okej, it made sense när de var "flashbacks" för de var förknippat med avsnittet, charlie ser knarket sen ser man flashback första gången har tar knark o.s.v, det är som i verkliga livet, man tänker tillbaka men jag vägrar tro på flashforward =) dosnet make sense, isåfall var de avsnittet fram i tiden och flashbacksen var på ön, det... makes sense för att man ser i det som ni kallar för "flashforward" ,man ser där att han vill tillbaka te ön o.s.v , och då är de lämpligt att man har "flashbacks" asså tänker tillbaka till dagen han gjorde misstaget och gjorde så de blev "räddade", om de nu blir de
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.
kan inte annat än att skratta åt dessa människor som tror att det kommer komma nya skådespelare som krashar på ön... roflmao säger jag bara.
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
på tal om att inte kunna göra annat att skratta så kan jag inte göra annat än att skratta åt folk som säger "oh den där killen har ju inte åldrats nånting, de måste säkert ha nått med tidslinjen o göra" hallå, det där är vanliga skådespelaren, de gör sitt bästa för att fixa till skägg o.s.v rynkor för o se äldre ut, men den personen IRL är i exakt samma ålder ibland glömmer folk att det här är en serie
Fan ja visste Walt skulle komma tillbaka, men fett fult när han har vuxit till sig och kommit in i målbrotttet o stuff. Förut va han bara en liten unge. Hoppas Mr.Eko kommer tillbaka, dete väl för mycket begärt men hoppas :)
As Bob said once "Yuh cyant kill God"
Mr.Eko kommer nog inte tillbaks han ville ju inte va med i serien längre derför dom fixade en scen där han dör
racapp men han har ju inte åldrats?! han var vuxen när ben va liten och ser yngre ut (dem kan göra mycket för att nån ska se äldre ut) än ben nu kanske 20 år efter...
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
om du pratar om (minns ej vad han heter) men en av bens gäng, så klart han ser yngre ut nu, förr hade han inte rakat sig och inte klippt håret o sånt, stor skillnad
racapp// Synd att du inte tänker efter. När serien så gärna anspelar på tidsrubbningar (kom ihåg den 20 åriga kvinnan med 70 år gammal livmoder som Richard visade juliette) så är ingenting omöjligt. Det antas att flashbacken med Richard i djungeln var för ungeför 25-30 år sedan. Lägg till 25-30 år se hur gammal ben blivit och sedan tänk hur gammal Richard borde vara. Han var kanske 20-25 i flashcbacken och borde nu alltså vara runt 50 år? Ser han ut som 50? njaaaee.....
word socio
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag har en lärare som är, inte 50 men typ 45 nånting som ser exakt ut som när han var 18, exakt, kopia, vet det är sjukt, men de finns sånna fall haha som sagt, det är en serie, de försökte göra sitt bästa, inte ens säkert att de va richard som hittade ben i början ,kanske nån som ser ut som han ,tvilling whateve,r allt är möjlgit pallar inte tro på tid som ändras o whatever typ som de i jacobs rum, nån sa att de e 2 olika tidszoner för saker som krossas visas på nsäta scen inte vara krossat jag palalr inte tro på sånt, för det är för komplicerat för att kunna förklaras
smink-människorna bakom lost är nog alldeles för bra för att låta richard se ut som en tonåring. kolla bara vad dom gjorde med bens farsa i hans sista scen. det är nog fullt medvetet att richard ska se exakt lika gammal ut fast med längre hår. nu ekar det igen
Producent
2007-05-28 21:31
Om de va nån som fråga om tå statyn, så kommer den bli förklarad mer utförligt i säsong 4, riktiga eye openers, som dem beskriver det...
