I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lost, Säsong 3 - spoilers!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2006-10-17 16:33
Haha. Du kan ju kolla så får vi se hur det blir denna gången. Serien innehåller som bekant många dolda grejer. Att du inte anser att vissa saker är viktiga är ju helt upp till dig, du väljer ju själv om du vill läsa/titta på sakerna jag skriver. Att du anser att saker är orelevanta hjälper ju inte mig någonstans. Lägg ner nu för helvete, skapa en tjaffsa om lost tråd istället..
peace, love, unity and having fun
Om man kör dubbelt så snabbt vistas man i trafiken halva tiden och löper följaktligen hälften så stor risk att krocka.

2006-10-17 17:45
vilka avsnitt har visats i USA?
2009

2006-10-17 18:47
Någon?^^
2009

2006-10-17 20:30
1 och 2... 3 visas på onsdag! snälla människa :P
Forumsignatur:

2006-10-17 22:27
ohh närmar sig, bara två dagar kvar.

looke i rullstolen, var det flashback? eller nåt som hände att han slogs tillbaka i tiden när smällen inträffade?
DIIIF

2006-10-18 10:39
Det lär vara en del av en flashback i kommande avsnitt. Nästa avsnitt kommer som bekant kretsa mycket runt Lock.
Om man kör dubbelt så snabbt vistas man i trafiken halva tiden och löper följaktligen hälften så stor risk att krocka.

2006-10-18 10:54
SPOIILER!

I kvällens avsnitt kommer Locke bli stum i flashbacks/syner, han kommer gå efter Eko som blir tagen av ett monster och sedan kommer han sticka iväg efter Jack.

I sann gammal god Lockeanda.

Boone kommer vara med.

.......................................................

I gårdagens podcast berättades det mycket. Bl.a:

- Ben har varit på ön sedan innan Dharma kom dit, de påminner även om att vi ska tänka på the black rock och statyn.
- Rousseaou kom dit ungefär samtidigt som Dharma.
- Shannon kommer även hon att synas i flashbacks senare under säsongen.
- Vi kommer hitta en ny station, Flame.
- Vi kommer få reda på grejen med Jacks tatueringar och dess innebörd som skaparna tidigare sagt är väldigt iktigt.
- Det är ett bra antagande att Ben ska vara "HIM". Men släpp inte tanken helt på att andra kan vara det.

Andra spoilers är att det EFTER minibreaket under vintern kommer komma en hel del intressant. Första avsnittet efter uppehållet är ett Julietteavsnitt, andra avsnittet efter det är flashback för the others.

Vi kommer även återknyta till Penny och forskarna på sydpolen. De kommer åter komma in i handlingen efter uppehållet.

2006-10-18 12:34
Ny "trailer". Detta är en typ 1,5 minut ur avsnittet så det är ju rätt fet spoiler varning! Lite intressant dock.. inte lika intressant om man sett rullstols grejen på flygplatsen

2006-10-18 14:19
Mr Lance//

Man kan säga att de avslöjar lite småsaker som inte kommer fram direkt i avsnitten. De sitter och besvarar tittarnas frågor.

2006-10-18 16:15
Mr-Lance.
De trailrar du ska kolla imorgon är denna trailern.
Den som jag postade senaste ger absolut inget annat än att man får se lite från avsnittet.

2006-10-18 16:23

imorn jävlar asså, grymt taggad

2006-10-19 09:39
är det vsnitt 3 eller 4?
Ave, imperator, morituri te salutant.
Iacta alea est!

2006-10-19 09:47
Precis sett S03E03.

Ett avsnitt i stort sett dedikerat till Locke - underbart.
Man fick reda på lite smaskig Locke-historia :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-19 10:31
Va den där odlinngen det jag tror att det är? Har bara sett bilder.

2006-10-19 11:01
Beror ju på vad du tror.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-19 11:13
var fan får ni tag i det avsnittet? Hittar det inte på piratebay.
Iacta alea est!

2006-10-19 11:15
kan någon länka till dit där dom hittade den? När jag söker på pirate så kommer inte ett skit. Skulle va schysst
Iacta alea est!

