^^ okok, den är dyr det håller jag med om, lite billiga i utlandet men kostar alldeles för mycket i sverige hos dom som säljer den. vore perfekt med en liknande tidning från sverige men det lär inte hända. går den att prenumerera på? har ej hittat nå info om det, ska ge den en chans iaf.
AIex: går att fixa premuration via deras hemsida waxpoetics.com? kostar 97 dollar eller något sådant för 6 nummer. känns lite halvjobbigt med den kostnaden. därimot har de en backissues-deal som verkar helt ok, om man inte har mågot imot att få äldre nummer. kolla hemsidan för mer info.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2011-03-02 00:03
ingen som köpt strong arm steadys och raekwons nya? bra plattor! jo fan! Köpte Strong arm-plattan när den kom. Trycker den är riktigt grym!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Har några nummer av wax poetics, riktigt fet tidning. Strong Arm Steady var helt OK tyckte jag, men var ändå besviken. Inget jag måste äga. Har bara hört en låt fr nya Rae. Även den helt OK. Sjukt att den kommer på vinyl omedelbart medan man väntar förgäves på underbara Apollo Kids! Senaste beställningen anlände just fr UPS:Afrika Bambaataa & Soul Sonic Force: Renegades Of Funk 12" 1983 Tomy Boy. (OG Press med det legendariska omslaget).Crash Crew: On The Radio 12" 1983 Bay CityKurtis Blow: Ego Trip LP 1984 Mercury (incl. Basketball, 8 Million Stories & AJ Scratch)Z-3 MC's: Triple Threat 1985 12" Beauty And The Beat Records (Var itne billig, men älskar låten och omslaget)Jazzy Jay: Cold Chillin' In The Studio Live 1989 2LP UNI (Repressen på 2LP)Monie Love: Down To Earth 1990 LP+EP Chrysalis (LTd verison incl. bonus 12" EP)Gang Starr: Jazz Thing 12" 1990 CBSMC Lyte: Everyday 12" 1996 EastWest (Snabbt och billigt sätt att få tag i LP-versionen av Poor Georgie som ligger på B-sidan...)
Skivsamlare
2011-03-04 08:34
Flavor Unit MC's: Roll Wit Da Flava 12" 1993 EpicQueen Latifah: All Hail The Queen LP 1989 Tommy Boy 45:-/styck på Snickars. Riktigt bra skick på bägge, AHTQ ser helt ospelad ut...som hittat tyckte jag!
Dagens laddning på hallmattan
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Skivsamlare
2011-03-09 23:19
han postade ju en bild bara för att reta dig :)
Pharoahe Monch: 'Mayor' 12" Rawkus 1999 25:- Ser totalt orörd ut3rd Bass: 'The Cactus Album' LP CBS 1989 60:- Repig, men inget som hörs3rd Bass: 'Derelicts Of Dialect' 2LP Def Jam 1991 60:- Finfint skick förutom en svinfet repa som såg ut att förstöra en halv sida, men provlyssnade och det var inte en sån repa som hörs Så jag är nöjd m priserna!
Skivsamlare
2011-03-14 18:32
Skivsamlare
2011-03-15 20:45
Det senaste!
Illa J - Yancey Boys
Guilty Simpson - Ode to the ghetto
Skivsamlare
2011-03-16 21:47
På tal om ingenting, hur förvarar ni era 7" ? Jag måste hitta på något, för just nu så ligger dom lite var stans här hemma känns det som :o
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Above The Law - 100 Spokes (12", Promo) $2.99 Above The Law - Time Will Reveal (Vinyl, EP, Promo) $2.00 Mel-Low - It's A B.G. Thang (Life Of A Youngster) (LP, Album) $4.99 Homicide - Get What Cha Came Fo (12", Promo) $5.99 2Pac + Outlawz* - Still I Rise (2xLP, Album) $7.99 Cold World Hustlers - Everyday Thang (12") $19.99 Spice 1 - Ain't No Love (12") $2.00 Spice 1 - The Murda Show (12") $2.99 Westside Connection - Bow Down (12", Promo) $2.00 Discogs är det bästa som hänt mig. Fo real.
