På CD först (den "vanliga" versionen?) och sedan LP med OG versionerna? Varför? Låter skumt. /nyfiken
Moneybags skrev På CD först (den "vanliga" versionen?) och sedan LP med OG versionerna? Varför? Låter skumt. /nyfiken När jag skrev original LP´n
menade jag 1:pressen på Ready To Die på vinyl
Inte skivan nedan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha... ja, jag menade också vinylen på 9 låtar. Är det bara jag som tycker att det är skumt att första pressen av albumet släpps så? Det är ju en stor skillnad mellan den och Ready to Die som vi känner till den... (den med 17 låtar...).
Skivsamlare
2013-07-12 23:22
Det som är ruggigt on Point med det vanliga omslaget är ju titeln "Ready To Die" och sedan en bild på en liten pojke som inte kan vara mycket äldre än 3 år... Bara det är ju sjukt, osmakligt, tankeväckande, tragiskt, mäktigt, deprimerande, provocerande etc. Nästan det perfekta omslaget när jag tänker efter, fattar överhuvudtaget inte varför man inte använder sig av det på nytrycket.
Har också alltid bara haft den med Biggie på omslaget. Tyckte det var skönt att de hade två olika omslag så man visste direkt om det var korta eller långa verisonen av albumet. Dock är ju omslaget med bebisen snyggast. Tillhörde väl inte direkt ovanligheterna att det var några extralåtar på CDn back then, men att det var hela åtta extra låtar är faktiskt lite speciellt. Dessutom saknas verkligen ett par av de allra bästa spåren.
Producent
2013-07-13 11:45
Här kan man läsa intervjun med killen som är bebisen på Biggies omslag.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Da brat - anuthatantrum
There ain't no dick like the one I've got
Producent
2013-07-14 21:34
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Nytt godis (Tack till Ripoff som sålde skivorna till mig) Absent Minded - Topics "12" EP 1995 SWEDEN Breakin Bread
DOOM - Born Like This "2LP" 2009 UK Lex Records
Madvillian - Madvillainy "2LP" 2004 US Stones Throw Records
MF Doom - MM..Food "2LP" 2004 US Rhymesayers Entertainment
MF Doom - Operation: Doomsday "2LP" 1999 Unofficial
M.O.P. - Firing Squad "2LP" 1996 US Relativity
Peanut Butter Wolf - Styles, Crews, Flows, Beats "12" 1998 US Stones Throw Records
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ruggigt bra priser på DOOM-plattorna chongmang! Är det en boot på Doomsday eller?
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Skivsamlare
2013-07-16 00:46
Fan, Chongmang's inköp den senaste tiden har gjort mej sugen på att börja köpa vinyl igen... Synd bara att priserna på de skivor jag skulle vilja köpa är totalt jävla absurda, så det blir nog inget, sticking to tapes instead
grass P35 skrev Ruggigt bra priser på DOOM-plattorna chongmang! Är det en boot på Doomsday eller? Hade verkligen tur att vara först och få köpa plattorn till fyndpriser Ja mitt ex av Operation: Domsday är en bootleg Gremling skrev Fan, Chongmang's inköp den senaste tiden har gjort mej sugen på att börja köpa vinyl igen... Synd bara att priserna på de skivor jag skulle vilja köpa är totalt jävla absurda, så det blir nog inget, sticking to tapes instead Alltid kul om jag kan bidra till att folk köper vinyl skivor Även om jag också har en hel del skivor på min wantlist som är ruggit dyra, så väntar jag helt enkelt tillspriserna har gått ner. Väldigt frusterande dock, har väntat att priserna ska gå ner på bla The Nonce - World Ultimate på vinyl väldigt länge nu. Hoppas hoppas det kommer mera reiusses på en massa hiphop klassiker så att priserna går neråt
Skivsamlare
2013-07-16 19:05
Feta köp! Mmm priset på nonce är högt.. Jag hittade till slut ett seald ex på ebay som jag vann till ett riktigt bra pris :)
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
INOK Feta köp!Mmm priset på nonce är högt.. Jag hittade till slut ett seald ex på ebay som jag vann till ett riktigt bra pris Tack, hojta gärna till om du skulle hitta någon eller skivaffär som säljer den plattan till rimligt pris
Too Short - Freaky Tales , 12" Jive 1988
Skivsamlare
2013-07-19 13:06
Black Moon - Diggin' In Dah Vaults 2LP
RZA as Bobby Digital - In Stereo 2LP
Killarmy - Silent Weapons For Quiet Wars 2LP
Killarmy - Dirty Weaponry 2LP
AZ - Doe or Die LP
Deltron 3030 - Deltron 3030 2LP
Pharoahe Monch - Internal Affairs 2LP
Big Daddy Kane - Veteranz Day LP
Lone Catalysts - The Paper Chase 12"
Producent
2013-07-19 14:32
INOK skrev: Black Moon - Diggin' In Dah Vaults 2LP RZA as Bobby Digital - In Stereo 2LP Killarmy - Silent Weapons For Quiet Wars 2LP Killarmy - Dirty Weaponry 2LP AZ - Doe or Die LP Deltron 3030 - Deltron 3030 2LP Pharoahe Monch - Internal Affairs 2LP Big Daddy Kane - Veteranz Day LP Lone Catalysts - The Paper Chase 12"RIKTIGT FETA GREJER!
