DjBrunte Tack för svaren :)
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
mobilsnus: Det finns många som lägger upp det så att de kör två pass per dag, då oftast en större muskelgrupp på morgonen och en mindre på eftermiddag/kväll. Skulle hellre lägga upp morgon/kväll än kl 16/21 isf men det finns inget som säger att du som "hobbytränare" skulle få märkbart sämre resultat av att träna som du beskriver. Jag måste dock säga att jag tror att du lyfter fel i vissa övningar om du är såpass slut i triceps att du ej kan köra det efter ditt bröstpass. Annars kan du ju t.ex köra mage efter bröst och slänga in triceps med axlar eller köra en ren armdag med både biceps och triceps för att slippa detta.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Mobilsnus: Om du är helt slut i en muskelgrupp ser jag inte meningen med att träna den några timmar senare då detta innebär detsamma som att träna den 2ggr den dagen. Om man ska lägga upp det så som du funderar på skall du välja att träna antagonister till varandra, triceps/biceps, framsida ben/baksida ben osv. Jag kan nog satsa mina pengar på att dina triceps och armbågar kommer ta stryk relativt fort annars. Antingen tränar du på morgonen och kvällen md timmar emellan eller så byter du muskelparning, vilket är mitt förslag... I övrigt håller jag med DjBrunte
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
jag är en periodare när det gäller styrketräning, kan träna intensivt i vissa perioder för att sen åka på en resa eller nått o komma av mig helt. nu har jag börjat köra hemma ganska hårt varje dag, men tänkte klämma in ett ordentligt pass i veckan för rygg/axlar. Någon som kan tipsa om hur det ultimata passet på gymmet för rygg axlar ser ut??
Rygg: marklyft och latsdrag. Räcker och blir över. Axlar: Stående militärpress (samma stång som bänkstången rakt upp i luften). Sittande hantelpress. 9 set på varje muskelgrupp. 6-8 repetetitioner.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
DjBrunte hmm intressant. Jag skulle nog säga att man inte tar i tillräckligt om man klarar av att köra triceps lika bra. Själv kombinerar jag aldrig bröst och triceps eftersom jag efter mitt bröstpass aldrig någonsin skulle kunna göra t.ex en dip. Jag kan inte ens göra en armhävning efter.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Jag har tränat 2-3 ggr i veckan nu sen i början av december. Fram tills för ungefär två veckor sedan använde jag ett helkroppsprogram som man fått av Friskis & Svettis efter en gymintroduktion. Men nu har jag alltså börjat köra lite mer seriöst, spikat tre gånger i veckan (måndag, onsdag, fredag) och lite mer uppdelat.
Vill få lite mer synliga muskler än vad jag har nu. Att beach 07 hägrar är väl inget jag behöver sticka under stol med direkt. Är 1.80 och väger ca 70 kg (om nu sån fakta kan hjälpa på något sätt).
Har hört om det här med att deffa. När är det lagom att man börjar och på ett ungefär hur går det till?
Dag 1: Benpress och vadpress Bröstpress (maskin)/bänkpress Flies Triceps (en med rep och en med stång) Biceps (en med stång och en med hantlar) Sittande mage (maskin) Situps Dips
Dag 2: Triceps (som dag 1) Biceps (som dag 1) Axellyft (maskin) Axelpress över huvud Roddmaskin 8 min Latsdrag (smalt grepp) Ryggdrag med hantel Ryggresning Chins Dips Dag 3: Sittande benspark Liggande lårcurl Benpress Bröstpress (som dag 1) Flies Roddmaskin 8 min Latsdrag (brett grepp) Sittande ländrygg Sittande mage Situps (ibland omvända) Plankan (så länge som det går)
Kör i princip 3x10 på allt förutom triceps där jag hört att 3x8 är mer passande. Situps och ryggresning kör jag två set och så många reps som det går. Dips och chins kör jag bara så många som det går i slutet av passet.
Sedan spelar jag fotboll också, inte superseriöst men det blir två gånger i veckan (tisdag och torsdag) mest löpning just nu.
Mycket av det här handlar väl om sunt förnuft, att äta och sova rätt och sånt. Men vad tycker ni om schemat, ser det okej ut eller är det något som är helt åt skogen?
