I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League 10/11

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2010-12-29 05:19
carling e ju inget att hänga i granen
Get Random!
Moderator

2010-12-29 08:30
För ett lag som inte vunnit något sen 05 (?) är det alltid något!
time isn't wasted when you're getting wasted .
Admin

2010-12-29 10:02
Haha, aouch =D
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2010-12-29 12:01
haha, pratar som United fan. ;)

FA, PL, CL !
Get Random!

2010-12-29 15:36
Tror allt carling är något för United också, då dom har vunnit 2(?) gånger på rad. Samt åkte ur årets upplaga med ett lag som inte var så b-betonat att man inte bryr sig.

Härligt med match idag, så jävla nice med tighta matcher.... Idag blir det 1-4
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-29 23:38
Skönt, Liverpool förlorar som alltid! Pinsamt, bara pinsamt!
Don't!

2010-12-30 01:57
Usch usch usch, lite pinsamt ändå med 3 domarmissar på 2 matcher. Bhams mål mot United samt Wigans straff mot Arsenal, samt Wigans hands på nasris frispark.

Men men, 2-2 speglade väl matchen nästan, båda lagen hade sina chanser, synd bara att arsenal inte tog sina bättre.....

Jaja, PL är hur kul som helst dock!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-30 03:38
haha, tänkte mest på att United var ute så det var inget att ha ;)
Get Random!

2010-12-30 06:37
Sen var väl chelseas mål igår offside oxå, inte helt säker dock..

2010-12-30 12:25
jo, chelseas mål var fett med offside. både passningen till drogba och sen var nästa pass till malouda också tveksam. dåligt agerande av linjemannen.

dock var chelsea de som låg på mest och dominerade så vinsten var lång ifrån oförtjänt.
Poet

2010-12-31 01:15
ööh drogba var onside och malouda var def. onside...va yrar du om? kolla igen säger jag bara
"life's a garden, dig it."

2011-01-02 13:33
Fan Arsenal går ju bra nu, även om tappet mot Wigan va lite onödigt.
Jävligt imponerad av Uniteds vinnarmentalitet, helt sinnes.

De står nog mellan dessa 2 i slutändan ändå, om inte chelsea får igång maskineriet igen, då är det mellan de 3 (No shit..). City kanske kan blanda sig in på ett hörn också.

Sååå jävla rolig liga, ge mig meeeeeer!
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2011-01-02 17:19
Haha wow. Chelsea-Villa 3-3... Vilken avslutning det blev

2011-01-03 20:52
Chelsea känns fortfarande osäkra..

Tveksamt om Liverpool vinner mot Blackburn även om jag tror det.. när de med nöd å näppe avgjorde mot Bolton, samt förlorade mot Wolv. Vad tycker ni?

Arsenal - Man C, ska bli riktigt intressant, bådera lag har vunnit sina senaste matcher och fått ett flyt.

Vad tror ni om Newcastle - West Ham?

2011-01-04 12:48
GonzalesJr
Liverpool förlorar, hade lätt satsat på 2-1 till blackburn.
Don't!
Moderator

2011-01-04 23:59
Gött med ny vinst får man säga! Ser väl mest fram emot helgen nu med Arsenal - Leeds och United - Liverpool, galen cuphelg!

2011-01-05 23:14
haha, vilken kväll!
chelski torskar mot wolves, blackburn dänger till pool, newcastle gör 5 mål mot west ham och sunderland plockar villa borta (kanske inte så stort, men för mig som sunderlandsupporter är varje vinst en seger!). samtidigt som gunners och city lirar 0-0...

2011-01-08 16:57
Hodgson lämnat, Dalglish tar över. Dzeko klar för city.
Don't!

2011-01-08 23:39
Hodgson lämnat, Dalglish tar över. Dzeko klar för city.

Där summerar du upp dom grejerna som är så fel med Premier League idag, även om ligan är mer spännande och rolig än på många år. En tränare som tidigare visat sig göra underverk får ett halvår på sig att jobba med en urusel trupp innehållandes endast två stjärnor som underpresterat/vart skadade hela höstsäsongen. Inte ens ett januarifönster får han på sig att försöka ändra upp saker och ting lite och starta nån slags ny stabil period. Inte för att jag som United-fan gråter över Liverpools misär direkt men känns ändå sjukt. Även om säkert massa sjukt arga Liverpool-supportrar inte håller med..