INOK grymma skivor Mina senaste: A Tribe Called Quest - The Low End Theory "2LP" 1991 US Reissue
Dr. Dre - The Chronic "2LP" 1992 US Resissue Remastered
Skivsamlare
2013-07-19 17:04
Inok drog in veckans bästa!
Skivsamlare
2013-07-22 21:14
Force MD's: Love Letters LP Tommy Boy 1984Salt N Pepa: I'll Take Your Man 12" Next Plateau 1986Sweet Tee: It's Tee Time LP Profile 1988Isis: Rebel Soul LP 4th & Broadway 1990Queen Latifah: Black Reign (PROMO) LP Motown 1993
Diamond - Hatred, Passions And Infidelity "2LP" US 1997 Mercury
F.A.B.I.D. - Proper Dosage / It Iz What It Iz "12" US 2006 Works Of Mart
J-Live - Satisfied? / A Charmed Life "12" US 2002 Coup dÈtat / Triple Threat
J-Live - The Best Part "2LP" US 2001 Triple Threat
Kam - Still Got Love 4 Um "12" Promo US 1993 EastWest Records
Redman - Whut? Thee Album "2LP" US 1992 Reissue Def Jam Classics
Skivsamlare
2013-07-24 01:39
INOK skrev Feta köp!Mmm priset på nonce är högt.. Jag hittade till slut ett seald ex på ebay som jag vann till ett riktigt bra pris Har haft lite tur att hitta ett prisvärt ex på ebay 12dollar, får se om skicjet stämmer sen när plattan
Hittar hem till mig
INOK skrev booom! fett Tack
Skivsamlare
2013-07-25 20:29
fett! håller tummarna.
Fick hem en bunt idag med:
Dilated Peoples - The Platform 2LP
Dr. Octagon - Dr. Octagon 2LP
Tha Alkaholiks ? - Likwidation 2LP
Gang Starr - The Ownerz 3LP
Screwball - Y2K 2LP
Frankenstein - The Rain Is Gone / All Hands 12"
Dr. Frankenstein - Frankenstein's Pain / Peace And Quiet 12"
Nitty Gritty Southside - Tru-Grain 12"
Da Noe Doe Network - Untitled EP
Ill Biskits - God Bless Your Life / A Better Day / 22 Years / Let Em Know 12"
Skivsamlare
2013-07-25 22:29
Juste, glömde en.
Ten Thieves - Straight from the slums 12"
Fett med Still Got Love 4 Em chongmang, en riktig favoritlåt med Kam. Gillar att se westcoastplattorna poppa upp i era inköp då och då!
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
INOK Grymma skivor ovan Grass Är trevligt med lite west coast hiphop Köper ju annars mest east coast plattor Mina senasteCompany Flow - Funcrusher Plus 2LP 1997 Method Man - Tical LP 1994
Juni/Juli U-God - The Keynote Speaker 2013 Blak Madeen & Tragedy Khadafi – Militant Minds 2012 Concrete Click - Lyrical Terrorism 95 Q-Unique – Marvels Team-Up 2013 Gravediggaz - The Pick, The Sickle And The Shovel 97 Sherlock - Made To Measure 97 Alps Cru - The Relevant 2012 Demigodz - Killmatic......
akut P23 Var en hel del godis du har köpt! är Sherlock plattan på cd eller vinyl?
Skivsamlare
2013-07-28 21:57
Biz Markie - Goin' Off
Producent
2013-07-29 13:15
Gremlin skrev Biz Markie - Goin' Off Nice köp
Biz bästa platta, så många klassika spår
Lagt upp en lista på skivor jag säljer i köp/sälj-forumet, check it! 90's randomrap/indie och några LTD-släpp.
