick in i andra halvlek och gjorde en dubbelräddning på ett friläge direkt.. mitt tålamod med fabianski är för längesen slut.
Admin

2010-08-09 14:14
Själv försöker jag ljuga mig till sömns gällande Arsenals målvaktssituation. På så vis kan jag förneka ångesten åtminstone några dagar till.

2010-08-09 14:30
Det pratas lite om att ifall Hart blir förstemålvakt i City så kommer vi att köpa Given. Given hade jag inte bangat. Riktig jävel!

2010-08-09 14:35
e han inte skadad fortf?
be the change

2010-08-09 14:43
jo, men bara max två veckor till vad jag vet
Admin

2010-08-09 16:54
En frisk Given: ja tack! T o m om det bara är på lån.
En skadad Given kommer vara skadad till jul, sen blir han "like a new signing" i januari.

2010-08-12 17:51
arsenal kommer än en gång vara helt jävla vingklippt. hur fan kan man gå in i en premiär med så mycket skador? djorou, bendtner, song borta? sen har fabregas tränat i en vecka, varit i mexico igår tillsammans med vela och van persie kommer heller antagligen inte spela (snart 2 veckor i träning). lägg då till fitness test på diaby och denilson imorron och negativa besked där skickar det hela till ännu en sjuk nivå. arshavin är dock tillgänglig efter muskelproblem i veckan.

då blir min uppställning:
almunia
clichy-vermaelen-koscielny-sagna
nasri-frimpong-rosciky
walcott-chamakh-arshavin

summa: tre helt oprövade kort där alla tre gör sin första match i PL varav en gör sin seniordebut i tävlingsmatch. lägg till en målvakt utan självförtroende och skills samt ett genrep där man släppte in 5 mål. jag gissar idag på 3-1 till liverpool, arshavin gör arsenals mål (who else?)