Och avskyvärda pengaimperiet City fortsätter försöka handla framgång. Nuff said.
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
Admin

2011-01-09 15:34
Ska bli jävligt intressant att se hur City överlever de nya reglerna som kommer 2012.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Moderator

2011-01-09 17:20
Evolution
Ja, vad är det dom innebär nu igen? Att man måste visa positiva resultat ekonomiskt?

2011-01-09 22:10
Skön match, verkligen.
Don't!
Moderator

2011-01-09 22:23
Straffen var rätt billig, men helt galen tackling av Gerrard faktiskt. Ser helt brutal ut om man får se den framifrån. Tycker annars att Webb är världens bästa domare.

2011-01-09 23:19
Tänker inte klaga på kortet då jag är subjektiv. Men straffen.. kom igen, Webb gillar jag som fan med, han kan ju det här.
Don't!
Admin

2011-01-10 04:31
ramuz
Det kallas financial fair play och kort sagt betyder det att klubbar inte får göra av med mer pengar än de får in ("break even"). Annars får de inte spela i Europacuperna.

Det finns säkert en hel del kryphål och funktioner (jag är inte direkt expert). Bl a så kommer klubbar att tillåtas gå med förlust så länge det är i form eget kapital och inte lån, vilket alltså betyder att om du vill värva en spelare för 20m euro men inte kan finansiera det med inkomster så tillåts du gå med 20m euro i förlust om du har summan i din skattkista men inte om du måste låna av externa finansiärer. Hur stor förlust som tillåts kommer att minskas med åren.

Målet är att bromsa både löner och övergångssummor.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Moderator

2011-01-10 12:21
Mitchy
Ja, håller med dig helt. Straffen var för billig, framförallt för att ges efter en minut. Blev väl egentligen aldrig någon match när United inte behövde gå framåt.

Evolution
Tack för förklaringen! Nu förstår jag hur det ska fungera, och ska som sagt bli kul att se hur City klarar av allt det där.

2011-01-12 22:54
Haha, det rör mig knappt i ryggen längre när Liverpool förlorar. Man har vant sig att dra ned sina förhoppningar en aning. Ok om man gör dåliga matcher, men ingen visar någon vilja förutom "talangerna" vilket är sjukt tråkigt.

Hoppas Arsenal vinner ligan.
Don't!

2011-01-13 01:02
bra arsenal! bra insats! ni visar verkligen att ni vill vinna CC..

2011-01-13 05:45
Hur var matchen Jack? Såg inte den

http://duckdown82.tumblr.com/

2011-01-13 12:36
Ingen höjdare, mycket dålig inställning, inget krigande, mycket nonchalanta passningar osv.. Sen att dom får ett offsidemål spelar ingen roll för mig, dom kan få vinsten då vi inte var oss själva alls, tror dock vi tar det på emiraten..
Admin

2011-01-13 12:56
Rykten om att Arshavin är på väg bort.

Rykten som i sig inte är förvånande alls med tanke på ryssens minst sagt medelmåttiga säsong. Men om vi tar rykten med en nypa salt, ska han bort?

Personligen börjar jag luta åt det eftersom jag inte sett någon större förändring över huvud taget på hela säsongen. Just nu bidrar han inte sådär övertygande mycket (kanske är han med mycket i uppbyggnadsfasen, jag vet inte, men det är en spelare som brukar synas vilket han inte gör nu) utan gör Arsenal väldigt sårbara på den kanten. Han tappar boll eller stannas upp och jobbar sällan hem vidare bra.

Det känns som att han är uttråkad helt enkelt och saknar lust att spela fotboll.

Nu har han börjat skjuta mer och det känns förvisso lite bra, men inte bra nog.

2011-01-13 13:42
Ut med Arshavin & Almunia, in med Hazard & Sakho/Cahill... Bra januari det hade varit..

Vet inte vad felet med arshavin är, har han tröttnat på fotboll? tar han sig någonsin förbi en försvarare längre??

2011-01-21 14:44
Här vare livat!

2011-01-21 15:57
Liverpool - Suarez.

Kommentarer?
Don't!

2011-01-21 15:57
Nej. Han är inte klar, inte alls säkert att han ens kommer. Men så det blir lite diskussion i vart fall.
Don't!
Admin

2011-01-21 16:27
Liverpool har väl knappt någon dragningskraft längre. Det skulle vara om han får mycket pengar. Kanske om man rycker upp sig ordentligt och lyckas hålla kvar Torres. Så om Suarez kommer är det till sommaren med lite facit i hand. Dock tror jag på mer kaos i Liverpool. Man var korkade som kickade Hodgson.