(Nu blev det väldigt långt, men jag hoppas att ni orkar läsa..)
/Ranch
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
shunare: Jag skulle nog säga att det finns alldeles för många chipsmongon som lägger ner 80% av sina totala "vecko-energi-depå" under veckan på just bröst pga den jävla fixeringen som ligger på bröstträning. Jag skulle säga att man tränar fatalt jävla fel om man inte orkar köra ett seriöst tricepspass efter ett bröstpass. Kanske är det även dags o se över kosten om man inte har energi kvar till en andra muskelgrupp av samma strl som bi/tri/del av axlarna.
magmuskler under naveln grymt svåra att greppa i min träning iaf på magmaskiner - nån som vet nån annnan övning på gymmet som ger bra effekt.... tack på förhand - Elias
Från den ena till det andra=)ÄT MAT så skall ni få se på resultat...ÄT ÄT ÄT ÄT.. =)
HATA ENGLAND
Är det någon som har prövat Tri-Matrix, 1 400 gr Reflex?. Muskelökning. Funderar på att pröva den men det står inge omdöme från någon och står ganska lite fakta om denna?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ingen erfarenhet av Reflex som märke, min uppfattning är att det är ett rejält överpris på deras produkter mot vilka råvaror de har i produkterna. Skulle hellre köra på HorsePower om du vill ha en skön feeling.
ranch cuckamonga: jag tror inte att du behöver oroa dig för deffningen inför beach 07, inte med tanke på längden och vikten du har. sen så ska man helst köra 3-4*6 istället för 3*-10 men med tyngre vikter, för att maximera träningen.
i'm always telling the truth even when i'm lying.
AmonTobin: Vad säger att just 3-4*6 är den ultimata set/reps parametern? Set som totalt, alltså tillsammans, håller sig inom totalt 25-50 reps brukar ge hypertrofi, om man kör mer än ett sett vill säga.
Vad det är för maximering du pratar om vet jag inte, är det träning av nervsystemet och viktvana du menar?
3*10 för en nybörjare tycker jag låter lämpligt då man varken har kontakten, viktvanan eller nervsystemet för att hantera tyngre belastningar. För att ingen ska missförstå poängeterar jag att man ska variera sina reps/set i intervaller eftersom det inte finns någon ultimat set/reps uppdelning.
Jag tycker
cuckamonga's schema ser ut att innehålla för många övningar per pass för att vara en effektiv helkroppssplit. Jag kan med stor säkerhet att dina biceps och triceps kommer bli övertränade sparrisar innan året är slut.
Om du är intresserad av helkroppspass borde du läsa länken längst ner istället för att lyssna på F&S instruktören.
http://www.t-nation.com/readTopic.do;jsessionid=6CE15DE9EC68B2EFFEEB2223A9166084.hydra?id=1480667
Du får väl mer explosiva muskler med 4*6 rep set, och mer uthålliga muskler med 3*10, därför väljer jag 3*10 framför 4*6.
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.
Du stimulerar fibrerna på olika sätt med olika belastning ja, så visst, musklerna blir mer "uthålliga" vid högre reps än vid låga.
DjBrunte P21 Ok, så du orkar exempelvis göra lika många dips efter ett bröstpass som när du är helt utvilad? Då är det nog du som är otroligt grymt tränad. Visst kan jag köra ett tricepsspass efter men jag skulle aldrig kunna ta i lika mycket. Ett enkelt bevis är ju bara att försöka sig på dips och se hur många man orkar.
shunare: Självklart är jag grymt tränad! Jag kanske inte kan köra lika många dips men jag har fått den "extra" träningen under bröstpasset så det gör inget. Jag kör hellre aldrig dips för att slippa involvera bröst och axlar. Kör iofs bröst/axlar så mig kvittar det hur du kör.
