I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lost, Säsong 3 - spoilers!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-05-24 13:54
Turns out lil mac hade rätt, helt sjuk säsongsavslutning.

2007-05-24 14:12
en fråga bara.

i det senaste avsnittet, börjar det med att jack sitter på ett flygplan och dricker sprit?
don't watch me, watch yourself

2007-05-24 14:21
Kate we need to go back!!!!!!!!

2007-05-24 14:21
men svara på min fråga goddamnit!

vet inte om jag har laddat ner rätt avsnitt.

2007-05-24 14:28
Elikz//

Det har kommit två avsnitt. 22 och 23. 22 börjar med att Jack super på planet.

...............................

Fyfaaan vilken avslutning. Flashforward med en Jack som vill TILLBAKA?

I love it.

Hur fan ska man orka vänta tills februari!?!?

2007-05-24 14:29
tack.

2007-05-24 14:40
Helt sjukt jävla galet bra!

Bästa säsongsavslutningen på nån serie EVER! :P
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.

2007-05-24 14:57
helt sjukt!!!!!!!! fy fan, bästa säsongsavslutningen avslutningen någonsin!!
Ave, imperator, morituri te salutant.
Iacta alea est!

2007-05-24 15:41
aaah det bästa avsnittet någonsin i tv:s historia! Älskar LOST!
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2007-05-24 15:42
börja gråta när charlie dog. Fan att han behövde dö =,(
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2007-05-24 15:48
sjuuukt jävla bra!

2007-05-24 16:09
SPEACHLESS.

2007-05-24 16:14
LOST IS GONE!
Han sa we need to go back!
Var!?
ISLAND!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-24 16:28
jalli.. vet inte riktigt vart du vill komma med ditt inlägg.
men ja, han vill ju tbx till ön o rätta till sitt misstag såklart ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-24 16:34
eee... sog på lostpedia att lost kommer att sluta i ses 6...
eee... Others va deras problem förr men, naomi o shit e deras problem?

2007-05-24 16:43
cheeses
Aldrig mer....

2007-05-24 16:47
SHIT VA SKÖNA AVSNITT!! VILKA SCENER!

INGET avsnitt i losts historia hittils kan ens jämföra sig med det här!

Scenen när Hurley kommer plöjjandes, scenen när Charlie dör, scenen när.... GAAAAH Hela skiten va fett bra!

Fyfan vad helvettes jävla skönt!

Nu är bara frågan.. varför i helvette vill han tillbaka?
^ Smart sagt.

2007-05-24 16:49
OCH! vems begravning var det? Som Jack var på men "konstigt nog"(?) inte Kate var på? Detta var alltås efter dom kommit ifrån ön.

Jag tänkte på att det var inte en stor kista, så en vuxen person var det väl inte? men vem fan kan det då vara? Inte Walt..
Fick funderingar runt att det kom aldrig fram om Kate var gravid eller inte, men vafan då skulle väl hon inte skita i begravningen? :S

Shiiit....!!#¤%(/)
^ Smart sagt.

2007-05-24 16:59
Han vill ju tillbaks för o rätta till sitt misstag som sagt.. han skulle ha lyssnat på Ben ;P

som alla andra säger, SJUUUKT BRA!!

komatt tänka på en sak, om man fick se vad som hände i framtiden för jack, varför säger han då något i stil med

"bring my father down here and if im more drunk then him then you can fire me"?!

gillade som fan när sawyer sköt the others snubben!

charlie hade ju förövrigt verkligen kunnat hinna ut ur rummet.. men i gues att han visste att han skulle dö i vilket fall..

FETT, kommer bli en lång väntan!

Poker_face P1:
Vf han vill tilbaks?
För att han var en stor man i ön! han va typ som en ledare!
Veme han nu? En junkie som försökte ta självmord.

2007-05-24 17:03
GO JACK GO JACK

2007-05-24 17:03
gosh. trodde det var uppenbart vf han ville tillbaks till ön ?
jalli din teori var kefffff ! en junkie som försökte ta självmord ? du har inte tänkt på varför han ville ta självmord ? han ångrar sig så djupt att han lät Naomi kontakta "the bad guys". Alltsammans är ju ett experiment för att kunna förhindra domedagen, allt har fortfarande med siffrorna att göra och the others försöker ju förändra ödet eller ngt i den stilen.