Since 1984 @realgizlee // twitter
asså palla, har ni märkt att, efter varje säsong, så tar dom upp allt som hände unden den säsongen och säger de kommer ge svar på nästa säsong, och ja, de ger svar, inte 100% utförliga och bra svar så man fattar helt men de ger svar, men med de svaren så lämnar de 50 nya frågor och 50 nya saker att hänga på och som sedan leder till 50 nya frågor jag säger en grej, förr eller senare kommer dom stöta på när de inte kan säga "de förklaras i nästa säsong" och d åvill jag fan ha alla mina svar, utan frågor
dom har fått 48 avsnitt och 2 siffrigt miljontal dollar på sig att svara på allt så.. ;)
Producent
2007-05-28 22:17
racapp Har du bråttom att kolla slut serien eller va e d frågan om ?
Patience my friend !
Since 1984 @realgizlee // twitter
Hittade denna på en sida.. bra teori. Here is a theory that my sister and I were working on concerning the "whispers."
Based on 'Through the Looking Glass', it is clear that at least two Losties get off the island and rejoin the real world. Under what circumstances we don't yet know, but we know that Jack is adamant about getting back to the island. He seems convinced that he made a mistake and, additionally, seems to believe that by going back he could change something significant.
As many others have pointed out, Lost has been displaying a tendency to mess with time, alternate realities, and the like. Therefore, if future-Jack were to somehow find a way to return to the island, he might be able to change the dark future he experiences. However, he can't just exist on the island simultaneously with island-Jack. This is where the connection with the whispers come in.
We believe that the whispers are the castaways in the future, attempting to shape and change the past. Somehow - probably not for a long while in the series, as they have to figure out how to do it first - Jack and others will find a way to interact with the island group in island-time through the whispers. The more accepting they are of the island's "whispers" (which I also take to include Jacob and when the "island" talks to Locke and Ben) the more the future-Losties will be able to speak to them. This is why Locke and Ben act as they do. The "island" (really the future versions of the Losties) is telling them to prevent at all costs the leaving of the castaways. The future-Losties know this is a bad idea and are able to manipulate Locke and Ben because of their belief in the island itself.
This means that Jacob could actually be Jack (or even Locke) from the future as some have speculated, hence the inability to stay in island-time beyond just a flicker and why only Ben and Locke can see him.
If you examine the transcripts of the whispers, this seems to fit as well, in two ways.
The first way is that often the whispers seem to be commenting on the scene playing out and speaking about whether or not they should interfere. Here are some examples -
"- Don't do it.
- You're going to have to do it."
"- Just let him get out of here
- He's seen too much already, what if he tells
- Could just speak to him
- No"
The second way this seems to fit is that often the whispers seem to actually sound like characters we know and love based on how they phrase things. Here are some examples of this -
"Relax dude." - Hurley
"Bossy, eh missy?" & "It ain't sixty feet" - Sawyer
and bizarrely...
"Hi sis" (when whisperings are around Shannon) - Boone?!
Thanks for reading, something interesting to think about at least :).
(all whispers transcripts from
lostwhispering.blogspot.com )
whodini de där med future o shit låter weird, grym teori dock, kanske så att det är deras tankar som hörs, men annars bra ide, men varför skule jacob byta namn till jacob om det är jack eller locke och ge mig inte samma svar en kille sa te mig på msn "det är locke och jack tillsamans, och blir de,, jacob.. låter som locke och ja..ck" haha ;D men ajg tror de finns nån slags sanning i de, jag har själv hört när man spolar bak viskinngar o.s.v att de e röster, bladn annat "hi sis" och walt säger nånting med "take this backwards" elle nått
ärlit talat, Ön, är huvudrollen, inte jack kate elle nån annan tro mig de skulle kunna döda alla losties, folk skulle fortf kolla, på the others o sånt ,de skulle kunna gjort så här när locke inte tryckte på knappen, ALLA dog, others o losties alla dog nästa avsnitt man ser ett nytt flygplan som lyfter o krashar där, o så ser man flashbacks alla fans skulle tveka sen kolla, så fort nån dör, en tjej dör, de jämför med de andra "så dog shannon o.s.v" i allas flashbacks man skulle jämföra för att hitta liknelser o.s.v så, beroendeframkallaned har serien blitt, så de kan göra, exakt vad de vill.
