I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lost, Säsong 3 - spoilers!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-05-25 17:12
wooow, chill the fuck out, jag hörde fel, ta en chill pill goddamit

tänkte de lät logiskt eftersom de sa att de skulle vara en "homosexuell twist" trodde de va de, shyyt
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.

2007-05-25 17:48
jaquil P19

Man simmar inte som en fisk om man har en harpun i bröstet. Han dog inte heller vid dem där sonar-försvarssystemet. Han lever!
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2007-05-25 18:37
Otroligt bra avsnitt och gåshud på slutet när Jack och Kate möts.
Jävligt bra.
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause

2007-05-25 18:44
kate ser opererad ut haha ;d

jag tror mikhail har typ nån immunitet mot att dö, typ dharma gjorde massa expriment, tror, odödlighet/osynlighet var 2 utav de exprimenten de utförde

för mikhail och ben drog ju ett skämt liksom ben sa typ "i thought u were dead" så sa typ mikhail "wouldnt be the first time" elle något o skratta

och överlevde harpunskottet, och den där laser grejjen, och han överlevde la nånting mer så han fick pirat öga ;D och nu överlevar han nog granaten

2007-05-25 19:26
Det e ju också skummt att i slutet när Jack ringer till den hära båten som Naomi var på. Så frågar ju mannen "Who are you?" Jack svarar "Im one of the survivours of Oceanic flight 815"

När Hurley sa samma sak till Naomi så svarade hon direkt med "No everyone on that flight is dead, they found the bodies"

Men mannen på båten (Naomis kompis) byrdde sig inte alls..

Något e skummt.

2007-05-25 19:33
fan va de ekar här inne ;D

2007-05-25 23:17

Ska bara ge ett tillägg till varför Charlie valde att stanna i rummet, självklart för att han "visste" att Claire skulle bli räddad. Desmond berättade om sin syn, att han skulle trycka på en knapp osv. osv. Och att han såg Claire stiga på en helikopter och bli räddad. Nu kommer de troligen inte bli så inom den närmaste tiden på lost-ön, men de är ointressant, de viktiga är att Charlie visste att han var tvungen o offra sig för att rädda Claire. Offra sig, precis som Desmond yrat om den senaste tiden.

Tåls att säga igen, grymma avsnitt!

Folk tjatar om att de måste bli ett slut på Lost nu. Jag ser gärna att de fortsätter, annars kommer man att sakna dom sköna torsdags eftermiddagarna efter jobbet o avsnitten precis färdigtankat!

2007-05-26 00:17
Vilken jävla serie asså, sjuukt grym. Har inte läst inläggen så noga, men nån som vet vilken begravning Jack gick på? Och pratade om med Kate?
Vi är överallt!

2007-05-26 01:21
Fan vilken jävla serie, kommer inte klara mig 8 jävla månader..
Vi är överallt!

2007-05-26 01:38
RIKTIGT BRA... lätt det bästa som sänts på år och dagar.

2007-05-26 05:42
Helt tokseriöst tror jag aldrig jag sett nåt bättre än Lost.. Fyfan vilken jävla spänning. Går inte att jämföra med nånting!
Aldrig mer....

2007-05-26 07:08
VAAAAAAAAAAAAA? va vare som hände var 23e avsnitett nu de sista avsnittet för säsongen och när börjar nästa?!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-26 07:21
När Jack sa att han flyger varje vecka till Bangkok, Singapore eller Sidney och hoppas att planet kraschar så betyder det nog att dom aldrig (eller åtminstone inte enligt flash-forwarden) kommer veta var ön ligger.
Sen när Kate grät när Jack tyckte att dom skulle tillbaka så känns det som att dom lämnade folk kvar på ön..

2007-05-26 09:45
norado
läser du mina inlägg och upprepar med finare ord och synonymer ;D?

2007-05-26 10:06
Vore faktiskt mäktigt om det var över redan här och skaparna lämnade oss med ett riktigt mystiskt slut alá twin peaks.
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause

2007-05-26 11:20
det finns ju trovärdiga teorier.
särskilt DENNA
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-26 12:40
I ses 2, delen där man ser ben för första gången. Han heter Henry Gale.
Tänk om den riktiga Henry Gale Hade en son eller nått  och han vart i ön sens dess.
Man ska se honom i ses 4 typ eller nått sånt...

Jack: Han e trött att leva i den normala världen... för att ignen lyssnar på han... han va en ledare i ön ju, vem e han nu? han e typ som en junkie. Men det kommer bli grymmt i ses 4, för att jag tror att Jack kommer leta efter Fakta o se var ön finns på riktigt och han ska krasha en plan där. Och när han e där kommer hanh hjälpa andra av ön men kommer va kvar där själv.

2007-05-26 13:38
Som många andra säger här, Lost e nog det bästa som hänt TV!

2007-05-26 15:12
racapp nej tyvärr så orkar man ju inte läsa igenom alla inlägg som finns i den här tråden men man vill ju fortfarande skriva ner vad man tror ;)

2007-05-26 15:30
är det bara 23 avsnitt ?
"du är satsen som din morsa skulle fått i ansiktet"
/Leffe

2007-05-26 16:20
ja

2007-05-26 17:08
Asså man vet ju att jack letar efter ön igen, inte bara för att han säger det där till kate. Men när han sitter där hemma o super så visar dom snabbt hans skrivbord, FULLT med kartor och mätinstrument o liknande.
^ Smart sagt.

2007-05-26 17:30
nån som kommer ihåg danielles historia? kom inte hon te ön när on var 16? jag har svårt att tro att hon hade barn då ? kanske hon hade? och om hon inte hade de, fick hon barn med ben? eller nån annan? hur födde hon på ön då?