Fan jag vet inte vad som hänt. När jag tränade seriöst för 2 år sedan kunde jag enkelt komma åt varenda muskel på ryggen när jag t.ex körde latsdrag eller marklyft. Nu har en liten discobyggare i mig kommit fram omedvetet: vilken jävla övning jag än gör så sliter det mest på armarna. Framför allt när jag kör rygg. Jag får inte träningsvärk i ryggen längre alls :/ har provat och dra på olika sätt speciellt med mycket kontraktion. Går åt helvete. Förut va ryggen + alla dragövningar ultimata muskelbyggare för mig. Nu klarar jag bara av att pressa som en sann discobyggare. Det har nu gått 5 seriösa veckor tror jag. Kände av problemet från början men tänkte att det går över om ett par veckor när jag kommit in i allt. Vad ska jag göra? Ska jag skita i alla muskler och följa med öde att bara bygga biceps och bröst?
Hej igen biffar? =) Har 2 frågor... 1.Ja har en kompis som säger att om man dushar direkt efter träningen så minskar musklerna eller dom byggs inte upp lika bra e detta sant?? d låter väldigt dumt men man vet alldrig.... :) 2. Ja brukar träna 2 muskelgrupper/träning vilket sätt e d bättre o träna på?? att träna en muskel grupp i taget dvs först tilex bröst helt o sen bicesps helt eller att skyfta ett set bröst o ett set biceps??? Hoppas ni fattar va ja menar...Tacksam för svar Peez
1: Jag förstår att din kompis besitter en enorm mängd muskelmassa? Mitt förslag är att inte lyssna på hans träningsråd längre. 2: Det går inte att svara på. Båda sätten är effektiva. En tumregel är att göra det som du inte gjort på länge. Kroppen är en adaptiv organism. dvs kroppen vänjer sig vid det du gör, därför leder förändringar av träningen till större stimulus än repetativ träning. Har du kört en grupp i taget längre än några veckor, byt ett tag. Detta är ett sätt att variera sin träning, det finns tusentals. Detta är dock inte alls ett dumt sätt att variera sig på.
A_Unit 1. haha what? 2. Kör du bröst är det bra du kör triceps samma dag för du jobbar triceps också när du tränar bröst. För övrigt så kan du lägga upp det exakt hur du vill. Tänk på att lägga ben på måndagar för annar så kommer du skita i de om du lägger de sist i veckan : )
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ett par frågor fråga ang. proteinpulver, Ger det verkligen bra effekt? Hur ofta ska man dricka skiten? är det någon skillnad på alla olika som finns?
^ Smart sagt.
Poker_face: Växer du utan att äta? Proteinpulver är att äta fast i pulverform och oftast billigare, det är ett smidigt komplement men inget man ska bygga sin kost på. Du dricker självklart när det passar dig, vissa dricker morgon före och efter träning och kväll beroende på vilken typ av protein, vissa dricker bara efter träning eller under träning och vissa dricker det bara som mellanmål tillsammans med en frukt, det är väldigt varierande. Det är skillnad på olika typer såsom isolat, vassle, kasein m.m, de tas upp olika snabbt och kostar olika mycket, de har även olika inverkan på proteinsyntesen vid olika tillfällen och på insulinnivåerna. Väljer du dock mellan två vassleprotein så är det oftast väldigt lika, oftast bara pris, flashig etikett och smak/konsistens som skiljer, men kvaliteten och innehållet är ofta detsamma.
Det du ska undvika om du väljer proteinpulver är pulver baserade på kollagen, dvs nermalda slaktrester. Weider är ett märke som saluför sån värdelöst skit som inte kroppen kan använda i proteinsyntesen. I övrigt håller jag med DjBrunte
Jag vill få starkare ben. Men hur?. Jag är en slö jävel när det kommer till att "få ben muskler". Alltså jag går typ aldrig springer aldrig åker hellre bil. spelar ingen sport. men jag tränar ben ialla fall 1 gång i veckan. Men min fråga är. om jag börjar gå mer och skippar bilen hjälper det för att få "större/starkare" ben? eller hjälper bara att gå att gå ner i vikt typ?. för jag vill börja gå för att öka styrkan i bene springa orkar jag nog inte även om det är bra. men är som sagt gå ett alternatvi för att få starkare/större ben?
spöket: Shut up and SQUAT.