2007-05-24 17:14
orkar itne kolla det, men någon som såg om det var "siffrorna" som var koden blockeringen för sändningen?

2007-05-24 17:16
Hatteee P16:
Ok da, men hur kommer ses 4 börja?

2007-05-24 17:18

Hittade ett par FETA teorier! DAMN!

Av nån anledning får jag känslan att det skulle kunna vara Ben i kistan.

Tänk på det - alla "öbor" är starkt sammankopplade. Jack menade på att dom aldrig borde ha lämnat ön (alltså ansåg han väl i efterhand att Ben hade rätt). Ingen dök upp på begravningen eftersom Ben agerat som han gjort, Jack verkade nästan vara där pga skuldkänslor och sist men inte minst så tyckte jag det såg ut att vara en kort pajsare.

Förmodligen är det väl så att Ben har rätt, de som kommer till ön kommer försöka döda de som är på ön, åtminstone The Others. Min gissning är att det är Dharma Initiative som kommer tillbaka för att "återta" ön. Förmodligen har de kunnat lokalisera den efter hatchen sprängdes och efter att Charlie stängt av störningen så kan de nu även få kontakt... Det skulle förklara varför Ben är rädd för dem, Robin / beejb, 55 säger:han har ju dödat hela Dharma-gänget.

^ Smart sagt.

2007-05-24 17:22
tack poker. äntligen en till som förstår ! :)
jalli.. jadu vet inte riktigt. skulle kunna tänka mig att de gör en resumé av tiden på ön innan de blev räddade eller så.

2007-05-24 17:23
Som-Om

Nej det var inte siffrorna som va blockeringen, det var några andra siffror.

Jag tror att Jack var Bens begravning. För när han kom dit frågade han svarte snubben "Are you family or friend?" Jack säger "Neither"

Och så säger han svarte att det bara var Jack som dök upp på minnesstunden.. inte konstigt.. Ben har inga bekanta någonstanns på jorde förutom ön. Eller så kan det ha varit Lockes minnesstund, han hade inga vänner heller.

2007-05-24 17:35
Känns inte som lockes, då kate säger "varför skulle jag gå dit?" på ett väldigt negativt sätt. eller iofs, hon kanske hatar locke efter ngnting som har hänt på ön.. men tror inte d
cva ?

2007-05-24 17:36
Föresten, det här var nog det bästa jag sett under 2007.
cva ?

2007-05-24 17:36
Men som någon längre uppe sa så e kistan väldigt liten (barnstorlek) så vem vet.. Ben e iofs inte så värst lång heller.

2007-05-24 17:44
aehgh nu älskar jag lost igen.
cva ?

2007-05-24 17:48
dog han där richard i ngt av dagens avsnitt ?

2007-05-24 18:03
vem är det som kate kan vara tillsammans med då? Hon sa ju något i stil med: i have to go home, he will know im gone, ja något i den stilen.

Sen att det skulle vara ben som ligger där tror jag ju inte. Kistan är som sagt alldeles för liten för honom.
Iacta alea est!

2007-05-24 18:03
LÄS OCH KOMMENTEARA

1. Charlies död var de mest sorgsna döden jag sett i lost fast jag hatar charlie, MEN kan någon förklara varför han var så dum? han kunde lika gärna simmat upp? mikhail hade ju sprängst bort med granat antagligen?, om han inte har nån slags immunititet mot döden

2.De kommer inte bli räddade på ett bra jävla tag(min teori) att dom blri räddade nu är så jävla uppenbart, jag tror att naomi kommer från dharma elle något och dom vill ta tillbaka ön därför ben sa att de kommer döda alla oss

de kommer komma någon, de kommer bli action, folk kommer bli skjutna och skjuta, sen kommer de försvinna, sen om 1-2 säsonger kan jag garantera att det är PENNY som kommer komma och rädda dem, och sista säsongen kommer handla om utanför lost(så måste de bli, tro mig ;D) eller vad tror ni?