Wisdom is wonder
chongmang skrev: Gremlin skrev Biz Markie - Goin' Off Nice köp Biz bästa platta, så många klassika spår Lätt. Plus att man behöver tolvorna för bästa versionerna av allt. Och den där rackarn Marley Marl släppte på 00-talet m Tribute To Scratch Vol. 2. Synd att den är så dyr, hade älskat att ha den.
Grieves & Budo - Together/Apart (CD/DVD)
Skivsamlare
2013-07-30 22:07
Erick Sermon - Welcome
PMD - Rugged-N-Raw
M.O.P. - Dead & Gone
M.O.P. - World Famous
Ya'll So Stupid - Van Full Of Pakistans (Ja Tobias, Det borde varit Pakistanis eller nåt) :)
Plus att jag passar på att flasha min Biz samling:
Gremlin: Fina MOP-band. Haha, den klassiska forumfrågan "Why was the van full of Pakistans??"
Sweet G: Games People Play 12" Fever 1983
Divine Sounds: What People Do For Money 12" Specific 1984
Shanté: Big Mama 12" Livin' Large 1992
Channel Live: Station Identification LP Capitol 1995
Finsta: Crush 12" Pandemonium Wrekords 2001
Skivsamlare
2013-07-31 15:23
SS: haha, i en genre där felstavningar och påhittade ord är mer regel än undantag har jag aldrig kontemplerat just denna titel nåt särskilt..
Props för Station Identification, en utav mina favvo-bubblare från den tidsepoken.
Nytt tape:
Rottin Razkals - Rottin To Da Core från 1995
Denna har jag alltid älskat och har alltid tyckt den förtjänar mer shine, Är man Naughty By Nature fan som jag så är denna ett måste i samlingen! Life Of A Bastard är ju bara löjligt bra! Samma sampling som Raekwon hade på Heaven Or Hell förövrigt.
Jag hade Rotten Razkals cd´n när den kom ...det var 95 den kom alltså ?. gillade detta spåret
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
Gremlin skrev Rottin Razkals - Rottin To Da Core från 1995 Denna har jag alltid älskat och har alltid tyckt den förtjänar mer shine, Är man Naughty By Nature fan som jag så är denna ett måste i samlingen! Life Of A Bastard är ju bara löjligt bra! Samma sampling som Raekwon hade på Heaven Or Hell förövrigt. Fett!!
Mina Senaste Inköp: Blaq Poet - We Gonna Ill / Poets Comin "12" US 2005 Beatdown Recordings
Kool Keith - Sex Style "2LP" US 1997 Funky Ass Records
Lord Finesse & DJ Mike Smooth - Funky Technician "LP" US Reissue 1990 Wild Pitch Records
Petter - Mikrofonkåt "2X12" SWE 1998 Not On Label - Pro-01
Saafir - Light Sleeper / Battle Drill "12" US 1994 Qwest Records
Saukrates - Brick House EP "12" EP US Repress 1997 Serious Entertainment Inc
The High & Mighty / Reflection Eternal - B-Boy Document 99 / Chaos "12" US 1999 Rawkus
Ultramagnetic MC`S - The Four Horsemen "2LP" US Reissue 1993 Wild Pitch Records
Verbal Threat - Reality Check "12" US 2006 Throwback Records
Skivsamlare
2013-08-02 17:39
Chong levererar som vanligt :)
Senaste:
The Jaz - To Your Soul, 1990
Roligt att lyssna på rhymes från en väldigt ung Jay-Z, tror han gästar 2 låtar.
Gremlin: Du har hört när Jigga var ännu några år yngre va? :D
Petter - Vinden Har Vänt 12" Petter - Mikrofonkåt 2x12" Lite tråkigt bara att det mesta på dessa (förutom instrumentalerna) är med på Mitt Sjätte Sinne repressen. Men kul att ha dem på 12" med. Chongmang: vad fick du ge för din mikrofonkåt? Jag hittade min för 150kr.
Fiyah Betalade 180kr för mitt ex av Mikrofonkåt Nice med repress på Mitt Sjätte Sinne på vinyl Tack för den nyheten
Chongmang. Tracklist finns på cdon.se (vet ej om den stämmer helt iof). Förbokning finns på Bengans.se, de jobbar även på att alla förbokningar skall bli signerade.
Repressen kommer vara 4LP med orginalalbumet, lite låtar från 12or och några osläppta låtar (och två som släppts på mitt sjunde sinne mixtapet (det heter väll så det med dj large))
Tack Fiyah Ska förboka Repressen nu
Alltid gillat OG-versionen av Mikrofonkåt mer än remixen som hamnade på LPn.