2006-10-19 11:53
Den är garanterat inte släppt på publika torrent-sites än.
Dessutom länkar vi inte till sånt.

2006-10-19 12:20
finns väl visst på piratebay?
Terrorists your game is through, cause now you'll have to answer to. AMERICAAA FUCK YEAH!!

2006-10-19 12:24
I love lost!!!

2006-10-19 12:50
skitdåligt avsnitt fan

och vadå kan desmond förutse framtiden nu?

börjar tröttna alltså...

2006-10-19 12:54
Norado//

Tyckte det va ett bra avsnitt. Bättre än förra.

Är dock riktigt sugen på nästa avsnitt, Trailernsen är riktigt lockande.

2006-10-19 14:56
Nästa avsnitt verkar bli riktigt jävla nice .. avsnitt 4 då.. Otroligt spännande och jag har fan inte sett avsnitt 3 än.

2006-10-19 15:02
Ohh måste se när jag kommer hem.

2006-10-19 15:12
Alltså jag gråter fan. Visst är det alltid kul att se locke på äventyr men vafan liksom. Missade jag att mr ecko blev kidnappad av en isbjörn? Och är det desmond som har krafter eller Hurley som måste tillbaka till mentalsjukhuset?.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2006-10-19 17:13
Njae, gillade inte avsnittet. Falshbacksen var rätt interesanta dock...

Men borde inte hurley vara jävligt misstänksam mot locke och desmond nu? I hans sits hade jag resonerat att The Others har något slags manus dom följer och att desmond var förvirrad och trodde att Locke redan hållit sitt tal.

2006-10-19 17:50

de behöver inte vara manus de kan vara så att han utsatts för expriment som gör att man kan se in i framtiden men jag tror han kokat ihop något med locke.

2006-10-19 17:52
Jomen hur troligt känns det? Att han kan se in i framtiden menar jag. Man letar ju altid efter den enklaste lösningen på en fråga... men dom har något fuffens på gång dom två tror jag också.

2006-10-19 18:05

spännande avsnitt, dock alldeles för utdraget o lite andra scener hade vart kul att se, nu var det ju enbart locke

2006-10-19 22:59
locke har ju blivit så tråkig :( aja lite besviken på det här avsnittet! det var bra som alla andra avsnitt men det var ändå lite segt på nåt sätt.

sen desmond blir ju skumare för varje avsnitt som går :P kom ihåg när han mötte jack på stadion, slump? :P

Forumsignatur:

2006-10-19 23:09
vaddå han kan se in i framtiden? va snackar ni om.. va ere ja missade
FÖRORT

2006-10-19 23:17
Han kan ju fått någon "uppenbarelse" ala lock. Som när bone visade vägen till planet innan lock tog med honom. Helt klart det sämsat avsnittet på säsngong tre hitentills. Men om man jämför med säsong ett så slog det riktigt många av de avsnitten.

Jag har haft en diskution här med vissa människor som tycker att trailers förstör en hel del och att dom inte ger något. Det stämmer som jag sa att det finns med vissa grejer i tralern som inte är med i avsnitttet. Bla finns det en trailer där man ser en tavla som jag inte riktigt har förståt innebörden av än, men jag hade rätt och det är det viktiga!

Här är trailern med tavlan jag snackade om. Kolla ordentligt för den syns bara en bildruta..

Här kommer trailers för Avsnitt fyra

Trailer 1

Trailer 2

Nästa avsnitt kommer absolut bli skit FETT!

2006-10-20 01:15

ok avsnitt.

2006-10-20 01:42
bm
hejja

2006-10-20 01:42
stennajameson P21

Nästa avsnitt kommer absolut bli skit FETT!

det tror man ju efter varje trailer man ser...

2006-10-21 15:36

det blir ju bara bättre och bättre !

<3

2006-10-21 17:18
säsong 1 och 2 så var dom första episoderna SKIIIIT GRYMMA sen var resten skit och dom sista SKIIIIIIIT GRYMMA

tror nog dom kör lugnt nu i början för dessa episoder är skit, dom drar ut på de för mycke och tror nog nästa elle näst nästa kommer vara the ULTIMATE SHIT.. kommer ***** alla episoder, och sen kommer en till sån diorekt efter, sen kanske en till, sen saktar de ner lite och sen sista avsnitett en till sån

Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.