Det här är ett inlägg för att jag ska hitta lättare i tråden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja behöver också ett sånt hehe
Producent
2007-05-29 02:52
Jag är riktigt förvirrad nu, min polare har sett avsnittet där man ser Jack i framtiden, och enligt Lostpedia är det avsnitt 22. Det avsnitt 2 som jag såg är när Jack är i framtiden och när charlie dör. Enligt min polare så dog inte Charlie i det avsnittet han såg. Och episod 23 står varken med på Lostpedia eller IMDB. Lost.S03E23.HDTV.XViD-Caph och Lost.S03E23.HR.HDTV.XviD-CTU finns ju lite överallt. Och i min torrentklient så har jag tankat både 22 och 23 så jag har sett båda. Någon som vill förklara så jag förstår. Är det inte i 23 man ser Jack missbruka medicin, är på en begravning och när Charlie dör precis efter Penny har anropat dem i undervattens-stationen?
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance
Producent
2007-05-29 02:53
****Det avsnitt 23 som jag såg är...**** så ska det vara.
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance
förstår inte riktigt vad du menar, men både avsnitt 22 och 23 hänger ju ihop, det är samma flashbacks o så
Forumsignatur:
Det är nog egentligen ett dubbelavsnitt som ripparna har delat upp bara.
slår vad om att det kmr sluta med att jack o co kmr bli typ som the others. de kmr få lära sig öns historia o varför dom inte får lämna den osv. så de antingen slår sig ihop med the others lr så dör the others o jackoco blir de nya others, sen kraschar ett plan o så börjar det om fast i the others perspektiv!
c-dwoRF och det där är anledningen varför Du inte är producenten
Racapp/// "pallar inte tro på tid som ändras" Bör du lätt göra om du hängt med i podcasts, läst intervjuer med skaprna etc. Skaparna har sagt att förklaringen för Lost är pseudovetenskap mixtrat med saken som är på gränsen till scifi. Så helt jäkla logiskt kommer det inte att vara.
vad får man för övrig fakta i lost podcastsen ? :|
antwon, taditukschu och everlast Det finns en funktion för att lägga bokmärke utan att skriva brainiacs.
var? nere till vänster.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Det här är ett inlägg för att jag ska hitta lättare i tråden.
FÖRORT
sociopat inte följt podcasts o sån shit ;D
Coke P21 Ett till bokmärke.
Vi är överallt!
hur länge kommer man få vänta nura???????
?
Februari 2008 tror jag.
Vi är överallt!
Everlast P17 du skojjar???
?
nej han skojar inte
bra avsnitt trodde att dom visade en gammal flashback, men det var ju i framtiden :D äntligen some shit is happening!
your in for the money? you need to get out the Game, motherfuckers need to think before they spit out my name
daviden P25 svaret på din fråga ang varför ingen langat en teori som stämmer till 100% måste vara att manusförfattarnas slut på serien antagligen inte kommer att vara 100% logiskt heller. Och de lägger till nya karaktärer som förklarar mer och mer hela tiden.
Vem hade du tänkt ska förutspå losts slut när säkert 5 nya nyckelpersoner kommer att komma den kommande säsongen?
Lugn!
kommer det än säsong 4 helt säkert!!!? jag menar e d official??
http://www.myspace.com/inredunkel
psykos: Jodå, i februari
Still in the bridge
psykos: jepp, och sen kommer ytterligare två säsonger. alltså kommer det bli sex säsonger sammanlagt. det är helt officiellt
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
c-dwoRF slår vad om att det kmr sluta med att jack o co kmr bli typ som the others. de kmr få lära sig öns historia o varför dom inte får lämna den osv. så de antingen slår sig ihop med the others lr så dör the others o jackoco blir de nya others, sen kraschar ett plan o så börjar det om fast i the others perspektiv! shiit, min morbror sa exakt samma sak som du sa när vi såg det sista avsnittet när det släpptes, vart har du läst det?
Shuu
c-dworf är din morbror...