3. om de inte blir som jag sa, och de blir räddade på nästa avsnitt, så kommer de va så att ben och locke o alla dom stannar kvar på ön och jack o dom drar hem eftersom jack verkar veta att ön verkligen finns kvar, och antagligen finns den ågon där borta eftersom han vill dit

4. Juliet eller John

såg några bilder på lappen, den som dog börjar på J . så. juliet elelr john?
Jack ville gå, kate hade ingen anledning att gå

Juliet : Jack gillade henne och kanske ville gå på hennes begravning men kate har avund och vill inte gå, kan de va därför?

John : Jack fick dåligt samvete för att han drog locke ifrån ön och sen när de kom tillbaka så dog john, så han vill dit för han har dåligt samvete men kate skiter i för kate trivs där och john försökte sabotera?

Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.

2007-05-24 18:05
fast iof så är inte kistan särskilt stor, men det skulle kunna vara honom. Ser här nu att han skulle säkerligen få rum där, fast det skulle vara precis.
Iacta alea est!

2007-05-24 18:09
5.

Jag tror jacob kan göra mindgames eller ändra form och se ut som folk elel något, när jack såg sin pappa på ön, när locke såg sin när locke såg walt när shannon såg walt o.s.v, tror det är jacob som styr de, de kan fan vara så, elle något liknande

ofta walt är på ön? och jag vägrar tro på att walt kan transportera sig brrat

2007-05-24 18:10

"The body of Jo.. ..antham of New York was.. ..tly after 4 a.m. in the.. of Grand Avenue. Ted.. ..man at The Tower.. ..loud noises.. .. loft. Co.. ..entered the.. ..a beam in the.. ..

Det där är vad som stod på lappen.

^ Smart sagt.

2007-05-24 18:16
Så den enda den matchar är väl John Locke då,.. men tvivlar på att det är han i kistan..

Om han nu inte förlorade rörligheten i benen igen när dom kom ifrån ön och amputerade bort dom (haha).

Nej men Locke var ju emot att Jack skulle kontakta dom med telefonen så Locke kanske stannade kvar där på ön, och de lät honom dödsförklaras eller något.

För de lär ju inte få berätta något om det som hänt för omvärlden och det säger ju Jack också "im sick of lying" osv..
^ Smart sagt.

2007-05-24 18:25
Poker_face

Tror inte begravningskillen hade frågat om att öppna kistan om inte den va nåt i den och personen bara var dödsförklarad haha!:)
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker

2007-05-24 18:29
de där som ni sa stod på lappen är inte 100% korrekt, det finns 2 bilder, en bild visar JU en bild visar JO

och locke var aldrig från new york :)

2007-05-24 18:34
riktigt, riktigt bra.

låångt kvar till 2008 dock :(
I've been licking this carpet for three hours and I still don't feel like a lesbian!

2007-05-24 18:35
asså verkar som om de kom tillbaka och inte får ta kotnakt med varandra, de som överlevde, kanske därför kate inte vill prata med jack elle nånting? borde inte hon va arresterad? borde inte hon va värsta fattig o shit och sånt, och är inte alla "döda" ? bara poppar up där dagen efter levande när de hittat deras kroppar döda, jag ser fram emot att få detta förkalrat ;D

2007-05-24 18:38
måste man vänta till 2008 för nästa säsong????
jobbigt jobbigt isf.
Iacta alea est!

2007-05-24 18:39
Jag tror att det är ben som kommer/är / var:  i kistan. Han hade bott på ön nästan hela livet och därför känner ingen honom och kommer på begravningen. Han har canser men ön gör att han inte dör av den. När han lämnar ön så blir sjukdommen dödlig och han dör.
Riktigt bra avsnitt dessa två sista.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2007-05-24 18:41

Ja, är det verkligen officiellt bekräftat att säsong fyra börjar i februari 2008? Annars kan man ju börja hoppas..

Sjukt bra säsongsavslutning annars!

2007-05-24 18:41
Såg iof att detta redan tagits upp i tråden. Orkade bara inte läsa allt:P
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2007-05-24 19:12
säsong 4 börjar om 8 månader ;P

2007-05-24 19:41
underbart bra avsnitt som säsongsavslutning!

2007-05-24 19:44
började f.ö gråta när charlie dog, de va hemskt. o började nästan gråta när ben sa att dom skulle skjuta sayid, bernard o jin. snyft.