Skivsamlare
2011-03-16 22:09
INOK Kan rekommendera dessa från IKEA, passar perfekt till sjutummare om du slänger locket. Sväljer en hel del och kommer i tvåpack om 59 kr. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00115464 Sån har jag nog hemma någonstans tror jag! Tack för tipset!
Skivsamlare
2011-03-16 22:12
Ja, som fan. Var ute efter Cold World Hustlers.. haft i min wantlist läääänge, browsade igenom hans share och letade upp lite annat billigt bara för att inte få all frakt i onödan :) Har en till fet beställning som kommer snart. RBL Posse - Don't give me no bammer som jag var ute efter där... tog lite andra guldkorn som var billiga där oxå.
Jag har rätt få sjuor, iaf inom genren hiphop, så jag har dem lite taffligt instuckna mellan tolvor och album på "sin" bokstav. Kommer snart bli ohållbart dock så jag ska titta på nån annan lösning. Har en sån där gammal stereobänk från 70-talet med två sektioner för 12" och en lägre sektion i mitten pga låda. Där går sjuor i andra genrer in fint.
Skivsamlare
2011-03-16 22:45
Jo jag har väldigt få 7" med, så just nu är dom klämda mellan alla 12" i skivbackarna typ, lätt att missa när man bläddrar / svåra att hitta när man vill åt dom dock. Men har ögonen på X antal 7" till nästa beställning vid löning, så då behöver jag något riktigt space för dom känner jag :p oT: Har någon av er hittat Hilltop Hoods 'The Calling' på någon skivaffär i Sverige när ni varit ute och grävt? Försökt köpa den på lite Oz-forum, men dom har ju fan tokiga priser. Inte ovanligt att den går för 1500-2500kr verkar det som. Väldigt irriterande då det är en av mina favoritskivor från 2000-talet, och hade gärna sett den i samlingen.
Fixa konto på discogs, adda till wantlist.. så får du mail när den finns :p http://www.discogs.com/Hilltop-Hoods-The-Calling/release/1800887
Skivsamlare
2011-03-16 23:05
Det har jag haft ett bra tag, den finns aldrig!! Och om den väl kommer upp antar jag att det är i $300-klassen, och det är inte intressant :p
Dont Give Me No Bammer Weed! Den har jag velat ha länge nu. Ni som sticker in singlarna mellan tolvor och album, tänk på att det kan bli felaktigt tryck och orsaka skeva vinyler!!
Skivsamlare
2011-03-16 23:10
tryck är jag inte så rädd över då jag har alla skivor i plastfickor, men det där med skeva vinyler lät ju inte helt kul. Får ta och möblera om skivorna då :)
Grass :D $40 fick jag den för!! Nu är det bara A lesson to be learned och Ruthless by law från RBL som jag behöver.
Nu syftade jag på att trycket mot skivorna kan bli fel när det står en liten gynnare emellan.
Den här levererades av Soul Survivor lagom till EPMDgiget.
En av förra årets bästa köp som jag tillängnar alla cratediggers i tråden:
Och Phill Most Chill feat Paul Nice som jag fick förra veckan på gul vinyl på samma tema:
Diggin is a worldwide thang!
Måste ju bara påpeka min baby. Har väl några andra intressanta.. men den där tog 2 år på wantlist på discogs för att fixa, $60 + frakt.
Skivsamlare
2011-03-17 01:36
grass, Oxygenlåten är helt galet tung! Btw, någon som vet av var man kan köpa 10" och 7" plastfickor i 1-10pack? HHV har ju bara 100 pack, och det känns lite överkurs när jag har en handfull 10" och behöver ungefär lika många 7" plastfickor.
Dagens. :d L.A. Nash (2) - Car Busta U / Can't Find A Reason (12") $6.99 R.B.L. Posse* - Don't Give Me No Bammer (12") $40.00 Bloods & Crips - Piru Love / Puttin' In Work (12") $15.00 C-Bo - Birds In The Kitchen (12", Single) $10.00 C-Bo - Money By The Ton (12") $6.00 Father Dom - Rumors / Let 'Em Know (12", Promo) $6.00 Whoridas, The - Taxin' / Shot Callin' & Big Ballin' (12") $6.00 Above The Law - Kalifornia (12") $10.00
Kan tipsa er i Stockholmsområdet om klubben PEEZ som jag spelar på varje tisdag. Spelar bara fet rå rap från back in the days till nu. Totalt Suckafree! Kolla klubb/konserter för mer info.