Arshavin spelade f ö lite försvar i matchen mot Leeds! Förvisso höll det på att resultera i självmål en gång men han jobbade hem flera gånger! Är det här vändningen? Känner han sig väldigt utbytbar? Som det är nu spelar nog Wenger hellre Nasri och Walcott på kanterna, med t ex Clichy som backup på Arshavins plats. Nu måste Andrei kämpa. Kanske är det moroten som behövs.

2011-01-21 16:49
Evolution
Intressant! Kan personlig säga att jag inte gillade Hodgson, gillade hur han hanterade spelarna med tyckte att han var för okunnig i det taktiska. Men ja, förmodligen mer "kaos" i Liverpool.

Gillade förövrigt Arshavin som fan när han kom där första halvåret trots att det tar emot att säga (höhö). Sen har jag inte tyckt han varit bra nog för Arsenal, får hoppas som du säger att det är vändning. Känns lite som Tevez är inne på "trött på fotbollen".
Don't!

2011-01-22 15:32
Dålig balja Meireles hängde.. Sinnessjukt snygg.

2011-01-22 19:24
Ja, det var sjukt trevligt för mina ögon.
Don't!
Moderator

2011-01-26 00:15
Galen vändning idag eller! Fan vad omotiverade United såg ut idag, kändes som "En-dag-på-jobbet"-mentalitet, usch vad blekt. Såg inte mycket bättre ut i andra men sen kom dom igång efter första målet. Härligt av Vidic också, låta läkarna vrida tillbaks hans näsa på 5 minuter för att sedan köra igång igen, that's the spirit boys!
Admin

2011-01-26 01:01
Åh! Jag hade tänkt att kolla på den matchen, men så gick mitt Internet sönder så jag får surfa via mobilen och den uppkopplingen är inte stor nog för en stream =(

Gjorde Vidic det? Han är fan en av mina favoritspelare sen länge alltså. Inte bara hans skicklighet men också hans attityd och mentalitet. Man har sett honom ta smällar som skulle döda de flesta, men han skakar bara av sig det och krigar vidare.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Moderator

2011-01-26 01:03
Det är otur, dock kunde nog chansen varit stor att du stängt av efter deras två hörnmål, för det var vi nära att göra, haha. Men Vidic var galen, hela näsan var sne och vi satt och skrattade när inget byte blev av. Att han sen joggar in och köttar på är fantastiskt, håller med dig helt om honom.

Dock fick ju Rafael något otäckt, bars ut på bår med stöd för nacken!? Inte hittat något om det men lär väl dyka upp på hemsidan snart, äckligt .. :( Fabio såg ju helt livrädd ut.
Admin

2011-01-26 11:05
Mjo, fast samtidigt är det inte helt ovanligt att fotbollsspelare får nackskydd utan att det egentligen är nödvändigt. Kanske för att man tar det säkra före det osäkra eller för att det ligger så mycket pengar i varje spelare att man inte vågar riskera att missa något som kan hålla skadeperioden till ett minimum.
Moderator

2011-01-26 11:22
Nej förstår det, såg otäckt ut däremot med syrgas och hela köret och Fabio såg som sagt helt livrädd ut. Läste senare att det troligtvis bara är en hjärnskakning, men klart man blir lite skrämd när sånt händer.

2011-01-26 13:45
Starkt av United, gött med Arsenal i final. Tråkigt med Rafael & Sagna.

Admin

2011-01-26 18:24
Kan också tänka mig att det finns en annan förberedelse för olycksfall numera. Inte pga diverse benbrott osv utan pga alla hjärtstillestopp som drabbat fotbollen de senaste åren. Inte för att jag vet om de kunnat räddas om hjälp satts in direkt men kanske är det möjligt.

Och syrgas undrar jag om det inte kan ha lite lugnande effekt på spelaren också. Fotbollsspelare är ju ganska sköra ;)

2011-01-28 18:29
Liverpool Football Club announced this afternoon that they had agreed a fee of up to 26.5million Euros with Ajax for the transfer of Luis Suarez, subject to the completion of a medical.

The Club have now been given permission by Ajax to discuss personal terms with the player and his representatives.

Känner mig som en skolflicka!
Don't!

2011-01-28 18:30

2011-01-28 21:34
Mycket pengar! Men en bra värvning tror jag!

2011-01-29 10:49
Liverpool FC have confirmed that Fernando Torres has on Friday evening submitted a transfer request. The request has been rejected.

Källa: http://www.liverpoolfc.tv/news/latest-news/lfc-reject-torres-transfer-request

Alltså inte kul. Gick från glad till ledsen.
Don't!