Får fan ingen ordning på marklyften, kollat massa lyft på youtube för teknik men får inte det till att kännas i ryggen.
om det inte känns i ryggen, vart känns det då? svårt att säga något om din teknik utan att se den på film. det enda jag spontant kan komma på är att du kan vara för stel i baksidan av benen, men som sagt. utan atta se din teknik får du nog inga vettiga svar
Kikade in här på medans jag hade lunch på jobbet och upptäckte då den här tråden.. Kul att folk även här inne gillar träning på gymet!
Om ni är ute efter kosttillskott så skulle jag vilja tipsa om:
http://www.budo-fitness.cc Om ni frågor om Budo & Fitness sortiment eller andra frågor om kostillskott & träning så kan ni fråga mig direkt via:
[email protected]
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //
Enda "träningsforumet" på nätet där reklam är tillåten, gotta love whoa :)
imorgon ska jag sluta äta choklad och börja träna..
www.silversystrar.se
"efidrin ;d" du får nog utveckla dina poster mer än så om folk ska förstå vad du pratar om...
Sluta käka choklad? et är ju en dödssynd, mer Geisha till folket, det bygger bra biccar har jag hört, och fina lår för er tjejer.
Jääää, 2,5 ggr kroppsvikten i mark idag, its a goooood day. Man e ingen Qarlzzon direkt men så äter jag inte pölsa heller...
Fyfan va geisha är gott, 10:-/st 100g på ÖB också, en dödssynd fan, dem bara slinker ner utan att man behöver tugga. Träningen kommer väl igång lite lätt nu, får fortfarande ingen ordning på marklyften, tror att jag lyfter lite väl mycket med benen , och ja jag är grymt stel i baksidan, har lirat fotboll innan och vi är ju genetiskt stela i baksidorna, det är allmänt kännt.
Har ni ett power-rack på gymmet kan du köra rack-pulls
fetlyrik: Yes, Geisha är galet gott, dock finns det två olika sorter, en med lite svart i själva texten, typ "turkchoklad" och sen den vanliga som är ätbar.theaerocrew: Congratz, vi ligger nog ganska lika, tror jag också ligger på ca 2,5x kroppsvikten, har ej räknat. cirkus 85-87kg(har ingen våg hemma så har ingen koll på morgonvikten) och rekordet i mark är 220 så det bör väll bli i närheten.
tar man 2,5x kroppsvikten vet man att man inte behöver skämmas iaf.
Flashbak är det mest oseriösa av alla träningsforumen jag har varit på och det är ingen slump att de flesta kunniga människor som hänt där avslutar sina medlemskap och flyttar till seriösare sidor som inte diskuterar knark, rasbiologi och kriminalitet. Jag menar inget illa, det finns säkert kvar några bra killar/tjejer där t.ex Ikh, men majoriteten är en samling nötter.
spöket: en portion brukar vara runt 20g protein för de flesta märken. Vet inte om det gjorde dig klokare...
Ingen som tränar längre?
nä vi skiter i det, eller så tränar folk ist för att sitta på whoa ?
inte blivit något igår eller idag men imorgon hoppas jag hinna med ett pass, fick ett nytt lager protein och lite andra godsaker idag, DoublePros choklad var galet god med mjölk, långt bättre än Slow FX o Protec.
Slow FX har väl alltid smakat skit? hehe Själv börjar humörsvängningarna och sötsuget komma, deff-time...
Slow FX har aldrig varit en kulinarisk upplevelse på något sätt men acceptabel med tanke på priset, dock är DoublePro flera gånger godare och mer lättblandat än Protec och deras 750gs påsar kostar precis som Protecs gör.
DoublePro's banan/jordnöt ska vara fin säger dom som vet.
Jag har börjat träna seriöst nu (innan så var det träna, sluta, träna, sluta) och undrar hur jag ska dela upp olika muskelgrupper. Jag kommer träna 4ggr / vecka, Mån, Tis, Tors, Sön....så ja...hur ska jag dela upp så det blir bra o inte för mycket.
http://www.farmacia.cc/ där hittar ni än hel del bra saker till ett helt okej pris också. Där brukar jag iaf handla och är extremt nöjd med deras produkter.
HATA ENGLAND