2007-05-26 17:32
Hon kom väl med Dharma initiative.. hon har varit fast på ön i 16 år, ja hon födde på ön (vet inte hur) och nej Ben e inte Alex biologiska pappa.

2007-05-26 17:58
Hon födde på ön och överlevde eftersom hon blev gravid innan hon hamnade på ön. Har jag för mig.

2007-05-26 18:02
whodini 
Va? Jag hade för mig att Ben var Alexs riktiga far? :S
Vi är överallt!

2007-05-26 18:03
tror inte hon ko mmed dharma, varför låter de henne bara vara där liksom? utan anledning? tror vi kommer få lite danielle flashbacks i nästa säsong och lite mer fakta om vad ho ngör där

2007-05-26 18:03

everlast

nee, alex säger något typ ironiskt om de typ, "ye like if u were my REAL father" elle något

2007-05-26 18:04
Har för mig att hon berättar hur hon kom till ön i Sayids avsnitt i säsong 1. Hon kom med nån båt osv

2007-05-26 18:34
jag hade gärna sett mera blod i finalen för säsong 3,
blir lite mesigt..kill em all!
Macaulay Culkin gots the hung ups for crack

2007-05-26 18:51
Everlast

Producenterna har själva sagt att Ben inte e Alex biologiska farsa..

afromanshora

Mer blod? Jag har räknat upp hmm 15 döda i säsongsfinalen.. säkert nån mer jag missat.

:)

2007-05-26 19:04
det var ju riktigt bra avslut iaf :) visste ju att charlie skulle dö, men att jack skulle slå ner ben, det var underbart att se :) orka med locke också, han är ju precis som ben :/ fast smartare!

aja lång väntan nu :(

jag kan inte sluta tänka på den där hajen man fick se i säsong 1, sen dom där ljuden man hörde i skogen ibland och sen va fan det svarta molnet är för något, ingen verkar ju direkt vara rädd för att gå ut i skogen o stöta på det, men när det kommer, ja då blir det fart på alla :/

fan va jag vill leva på lost ö, utforska allting själv o så :P
Forumsignatur:

2007-05-26 19:11
bluesky hahah visst dem e ju så jävla sega!!
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2007-05-26 19:28
all viskljud, alla skepnader och "monstret" som läser ens minnen och handlingar och dömer om man ska skona personen eller inte, är alla säkert styrt av jacob

2007-05-26 20:25
tycker att förra säsongsfinalen va tungare...
FÖRORT

2007-05-26 20:31
tyngre*

2007-05-26 21:53
whodini whodini 

fast det är ju inte lika kul när någon av the others dör för dom bryr man sig ju ändå inte om direkt

ja hade velat ha något otippat som hände i säsongsfinalen...
och det där att the others inte sköt jing och dom på stranden var ju bara mesigt :(

Macaulay Culkin gots the hung ups for crack

2007-05-26 21:56
ingen säsong final var bättre en den första!
WAAAAALT!
WAAAAALT!
WAAAAALT!!!!!!!!!!

2007-05-26 22:54
sawyer var endå hårdast någonsin! så jävla skönt när han knäpper TOM!

2007-05-27 11:21
tycker den här (3ans) säsongsfinal var bäst. mest pga flash-forwardsen och det sjukt bra skådespeleriet

2007-05-27 11:23
Walt är den hemligaste karaktären någonsin, vad fan håller han på med haha..

2007-05-27 11:26
det var ju inte han.. det var jacob :)

tror jag iaf..

2007-05-27 11:30
haha..jag tror som någon ovan skrev att jack kommer försöka ta fram fakta om ön och leta upp den igen, och tillslut finner han den.
vissa personer lär vara kvar på ön, men dock inte alla, sun, jin, clare bernard och hans brud lär typ också vara borta.
men jag tror jack kommer bli lite som locke, han inser att livet på ön är mycket bättre än det han har hemma.
/Leffe

2007-05-27 11:31
Men vem är det som säger att det ska komma 6 säsonger?  är det något som är säkert??
/Leffe

2007-05-27 11:34
userP17

Det är bekräftat av producenterna själva att det kommer 3 säsonger till, varav bara 16 avsnitt per säsong..

o det kan ju va möjligt att flash-forwarden var ifrån säsong 5. Så kanske dom beger sig tillbaka eller finner ön i säsong 6 och reder ut det hela.

2007-05-27 11:44

Efter att ha tittat på hela S3 så harj ag fått en del frågor i huvudet.

1) Killen som var med Desmond när han kom till ÖN, tillhörde han "The Others" eller Dahrma?

2) Rousseau sa ju i S1 att det var någon sjukdom som dödade överlevarna som var med henne. Då är frågan var hon överlevarna på båden på ÖN när Ben dödade alla i Dahrma?

- Eller har Rousseau ljugit till alla och är en överlevare av Dahrma gänget?

<br>http://edvinalam.wordpress.com<br>

2007-05-27 11:45
Det där med flashforwarden borde man ta det lungt med, det kan vara en FF (flashforward) med hänsyn av hur läget är på ön just nu. Den kan alltså förändras om situationen på ön förändras.

2007-05-27 12:07

Jag kan stryka fråga 1 från min lista av frågor ; p
Men det är fortfarande intressant om hur han överlevde.

Hangaround

2007-05-27 12:41
Säga vad man vill om Lost. Det har varit rätt upp och ner men helvete det här är den bästa Vardagslyxen som finns. Samtidigt som man vill att det skall ta slut på det hela så man kan andas ut så vill man ändå ha sina 49 minuter på torsdagskvällen i minst 3 år till.

Långt uppehåll nu. Men Dexter S2, Heroes S2 kommer snart. Plus att Entourage kör nu också. Lääängtar!

2007-05-27 13:33
lost.. ough GRYM serie!
DIIIF