Låter bra, ska tipsa polarna som bor där nere då :) Är fan synd vi inte har nåt sånt här uppe.. men fick iaf en dj jag känner att spela en massa bay area grejor i somras, bästa ever.
Skivsamlare
2011-03-22 11:27
Fick hem dessa idag
Lewis Parker & John Robinson - International Summers LP + Casette instrumentals (ltd)
Lewis Parker - The Puzzle: Episode 1 'The Big Game' LP (ltd)
ro-cee's platta från ginza för 10kr, gettin all da babes!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gamen landade på hallmattan i dag.
Gamen har, enligt säkra källor i familjen, landat även på min hallmatta idag. Självklart jobbar man sent och får vänta till 23 med att avnjuta sagda gam. Inget måndagsexemplar hoppas jag?
ska nog beställa denna jag med ^^ vad pröjsade ni för frakt från suspect sidan?
btw soul, snackas ju om att a-sidan ska funka dåligt med uppspelningen? beställer i veckan från antingen suspect eller från undergroundhiphop.
Jag kommer inte ihåg vilken/vilka det var. Har inte köpt en enda skiva förra året. Sorgligt men sant.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
AIex: Har hört en person som fick två dåliga ex och sen flera personer som fått felfria. Så jag hoppa på det bästa. Fick betala £2,50 i porto. Beställde direkt från hästens mun på
YNR .
tack, någon av er grass och soul som beställt DWG7005: Damu The Fudgemunk ft. Buff1 (Ltd edition 7 inch) ??? tänker beställa den nu men fan den blåa versionen e slut :/
Telemachus feat. Roc Marciano: 'Scarecrows' 7" YNR 2010 Japp! Gamen hade landat även på min hallmatta. Har spelat igenom båda sidorna ett par ggr nu och kan meddela att mitt ex är prickfritt. Även B-sidan är suggestiv och originell, båda låtarna är riktigt bra! Get yours nu, finns ju bara 500 ex.
Skivsamlare
2011-03-23 01:08
tack, någon av er grass och soul som beställt DWG7005: Damu The Fudgemunk ft. Buff1 (Ltd edition 7 inch) ??? tänker beställa den nu men fan den blåa versionen e slut :/ Jag beställde båda när pop-up storen kom upp jag, hehe!
Tar och beställer Telemachusplattan imorn jag med tror jag.
Man får vara snabb på de färgade vinylsläppen från DWG, brukar oftast sälja slut på tre dagar när det gäller sjuor, en dag när det gäller tolvor.
Har legat lite lågt senaste tiden pga köpt mycket annat men beställde Marcberg LP:n igår och passade på att ta med några classics: Diamond & the Psychotic Neurotics - Sally Got a One Track Mind 12'' MC Shan - Down by Law LP Lord Finesse - Party Over Here 12'' Boogie Down Productions - Edutainment LP Pete Rock - 914 12'' Pete Rock - Warzone 12'' Lord Jamar - 5% Album 2xLP MC Lyte - Lyte as a Rock LP Run-D.M.C. - Raising Hell LP The Notorious B.I.G. - Big Poppa 12'' Grand Puba - 2000 LP K-Solo - I Can't Hold It Back 12''
Schenn Jag har inga invändningar mot din lista. Bra skit. Orgpressar? K-Solo - I Cant Hold It Back är en låt jag aldrig kan bli trött på.
Schenn: Härligt att se nån som redan räknar 5% Album som en klassiker! Har inte slutat lyssna på den sen den kom. Har ett par bottennapp dock, så jag är tveksam till att kalla den classic, men jävligt bra LP. I Can't Hold It Back är en sån där låt som jag älskade och lyssnade på 40.000 miljarder gånger när den kom, men som verkar lite bortglömd idag. Supermegaklassiker för mig.
Skivsamlare
2011-03-23 15:57
Vad hände med K-solo btw? tror att det "senaste" jag hörde med han på på Muddy waters från 96 hehe iaf, köpte lite nytt i dagarna Masta Ace - Disposibal Arts Masta Ace - Long Hot Summer Main Source - Breaking Atoms Teflon - My Will Dwellas - The Last Shall Be First 1:a pressar på cd