2006-10-23 21:50
Sämsta avsnittet än sålänge

2006-10-24 11:42
norado P20

Det håller jag verkligen inte med om. Halva säsong 1 kunde man ju säga bara genom trailers att det skulle suga...

Nu börjar ju dom två jobbiga veckorna för de tillfångatagna. ska bli kul å se vad det kan innebära för bära sten och skit kan omöjligt räknas som de två värsta veckorna i livet..

Mr-Lance P25
Det stog lite grejer på wikipedia om den. Länkar här.

Vet faktiskt inte varför den är med för jag ser ingen direkt mening med den och det verkar inte vara någon annan som har gjort det heller. Du kan tolka den precis hur som helst liksom.

Nja svårt att säga. Du får ju aldrig riktigt ut något av det. Du kan sitta och köra bildruta för bildruta och se om du ser något roligt men iövrigt tycker jag bara att trailern får dig att bli mer sugen.

Här är en ny trailer..

Groupie

2006-10-24 13:16
E ni sämst eller!??! hela säsong ett å två va ju skittunga utom nåt enstaka avsnitt!

Jag tycker iaf lätt att det här avsnittet (3an) va mkt bättre än avsnitt 2 där det varken va thrills eller spänning!
-Vakna Johnny, vakna!
Du glömde ta dina sömnpiller.

2006-10-25 00:01
Säsong ett hade ju en hel del avsnitt som betyde precis noll. En del karaktärer va skit tråkiga att göra recap på. Tycker vissa avsnitt till och med gav känslan av att man spelade in lite vad som helst bara för att uppnå 24 avsnitt eller vad det nu blev tillslut.

Kollar man hela säsongen/ säsongerna i streck blir det dock jälvigt grymt. Men att sitta och vänta en vecka på en recap på charlie känns fullkomligt onödigt! Vad ger den killen liksom?

2006-10-25 12:36
Hittade lite nya klipp från kommande avsnitt..

Varning! Detta är derlar från avsnittet, de avslöjar inte så mycket men för er som verkligen inte vill se något bör inte kolla heller...

Klipp ett

Klipp två

Frågan är vad "the sub" är. Ska bli väldigt intressant!

Klipp tre
Rätt ointressant men dock..

2006-10-25 23:13
softa klipp :)

2006-10-26 08:10
hur i helva helvete kan det vara möjligt att det finns en till ö som dom inte har settt?!!?!

2006-10-26 09:19
skummt,väldigt skummt
Hasta La Victoria Siempre!

2006-10-26 10:34
Ja det undrar jag fan också. Det verkar ju helt jävla omöjligt. Måste finnas en bra förklaring till detta. Sun och gänget har ju i princip seglat runt hela jävla ön. Om inte annat som bör dom ha varit så pass långtifrån att dom borde ha sett de andra öarna! Mycket märkligt som sagt...

Här är trailern för nästa avsnitt. Verkar vara jävligt intressant, som vanligt!

Trailer (för nerladdning)

Frågan är vem fan det är dom ser på tv:n!

2006-10-26 12:10
vad var det med vattnet på slutet? såg nån annan det? va typ som nått ljusblått som kom upp alldels vid klippan, var en helt annan färg än resten av vattnet
Tråd dödadar!

2006-10-26 14:45
Vafan håller the others på med?!

Lost blir bara mer och mer skumt. 

I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.

2006-10-26 15:02

fan vad sjukt :/ men hur kan sun och dom ha missat the others ö då :/

We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2006-10-26 15:07
fy fan:D lost blir bara bättre och bättre :D
trodde verkligen att sawyer skulle dö :/ då skulle serien dö för mig med

alltså jag måste vara störd eller nåt, men precis som sawyer så log jag när dom kom med den skjutna tjejen på båren, kände en viss tillfredstelelse! :/

ja det är ju 2 öar och självklart finns det ju en tunnel emellan dom, det fattar väl vem som hellst! sen vanliga ön är ju jävligt stor, dom har knappast vart på andra sidan o inte seglat runt hela!
Forumsignatur: